دوئل کادیلاک XT5 و لینکلن MKX

پنج‌شنبه 2 آذر 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
Cadillac-XT5-VS-Lincoln-MKX
در ادامهٔ برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس رسیده است که در دوئل قبلی آن ب‌ام‌و...
تبلیغات

در ادامهٔ برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس رسیده است که در دوئل قبلی آن ب‌ام‌و X6 و رنجروور ولار با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این رقابت مجموعاً تعداد 2282 رأی به ثبت رسیده که سهم X6 از آن‌ها 742 رأی و سهم ولار 1540 رأی بوده است؛ بنابراین رقیب بریتانیایی با کسب 67 درصد از کل آراء پیروز دوئل می‌شود. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس شاهد رقابت میان کادیلاک XT5 و لینکلن MKX هستیم.

مازراتی لوانته

رنجروور اسپرت

پورشه کاین

مرسدس بنز GLE کوپه

رنجروور اسپرت

؟

رنجروور ولار

ب‌ام‌و X6

مرسدس بنز GLE

لکسس RX

رنجروور ولار

مرسدس بنز GLE

کادیلاک XT5

لینکلن MKX

ب‌ام‌و X5

اینفینیتی QX70

؟

؟

لینکلن ناتیلوس

فولکس‌واگن توآرگ

جگوار I-Pace

تسلا مدل X

؟

؟

کادیلاک XT5

کادیلاک در سال 2003 با معرفی نسل نخست مدل SRX برای اولین بار به بخش کراس‌اوورها وارد شد. همچنین این خودرو پس از اس‌یووی اسکالید دومین شاسی‌بلند کادیلاک محسوب می‌شد. سپس در سال 2010 نسل دوم SRX معرفی شد که روی پلت‌فرم تتا جنرال موتورز مشترک با خودروهایی چون شورلت اکوئناکس و ساب 9-4 مشترک بود. نسل دوم SRX سریعاً به پرفروش‌ترین محصول کادیلاک در ایالات‌متحده تبدیل شد؛ اما پس از تغییر شیوهٔ نام‌گذاری محصولات کادیلاک، در نمایشگاه لس‌آنجلس 2015 مدل جدید XT5 به‌عنوان جایگزین SRX معرفی شد؛ بنابراین XT5 را می‌توان نسل سوم SRX دانست. این کراس‌اوور لوکس آمریکایی روی پلت‌فرم C1XX جنرال موتورز ساخته شده که با جی‌ام‌سی آکادیا، شورلت تراورز و بیوک انکلیو مشترک است. XT5 علاوه بر ایالات‌متحده در چین هم توسط جوینت ونچر جی‌ام-سایک تولید می‌شود. این خودرو در چین با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 260 اسب بخار قدرت عرضه می‌شود؛ اما این موتور صرفاً مخصوص بازار چین است و XT5 در ایالات‌متحده با یک موتور 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه می‌شود که 310 اسب بخار قدرت و 367 نیوتن متر گشتاور دارد که طبیعتاً برای این دوئل هم همین موتور انتخاب شده است. برای انتقال نیروی هردو موتور، یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده و نیروی هردو در حالت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. XT5 در سال جاری افزایش فروش چشمگیری را در ایالات‌متحده تجربه کرده است زیرا درحالی‌که سال گذشته در این کشور 39,485 دستگاه فروش داشته است، امسال تا پایان ماه اکتبر موفق به فروش 55,801 دستگاه در آمریکا شده است.

لینکلن MKX

لینکلن با معرفی کانسپتی بنام MKX در نمایشگاه دیترویت 2004 برای اولین بار خبر از تولید کراس‌اوور متوسط کاملاً جدیدی داد. سپس نسخهٔ تولیدی این خودرو در دسامبر سال 2006 معرفی شد. MKX به‌عنوان جایگزینی برای مدل اویاتور در نظر گرفته شده بود اما این کراس‌اوور جدید بر اساس فورد اج ساخته شده و اشتراکات و شباهات زیادی با آن داشت تا جایی که می‌شد آن‌را نسخهٔ ری‌بج شدهٔ فورد اج دانست. درهرحال نسل اول این کراس‌اوور لوکس آمریکایی برای مدل 2011 فیس‌لیفتی را تجربه کرد و تا سال 2015 روی خط تولید قرار داشت. این در حالی بود که لینکلن بازهم با معرفی کانسپتی در نمایشگاه پکن 2014 پیش‌نمایشی از نسل دوم MKX را ارائه کرد. سپس حدود یک سال بعد نسخهٔ تولیدی نسل دوم MKX در نمایشگاه دیترویت 2015 رونمایی شده و در پاییز همان سال با مدل 2016 به بازار آمد. نسل دوم این خودرو نیز همچنان بر روی پلت‌فرم مشترکی با فورد اج ساخته شده است اما در ظاهر تمایز بیشتری نسبت به آن دارد و حس ری‌بج بودن نسل قبلی در آن دیده نمی‌شود. MKX هم‌اکنون با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که هردو شش سیلندر هستند. موتور پایه یک واحد 3.7 لیتری V6 تنفس طبیعی با 307 اسب بخار قدرت و 377 نیوتن متر گشتاور است که در این دوئل نیز جهت هماهنگی با XT5 همین موتور انتخاب شده است. پیشرانهٔ بعدی اما از نوع 2.7 لیتری V6 توربوشارژ اکوبوست است که 335 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. MKX سال گذشته در ایالات‌متحده موفق به فروش 30,967 دستگاه شده و تا پایان ماه اکتبر سال جاری نیز 25,436 دستگاه در زادگاهش فروش داشته است.

 

 

مشخصات فنی

کادیلاک XT5

لینکلن MKX

پیشرانه

3.6 لیتری V6

3.7 لیتری V6

تنفس

طبیعی

طبیعی

قدرت

310 اسب بخار

307 اسب بخار

گشتاور

367 نیوتن متر

377 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو/چهارچرخ

جلو/چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

6.5 ثانیه

7.2 ثانیه

مسافت 400 متر

14.8 ثانیه

15 ثانیه

حداکثر سرعت

245 کیلومتر/ساعت

235 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

10.7 لیتر (ترکیبی)

12 لیتر (ترکیبی)

ظرفیت باک

83 لیتر

70 لیتر

وزن

1980 کیلوگرم

1990 کیلوگرم

ظرفیت بکسل

1590 کیلوگرم

1590 کیلوگرم

طول

4.81 متر

4.82 متر

فاصلهٔ محوری

2.85 متر

2.85 متر

قیمت پایه

40,390 دلار

39,185 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9881722]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.