در اواخر دهه ۱۹۶۰، کادیلاک الدورادو و لینکلن کانتیننتال مارک III برای سلطه بر بازار خودروهای لوکس رقابت میکردند اما کدامیک پادشاه واقعی جاده بود؟
در پایان دهه ۶۰، بازار خودروهای لوکس در اوج بود و خودروسازان دیترویت بر آن سلطه داشتند. آئودی، بامو و مرسدس بنز خودروهای راننده محور با کیفیتی بودند اما این جعبههای اروپایی برای آمریکاییهای مرفه بیشازحد کوچک، ساده و خشک بودند. جگوار نیز به دلیل مشکلات شهرت خوبی نداشت. تقاضا برای خودروهای لوکس چنان بالا بود که بخشهای کوچکتر سه غول خودروسازی (جنرال موتورز، کرایسلر و فورد) پرچمدارانی مانند بیوک ریویرا، الدزمبیل تورنادو و حتی فورد تاندربرد که زمانی اسپرت بود و حالا به کوپهای لوکس تبدیل شده بود را ارائه کردند.
در این بازار رقابتی، کادیلاک و لینکلن بهوضوح به خون تازهای نیاز داشتند تا بر این مدعیان تاجوتخت غلبه کنند. کادیلاک تصمیم گرفت با محصولی پیشرفته و مبتنی بر بیش از یک دهه تحقیق و توسعه در فناوری محرک جلو وارد میدان شود. جنرال موتورز، کرایسلر و فورد همگی در دهه ۱۹۳۰ با محرک جلو آزمایشهایی انجام داده بودند اما نتیجه چندانی نداشت تا اینکه در اواخر دههٔ ۵۰، کادیلاک و الدزمبیل دوباره سراغ این مفهوم رفتند. سپس در سال ۱۹۶۳، معاون گروه جنرال موتورز، به کادیلاک و الدزمبیل دستور داد تا توسعه محرک جلو را تلفیق کرده و از معماری E-Body بیوک ریویرا استفاده کنند. الدزمبیل تورنادو در سال ۱۹۶۶ معرفی شد و کادیلاک الدورادوی محرک جلو یک سال بعد به دلیل ساخت خط مونتاژ جدید به بازار آمد.
لینکلن کانتیننتال مارک III پاسخی شتابزده به الدورادو نبود، بلکه ایدهای از لی یاکوکا بود تا از معماری موجود تاندربرد استفاده کرده و ظرفیت اضافی کارخانه ویکسوم میشیگان را پر کند و از موج کوپههای لوکس شخصی بهره ببرد. شاسی آن فاصله محوری ۲,۹۷۷ میلیمتری مشترکی با تاندربرد داشت اما طول کلی خودرو ۱۵۲ میلیمتر بلندتر بود. کابین سرنشینان عقبتر روی شاسی قرار داشت تا فضای کافی برای دماغه باشکوه ۱.۸ متری فراهم شود که ارتباط ظاهری قوی با تناسبات مارک II و کانتیننتال اولیه داشت. استفاده از موتور V8 با حجم ۷.۵ لیتر و معماری محرک عقب به لینکلن زمان و منابع بیشتری برای پالایش پرچمدار خود داد. تقویت گسترده شاسی، عایقهای لاستیکی در تمام نقاط نصب موتور و تعلیق و ۶۸ کیلوگرم مواد عایق صدا، مارک III را در زمان عرضه در آوریل ۱۹۶۸ به یکی از بیصداترین و نرمترین خودروهای بازار تبدیل کرد.
حالا کادیلاک و لینکلن هرکدام پرچمدار جدیدی داشتند که بهوضوح رقبای کوچکتر را تحتالشعاع قرار میدادند. در جولای ۱۹۷۰، مجله موتورترند دیداری بین این «خودروهایی که میخواستند پادشاه باشند» ترتیب داد. فرمان متغیر الدورادو پاسخگویی بهتری داشت درحالیکه ترمزهای دیسکی جلو و کاسهای عقب هر دو خودرو عملکرد برابری داشتند. در یک مسابقه درگ، الدورادو ۱۹۷۰ با موتور ۸.۲ لیتری، مارک III را با ۰.۴ ثانیه اختلاف در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت شکست داد. درنهایت، در آن مقایسه ما مارک III را به دلیل نرمی و برتری در تجمل، پادشاه جاده لقب گرفت.
حال امروز نمونهای از همان دو کوپهٔ لوکس اواخر دههٔ ۶۰ را در اختیار داریم تا ببینیم پس از نیم قرن چه شرایطی دارند. این خودروها در شرایط استثنایی هستند و هرکدام شخصیت منحصربهفردی دارند. طراحی تیز الدورادو برای چشمان امروزی بهمراتب جذابتر است درحالیکه کانتیننتال مارک III وفاداری به مارک II افسانهای را نشان میدهد. هر دو خودرو بدون زحمت شتاب میگیرند و هیچکدام حتی ذرهای حس یا بازخورد فرمان ندارند، اما کادیلاک سریعتر و دقیقتر به فرمان پاسخ میدهد و ترمزهایش کمتر مبهم به نظر میرسند. تعلیق الدورادو لرزشها و ناهمواریهای جاده را کمتر فیلتر میکند و سواری کمی خشکتری ارائه میدهد. در مقابل، لینکلن شبیه یک مخزن ایزوله چرخدار در سال ۱۹۶۹ است و بدون جیرجیر یا لرزش روی ناهمواریهای جاده حرکت میکند، هرچند این شاید بیشتر به کارکرد کم آن (۵۵ هزار کیلومتر در مقابل ۱۳۸ هزار کیلومتر الدورادو) مربوط باشد تا کیفیت ساخت.
دیدن کاپوت عظیم هر خودرو قطعاً حس امپراتوری را القا میکند اما دماغه کادیلاک با برآمدگی مرکزی ابهت بیشتری دارد. در دخل، کابین مینیمال الدورادو هرچند با تزئینات چوب واقعی آراسته شده اما نمیتواند با کابین شیک و دوزنبرگ مانند لینکلن رقابت کند. پس از یک روز رانندگی با این دو خودرو، بار دیگر لینکلن کانتیننتال مارک III را پادشاه جاده اعلام میکنیم. لینکلن همچنین در آمار فروش هم الدورادو را شکست داد. مارک III موفقیتی چشمگیر در فروش داشت و نهتنها تا پایان ۱۹۶۸ فروش بیشتری از مجموع کانتیننتال مارک I و مارک II داشت بلکه الدورادو را هم با اختلاف ۲۰ درصد پشت سر گذاشت.
