کانسپت خیره‌کنندهٔ اسکالا، پیش‌نمایشی از پرچم‌دار آیندهٔ کادیلاک

یک‌شنبه 31 مرداد 1395 - 06:30
مطالعه 10 دقیقه
Cadillac-Escala_Concept-14
کانسپت لوکس جدید کادیلاک می‌تواند به‌عنوان یک مدل جدید بالاتر از CT6 قرار گیردکادیلاک در فستیوال پبل بیچ امسال از یک کانسپت فوق‌العاده رونمایی...
تبلیغات

کانسپت لوکس جدید کادیلاک می‌تواند به‌عنوان یک مدل جدید بالاتر از CT6 قرار گیرد

کادیلاک در فستیوال پبل بیچ امسال از یک کانسپت فوق‌العاده رونمایی کرده است که می‌تواند نشانگر آیندهٔ این برند لوکس باشد. این کانسپت که اسکالا نام دارد احتمالاً پیش‌نمایشی است از سدان لوکسی که بالاتر از CT6 قرار خواهد گرفت. مدیرعامل کادیلاک «Johan de Nysschen» دربارهٔ این کانسپت گفته است:

«اسکالا در وهلهٔ اول نشانگر زبان طراحی جدید کادیلاک و مفاهیم فنی در توسعهٔ کادیلاک‌های آینده است. سپس اسکالا شخصیتی آرمانی را از کادیلاک به نمایش گذاشته است که بازگشت این برند را به گذشتهٔ باشکوه خود و اوج پریمیوم نشان می‌دهد. با توجه به توسعهٔ بازار بخش خودروهای لوکس، اسکالا پتانسیل تولید و دستیابی به فروش بالا را دارد».

اسکالا ماشین بزرگ و کشیده است به‌گونه‌ای که با طولی معادل 5.34 متر، حدود 15 سانتیمتر طول بیشتری از سدان CT6 دارد. این خودرو بر روی همان پلت‌فرم دیفرانسیل عقب CT6 ساخته‌شده است و اگرچه در نگاه اول یک سدان سنتی به نظر می‌رسد اما در حقیقت اسکالا طراحی لیفت‌بک داشته و درِ صندوق آن مانند آئودی A7 و پورشه پانامرا باز می‌شود.

چراغ‌های عقب اسکالا همانند دیگر سدان‌های کادیلاک فرمی عمودی دارد اما باریک‌تر بوده تا حدودی روی خط جانبی بدنه کشیده شده و یک قسمت کوچک افقی نیز به قسمت بالایی آن‌ها اضافه‌شده است. طراحی جلویی خودرو در عین پیشرفت زیبایی‌شناختی عمده، همچنان تا حد قابل‌توجهی نشانگر طراحی یک کادیلاک است. هنوز هم چراغ‌های عمودی به‌عنوان امضای کادیلاک در اسکالا دیده می‌شوند اما چراغ‌های اصلی طراحی فوق‌العاده باریکی داشته و از OLED استفاده می‌کنند. جلوپنجره نیز بسیار بزرگ بوده و فرم ذوزنقه شکل همیشگی کادیلاک را دارد.

در قسمت جانبی یک عنصر کرومی که شبیه چوب هاکی است به چشم می‌خورد درحالی‌که از کروم در دورتادور شیشه‌های جانبی و رینگ‌های 22 اینچی خودرو نیز استفاده‌شده است. دستگیرهٔ درها بسیار ظریف و کوچک بوده و فقط خطوط آن دیده می‌شود.

داخل خودرو به‌صورت ترکیبی از راننده محور بودن و همین‌طور قسمت عقبی عالی جهت کسانی که خود اقدام به رانندگی نمی‌کنند طراحی‌شده است. بدین ترتیب داشبورد طراحی بسیار ساده‌گرایانه‌ای داشته و در آن از سه صفحه‌نمایش OLED منحنی که به‌عنوان صفحه آمپر و نمایشگر سیستم سرگرمی عمل می‌کنند استفاده‌شده است. قسمت میانی فرمان بسیار کوچک است درحالی‌که بیشتر عملکردها توسط نمایشگرهای لمسی و همین‌طور فرامین صوتی انجام می‌گیرد.

در سراسر کابین، چرم دست‌دوز زینت‌بخش بسیاری از سطوح شده است و کادیلاک ادعا می‌کند که برای تزئین داخلی خودرو از شرکت‌های مُد کمک گرفته است. صفحه‌نمایش‌های تبلت مانند نیز به سرگرم کردن دو سرنشین عقب می‌پردازند.

مدیر اجرایی طراحی جهانی کادیلاک «Andrew Smith» در بیانیه‌ای در رابطه با این سدان خارق‌العاده گفت:

«درخواست من از طراحان اسکالا این بود که ماشینی طراحی کنند که افراد به‌شدت خواهان رانندگی با آن باشند درعین‌حالی که همچنین بخواهند در صندلی عقب نشسته و رانندهٔ شخصی آن‌ها هدایت خودرو را انجام دهد؛ بنابراین بجای یک طراحی تک‌بعدی، فضای داخلی اسکالا از دو تم متفاوت برخوردار است».

در زیر کاپوت این سدان سوپر لوکس آمریکایی یک موتور 4.2 لیتری V8 بای‌توربو قرارگرفته که هنوز قدرت آن اعلام‌نشده است. کادیلاک می‌گوید این موتور که مجهز به سیستم غیر فعال‌سازی سیلندرها است، نمونهٔ اولیه‌ای از یک سیتسم جدید درحال‌توسعه برای محصولات آیندهٔ کادیلاک نیز بشمار می‌رود.

اطلاعات فراوانی که در رابطه با پلت‌فرم و قوای محرکهٔ کانسپت اسکالا منتشرشده این واقعیت را نشان می‌دهد این کانسپت به‌احتمال فراوان پیش‌نمایش سدان پرچم‌دار جدید CT8 کادیلاک خواهد بود که احتمالاً سال آینده معرفی می‌شود؛ بنابراین به تولید رسیدن اسکالا غیرممکن نخواهد بود. حتی به نظر می‌رسد نسخهٔ تولیدی اسکالا تا سال آینده ازلحاظ طراحی و تکنولوژی پیشرفت کند.

رونمایی این کانسپت فوق‌العاده نشانگر وقوع تحولی در کادیلاک است و به نظر می‌رسد این برند لوکس و اصیل آمریکایی قصد دارد شکوه گذشتهٔ خود را بازیافته و دوباره در صدر لوکس‌سازان جهان قرار گیرد. امری که با توجه به رویکرد اخیر کادیلاک هرگز دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

منبع: motor1

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.