هایپرکار بیوایدی با ۴۷۲ کیلومتر بر ساعت، سریعترین خودروی برقی جهان شد
بیوایدی اعلام کرد که نسخهٔ جدید هایپرکار الکتریکی آن یعنی یانگوانگ U9 ترک ادیشن با دستیابی به سرعت ۴۷۲ کیلومتر بر ساعت، رکورد جهانی سرعت را شکسته و رسماً به سریعترین خودروی برقی جهان تبدیل شده است. این دستاورد به سلطنت ریماک نورا در این عرصه پایان داد. این رکوردشکنی تاریخی در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۴ (۸ اوت ۲۰۲۵) در پیست آزمایش پاپنبورگ آلمان و توسط راننده حرفهای، مارک باسنگ، به ثبت رسید. رکورد پیشین با سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت در اختیار ریماک نورا R بود که در جولای ۲۰۲۵ ثبت شد. همچنین، نسخهٔ ترک ادیشن از U9 بسیار سریعتر از مدل استاندارد خود است که در اواخر سال ۲۰۲۴ به سرعت ۳۹۱.۹۴ کیلومتر بر ساعت رسیده بود.
این هیولای چینی از چهار موتور الکتریکی استفاده میکند که هرکدام توانایی تولید ۷۵۵ اسب بخار قدرت را دارند و مجموع خروجی را به عدد شگفتانگیز ۳۰۰۰ اسب بخار میرسانند. این قدرت عظیم، نسبت قدرت به وزن فوقالعادهٔ ۱۲۰۰ اسب بخار بر تن را برای U9 به ارمغان میآورد؛ درحالیکه ریماک نورا R با قدرت ۲۰۱۷ اسب بخار، از نسبت ۹۹۰ اسب بخار بر تن بهره میبرد. برای مهار چنین نیروی ویرانگری، مهندسان بیوایدی از فناوریهای پیشرفتهای استفاده کردهاند. سیستم توزیع گشتاور بُرداری هوشمند و سیستم کنترل هوشمند بدنه DiSus-X در پلتفرم e4، بهصورت خودکار تنظیمات سیستم تعلیق را برای حداکثر چسبندگی تغییر میدهند.
این خودرو همچنین از اولین پلتفرم ولتاژ بالای ۱۲۰۰ ولتی تولید انبوه در جهان و یک سیستم مدیریت حرارتی بهینهشده برای شرایط سخت بهره میبرد. برای دستیابی به این رکورد، تغییراتی جزئی در یانگوانگ U9 اعمال شده است. استفاده از نوارچسب روی درزهای بدنه برای بهبود آیرودینامیک، یک اسپلیتر فیبر کربنی متفاوت و حذف بال بزرگ عقب ازجمله این تغییرات بودند. این خودرو همچنین روی لاستیکهای نیمهاسلیک مخصوص پیست قرار گرفته بود که با همکاری شرکت Giti Tire توسعه یافتهاند. مارک باسنگ که رکورد قبلی با مدل استاندارد U9 را نیز در اختیار داشت، پسازاین موفقیت گفت: «سال گذشته فکر میکردم به اوج رسیدهام. هرگز انتظار نداشتم که به این زودی رکورد خودم را بشکنم؛ اما حالا اینجا هستیم، در همان پیست، با فناوریهای جدیدی که این امر را ممکن ساختند».