معرفی بی وای دی سی‌لاین 8، شاسی‌بلند بزرگ هیبریدی برای رقابت با کیا EV9

جمعه 23 خرداد 1404 - 04:30
مطالعه 4 دقیقه
BYD-Sealion-8-1
بی‌وای‌دی سی‌لاین 8 با پیشرانه پلاگین‌هیبریدی، شتاب 4.9 ثانیه‌ای و برد الکتریکی 150 کیلومتری، رقیبی قدرتمند برای کیا EV9 و هیوندای آیونیک 9 در...
تبلیغات

بی‌وای‌دی سی‌لاین 8 با پیشرانه پلاگین‌هیبریدی، شتاب 4.9 ثانیه‌ای و برد الکتریکی 150 کیلومتری، رقیبی قدرتمند برای کیا EV9 و هیوندای آیونیک 9 در بازارهای جهانی خواهد بود.

خانواده بی‌وای‌دی با سرعت چشمگیری در حال گسترش است و جدیدترین عضو این خانواده، شاسی‌بلند سی‌لاین 8 است. این خودرو در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد، اما در بازارهای مختلفی خارج از چین، ازجمله استرالیا و اروپا، در دسترس خواهد بود. برخلاف خودروهای الکتریکی جدید بی‌وای‌دی که اخیراً توجه زیادی را جلب کرده‌اند، سی‌لاین 8 یک شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی است اما همین ویژگی می‌تواند جذابیت آن را افزایش دهد. بی‌وای‌دی سی‌لاین 8 در دو نسخه ارائه می‌شود. نسخه اول، با نام DM-i، به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر و پکیج باتری 19 کیلووات ساعت مجهز است.

این موتور بنزینی 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، درحالی‌که یک موتور الکتریکی در محور جلو 268 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. بی‌وای‌دی ادعا می‌کند این نسخه می‌تواند در 8.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. برای خریدارانی که به دنبال عملکرد قوی‌تر هستند، نسخه DM-p گزینه بهتری خواهد بود. این نسخه همان موتور 1.5 لیتری و موتور الکتریکی جلو را حفظ کرده اما یک موتور الکتریکی 189 اسب بخاری با 360 نیوتن متر گشتاور در محور عقب اضافه می‌کند. همچنین با پکیج باتری بزرگ‌تر 35.6 کیلووات ساعت، این مدل می‌تواند در 4.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

با چنین مشخصاتی، سی‌لاین 8 می‌تواند خریداران شاسی‌بلندهای الکتریکی هفت‌نفره مانند کیا EV9 و هیوندای آیونیک 9 را به سمت خود جلب کند. به‌جز نسخه EV9 GT، سی‌لاین 8 از نسخه‌های پرچم‌دار کیا و هیوندای سریع‌تر است و به دلیل پیشرانهٔ هیبریدی، نگرانی‌های مربوط به برد حرکتی را برطرف می‌کند. این موضوع در بازارهایی مانند استرالیا که زیرساخت شارژ هنوز ضعیف است، اهمیت زیادی دارد. این شاسی‌بلند همچنین می‌تواند جایگزین جذابی برای دیگر شاسی‌بلندهای هیبریدی مانند کیا سورنتو و هیوندای سانتافه باشد.

بی‌وای‌دی اعلام کرده که سی‌لاین 8 در سیکل ترکیبی تنها 5.6 لیتر در صد کیلومتر مصرف سوخت دارد و باتری بزرگ‌تر آن تا 150 کیلومتر برد الکتریکی فراهم می‌کند. این خودرو همچنین به مجموعه سیستم‌های رانندگی خودکار DiPilot 300 مجهز است که شامل پنج رادار، 12 دوربین، 12 حسگر اولتراسونیک و یک لیدار می‌شود. بی‌وای‌دی نسخه داخلی سی‌لاین 8 که در چین با نام تانگ L شناخته می‌شود را اوایل امسال رونمایی کرد. مدل چینی به‌صورت الکتریکی هم تولید می‌شود و از پلتفرم جدید Super e-Platform با معماری الکتریکی 1000 ولتی بهره می‌برد. این نسخه با باتری 100.5 کیلووات ساعت، تنها در 30 دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ می‌شود. بی‌وای‌دی هنوز اعلام نکرده که آیا نسخه الکتریکی به بازارهای بین‌المللی نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.