کادیلاک

تایم زنی کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ در پیست VIR، سریع‌تر از M5 کامپتیشن!

وقتی در سال ۲۰۱۹ کادیلاک مدل CT4-V را معرفی کرد، صدای انتقاد بسیاری از طرفداران بلند شد زیرا این خودرو سطح مدل‌های V کادیلاک را بسیار پایین آورده و به سدان وحشتناکی تبدیل شده بود که هیچ نشانی از سلف قدرتمند خود یعنی ATS-V نداشت؛ اما این فقط آغاز راه بود و اوایل امسال کادیلاک با معرفی CT4-V بلک‌وینگ به همه نشان داد که چه نقشه‌ای در سر داشته است. حال این سدان اسپرت ثابت کرده است که واقعاً لیاقت نشان V را دارد زیرا در سخت‌ترین پیست آمریکا تایم بسیار چشمگیری را ثبت کرده است.

کادیلاک سدان اسپرت CT4-V بلک‌وینگ را به پیست بین‌المللی ویرجینیا یا به‌طور مخفف VIR برده که از آن به‌عنوان نوربرگ‌رینگ آمریکا یاد می‌شود. این پیست ۶.۶ کیلومتری با مستقیمی‌های نسبتاً کوتاه و پیچ‌های سرعت‌بالای چالش‌برانگیز، بسیار فنی بوده و زدن یک دور خوب در آن افتخار محسوب می‌شود. حالا کادیلاک هم می‌تواند این افتخار را داشته باشد زیرا یک CT4-V بلک‌وینگ کاملاً استاندارد و مجهز به پکیج سفارشی فیبر کربنی، در VIR تایم ۲ دقیقه و ۵۲.۵ ثانیه را ثبت کرده است. این تایم زنی از طریق یک دوربین داخلی توسط کادیلاک ضبط و ویدئوی آن منتشر شده است.

اما این تایم بدون انجام مقایسه معنای چندانی نخواهد داشت و به همین دلیل سراغ کارانددرایور می‌رویم که از سال ۲۰۰۶ صدها خودرو را در این پیست آزمایش کرده است. لیست تایم‌هایی که این نشریه در VIR ثبت کرده نشان می‌دهد که CT4-V بلک‌وینگ چقدر سریع بوده است زیرا این سدان کامپکت اسپرت یک دور این پیست را از سوپرکارهایی مثل لکسس LFA و لامبورگینی مورسیه‌لاگو SV سریع‌تر طی کرده است. CT4-V بلک‌وینگ در اینجا حتی از کادیلاک CTS-V قبلی با ۶۴۰ اسب بخار قدرت هم تایم بهتر ثبت کرده است.

اما آنچه واقعاً قابل‌توجه است، تایم ۲ دقیقه و ۵۴ ثانیه‌ای نسل کنونی ب‌ام‌و M5 کامپتیشن در پیست VIR است که کادیلاک با اختلاف بیش از یک ثانیه آن‌را مغلوب کرده است. پورشه تایکان توربو S، مرسدس E63 S AMG و ب‌ام‌و M8 کامپتیشن هم دیگر خودروهای مدرنی هستند که در این پیست از CT4-V بلک‌وینگ کُندتر بوده‌اند. این در حالی است که تایم CT4-V معمولی در این پیست ۳ دقیقه و ۶.۲ ثانیه بود که اختلاف بسیار زیادی با نسخهٔ بلک‌وینگ دارد.

