تایید دنزا Z9 GT استیشن 952 اسب بخار BYD برای بازار اروپا

یک‌شنبه 1 مهر 1403 - 11:30
مطالعه 5 دقیقه
denza-z9-gt
دنزا Z9 GT با قیمت ۴۷ هزار دلار و صفرتاصد ۳/۶ ثانیه،  استیشن واگن جدید از  بی وای دی است که در دسترس مشتریان اروپایی خواهد بود.
تبلیغات

چینی‌ها مشخصات کلیدی Z9 GT را اعلام کرده‌اند. این محصول با قوای محرکه برقی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود و حداقل قیمت 47 هزار دلاری دارد. البته برای مدل‌های فول آن باید حدود 59 هزار دلار پرداخت کرد. همچنین دنزا به زودی عرضه Z9 GT را در بازارهای اروپایی شروع خواهد کرد. این خودروی جدید استیشنی برای بازارهای جهانی محسوب می‌شود و اخیراً نیز مجوزهای فروش در چین را دریافت نموده است. چندی قبل پیش فروش دنزا Z9 GT با بازه قیمتی 48 تا 60 هزار دلاری در چین شروع شد و البته تحویل رسمی آن به مشتریان با اندکی کاهش قیمت کلید خورده است. Z9 GT توسط ولفگانگ ایگر طراح کهنه‌کار آئودی که به این برند چینی پیوسته طراحی شده است. مدل برقی دنزا Z9 GT از سپر جلوی متفاوت با ورودی هوای کوچک در مرکز آن استفاده می‌کند درحالی‌که ورودی هوای نسخه پلاگین هیبریدی بزرگ‌تر است.

از نظر طراحی ظاهری باید گفت این محصول جدید تا حدودی به پورشه پانامرا شباهت دارد و ابعاد ظاهری آن نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد. طول/عرض/ارتفاع نسخه برقی Z9 GT به 5180/1990/1480 میلی‌متر می‌رسد اما طول مدل پلاگین هیبریدی به دلیل طراحی سپرها اندکی بیشتر بوده و 5195 میلی‌متر اعلام شده است. به این ترتیب استیشن جدید دنزا 128 میلی‌متر طویل‌تر از پانامرا خواهد بود. Z9 GT جدید با چهار رنگ بدنه نقره‌ای، سفید، خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به رینگ‌های 21 اینچی و فرمان پذیری چرخ‌های عقب اشاره کرد.

داخل کابین نیز فضای کافی برای پنج نفر وجود دارد. در کنسول مرکزی استیشن دنزا یک نمایشگر بزرگ نصب شده و پشت فرمان هم پشت آمپرهای دیجیتالی به چشم می‌خورند. نمایشگر لمسی دیگری نیز در دسترس سرنشین جلو قرار دارد. نکته جالب اینکه تونل مرکزی پذیرای شیفتر دنده کریستالی به همراه دو پد شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند است. صندلی سرنشین جلو نیز از حالت جاذبه صفر سود می‌برد. دنزا Z9 GT دارای دو یخچال است که در جلو ظرفیت 4 لیتری داشته و ظرفیت یخچال پشتی به 10 لیتر می‌رسد. از جمله ویژگی‌های خاص کابین می‌توان به سیستم صوتی سطح بالا و صندلی‌های قابل تنظیم ردیف دوم اشاره کرد.

نسخه پلاگین هیبریدی Z9 GT از پلتفرم e3 و نسل پنجم سیستم DM بی وای دی استفاده کرده است. این مجموعه از پیشرانه 2 لیتری توربو با 203 اسب بخار قدرت و سه موتور برقی با قدرت ترکیبی 858 اسب بخار تشکیل می‌شود. این نسخه از استیشن موردبحث در عرض 3.6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و باتری 38.5 کیلووات ساعتی هم در حالت برقی توان پیمایش 201 کیلومتری را فراهم می‌کند. البته شعاع حرکتی ترکیبی Z9 GT پلاگین هیبریدی حدود 1100 کیلومتر اعلام شده است.

مدل برقی بر پایه پلتفرم 3.0 Evo ساخته شده و موتورهای برقی آن در مجموع 952 اسب بخار قدرت دارند. صفر تا صد کیلومتر در ساعت نسخه برقی 3.4 ثانیه اعلام شده و باتری 100 کیلووات ساعتی آن نیز شعاع حرکتی 630 کیلومتری را میسر می‌سازد. نسخه پلاگین هیبریدی استیشن دنزا در سه تریم با نام‌های پرو، مکس و اولترا ارائه می‌شود. مدل پرو فاقد سیستم تعلیق بادی، هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی‌های ردیف دوم و برخی آپشن های دیگر بوده و همچنین با یک دوربین کابین عرضه می‌شود؛ اما تمامی این آپشن ها در مدل مکس وجود دارد و در مدل اولترا هم درهای برقی، صندلی‌های چرم ناپا و 26 بلندگوی سیستم صوتی به خودرو اضافه می‌شوند.

دنزا در مراسم رونمایی از Z9 GT نسخه‌ای سفارشی با نام لیمیتد فرست ادیشن را نیز معرفی کرد که فقط به تعداد 2010 دستگاه تولید می‌شود. این مدل‌های پلاگین هیبریدی در دو تریم مکس و اولترا تولید می‌شوند و در نسخه اولترا بجای آینه‌های سنتی دوربین‌های جانبی و دید محیطی وجود دارند. مدل برقی دنزا Z9 GT نیز با دو تریم پرو و مکس در دسترس است که از نظر تجهیزات مشابه مدل‌های پلاگین هیبریدی هستند هرچند نسخه سفارشی فرست ادیشن برای این نسخه وجود ندارد. همان‌طور که گفته شد استیشن موردبحث در بازارهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد تا رقیب مستقیمی برای محصولات بی ام و، آئودی و مرسدس بنز باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.