مقایسه کادیلاک XT4 با رقبای مطرح جهانی
با نگاه به کلاس کراس اوورهای لوکس کوچک، کادیلاک XT4 قطعاً در مقایسه با رقبای صاحب نامی همچون بامو X1، آئودی Q3، لکسس NX و مرسدس بنز GLA برجسته خواهد بود اما خب کار سختی نیز برای جلبتوجه خریداران پیش رو خواهد داشت.
اما کادیلاک دارای برخی فاکتورهای حیاتی و کاملاً قابلشناسایی بوده که از جمله آنها میتوان به طراحی منحصربهفرد چراغهای جلو، بدنهای شیک و جذاب و کابینی لذتبخش و جادار اشاره کرد. تمامی اینها باب طبع خریدارانی هستند که به دنبال خودروهایی کراس اوور و نسبتاً کوچک میگردند.
اما از آنجایی که زیبایی یک سلیقه شخصی است، روش بهتری برای مقایسه XT4 با برخی رقبای مطرح یاد شده موردنیاز است.
جدای از کادیلاک XT4 که کاملاً جدید است تمامی محصولات دیگر این کلاس قدیمی بوده یا به تازگی بهروز شدهاند. از جمله این خودروها میتوان به لکسس NX و مرسدس بنز GLA فیس لیفت اشاره کرد.
در بحث سن خودروها این آئودی Q3 است که پیرمرد کلاس لقب میگیرد. فیس لیفت این خودرو که در سال 2016 صورت گرفته کمک زیادی به زیبایی بیشتر نکرده و فرم کلی آن هنوز هم سن بالایش را نشان میدهد. Q3 برای سال 2018 خودرویی کاملاً بزرگ و زمخت به نظر میرسد. در روزگار مدرن کنونی اکثر خودروها فرمی روان و صیقلی دارند.
خب اگر بخواهیم خودروها را از نظر ظاهر اسپورت و جذابیت بیشتر رتبهبندی کنیم این بامو X1 و لکسس NX خواهند بود که برای قرار گرفتن در رتبه اول خواهند جنگید شاید در این میان کادیلاک XT4 هم در رتبه سوم قرار بگیرد. البته تشخیص استایل زیباتر یک امر کاملاً شخصی بوده و شاید XT4 خودروی کاملاً مدرنی به نظر برسد بنابراین همهچیز به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.
اگر این 5 کراس اوور را در شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت شرکت دهیم نتیجه به دست آمده قطعی خواهد بود. بامو X1 sDrive28i با شتاب 6.5 ثانیهای در رده اول قرار میگیرد. دیگر خودروها شتاب بالاتر از 7 ثانیه داشته و آئودی یک ثانیه کامل کندتر از NX 300 و GLA 250 میباشد.
سقف سرعت تمامی خودروها کاملاً نزدیک به هم بوده به جز لکسس که سنگینترین کراس اوور جمع میباشد. از نظر مصرف سوخت این کادیلاک و مرسدس هستند که با مصرف ترکیبی 8.7 لیتر در رتبه اول قرار میگیرند.
افرادی که اینگونه خودروها را میخرند انتظار فضای بیشتری را دارند به همین دلیل است که خودروسازان تا حد امکان تلاش دارند محصولات جاداری را بسازند.
از نظر ابعاد این کادیلاک XT4 است که طویلترین و پهنترین بدنه را داشته و از نظر ارتفاع نیز دومین خودروی بلندقد است. این خودرو بیشترین فاصله بین محوری را داشته و از نظر حجم فضای بار نیز در رده دوم قرار میگیرد؛ بنابراین به نظر میرسد کادیلاک از این نظر دست برتر را در میان رقبا دارد.
اگر دوستدار سرسخت خودروها بوده و درباره ارزش باقی مانده خودرو یا خرید خودرو با بهترین پیشنهاد ممکن نگرانی کمتری دارید پرداخت 35490 دلار برای کادیلاک XT4 به آسانی توجیهپذیر خواهد بود.
برخی افراد لکسس NX 300 را انتخاب میکنند که گرانترین خودروی این مقایسه بوده و پس از آن نیز کادیلاک با فاصله کمی قرار دارد. در طرف دیگر آئودی Q3 قرار دارد که 32900 دلار قیمت داشته اما به یاد داشته باشید که این خودرو کوچکتر، کندتر و پرمصرفتر از بامو X1 است که تنها 1 هزار دلار گرانتر از آئودی میباشد. این خودرو همچنین کاربردیتر از مرسدس GLA است.
از طرف دیگر باید گفت شاسی بلندها طرف نظر از ابعاد خود همیشه منطقیترین انتخاب نیستند. با این تفاسیر آیا کادیلاک XT4 میتواند رقبای مطرح و تثبیت شده این کلاس را شکست دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: carscoops