کادیلاک

به‌روزرسانی کادیلاک CT6 در بازار چین

آخرین نمونه از کادیلاک CT6 بازار آمریکا اوایل امسال خط تولید این شرکت در دیترویت را ترک کرده اما این خودرو هنوز هم در چین تولید و فروخته می‌شود.

در واقع این خودرو به‌روز شده و کادیلاک دو نسخه جدید از آن که به سیستم نیمه خودران سوپر کروز مجهز هستند را معرفی نموده است.

نسخه پایه سوپر کروز قیمت پایه معادل ۶۶۹۳۴ دلار داشته و از سقف پانورامیک، چراغ‌های LED و رینگ‌های ۱۸ اینچی سود می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی، صفحه مرکزی ۱۰.۲ اینچی و سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو اشاره کرد. به این موارد باید صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، پوشش چرم کابین و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای را اضافه نمود.

اما مدل پرچم‌دار ۶۹۷۸۴ دلار قیمت داشته و با ظاهر اسپورت تر، رینگ‌های ۱۹ اینچی، چراغ‌های جلوی تطبیقی و سیستم تعلیق تطبیقی متمایز می‌شود.

نیروبخش هر دو مدل یاد شده یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر است. این پیشرانه با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و نیرو را به چرخ های عقب می‌فرستد.

البته خبر مهم‌تر درباره CT6 به سوپر کروز آن مربوط می‌شود که از داده‌های نقشه لیدار و جی‌پی‌اس برای تخمین محل دقیق خودرو استفاده می‌کند. این خودرو همچنین به تعدادی از دوربین‌ها و حسگرهای راداری مجهز است.

تمامی این اطلاعات با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا مسیری مجازی برای پیشروی خودرو را فراهم کنند. به همین خاطر CT6 در لاین مخصوص خود خواهد ماند و به‌صورت خودکار با ترافیک هماهنگ خواهد شد.

کادیلاک می‌گوید سیستم سوپر کروز می‌تواند در حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر از بزرگراه‌ها و آزادراه‌های چین مورداستفاده قرار گیرد. این موضوع کاملاً احساس‌برانگیز است و آمریکایی‌ها اظهار داشته‌اند با شرکت چینی اتوناوی برای اطمینان از دقت و صحت این نقشه‌ها همکاری کرده‌اند.

از نظر ایمنی هم باید گفت CT6 به سیستم هشدار راننده مجهز شده که از حسگرهای مادون‌قرمز و دوربینی کوچک برای پایش راننده استفاده کرده تا مطمئن شود راننده حواسش به جاده هست. اگر راننده مدت زیادی به جاده توجه نکند سیستم به او یادآوری خواهد کرد. اگر پاسخی دریافت نشود هشدارهای اضافی صادر خواهد شد.

اگر بازهم راننده واکنشی نشان ندهد خودرو به‌صورت آرام توقف کرده و چراغ‌های هشدار روشن خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Irani

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    کاش توی ایران هم عرضه میشد!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      واقعا متعجب هستم از تصمیم گیرندگان کدیلاک.ct6 مخصوصا نسخه v هر کی تست کرده واقعا لذت برده از تمام نکات ماشین.یا کنار گذاشتن موتور بلک وینگ.نمیدونم والا ولی تصمیم احمقانه ای هستش.قرار بود xt6 رو پلتفرم omega که همین ct6 روش سواره ساخته بشه که میشد رقیب مستقیم آویاتور ولی یدفه رفت رو پلت دف جلو.چی بگم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Enzo

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    وقتی می‌شینی پشت این ماشین بجای اینکه تو حواست به جاده و ماشینو و عابر و نمی‌دونم هرچیز دیگه ای باشه.این ماشینه که هواسش به همجا هست مخصوصا به رانندش . واقعا احسنت به انسانهایی که برای همنوعانشون ارزش قائل‌اند و همچنین وسایلی رو میسازن. ولعنت خدا بر اونایی که هرروز با کارهای پستو احمقانه وکودنانه خودشون باعث میشن همنوعان خودشون جانو مال خودشونو از دست بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پارسا عشق ماشین

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    حرف خیلی خوبی زدی ولی می بینی که تو بعضی از خودرو ساز ها اصلا به هم وطن های خود هم ظلم بعد همونا رم با قرعه کشی به مردم میدن بعد هم قیمت ها بالا تر از بنز اپشن ها پایین تر از پیکان بد تر ما چقدر بد بختیم بعد تازه به بد بختی خودمون می خندیم و مثل جوک به این و اون میگیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad.khalili

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      درسته متاسفانه عادت کردیم برای مشکلاتمون جک بسازیم و بخندیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. نامجو

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    به نظر شما اگر چین هم مثل ایران اجازه ورود برندهای خارجی رو میگرفت و با وضع قوانین عجیب و غریب از خودروسازهای چینی حمایت بی حد و حصر انجام میداد، آیا مصرف کننده چینی میتونست سوار چنین خودروی زیبا و درجه یک خارجی بشه؟ و دیگه اینکه آیا خودروسازهای چینی به اندازه امروز پیشرفت میکردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا