چرا سدانهای بلکوینگ کادیلاک به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز نشدند؟
هردو سدان پرفورمنس آلمانی بامو M5 و مرسدس E63 به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما در آن سوی اقیانوس، کادیلاک در سدان پرفورمنس جدید خود یعنی CT5-V بلکوینگ و مدل کوچکتر CT4-V بلکوینگ همچنان به فرمول محرک عقب وفادار مانده است؛ اما چرا؟ مدیر پرفورمنس کادیلاک «میرزا گربوویچ» در مصاحبهای پاسخ این سؤال را داده است. وی نهتنها در مدلهای جدید بلکوینگ بلکه در دیگر مدلهای سری V کادیلاک هم مسئولیت مهندسی را بر عهده داشته است.
به گفتهٔ گربوویچ، تصمیم به ماندن روی چرخهای عقب ناشی از تمایل تیم او برای حفظ مدلهای بلکوینگ بهعنوان خودروهایی برای راننده بوده است. به گفتهٔ وی، سری V کادیلاک از موتوراسپرت متولد شده و این برند هیچ برنامهٔ موتوراسپرتی با چهارچرخ محرک ندارد. گربوویچ همچنین از افرایش وزن، هزینه، پیچیدگی و چالشهای مهندسی هم از دیگر دلایل عدم استفاده از سامانهٔ چهارچرخ محرک اشاره کرده است. به گفتهٔ وی، با توجه به قدرتی که مدلهای بلکوینگ تولید میکنند، تیمش میخواهد از هنر رانندگی تجلیل کند.
مهندس کادیلاک همچنین معتقد است که این خودروهای پرفورمنس معمولاً در آبوهوای آفتابی در پیستها یا جادهها مورداستفاده قرار میگیرند. البته این بدان معنا نیست که با سدانهای بلکوینگ نمیتوان روی برف رانندگی کرد زیرا با لاستیکهای زمستانی و کمی احتیاط بهراحتی میتوان این سدانهای چموش را در بدترین شرایط آبوهوایی هم کنترل کرد. همچنین به نظر نمیرسد نبود سامانهٔ چهارچرخ محرک در این خودروها علاقهمندان کادیلاک را آزار داده باشد زیرا تعداد محدود 250 دستگاهی که از هر مدل در عرضهٔ اولیه ارائه شد سریعاً ظرف چند دقیقه فروخته شدند.