وقتی به قدرت CT4-V بلک‌وینگ نگاه می‌کنیم، این شاهکار حتی چشمگیرتر هم می‌شود زیرا درحالی‌که M5 کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخار قدرت دارد، از موتور ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی کادیلاک تنها ۴۷۲ اسب بخار قدرت بیرون می‌آید. کادیلاک برای این خودرو گیربکس دستی را هم ارائه می‌کند اما این تایم با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ثبت شده است؛ بنابراین، اگر CT4-V بلک‌وینگ این‌قدر در پیست خوب است، سدان ۶۷۰ اسب بخاری CT5-V بلک‌وینگ در VIR چه‌کار خواهد کرد؟

تایم تعدادی از خودروها در پیست VIR

خودرو

سال

تایم

مک‌لارن سنا ۲۰۱۹ ۲:۳۴.۹
پورشه ۹۱۱ GT2 RS ۲۰۱۸ ۲:۳۷.۸
مک‌لارن ۷۶۵LT ۲۰۲۱ ۲:۳۸.۴
شورلت کوروت C7 ZR1 ۲۰۱۹ ۲:۳۹.۵
موستانگ شلبی GT350R ۲۰۱۶ ۲:۵۱.۸
کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ ۲۰۲۱ ۲:۵۲.۵
لامبورگینی مورسیه‌لاگو SV ۲۰۱۰ ۲:۵۳.۹
ب‌ام‌و M5 کامپتیشن ۲۰۱۹ ۲:۵۴.۰
لکسس LFA ۲۰۱۲ ۲:۵۵.۱
پورشه تایکان توربو S ۲۰۲۰ ۲:۵۵.۲
مرسدس E63 S AMG ۲۰۱۸ ۲:۵۵.۴
ب‌ام‌و M8 کامپتیشن ۲۰۲۰ ۲:۵۵.۵
کادیلاک CTS-V ۲۰۱۶ ۲:۵۶.۸
کادیلاک CT4-V ۲۰۲۰ ۳:۰۶.۲

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    حال اونایی رو خریدارم که میگفتن کدیلاک با این همه قدرت چرا 0تا 100 و درگ400مترش کمه.کدیلاک اگر میخواست تایمهای دزگ و شتابش رو بهترین کنه دو دف میزد ولی دف عقب این خاصیتها رو داره که تو پیست عملکرد بهتری داشته باشه و اینکه این دو سدان کدیلاک که بیان بیرون قطعا تو پیست چسبنده درگ رقبای خودشون رو مغلوب میکنن.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  2. مازیار

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2462 ديدگاه)

    تایم GT350R با توجه به زمانش قابل تحسینه
    سنا هم که طبق معمول استثناء

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. محمد مختاری آذر

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    مگه میشه کادیلاک سریعتر از لامبورگینی مورسیلاگو بوده من که باور نمیکنم !!!!! ولی هنوز انگلیسی ها جلوتر از آمریکا هستند مکلارن سنا
    آمریکا دیسلایک
    انگلیس لایک

    موافقم 9
    مخالفم 12
    1. شاعر

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (235 ديدگاه)

      دوست عزیز
      مکلارن سنا خدا میلیون پوندی رو با سدان کادیلاک مقایسه میکنی و نتیجه میگیری صنعت خودروسازی آمریکا به پای انگلیس نمیرسه!
      حداقل میخوای مقایسه کنی جوری مقایسه کن که از لحاظ قیمت یا کلاس ماشین یه سنخیتی با هم داشنه باشن!
      مثلا سدان های جگوار رو با کادیلاک مقایسه کن یا اگه میخوای مکلارن رو در مقابل یک برند امریکایی قرار بدی باید بری سراغ تواتارا

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. Reza

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      لامبورگینی مورسیه لاگو نسخه ۲۰۱۰ هستش ولی بلک وینگ مال ۲۰۲۰

      حتی اگه اختلاف زمانی بین این ۲ به یک ساعت هم برسه باز لامبورگینی مورسیه لاگو SV رو با هزار تا کادیلاک عوض نمیکنم

      موافقم 2
      مخالفم 11
  4. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    یه سری هم بودن میگفتن
    این ماشین سیستم چهارچرخ نداره
    الان همه ماشین ها دارن نداشتن سیستم چهار چرخ محرک نکته ضعف بزرگی هستش
    و کادیلاک نخواسته هزینه بکنه و از این حرف ها
    همون چیزی که گفتیم هم شد
    فدا کردن شتاب اولیه با حذف سیستم چهارچرخ
    برای هندلینگ بهتر و در نتیجه تایم های بهتر و لذت ناب یه خودروی دف عقب آمریکایی

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      اینم در نظر بگیرید این برادر کوچیک تر بود
      حالا ct5 v بلک وینگ چه غولی هستش دیگه حدس بزنید

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. RezaRs

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        دیگه اون برای gt350r تیز کرده

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. JDM

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      من بودم که گفتم نبودن سیستم چهار چرخ متحرک شتاب رو خیلی کاهش میده ولی اگر کادیلاک بتونه غولی و ارائه بده که تو پیست همه رو تارو مار کنه به نظرم ارزش داشت که این مقدار از شتاب قربانی بشه.تا الانش که خیلی خوب بوده،ct4 v در این حده دیگه سی تی 5 وی چه دایناسوری ازش دربیاد!

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. car reminds me of love

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        CT5V دیگه عزیزان آلمانی را مَحو می‌کند و آنها را مثل یک لیتر آب می‌نوشد.

        موافقم 8
        مخالفم 8
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          😂👌

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. Amirreza

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          چنتا ماشینن که تست نشدن به اسم m5 cs , amg gt73 , amg one , amg gt63 s و برام عجیبه که چرا تست نشدن شاید نوربرگرینگ رو فقط تست میکنن یا نمیدونم یه همچین چیزی ولی اونا میتونن این رو بگیرن به نظرم

          موافقم 3
          مخالفم 3
    3. Mr.t.e.s.l.a

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      دقیقا!
      یادمه وقتی این ماشین رونمایی شد
      چند نفر از دوستان آلمانی باز مخصوصآ پورشه باز گفتند مهندسی جالبی نداره و رقابتی نیست…
      ماشینی که رقابتی نبود اومد از کلاس کامپکت رکورد مید سایز رو زد دیگه؟ :)
      تازه این شروع داستان مهندسی ناب آمریکاست…
      یه زمانی آمریکایی ها در تلاش بودن از بحران بیان بیرون و رقابتی نبودن
      ولی الان…
      درضمن
      ربطی به مطلب نداره
      ولی موتور ترند با تسلا مدل اس پلد تایم شتاب 1.98 ثانیه ای رو ثبت کرد..
      جالبه بدونین تسلا خودش گفته بود شتاب این ماشین 1.99 هستش…
      دوستانی که به تایم 2.7 ماشبن چند روز پیش میخندیدین تحویل بگیرن…

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        ۱.۹۸ اووووف
        گل سرسبد تکنولوژی آمریکایی
        به قول جی لنو I’m a huge fan of American technology

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. Amirreza

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          برقیه و شتاب اولیه برای خودرو های برقی همینطوریه و مهندسی خاصی هم نداره چون ریمک هم شتاب ۱.۸ رو ثبت کرد ولی مهندسی خاصی نداشت ، وایسین آام‌گ بیاد یه دستی به سر و روی eqs بکشه

          موافقم 0
          مخالفم 8
      2. M.A.S

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (815 ديدگاه)

        البته این موضوعو در نظر بگیرید که موتور ترند شتاب هارو با احتساب رول اوت بدست میاره
        و صفر تا صد خالص دور و بر2.2باید باشه

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. car reminds me of love

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          کاملا درست میگید.
          اینا فکر میکنن که حتی اگه یک بچه هم بشینه پشت جارو میتونه شتاب ۱.۹ چیه اصلا!
          ۱.۱ هم بزنه!😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 3
    4. R@m!n

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      یه پست تو همین پدال هست که فکر کنم از طرف مهندسین کادیلاک بود نسبت به انتقادها به نبود سیستم چهارچرخ و خودشون گفتن نمی خواستیم هزینه اضافی کنیم !!! یه طرفه به قاضی نریم.

      برگ برنده این ماشین هم بنظرم گیربکسش که باز هم با همکاری ترمک ساخته شده که عملکردشو رو کوروت C8 هم نشون از یه همکاری فوق العاده بین جنرال موتورز و ترمک هست.

