تایم زنی کادیلاک CT4-V بلکوینگ در پیست VIR، سریعتر از M5 کامپتیشن!
وقتی در سال 2019 کادیلاک مدل CT4-V را معرفی کرد، صدای انتقاد بسیاری از طرفداران بلند شد زیرا این خودرو سطح مدلهای V کادیلاک را بسیار پایین آورده و به سدان وحشتناکی تبدیل شده بود که هیچ نشانی از سلف قدرتمند خود یعنی ATS-V نداشت؛ اما این فقط آغاز راه بود و اوایل امسال کادیلاک با معرفی CT4-V بلکوینگ به همه نشان داد که چه نقشهای در سر داشته است. حال این سدان اسپرت ثابت کرده است که واقعاً لیاقت نشان V را دارد زیرا در سختترین پیست آمریکا تایم بسیار چشمگیری را ثبت کرده است.
کادیلاک سدان اسپرت CT4-V بلکوینگ را به پیست بینالمللی ویرجینیا یا بهطور مخفف VIR برده که از آن بهعنوان نوربرگرینگ آمریکا یاد میشود. این پیست 6.6 کیلومتری با مستقیمیهای نسبتاً کوتاه و پیچهای سرعتبالای چالشبرانگیز، بسیار فنی بوده و زدن یک دور خوب در آن افتخار محسوب میشود. حالا کادیلاک هم میتواند این افتخار را داشته باشد زیرا یک CT4-V بلکوینگ کاملاً استاندارد و مجهز به پکیج سفارشی فیبر کربنی، در VIR تایم 2 دقیقه و 52.5 ثانیه را ثبت کرده است. این تایم زنی از طریق یک دوربین داخلی توسط کادیلاک ضبط و ویدئوی آن منتشر شده است.
اما این تایم بدون انجام مقایسه معنای چندانی نخواهد داشت و به همین دلیل سراغ کارانددرایور میرویم که از سال 2006 صدها خودرو را در این پیست آزمایش کرده است. لیست تایمهایی که این نشریه در VIR ثبت کرده نشان میدهد که CT4-V بلکوینگ چقدر سریع بوده است زیرا این سدان کامپکت اسپرت یک دور این پیست را از سوپرکارهایی مثل لکسس LFA و لامبورگینی مورسیهلاگو SV سریعتر طی کرده است. CT4-V بلکوینگ در اینجا حتی از کادیلاک CTS-V قبلی با 640 اسب بخار قدرت هم تایم بهتر ثبت کرده است.
اما آنچه واقعاً قابلتوجه است، تایم 2 دقیقه و 54 ثانیهای نسل کنونی بامو M5 کامپتیشن در پیست VIR است که کادیلاک با اختلاف بیش از یک ثانیه آنرا مغلوب کرده است. پورشه تایکان توربو S، مرسدس E63 S AMG و بامو M8 کامپتیشن هم دیگر خودروهای مدرنی هستند که در این پیست از CT4-V بلکوینگ کُندتر بودهاند. این در حالی است که تایم CT4-V معمولی در این پیست 3 دقیقه و 6.2 ثانیه بود که اختلاف بسیار زیادی با نسخهٔ بلکوینگ دارد.
وقتی به قدرت CT4-V بلکوینگ نگاه میکنیم، این شاهکار حتی چشمگیرتر هم میشود زیرا درحالیکه M5 کامپتیشن 625 اسب بخار قدرت دارد، از موتور 3.6 لیتری V6 توئین توربوی کادیلاک تنها 472 اسب بخار قدرت بیرون میآید. کادیلاک برای این خودرو گیربکس دستی را هم ارائه میکند اما این تایم با گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک ثبت شده است؛ بنابراین، اگر CT4-V بلکوینگ اینقدر در پیست خوب است، سدان 670 اسب بخاری CT5-V بلکوینگ در VIR چهکار خواهد کرد؟
تایم تعدادی از خودروها در پیست VIR
خودرو | سال | تایم |
مکلارن سنا | 2019 | 2:34.9 |
پورشه 911 GT2 RS | 2018 | 2:37.8 |
مکلارن 765LT | 2021 | 2:38.4 |
شورلت کوروت C7 ZR1 | 2019 | 2:39.5 |
موستانگ شلبی GT350R | 2016 | 2:51.8 |
کادیلاک CT4-V بلکوینگ | 2021 | 2:52.5 |
لامبورگینی مورسیهلاگو SV | 2010 | 2:53.9 |
بامو M5 کامپتیشن | 2019 | 2:54.0 |
لکسس LFA | 2012 | 2:55.1 |
پورشه تایکان توربو S | 2020 | 2:55.2 |
مرسدس E63 S AMG | 2018 | 2:55.4 |
بامو M8 کامپتیشن | 2020 | 2:55.5 |
کادیلاک CTS-V | 2016 | 2:56.8 |
کادیلاک CT4-V | 2020 | 3:06.2 |