بهطورکلی، این خودروها هرکدام نهتنها پرچمدار برند خود، بلکه شرکت مادرشان بودند. الدورادو مرزهای فناوری و طراحی را جابهجا کرد درحالیکه کانتیننتال مارک III قصد داشت شکوه و کیفیت ساخت مارک II دههٔ ۵۰ را بازآفرینی کند. ازآنجاییکه تیراژ تولید این خودروها بالا بود، امروز اکثر قطعات آنها بهراحتی پیدا میشود. در حال حاضر، نمونههایی از این دو کوپهٔ لوکس آمریکایی در شرایط عالی بین ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار قیمت دارند. لینکلن کانتیننتال و کادیلاک الدورادو در عصر طلایی پیش از قوانین آلایندگی و ایمنی که موتورها را خفه کرد و دست طراحان را بست، ساخته شدند و بنابراین، از بسیاری جهات، هیچ خودرویی در آینده نمیتواند به استایل و شکوه این پادشاهان جاده دست یابد.
مشخصات فنی
کادیلاک الدورادو ۱۹۶۸ | لینکلن کانتیننتال ۱۹۶۹ | |
پیشرانه | ۷.۷ لیتری V8 | ۷.۵ لیتری V8 |
قدرت | ۳۷۵ اسب بخار | ۳۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۱۰ نیوتن متر | ۶۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۳ سرعته اتوماتیک | ۳ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | عقب |
طول | ۵,۶۱۳ میلیمتر | ۵,۴۸۹ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۳۲ میلیمتر | ۲,۰۱۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۳۵۴ میلیمتر | ۱,۳۶۴ میلیمتر |
وزن | ۲۱۴۱ کیلوگرم | ۲۲۰۷ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۸ ثانیه | ۹.۲ ثانیه |
۴۰۰ متر | ۱۶.۴ ثانیه | ۱۶.۵ ثانیه |
ماشین باز
۲۰ خرداد ۱۴۰۴عالی بود لطفا از کلاسیک ها بیشتر مطلب بذارید .
به نظرم الدورادو 1959 ، ایمپالا 1959 ، باس 429 مدل 1969 زیباترین کلاسیک های تاریخ آمریکان .
نه به تفادس
۲۰ خرداد ۱۴۰۴ملاقات پادشاهان جاده = غلط
ملاقات پادشاهان صراط مستقیم = صحیح
و ملاقات پادشاهان آشفتگی هوای پشت ماشین
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴آشفتگی هوا رو از کجا یاد گرفتی عمو ؟
نذار بگم چلنجر ۱۷۰ بیاد و مکلارن رو لوله کنه ها
اونم با رکورد زیر ۹ که زد.
تازه طراحی عقب افتضاح بنز ۳۰۰ گالوینگ که چراغهاش شبیه بنز ۳۰۲ هست رو یادت نره
جرمی کلارکسون
۲۰ خرداد ۱۴۰۴ماشاالله لینکلن که سال ۱۹۶۹ شیشه بالابرش برقی بود
BlackWing
۲۰ خرداد ۱۴۰۴۱۹۴۵ بمب اتمی زدن به هیروشیما ، ناو هواپیما بر داشتن و ۱۹۶۹ رفتن روی ماه ، به نظرت شیشه بالابر برقی براشون چیز خاصی بود ؟
JaMsHiD-B
۲۰ خرداد ۱۴۰۴نذار بگم یه گلف R توی پیست سریع تر از هر جنبنده آمریکایی هست که تا حالا نام بردی
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴چلنجر ۱۷۰ نسخه گندهاتون رو پیچید
گلف کیلو چنده
Nismo
۲۱ خرداد ۱۴۰۴جمشید: لازمه اشاره کنم که باتوجه به توقف تولید Ford focus گلف توی سال 2025 نه هنوز به قدرتش رسیده نه شتابش نه هندلینگش!!!!
همایون
۲۱ خرداد ۱۴۰۴فکر نمیکردم دیگه تا این حد تعصب…. باشه که از طراحی بنز گالوینگ ایراد بگیری
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴وقتی کسی از طراحی عقب الدورادو ایراد گرفته تعصبی ندیدی؟
سوشیانت
۲۰ خرداد ۱۴۰۴ترول هستی دیگه چند وقت دیگه یهو میای میگی دنا و پارس و… بهترین ماشین ها هستن
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴نه به تفادس
31 تیر جوابتو میدم
JaMsHiD-B
۲۰ خرداد ۱۴۰۴نتیجه ساخت یه ماشین بر اساس احساس ( نه منطق ) میشه یه همچین چیزی
قشنگه ولی دریغ از ذره ای کارآمد بودن
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴کارامد نبودنش رو تو تشخیص میدی؟
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۴جمشید درست توضیح بدی خیلی بهتر میشه
اینم مثل اون آشفتگی باد یه چیزی شنیدی فک کنم
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴رقابت ۲ ابر لوکس ساز
تاسیس لینکلن ۱۹۱۷ و کادیلاک ۱۹۰۲ هست
این ۲ شرکت موسسش ۱ نفر بود و اونم کسی نبود جز هنری لالند
هر ۲ شرکت از لیموزین سازها و لوکس سازهای اصیل هستن
کادیلاک و لینکلن هر۲ از دهه ۳۰ مدلهای کوپه ۱۲ سیلندر هم میساختن
تو این رقابت لینکلن موتور ۴۶۰ با کاربرات ۴ دهنه داره و کادیلاک اشتباه نکنم موتورش ۴۷۲ هست
گشتاورهاشون حیرت انگیزه و در اخر
بابا مرحبا ۱۹۱۷
بابا مرحبا ۱۹۰۲
بابا مرحبا کوپه های کشتی ماننده
بابا مرحبا تجمل و وقار
🇺🇸🇺🇸🇺🇸
bi Turbo
۲۰ خرداد ۱۴۰۴یک سوال داشتم از شما.
فرق مارک 5 و مارک 3 لینکلن در چه چیز مواردی هست؟
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴مارک ۳ برای اوایل دهه ۷۰ بود و مارک ۵ برای اواخر دهه ۷۰
Cadillac-V
۲۰ خرداد ۱۴۰۴اون زمان که خیلی از شرکتهای فوق لوکس درحال حاضر نمیدونستن ماشین چیه کادیلاک و لینکلن در سگمنت لوکس و فوق لوکس داشتن فرمانروایی میکردند
ماشاالله به کادیلاک با بیش از 120 سال قدمت
ماشاالله به کادیلاک با این همه اختراعات و نوآوری ها در صنعت خودروسازی
اولین پیشرانه V8
اولین پیشرانه V16
اولین سیستم تعلیق بادی و… ده ها اختراع دیگر
ماشاالله کادیلاک الدورادو بروگام، سدان فوق لوکسی که از رولزرویسم لوکس تر بود💪🏻🇺🇲
https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴فقط آمریکا🇺🇸🇺🇸🇺🇸
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴فقط و فقط
اسدولا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴فقط امریکا .امریکا در همه چی اول . البته المان و انگلیس و ژاپن هم نبودند کار دنیا یجاهایی می لنگید . کشورهایی مثل ما هم نبودند اب از اب تکون نمیخورد .حالا یسری میان از مولانا و حافظ و سعدی میگن !😂😂😂
amirboss
۲۰ خرداد ۱۴۰۴واقعا نمیشه یکی رو به عنوان برنده انتخواب کرد.
از یه طرف جذابیت کانتیننتال،از طرف دیگه شکوه الدورادو.
yektachafi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴آقا من اعتراض دارم
اینا اصلا ماشین نیستن
اینا قصر متحرکن
لامصب چجوری دل میبره
محی
۲۰ خرداد ۱۴۰۴من کادیلاک رو به خاطر دیفرانسیل عقب بودنش ترجیح میدم
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴کادیلاک دف جلو هست
محی
۲۰ خرداد ۱۴۰۴برعکس گفتم پس
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴الدورادو از ۱۹۶۸ به بعد دف جلو شد
elijah 2001
۲۰ خرداد ۱۴۰۴دارم دیوونه میشم اینا دیگه چی هستن🤯🤯🤯🤯
ممنون از پدال،۴ سال دنبال مقایسه الدورادو و کانتیننتال میگشتم!
elijah 2001
۲۰ خرداد ۱۴۰۴لطفا اگر میشه برسی الدوزمبیل ریجنسی کوپه هم بگذارید شاید بخوام بخرم😁
و اگر برسی ایمپریال لبارون هم بذارید عالیه
elijah 2001
۲۰ خرداد ۱۴۰۴و همین طور فورد ال تی دی ببخشید درخواست هام زیاد شد
امیر
۲۰ خرداد ۱۴۰۴کشتی نوح 😍
cehx
۲۰ خرداد ۱۴۰۴این جاست که باید گفت بهبه
گشتاورا لرزه به بدن آدم میندازه
Iman 007
۲۰ خرداد ۱۴۰۴چقدر زیبا و خفن
سوشیانت
۲۰ خرداد ۱۴۰۴هر دو جزو عالی ترین های زمان خودشون بودن واقعا نمیشه یکی رو انتخاب کرد البته خب من سدان های لوکس رو بیشتر ترجیح میدم تو کوپه ها ترجیح میدم برم سراغ کوروت و شول و پلیموث gtx و فورد فیرلین و…
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴گلکسی ۵۰۰ مدل ۶۴ رو یادت نره اونم با موتور ۴۲۷ cammer که ۶۵۷ اسب قدرتش بود
همچنین پلیموت فیوری ۱۹۶۲ با موتور ۴۱۳ که ۴۱۰ اسب قدرت داشت
البته از شوی بلر ۶۲ با موتور ۴۰۹ که ۴۲۰ اسب بود هم نمیشه گذشت
Nismo
۲۰ خرداد ۱۴۰۴اون زمان که رولز رویس و بنتلی تازه فرق موتور و ماشینو فهمیدن
کادیلاک و لینکلن همچین شاهکارهایی خلق کردن
پدر خودروسازی جهان آمریکا
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۲۰ خرداد ۱۴۰۴نه مثل اینکه این (نیسمو) هی میخواد اروپا رو بکوبونه
ببین عزیز من اون زمان که مرسدس بنز (تی ۸۰) رو ساخت (حدوداً ۱۰۰ سال پیش) با تاپ اسپید ۷۵۰ کیلومتر و ۳۵۰۰ اسب بخار آمریکا داشت ماشینهای ۵۰ اسبی یا ۱۰۰ اسبی با تاپ اسپید ۱۰۰ تا یا ۱۵۰ تا میساخت
اون زمان که فراری شاهکار هایی رو می ساخت که هنوز هم دهن آمریکاییها باز میمونه از دیدنش کوروت یه تیکه آهن پاره بود البته هنوز هم کوروت یه تیکه آهن پاره هست چون داره با سوپر کار ۷ سال پیش فراری مقایسه میشه در صورتی که این مقایسه کاملاً اشتباهه و نسل جدید خودروهای فراری که اومد اون وقت باید با اونا مقایسه بشه تا ببینم نفسی برای کوروت باقی میمونه یا نه که ۱۰۰ در ۱۰۰ نه
اون زمان که پورشه ۹۱۱ رو توربو کرد امریکاییها از ترس سکته زدن
سال ۲۰۰۸ مرسدس بنز سی ۶۳ با موتور ۶۲۰۰ سی سی هشت سیلندر تنفس طبیعی ۵۱۰ اسب داشت در صورتی که کوروت تو سال ۲۰۲۵ با موتور ۵۵۰۰ سی سی یا ۶۲۰۰ سی سی ۸ سیلندر به زور ۴۹۰ اسب قدرت داره تازه اروپاییها قدرت رو هم کم اعلام میکنن
اون زمان که بی ام و سری ۵ با مرسدس بنز ای کلاس و بیامو سری ۳ با مرسدس بنز سی کلاس دریفت میکشیدن کاتاف میزدن شتاب گیری میکردن تاپ اسپید میزدن آمریکا تو این فکر بود که چه جوری تو خودروسازی دووم بیاره
سال تاسیس پژو که ۱۸۱۰ هست
یا اگه پژو رو قبول نداری سال تاسیس بنز ۱۸۷۰ هست
در صورتی که هیچ کدوم یک از خودروهای آمریکایی حتی تاریخ تاسیسشون هم اندازه اروپاییها قدمت نداره در ضمن فیات هم سال ۱۸۹۹ تاسیس شد که باز از کل آمریکاییها قدمتش بیشتره
حرف از اختراع شد بزار بگم که مرسدس بنز چقدر اختراع داره
کلاً کادیلاک با جنرالموتورز اختراعاتشون رو همدیگه نصف صفحه هم نمیشه اونم تازه چی برف پاک کن برقی یا از اینجور چرت و پرت ها
ولی چیزایی که اروپاییها اختراع میکنن ۱۰۰ برابر امریکاییها ارزش داره میدونی چیو دارم میگم مثلاً همین ۱۶ سیلندر مازراتی یا ۸ سیلندر سیتروئن یا ۱۲ سیلندر…
همین مرسدس بنز رو اصلاً اختراعاتش رو نمیتونی بشماری
پیشرانههای بیامو نزدیک ۷۰ بار پیشرانه سال شده
وقتی میگم این آمریکا هیچی نیست در برابر اروپا هی بیاید دیس لایک بدید واقعیت تلخه اما آمریکا تو خودروسازی هیچی نیست در برابر اروپا
ببخشید دیگه نیسمو دهنم رو باز کرد
(تازه خیلی چیزای دیگه هم بود که الان حضور ذهن ندارم)
یه چیز دیگه ای هم که از قلم افتاده بود این بود که ۷۰۰ اسب اروپایی میشه ۱۰۰۰ اسب آمریکایی والسلام
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴چرا تو پست رکورد زدن چلنجر ۱۷۰ خبری ازت نبود؟
همچنین تو پست شکست بی ام و از کادیلاک؟
اون t80 که ازش نام بردی فقط ۱ عدده ازش ولی دوزنبرگ ۴۰۰ اسبی که سال ۱۹۳۰ ازش تولید شد در امریکا بیش از ۱ عدد بود
اختراع اولین موتور ۸ و ۱۲ و ۱۶ کادیلاک در کنار اختراع گیربکس اتومات و استارتر برقی از کل ساخته های بی خاصیت فراری و مازراتی و الفا ارزشش بیشتره
کوروت هم اون زمان که موتور ۵۸۰ اسبی در سال ۱۹۶۹ داشت اوج قدرت بنز sl زیر ۳۵۰ اسب بود
خودروسازی اروپا که همیشه تحت حمایت اتحادیه اروپا بود و پشت قیمت بالا و تولید محدود پنهان شدن همیشه در برابر خودروسازی امریکا شکست خوردن مثل مکلارن ۳۰۰ هزار دلاری که از چلنجر ۱۷۰ شکست خورد با نصف قیمت
و در آخر برات آب خنک تجویز میکنم تو این هوای گرم چون معلومه حسابی داغ کردی اروپایی فن
! i M α η δ υ α R
۲۰ خرداد ۱۴۰۴از رو منبر بیا پایین دیگه …
1000 بار گفتیم و گفتند …
اولین 8 سیلندر رو ” ده دیون بوتون ” فرانسوی اختراع کرد …
اولین 16 سیلندر رو هم در سال 1929 ، مازراتی اختراع کرد …
هر چی هیچی نمیگیم ، شورشو در آوردن …
اختراع 16 سیلندر !!!!!!!
کادیلاک فلک زده سال 1929 گورش کجا بود که کفنش کجا باشه !!!
کادیلاک با سرقت تکنولوژی مارمن ، تکنولوژی و موتور دزدی رو سال 1930 ، گذاشت روی ماشینش …
دو سه تا بچه سال ، اینجا علاقه عجیبی ، به گند کشیدن کامنتهای سایت دارند …
در مقابل تاریخ و حقیقت هم به خیال خودشون می خوان ، مقاومت کنند …
! i M α η δ υ α R
۲۰ خرداد ۱۴۰۴شوی بی نوا …
ارزون ترین ماشین مازراتی از 75 هزار دلار شروع میشه …
ارزون ترین کادیلاک از 22000 دلار …
حداکثر سرعت مازراتی گرن توریزمو فولگوره ( برقی ) ، 325 کیلومتر بر ساعت و کادیلاک سلستیک برقی ، 160 کیلومتر بر ساعت هست …
حرف از خاصیت نزن ، که خنده داره …
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴پاسخ به
! i M α η δ υ α R
اول اونکه هرچی از نوا بد بگی من بیشتر لذت میبرم چون میدونم چقدر حرص میخوری
دوم اونکه کاش از آمار فروش کادیلاک و مازراتی هم صحبت میکردی و تعداد مدلهاشون تا بهتر متوجه بیخاصیتی مازراتی که تو عمرش یک دهم کادیلاک هم اختراع نداشته بپردازیم
Cadillac-V
۲۰ خرداد ۱۴۰۴مازراتی فن
هروقت مازراتی تونست اندازه کادیلاک سلستیک ۳۶۰ هزار دلاری آپشن داشته باشه و درحد اون راحت و لوکس باشه منو خبر کن
اگه مازراتی و رولزرویس و بنتلی تو سال ۱۹۵۷ و قبل از بحرانها تونستن ماشینی درحد فوق لوکس بودن کادیلاک الدورادو بروگام ۱۹۵۷ بزنن خبرم کن…
و در آخر هروقت مازراتی تونست اندازه کادیلاک اختراعات در صنعت خودروسازی ثبت کنه و بیش از ۱۲۰ سال قدمت داشته باشه خبرم کن…
سوشیانت
۲۰ خرداد ۱۴۰۴آره راست میگی مازراتی خوبه که موتورش رو از فراری میگیره😁 اینم راست میگی طرف ماشین فوق لوکس میگیره که باهاش بالای ۳۰۰ تا بره😂
! i M α η δ υ α R
۲۰ خرداد ۱۴۰۴انشاءالله تمام لذت های دنیا رو نه تنها با نوا ی خودت ، بلکه با محصولات روز آمریکایی ، هر کدوم که دوست داری ببری …
اما من چرا باید از آوردن اسم یه ماشین اره ای حرص بخورم …
بعد از فراری 458 ، هیچ آرزویی ندارم …
اونم مال دوره بیست سالگی بود …
جوری زندگی کردم که خدا رو شکر حسرت چیزی به دلم نمونده …
کل این دنیا یه جا ، ارزش حرص خوردن نداره ، چه برسه به یه ماشین …
! i M α η δ υ α R
۲۰ خرداد ۱۴۰۴هوش مصنوعی فن …
یه زحمتی بکش ، تا مطمئن نشدی که منظور بحث رو درک کردی ، ریپ نزن …
موضوع ریپ من به علی سر تاپ اسپید فولگوره و سلستیک برقی بود …
بلک وینگ عزیز ریپ زد و از تاپ اسپید سریعترین بنزینی کادیلاک ، گفت …
من در ریپ بهش گفتم ویدیو دارم ( سند ) که گیبلی تروفعو توی آلمان 329 تا رفته و صرفا ادعای سازنده نیست …
حالا اگه تو می خوای به بحث ما چیزی اضافه کنی ، یه ویدیو بیار که توش محصول کادیلاک 334 تا بره و حرف بلک وینگ عزیز تایید بشه …
اگه ویدیو نداری ، لطفا وقت من و دوستان رو نگیر …
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴پاسخ به
! i M α η δ υ α R
بالا بری ، پایین بیای اختراع موتور ۱۶ برای کادیلاک عزیز بوده و نه مازراتی و مارمن
البته که امثال تو هرچقدر هم براشون دلیل بیارن نمیخوان از خواب غفلت بیدار بشن چون دنیاشون تو همون خوابیه که توش هستن
کادیلاک مخترع موتور ۱۶ و ۱۲ و ۸ هست و خیلی قبل تر از مازراتی که خدا زدش زمین تونست ماشینهای با این موتورها بسازه
! i M α η δ υ α R
۲۰ خرداد ۱۴۰۴هوش مصنوعی فن …
آب قند بزن ، فشارت نیفته …
🤣🤣🤣
! i M α η δ υ α R
۲۰ خرداد ۱۴۰۴سوشیانت عزیزم …
مازراتی موتور میگرفت ، چون مثل فراری ، زیر مجموعه فیات بود …
از اول سال 2024 م ، که قراردادشون تموم شد ( فراری روی هر حسابی که بود گفت دیگه به مازراتی موتور نمیده ) و نتونو رو خود مازراتی ساخت …
در مورد قسمت دوم کامنتت ، باید بگم قطعا کسی هم 300 هزار دلار به محصول لوکس سلستیک برقی پول نمیده که باهاش بتونه حداکثر 160 کیلومتر بر ساعت ، بره …
bi Turbo
۲۰ خرداد ۱۴۰۴! i M α η δ υ α R
برخی دوستان در سایت شدیدا در حال تخریب بقیه هستند.
من معتقدم که باید از ماشین لذت برد.
مهم نیست متعلق به کدوم کشور باشه…
یا کدوم برند باشه…
یا قبلا چی بوده…
یا حالا چی هست…
همه این ها رو باید کنار گذاشت فقط نگاه کرد.. غرش ماشینو راه انداخت…
و فقط لذت برد.
اصلا مهم نیست که موتور روش رو چه کسی اختراع کرده یا داشبورد شبیه کدوم ماشینه یا چراغش خرابه یا…..
این دوستان هم نظرشون کاملا محترمه فقط نمیتونند تحمل کنند که فرد دیگری در مورد خودرو های مورد علاقشون بد بگه.
خودمونو اذیت نکنیم چون ارزششو نداره.
هر فرد عاشق خودرو ی این دنیا به این خاطر عاشق ماشینه که با دیدن و سوار شدنشون غم هاش رو فراموش میکنه.
نباید این احساسو به خاطر حرف های اینها از خودمون بگیریم.
! i M α η δ υ α R
۲۰ خرداد ۱۴۰۴علی جان …
نیازی به بالا رفتن و پایین اومدن نیست …
حقیقت در دل تاریخ ، روشن تر از خورشید ، در حال درخشیدنه …
کافیه که لایه های تعصب رو از جلوی چشممون کنار بزنیم ، تا نور حقیقت به ما برسه …
به انگلیسی سرچ کنی مازراتی تیپو V4 ، گوگل میاره :
1929 , maserati tipo V4 …
برای کادیلاک میاره : 1930 Cadillac V16 …
مازراتی در 1929 اولین ماشین 16 سیلندر جهان رو که مسابقه ای و تورپدو تایپ ( اژدر گونه ) بوده ، ساخته ( دو دستگاه ) …
کادیلاک اولین برندی هست ( با تکنولوژی مارمن ) که از انجین 16 سیلندر در خودروی تولید سری و سواری ، استفاده کرده …
کادیلاک فلک زده در حقیقت با وعده پول بیشتر و فریفتن مهندسان مارمن و خیانت اون دو طمع کار پول پرست ( مارمن در اون دوران اوضاع اقتصاد خوبی نداشته ) ، تکنولوژی مارمن رو دزدید تا اولین برند آمریکایی باشه که انجین 16 سیلندر داده بیرون ( فاصله عقب موندگی کادیلاک تا تکنولوژی مارمن ، فاصله از چدن تا آلومینیوم بود ) …
از اون دوران به قلم خودرونویسان دنیا ، به نام دوران جنگ های سیلندر ، نام برده میشه و کادیلاک متاسفانه ، از راه ناجوانمردانه ای ، با تطمیع ” آون نیکر و جیمز بوهانون ” دو مهندس مارمن ، به راز و رمز و تکنولوژی مارمن دست یافت و تونست حتی 2 سال زودتر از خود مارمن ( به زور پولی که داشت ) محصول کادیلاک V16 رو به بازار بده …
کار کادیلاک شرم آور بود …
در حقیقت باید گفت :
شرم بر طمع باد …
شرم بر حسادت باد …
و درود باید فرستاد به روان شاد موسسان مارمن _ هرینگتون …
یعنی ” والتر سی مارمن ” و” آرتور دبلیوو هرینگتون ” …
! i M α η δ υ α R
۲۱ خرداد ۱۴۰۴bi Turbo …
گفتنی ها رو شما خودت کامل گفتی …
صحبت شما ، خط مشی اکثر ما کاربران سایت هست ، به غیر از تک و توک کاربرانی که شما خودت می شناسیشون …
من از دیدن محصولات برتره هر کشوری ، از جمله فرانسوی و ژاپنی و آمریکایی و انگلیسی و آلمانی و ایتالیایی لذت می برم …
اما اینجا دیدم آدم هایی رو که ذهنشون از کل مساحت کره زمین ، فقط به اندازه مساحت کشوری که طرفدار محصولاتش هستند ، رشد کرده …
Cadillac-V
۲۱ خرداد ۱۴۰۴مازراتی
این مدارک حرف هوش مصنوعی نیست، مدارکی از سایت های معتبر خودرویی دنیاست:
https://carbuzz.com/when-more-cylinders-are-better-v16-engine-by-four-auto-giants/
https://www.pedal.ir/bmw/cars-v16-engine/
وقتشه شما آب قند رو مصرف کنین که فشارتون نیفته!
حقیقت همیشه تلخه، بهتره بجای مقاومت سعی کنیم با این حقیقت کنار بیایم
حقیقتی که هیچ کس نمیتونه کتمانش کنه
مخترع اولین موتور V8 , V12 , V16 کادیلاک بوده، هست و خواهد بود…
Ali
۲۰ خرداد ۱۴۰۴👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
ببین عزیز جون اول از همه تو برو فرق بین گاری اسب رو با ماشین بدون بعد بیا نظر بی ربط و چرت و پرت بگو ، بعدشم اگه همین آمریکا نبود الان که الانه بنز به گاری اسب به جای اسب ، موتور درون سوز میذاشت تحویل مردم میداد .
در ضمن بابا چرا فشار میخوری به پوستت ضرر داره ، تو خودرو های کلاسیک هیچ خودروسازی در حد آمریکا نیست و نخواهد بود والسلام حال هی خودت رو جر بده 🤣🤣🤣
تو فقط برو امکانات کادیلاک سویل یا همون کادیلاک ایران خودمون رو ببین بعد بیا این چرندیات رو بگو 🙏🙏🙏🙏
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۲۱ خرداد ۱۴۰۴آمریکا تو خودروسازی هیچی نیست در ضمن اینی که داره فشار میخوره تو هستی که همش میای ریپ میزنی و جواب منو میدی منم خیلی خونسرد جواب همتون رو میدم و این رو بدون آمریکا تا ابد خودروسازیش به اروپا نمیرسد حالا هرچی که دوست داری بگو
بعدم شما چرا همش از ۶۰ سال پیش حرف میزنی چرا از امروز حرف نمیزنید آها فهمیدم چون کارخانههای آمریکایی امروزه در حال ورشکسته شدن هستن واسه همین حرفی از امروز نمیزنید در ضمن اگه اروپا نبود آمریکا هیچ وقت صاحب خودرو نمیشد والسلام
بعدم دقیقاً چه ویژگی خودروهای آمریکایی خوبه میشه بیشتر توضیح بدی؟؟؟؟؟
(ماشین آمریکایی یعنی دردسر و استهلاک بالا و شتاب و سرعت پایین)
حسن
۲۰ خرداد ۱۴۰۴طراحی و ساختش با فردیناند پورشه بود فردیناند پورشه هم یه مهاجر محارستانی بود که در 38 سالگی وارد المان شد ربطی به المانها نداره
بعد 50 لیتر حجمش بود ازمایش نشد و کاری نتونست بکنه البته جنگ بی تاثیر نبود اما اطلاعات کمت باعث سوءتفاهم شده المان اصلا تو حداکثر سرعت پشه تو دوغ هم نبود الانم هیچی نیست
مساله بعدی اینا رکورد سرعت بقیه را دیدن میخواستن بشکننش که نتونستن
از 1889 تا 1900 رکورد سرعت دست فرانسه و بلژیک بود همه برقی
1902 بازم فرانسه با موتور درون سوز 122 کیلومتر
1904 امریکا 136 کیلومتر خود هنری فورد
بعد بلژیک امریکا فرانسه و بریتانیا بودن تا اون سال
1927 اولین خودرویی که به سرعت 320 کیلومتر رسید امریکا دیتونا خودرو سان بیم امریکایی راننده هنری انگلیسی
از 1927 تا 1940 کلا دست امریکا بود
1937 سرعت 489 خودرو امریکایی بلو برد راننده انگلیس
از 37 تا 1947 رکورد دست تاندبولت بود امریکا دیتونا 595 کیلومتر
بعد جنگ اگه میتونستن میزدن امریکاییه بازم زدن
1947 بعد جنگ 640 کیلو متر امریکا دیتونا خودرو اسپشیال موبیل راننده انگلیسی
تنها نکته ی مهم راننده های انگلیسی ان انقد خوب بودن تو 80 درصد رکوردها راننده بودن در اقصا نقط دنیا
استرالیا هم رکورد سرعت داره المان نداره
BlackWing
۲۰ خرداد ۱۴۰۴اصلاح کنم سریع ترین ماشین کادیلاک CT5-V بلک وینگه که ۳۳۴ کیلومتر حداکثر سرعتشه.
برای توسعه اون ماشین به محصولات مازراتی حتی نگاه هم نکردن!
! i M α η δ υ α R
۲۰ خرداد ۱۴۰۴دو تا برقی مثال زدم …
رفتی گشتی دیدی برقی نداره ، از بنزینی مایه گذاشتی !!!
اصلاح نکردی ، خراب ترش کردی ….
جنرال موتورز تخمین میزند که CT5-V بلکوینگ با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی بتواند ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و در ادامه نهایتاً به حداکثر سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد …
تخمین می زند …
یعنی حدس می زند …
یعنی وعده می دهد …
از روی ب . د م . . ه می دهد …
این از کدیلاک …
مازراتی گیبلی تروفعو اولتیما 334 ، در اتوبان های آلمان تا 329 کیلومتر پرکرد و دیگه مسیر تموم شد و گرنه به همون 334 هم می رسید …
کانال تاپ ان ال ، ویدیوش موجوده
Cadillac-V
۲۰ خرداد ۱۴۰۴مازراتی فن
مطمئنی اینا همش حدسیات بوده؟
چون هرچی مقایسه با M5 ما دیدیم بی ام و لوله شده و کادیلاک بهترین سوپرسدان تو دنیا شناخته شده
https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴Cadillac-V
لوله شدن بی ام و توسط کادیلاک در این مقایسه واقعیتی سخت برای اروپایی فن ها بود و لذتی بی پایان برای آمریکن کاربراتورز بازها
البته که جماعت اروپایی فن عادت کردن به شکست برندهاشون از آمریکاییها و در واقع پوست شون کلفت شده
bi Turbo
۲۰ خرداد ۱۴۰۴دوست عزیز ما که تا حالا هر لیستی که در مورد خودروهای تولید انبوه رکوردشکن دیدیم همشون اروپایی بودند.
خواهشا این تعصب الکی رو بگذارید کنار اعصاب بقیه خورد نکنید با اینکارا خیلی ها رو از عاشق خودرو هل زده میکنید.
این تعصبتون فقط به خاطر اینه که عاشق ماسل کارها هستید و نمیتونید نقاط ضعفشونو قبول کنید.
Cadillac-V
۲۰ خرداد ۱۴۰۴در سال ۱۹۰۲ که کادیلاک اولین خودرو خودش رو تولید کرد و شرکتش تاسیس شد رولزرویس و بنتلی کجا بودن؟
پورشه؟
حتی اون زمانم کوروت و دوج وایپر داشتن پورشه ۹۱۱ رو لوله میکردن :
https://www.pedal.ir/chevrolet/1991-chevrolet-corvette-zr-1-vs-1991-porsche-911-turbo/
بنز اختراع چرت و پرت زیاد داشته
ولی مخترع اصلی صنعت خودروسازی:
کادیلاکی هست که اولین موتور V8 رو اختراع کرد
کادیلاکی هست که اولین موتور V16 رو اختراع کرد
کادیلاکی هست که اولین سیستم تعلیق بادی رو اختراع کرد
کادیلاکی هست که اولین استارت برقی رو اختراع کرد
الدزمبیل هست که اولین گیربکس اتوماتیک رو اختراع کرد
الدزمبیل هست که اولین توربوشارژر رو اختراع کرد، توروبو شارژری که رو ۹۹ درصد ماشینای اروپایی درحالحاضر هست مدرک:
https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/
https://www.pedal.ir/gm/general-motors-lesabre-concept-1951/
و…
اختراعات و نوآوری ها و پیشینه و قدمتی که آمریکایی ها از جمله کادیلاک داشتن رو هیچ شرکت خودروساز اروپایی نداشته
اسب بخارمیه توهمه
در نتیجه این اروپاست که هیچی نیست دربرابر قدمت، قدرت، اختراعات و نوآوری های پدر صنعت خودروسازی جهان یعنی آمریکا 🇺🇲💪🏻
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴تمام اختراعات بنز رو ضربدر ۳ کنی به استارت برقی که کادیلاک ابداع کرد نمیرسه
بنز اتوبوس ساز کجا و کادیلاکی که کوپه ۱۶ سیلندر در ۱۹۳۰ میساخت کجا
لیست اختراعات کادیلاک بالاترین دلیل برای برتری خودروسازی امریکا هست و اروپا تا اخر عمرش زیر سایه امریکاست
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴@👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
کامنتات عین اسمت فقط به درد کشت و زراعت میخوره و به درد مصرف کردن نمیخوره.
حمیدرضا
۲۰ خرداد ۱۴۰۴حالا بازم خوبه اروپایی ها ماشین لوکس داشتن. نیسان جونت که زباله میساخت اون موقع
Nismo
۲۱ خرداد ۱۴۰۴همین که نیسان رو با رولز رویس و بنتلی مقایسه میکنی معلوم میشه سطح اطلاعاتت چقدره
همون آشغال های نیسان می ارزه به کل محصولات الکی گرونهای عوروپایی
نذار بگم اونموقع که نیسان تو اوج بود بوگاتی هم نمیتونست جلوش قدعلم کنه همون آشغال ساز
OM.01
۲۰ خرداد ۱۴۰۴کادیلاک الدورادو 1970 با موتور 8.2 لیتری 8 سیلندر قدرت 400 اسب بخار و 745 نیوتون متر گشتاور و وزن 2180 کیلوگرمی در 8 ثانیه از 0 به 100 میرسه و در 20 ثانیه به 160 کیلومتر میرسه و در 15.6 ثانیه 400 متر رو طی میکنه و جالبه با گیربکس 3 سرعته خودکار اینکارو انجام میده…
نکته مثبت انجین حجیم، گشتاور عظیم و کشش ماشین در سربالایی ها هست و حرکت آرام بدون فشار زیاد در شهر چون کل گشتاور 745 نیوتون متری تو دور 3هزار دور در دسترس هست اما مصرف سوخت 30 لیتر در صد کیلومتر هم خب نکات منفی هست :)
OM.01
۲۰ خرداد ۱۴۰۴کادیلاک الدورادو برای سال 1970 یه آپشن داشت موتور 8.2 لیتری 8 سیلندر قدرت 400 اسب بخار و 745 نیوتون متر گشتاور…
من نمونه سالم کم کارکرد و بهسازی شده رو پیدا کردم 28 هزار دلار
https://classiccars.com/listings/view/1898242/1970-cadillac-eldorado-for-sale-in-pensacola-florida-32504
یه دونه دیگه هم پیدا کردم
https://classiccars.com/listings/view/1958585/1970-cadillac-eldorado-for-sale-in-o-fallon-illinois-62269
لینکلن کانتیننتال مارک 3 هم یه مدل سالم و بهسازی شده پیدا کردم
https://classiccars.com/listings/view/1939967/1969-lincoln-continental-mark-iii-for-sale-in-o-fallon-illinois-62269
باتوجه به صحت و سالمی بدنه زیر خودرو ها و میزون بودن موتور و کابین داشبورد برام سواله ارزش خریدن و سوار شدن دارن با 30 هزار دلار یا نه… البته باید از نزدیک بررسی بشه فیلم عکس یه چیزه نزدیک یه چیز دیگه
کرایسلر امپریال هم اون سال ها تولید میشد مدل 1967 بشدت خفن هست بنظر من چند نوآوری جالب داشت
رستوماد روی کانتیننتال مدل 61 الی 65 و الدورادو مدل 59 تا 61 خیلی خوب جواب هست اما روی اتاق های 1968 الی 1972خیلی انجام نمیدن
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴اصلا متوجه نمیشم چرا اینقدر ارزونن اینا
حداقل باید 200 هزارتا باشن این جواهرا😍
O
۲۰ خرداد ۱۴۰۴در این پست جز زیبایی هیچ ندیدم🤩👑
امیر
۲۰ خرداد ۱۴۰۴تشکر مثل همیشه مقاله عالی
sina
۲۰ خرداد ۱۴۰۴علی نوا آخرش از ماشینش عکس گذاشت دوستان؟
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴نه نذاشتم
اصلا ماشینی در کار نیست
همش خیالاته
همش خیالاته
همش خیالاته
sina
۲۰ خرداد ۱۴۰۴متوجه نشدم
موفق باشی در هر صورت
(Ali(chevynova
۲۰ خرداد ۱۴۰۴اخه یکی میگفت من دروغ میگم که عکس نمیذارم
کامنت منم یه کنایه بود به اون شخص
bi Turbo
۲۰ خرداد ۱۴۰۴قطعا کانتینانتال از هر لحاظ بهتره.
دیفرانسیل عقب با چراغ های مخفی و.. واقعا فوق العادست. کانتینانتال از هر نظر متفاوته با بقیه خودرو ها ولی الدورادو همچین حسی به من نمیده.
BlackWing
۲۰ خرداد ۱۴۰۴انتخابم کادیلاکه فقط تنها باگش دف جلو بودنشه !
ولی واقعاً زیباست ، نرمی ماشین تو عکس حس میشه.
یه نکته ای که هست ، انعطاف پذیری و فرمان پذیری محصولات جنرال موتورزه.
از همون اول پونتیاک ها ، کامارو ها ، کوروت ها و کادیلاک ها از نظر شاسی ، ترمز و بادی رول یه سرو گردن از رقبا بهتر بودن ، هنوزم تو سال ۲۰۲۵ میشه دید کادیلاک بلک وینگ با شاسی GM Alpha.2 تو پیست همه رو انگشت به دهن میزاره.
کوروت ها و کاماروها که بماند
تحسین برانگیزه
یوسفی
۲۰ خرداد ۱۴۰۴ماشین یعنی اینها البته نه برای اشخاصی که دنبال سرعت و وو هستند
آه چه روزگاری داشتیم
amirmohammadja79
۲۰ خرداد ۱۴۰۴کادیلاک چقد خوشگلهههه
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴اون ماشین جلوییه تو پروفایلتون اسکالیده؟
elijah 2001
۲۱ خرداد ۱۴۰۴آره منم فک کنم اسکالیده شایدم تاهو باشه
آرمین
۲۰ خرداد ۱۴۰۴هتل ۵ ستاره متحرک هستند ، هر دو عالی هر دو با اصالت ، الان هم اگر هر کدام را داشته باشم باعث افتخاره . خوشبختانه کادیلاک در دوران جوانی ( یادش بخیر ) کادیلاک داشتم هنوزهم دلم باهاشه . یاد باد آن روزگاران یاد باد
حسن
۲۰ خرداد ۱۴۰۴عشقی که به شما داده شده است را از روی لبخندتان میشود دید
دقیقا حکایت این خودروهاست خنده از دهن ادم نمیافتاد انقد لذت بخش بودن
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴خداوکیلی فرض کن لذت نشستن پشت فرمون و تخته کردن باهاشون چجوری باید باشه…
amirboss
۲۰ خرداد ۱۴۰۴بین شاخ و شونه کشی اعضای محترم سایت عرض کنم هر خودروسازی به نوبه خود و باتوجه به دانش و پتانسیلی که داشته، چندین گام در تکامل خودروهایی که امروزه میشناسیم برداشتن.
حالا چه فرقی میکنه مثلاً فلان موتور رو اول فلان شرکت زده یا فلان تکنولوژی رو اول فلان کمپانی ابداع کرده…
! i M α η δ υ α R
۲۱ خرداد ۱۴۰۴ز یزدان به گیتی دو کس را سپاس …
یکی حق شناس و یکی ، حد شناس ….
برای انسانهای حق شناس و حد شناس ، فرقی نمی کنه …
اونها حتی از اختراعات رقبا نیز خوشحال میشن و از امکانات و تکنولوژی دیگران تعریف و تمجید میکنند …
اما برای انسانهای حق نشناس و حد نشناس ، توی ذهن تمامیت خواهشون ، به خیال خام خودشون ، حتما فرق میکنه …
اونها نه صرفا فقط دوست دارند از A تا Z اختراعات مال خودشون باشه ، بلکه خیال میکنند ، هست و هنر دیگران رو هم بعضا دیدیم به نام خودشون سند می زنند …
اگه بحث نشر اطلاعات غلط نبود و اینکه شخص ثالثی که گذری میاد سایت ، با خوندن این اطلاعات غلط گمراه بشه ، توی هر پست ، هی ریپ نمی زدیم که حقیقت رو تکرار کنیم …
من به شخصه از تکرار مکررات و صد بار اصلاح کردن نام مخترع 16 سیلندر و 8 سیلندر ، دیگه دارم از دوستان بی طرف ، خجالت میکشم و عذر خواهم که حوصله شون رو داریم سر می بریم …
تعجب میکنم چه طور یه عده ای ، حیا نمیکنند و هی اصرار به لجبازی و پافشاری به نشر اطلاعات غلط دارن …
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴! i M α η δ υ α R
اونی که داره تاریخ رو تحریف میکنه خودتی
پدال با ذکر منبع اعلام کرد اولین موتور ۱۶ برای کادیلاک عزیز بوده ولی چون نمیتونی تحمل کنی برتری آمریکا رو بر اروپاییهای بربر شروع کردی به دروغگویی و پافشاری رو این دروغ که اروپا موتور ۱۶ رو اول استفاده کرده
کادیلاک اولین موتور ۸ ،۱۲ و ۱۶ رو تولید کرد و تموم شد و رفته
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴ای جانم
جانم به پادشاهان
کادیلاک چطور انقدر خوشگله
خدایا شکرت سایه کادیلاک و لینکلن بالا سر خودرو ساز ها هست
Cadillac-V
۲۱ خرداد ۱۴۰۴قدیمی ترین رقابت در صنعت خودروسازی همین رقابت بین کادیلاک و لینکلنه که هنوز هم ادامه داره :
https://www.pedal.ir/cadillac/comparison-lincoln-navigator-cadillac-escalade/
قدمت رقابت این دو شرکت بیش از ۱۰۰ ساله، فقط قدمت رقابتشون از قدمت خیلی از شرکتهای خودروسازی بیشتره و این یعنی اصالت، و کادیلاک با اون همه اختراعات و نوآوری ها در صنعت خودروسازی یعنی یک شاهکار به تمام معنا
مجتبی افخمی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴سلام وقت بخیر ، تو کل دنیا خودرو سازی هر کشوری ، آلمان ،ایتالیا ،ژاپن،انگلیس،کره ،سوئد خودرو ساز خوب هست ولی کسی که ندونه تمام خودروسازی مدیون آمریکا علی الخصوص جنرال موتورز و گل سرسبد اون کادیلاک با اون عقبه ۱۲۳ ساله واختراعات زیاد وتاثیر گذار ومهم و کیفیت وامنیت واستاندارد خودروسازی بودن یعنی کسی اینها رو نفهمه واقعا باید به سواد خودش شک کنه
مجتبی افخمی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴کادیلاک یعنی پادشاه خودروووووووسازی