      سیستم چهارچرخ هم فقط برای استفاده تو پیست رو ماشین های سدان و کوپه شهری قرار نمی گیره.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    به نظرم موستانگ GT500 می‌تونه تو محدوده کوروت c7 zr1 و مک‌لارن 765 سریع باشه

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. car reminds me of love

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      میدونی به نظرم مشکل gt500 این است که با این که تایم های خوبی میزنه ولی حس میکنم که فقط راننده های فوق حرفه ایی اون تایم رو میزنن یعنی این که افراد عادی یا ماسل کار‌سوار اصلا نمیتونن تایم هایی شبیه اش را هم حتی بزنن .
      یعنی منظورم اینه که این تایم هایgt500 کار زدن یک راننده معمولی نیست که حتی یادمه‌از‌لامبورگینی هوراکان هم یک دهم‌ثانیه سریع تر‌بود .
      اگه شما مثلا بشینی پشت هوراکان و تایم بزنی به مراتب تایمی بسیار نزدیک تر به تایم راننده حرفه ایی میزنی .اختلاف بسیار زیادی نخواد داشت.
      ولی‌اگه‌باgt500 تایم بزنی اختلاف زیادی با تایم راننده حرفه ایی خواهد داشت.
      این‌حِسِ شَخصیم است.

      موافقم 0
      مخالفم 9
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        من اینجوری فکر نمیکنم
        رانندگی کردن مخصوصا برای اولین بار با یک خودروی موتور وسط بسیار سخته
        رفتار های ماشین عادی نیست برای یه فرد تازه کار اینو از روی تجربه میگم
        چسبندگی زیاد خودروهای موتور وسط
        خودش یه چالش عجیبه
        ولی اینو در نظر بگیر خودرو های موتور جلو
        دیگه مثل قبل نیستن نشه کنترلشون کرد
        این حرف تو برای وایپر درست بود ولی خودرو های الان از سیستم های الکترونیکی کمکی استفاده میکنن
        که رانندگی با اون هارو خیلی راحت و جذاب می‌کنه
        عموم مردم تجربه رانندگی با خودرو های موتور وسط رو ندارن ولی می‌دونن یه خودروی موتور جلو چه واکنشی در قابل تصمیمات راننده نشون میده

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. Amirreza

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ماسل کار ها رانندگی پیچیده تری دارن چون سنگین تر ، و به اندازه ایتالیایی ها آیرو دینامیک نیستن اما خیلی دوست داشتنین

        موافقم 2
        مخالفم 0
  6. car reminds me of love

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    آخ آخ آخ !
    کی بود میگفت ماشین آمریکایی ها کلا مهندسی ندارن!
    به به به به به 👏🏻
    روزگار مان شارژ شد.

    موافقم 5
    مخالفم 5
  7. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    عالی کادیلاک 💪🇺🇸

    موافقم 8
    مخالفم 0
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    کیا بودن میگفتن خودروی آمریکایی مفت نمی ارزه ۱۰۰۰اسب آمریکا۲۰۰اسب اروپا هم نمیشه؟😂😂 کیا بودن حرف از مهندسی خوب آلمانی میزدن میگفتن آمریکایی کیفیت نداره؟😂 دیدیم و شنیدیم!!!🤣🤣 تازه این ct4 وی هستش ct5بیاد دیگه چه شود!🤤
    جانم آمریکا⁦❤️⁩ کوروت و شلبی و کادیلاک پشت سرهم با اقتدار⁦⁦🇺🇸⁩⁦🇺🇸⁩⁦🇺🇸⁩

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      نباید تعصبی نظر داد ۱۰۰۰ اسب ۱۰۰۰ اسبه دیگه . ولی فکر کنم آلمانی های جدید بیان رقابت جذاب تر شه .

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        برای آلمانی‌ها هم احترام قائلم اما از نظر تکنولوژی و کلا فناوری خودرو آمریکا خیلی جلوتره…

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      جانم آمریکا!!؟؟؟
      این چه حرفیه؟
      آمریکا مستکبر اااااااااااست!!!!!!

      پدال لطفا قبول کن

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. RezaRs

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        اولا به ماشیناش بود
        دوما اگه به سیاستشم بود نظر شخصی خودشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          البته نگفت که ماشیناش ولی بیشتر خاستم سربسرش بذارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          از دست شماها😐

          موافقم 2
          مخالفم 0
  9. RezaRs

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    یا خداااااااااااا خیلی ناجور بود این تایم یعنی ممکنه ct5 v بلک وینگ رکورد gt350r هم بزنه قاعدتا 😲

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    اینو از ct5 بیشتر دوست دارم چون نمای عقبش قشنگتره و پلاک‌عقبش روی‌سپره.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. R@m!n

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    خیلی خوشحالم که پیش بینی هام از سری جدید بلک وینگ اشتباه بود و امیدوارم برادر بزرگ تر هم بتونه عملکرد درخشانی داشته باشه.

    من این مدل رو از CT5 – blackwing بیشتر دوست دارم.

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      هر طرف باد بیاد

      موافقم 3
      مخالفم 0
  12. mopar

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    زیبایی وقار اصلات قدرت خلاصه همه چی تمومه دیگه فقط یه سوال توی فیلم حدود 1.6جی جانبی تحمل کردماشین فکرکنم تا جایی که من دیدم البته عدد اعلامی کارخونه چقدره هرچی گشتم چیز خاصی ندیدم

    و همچنین این فیلم رو به دوستانی که دیروز برای صنعت خودرو سازی امریکا فاتحه میخوندن تقدیم میکنم و دوست دارم ببینن وقتی یه سدان از سوپر اسپرت وی 10 شون سریع تره چه حسی میشن؟

    ((ولی موتور ترند با تسلا مدل اس پلد تایم شتاب ۱.۹۸ ثانیه ای رو ثبت کرد..
    جالبه بدونین تسلا خودش گفته بود شتاب این ماشین ۱.۹۹ هستش…))

    pressureبرای ژاپنی بازایی که خودرو سازی امریکا رو به زباله دان تاریخ پیوسته میدونستن به اعدادی فراتر از kpa رسیده …

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      عالی آقای موپار 👌نظرشون الان جالبه!😂 اونایی که میگفتن همه آمریکایی ها به سرنوشت پونتیاک دچار میشن!😂 پونتیاکی که خود جنرال‌موتورز منحلش کرد نه اروپایی ها…

      موافقم 4
      مخالفم 1
  13. حسین

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    معلوم شد بچه‌ها ماشینای آمریکاییرا دست کم می‌گیرن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      معلومه،آمریکایی ها همیشه توی صنعت خودروسازی پیشرو بودن با وجود ناحقی هایی به اسم آلایندگی که عقبشون انداخت بازم از پا نیوفتادن و دارن دوباره اروپا رو شکست میدن….

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        بابا همین چندوقت پیش که رونمایی شد می گفتن به آلمانیا نمیرسه ولی چندوقت بعد آمار سفارش زیادش اومد و الان خبر زمان خوبش اومد.
        میگم جون خودت این داستان آلایندگی اروپا چیه؟
        آیا اروپاییا وادار کردن آمریکایی‌ها گند بزنن تو ماشیناشون؟
        لطفا توضیح بده؛خیلی کنجکاوم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. Kf

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    روز منو ک ساخت بقیه رو نمیدونم
    چ رخی داره

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      روز منو هم ساخت،خیلی خبر خوبی بود…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  15. ارشیاsvj

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اممممممم
    عععمممم
    ووووووو
    چی بگم اخه؟!
    هیچی همون تایم رو نگاه کنم بهتره
    😐😐😐😐😐😐

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. Sajjad

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تایم به کنار چقد خوشگله

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا