کادیلاکلینکلن

ملاقات پادشاهان جاده، کادیلاک الدورادو 1968 و لینکلن کانتیننتال 1969

در اواخر دهه ۱۹۶۰، کادیلاک الدورادو و لینکلن کانتیننتال مارک III برای سلطه بر بازار خودروهای لوکس رقابت می‌کردند اما کدام‌یک پادشاه واقعی جاده بود؟

در پایان دهه ۶۰، بازار خودروهای لوکس در اوج بود و خودروسازان دیترویت بر آن سلطه داشتند. آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس بنز خودروهای راننده محور با کیفیتی بودند اما این جعبه‌های اروپایی برای آمریکایی‌های مرفه بیش‌ازحد کوچک، ساده و خشک بودند. جگوار نیز به دلیل مشکلات شهرت خوبی نداشت. تقاضا برای خودروهای لوکس چنان بالا بود که بخش‌های کوچک‌تر سه غول خودروسازی (جنرال موتورز، کرایسلر و فورد) پرچم‌دارانی مانند بیوک ریویرا، الدزمبیل تورنادو و حتی فورد تاندربرد که زمانی اسپرت بود و حالا به کوپه‌ای لوکس تبدیل شده بود را ارائه کردند.

در این بازار رقابتی، کادیلاک و لینکلن به‌وضوح به خون تازه‌ای نیاز داشتند تا بر این مدعیان تاج‌وتخت غلبه کنند. کادیلاک تصمیم گرفت با محصولی پیشرفته و مبتنی بر بیش از یک دهه تحقیق و توسعه در فناوری محرک جلو وارد میدان شود. جنرال موتورز، کرایسلر و فورد همگی در دهه ۱۹۳۰ با محرک جلو آزمایش‌هایی انجام داده بودند اما نتیجه چندانی نداشت تا اینکه در اواخر دههٔ ۵۰، کادیلاک و الدزمبیل دوباره سراغ این مفهوم رفتند. سپس در سال ۱۹۶۳، معاون گروه جنرال موتورز، به کادیلاک و الدزمبیل دستور داد تا توسعه محرک جلو را تلفیق کرده و از معماری E-Body بیوک ریویرا استفاده کنند. الدزمبیل تورنادو در سال ۱۹۶۶ معرفی شد و کادیلاک الدورادوی محرک جلو یک سال بعد به دلیل ساخت خط مونتاژ جدید به بازار آمد.

لینکلن کانتیننتال مارک III پاسخی شتاب‌زده به الدورادو نبود، بلکه ایده‌ای از لی یاکوکا بود تا از معماری موجود تاندربرد استفاده کرده و ظرفیت اضافی کارخانه ویکسوم میشیگان را پر کند و از موج کوپه‌های لوکس شخصی بهره ببرد. شاسی آن فاصله محوری ۲,۹۷۷ میلی‌متری مشترکی با تاندربرد داشت اما طول کلی خودرو ۱۵۲ میلی‌متر بلندتر بود. کابین سرنشینان عقب‌تر روی شاسی قرار داشت تا فضای کافی برای دماغه باشکوه ۱.۸ متری فراهم شود که ارتباط ظاهری قوی با تناسبات مارک II و کانتیننتال اولیه داشت. استفاده از موتور V8 با حجم ۷.۵ لیتر و معماری محرک عقب به لینکلن زمان و منابع بیشتری برای پالایش پرچم‌دار خود داد. تقویت گسترده شاسی، عایق‌های لاستیکی در تمام نقاط نصب موتور و تعلیق و ۶۸ کیلوگرم مواد عایق صدا، مارک III را در زمان عرضه در آوریل ۱۹۶۸ به یکی از بی‌صداترین و نرم‌ترین خودروهای بازار تبدیل کرد.

حالا کادیلاک و لینکلن هرکدام پرچم‌دار جدیدی داشتند که به‌وضوح رقبای کوچک‌تر را تحت‌الشعاع قرار می‌دادند. در جولای ۱۹۷۰، مجله موتورترند دیداری بین این «خودروهایی که می‌خواستند پادشاه باشند» ترتیب داد. فرمان متغیر الدورادو پاسخگویی بهتری داشت درحالی‌که ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب هر دو خودرو عملکرد برابری داشتند. در یک مسابقه درگ، الدورادو ۱۹۷۰ با موتور ۸.۲ لیتری، مارک III را با ۰.۴ ثانیه اختلاف در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت شکست داد. درنهایت، در آن مقایسه ما مارک III را به دلیل نرمی و برتری در تجمل، پادشاه جاده لقب گرفت.

حال امروز نمونه‌ای از همان دو کوپهٔ لوکس اواخر دههٔ ۶۰ را در اختیار داریم تا ببینیم پس از نیم قرن چه شرایطی دارند. این خودروها در شرایط استثنایی هستند و هرکدام شخصیت منحصربه‌فردی دارند. طراحی تیز الدورادو برای چشمان امروزی به‌مراتب جذاب‌تر است درحالی‌که کانتیننتال مارک III وفاداری به مارک II افسانه‌ای را نشان می‌دهد. هر دو خودرو بدون زحمت شتاب می‌گیرند و هیچ‌کدام حتی ذره‌ای حس یا بازخورد فرمان ندارند، اما کادیلاک سریع‌تر و دقیق‌تر به فرمان پاسخ می‌دهد و ترمزهایش کمتر مبهم به نظر می‌رسند. تعلیق الدورادو لرزش‌ها و ناهمواری‌های جاده را کمتر فیلتر می‌کند و سواری کمی خشک‌تری ارائه می‌دهد. در مقابل، لینکلن شبیه یک مخزن ایزوله چرخ‌دار در سال ۱۹۶۹ است و بدون جیرجیر یا لرزش روی ناهمواری‌های جاده حرکت می‌کند، هرچند این شاید بیشتر به کارکرد کم آن (۵۵ هزار کیلومتر در مقابل ۱۳۸ هزار کیلومتر الدورادو) مربوط باشد تا کیفیت ساخت.

دیدن کاپوت عظیم هر خودرو قطعاً حس امپراتوری را القا می‌کند اما دماغه کادیلاک با برآمدگی مرکزی ابهت بیشتری دارد. در دخل، کابین مینیمال الدورادو هرچند با تزئینات چوب واقعی آراسته شده اما نمی‌تواند با کابین شیک و دوزنبرگ مانند لینکلن رقابت کند. پس از یک روز رانندگی با این دو خودرو، بار دیگر لینکلن کانتیننتال مارک III را پادشاه جاده اعلام می‌کنیم. لینکلن همچنین در آمار فروش هم الدورادو را شکست داد. مارک III موفقیتی چشمگیر در فروش داشت و نه‌تنها تا پایان ۱۹۶۸ فروش بیشتری از مجموع کانتیننتال مارک I و مارک II داشت بلکه الدورادو را هم با اختلاف ۲۰ درصد پشت سر گذاشت.

به‌طورکلی، این خودروها هرکدام نه‌تنها پرچم‌دار برند خود، بلکه شرکت مادرشان بودند. الدورادو مرزهای فناوری و طراحی را جابه‌جا کرد درحالی‌که کانتیننتال مارک III قصد داشت شکوه و کیفیت ساخت مارک II دههٔ ۵۰ را بازآفرینی کند. ازآنجایی‌که تیراژ تولید این خودروها بالا بود، امروز اکثر قطعات آن‌ها به‌راحتی پیدا می‌شود. در حال حاضر، نمونه‌هایی از این دو کوپهٔ لوکس آمریکایی در شرایط عالی بین ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار قیمت دارند. لینکلن کانتیننتال و کادیلاک الدورادو در عصر طلایی پیش از قوانین آلایندگی و ایمنی که موتورها را خفه کرد و دست طراحان را بست، ساخته شدند و بنابراین، از بسیاری جهات، هیچ خودرویی در آینده نمی‌تواند به استایل و شکوه این پادشاهان جاده دست یابد.

مشخصات فنی

کادیلاک الدورادو ۱۹۶۸ لینکلن کانتیننتال ۱۹۶۹
پیشرانه ۷.۷ لیتری V8 ۷.۵ لیتری V8
قدرت ۳۷۵ اسب بخار ۳۶۵ اسب بخار
گشتاور ۷۱۰ نیوتن متر ۶۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک ۳ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو عقب
طول ۵,۶۱۳ میلی‌متر ۵,۴۸۹ میلی‌متر
عرض ۲,۰۳۲ میلی‌متر ۲,۰۱۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۳۵۴ میلی‌متر ۱,۳۶۴ میلی‌متر
وزن ۲۱۴۱ کیلوگرم ۲۲۰۷ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۸ ثانیه ۹.۲ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۶.۴ ثانیه ۱۶.۵ ثانیه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۵ رای
منبع
motortrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۱ دیدگاه‌ها

  1. ماشین باز

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    عالی بود لطفا از کلاسیک ها بیشتر مطلب بذارید .
    به نظرم الدورادو 1959 ، ایمپالا 1959 ، باس 429 مدل 1969 زیباترین کلاسیک های تاریخ آمریکان .

    موافقم 58
    مخالفم 3
  2. نه به تفادس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (331 ديدگاه)

    ملاقات پادشاهان جاده = غلط
    ملاقات پادشاهان صراط مستقیم = صحیح
    و ملاقات پادشاهان آشفتگی هوای پشت ماشین

    موافقم 23
    مخالفم 55
    1. (Ali(chevynova

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7859 ديدگاه)

      آشفتگی هوا رو از کجا یاد گرفتی عمو ؟
      نذار بگم چلنجر ۱۷۰ بیاد و مکلارن رو لوله کنه ها
      اونم با رکورد زیر ۹ که زد.
      تازه طراحی عقب افتضاح بنز ۳۰۰ گالوینگ که چراغهاش شبیه بنز ۳۰۲ هست رو یادت نره

      موافقم 41
      مخالفم 46
      1. جرمی کلارکسون

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1114 ديدگاه)

        ماشاالله لینکلن که سال ۱۹۶۹ شیشه بالابرش برقی بود

        موافقم 25
        مخالفم 5
        1. BlackWing

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1540 ديدگاه)

          ۱۹۴۵ بمب اتمی زدن به هیروشیما ، ناو هواپیما بر داشتن و ۱۹۶۹ رفتن روی ماه ، به نظرت شیشه بالابر برقی براشون چیز خاصی بود ؟

          موافقم 40
          مخالفم 3
      2. JaMsHiD-B

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3282 ديدگاه)

        نذار بگم یه گلف R توی پیست سریع تر از هر جنبنده آمریکایی هست که تا حالا نام بردی

        موافقم 4
        مخالفم 12
        1. (Ali(chevynova

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7859 ديدگاه)

          چلنجر ۱۷۰ نسخه گندهاتون رو پیچید
          گلف کیلو چنده

          موافقم 4
          مخالفم 4
        2. Nismo

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1974 ديدگاه)

          جمشید: لازمه اشاره کنم که باتوجه به توقف تولید Ford focus گلف توی سال 2025 نه هنوز به قدرتش رسیده نه شتابش نه هندلینگش!!!!

          موافقم 3
          مخالفم 1
      3. همایون

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1143 ديدگاه)

        فکر نمیکردم دیگه تا این حد تعصب…. باشه که از طراحی بنز گالوینگ ایراد بگیری

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. (Ali(chevynova

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7859 ديدگاه)

          وقتی کسی از طراحی عقب الدورادو ایراد گرفته تعصبی ندیدی؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (212 ديدگاه)

      ترول هستی دیگه چند وقت دیگه یهو میای میگی دنا و پارس و… بهترین ماشین ها هستن

      موافقم 10
      مخالفم 5
    3. Taha Ayoobi

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6461 ديدگاه)

      نه به تفادس

      31 تیر جوابتو میدم

      موافقم 4
      مخالفم 2
    4. JaMsHiD-B

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3282 ديدگاه)

      نتیجه ساخت یه ماشین بر اساس احساس ( نه منطق ) میشه یه همچین چیزی
      قشنگه ولی دریغ از ذره ای کارآمد بودن

      موافقم 1
      مخالفم 9
      1. (Ali(chevynova

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7859 ديدگاه)

        کارامد نبودنش رو تو تشخیص میدی؟

      2. Taha Ayoobi

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6461 ديدگاه)

        جمشید درست توضیح بدی خیلی بهتر میشه

        اینم مثل اون آشفتگی باد یه چیزی شنیدی فک کنم

  3. (Ali(chevynova

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7859 ديدگاه)

    رقابت ۲ ابر لوکس ساز
    تاسیس لینکلن ۱۹۱۷ و کادیلاک ۱۹۰۲ هست
    این ۲ شرکت موسسش ۱ نفر بود و اونم کسی نبود جز هنری لالند
    هر ۲ شرکت از لیموزین سازها و لوکس سازهای اصیل هستن
    کادیلاک و لینکلن هر۲ از دهه ۳۰ مدلهای کوپه ۱۲ سیلندر هم میساختن
    تو این رقابت لینکلن موتور ۴۶۰ با کاربرات ۴ دهنه داره و کادیلاک اشتباه نکنم موتورش ۴۷۲ هست
    گشتاورهاشون حیرت انگیزه و در اخر

    بابا مرحبا ۱۹۱۷
    بابا مرحبا ۱۹۰۲
    بابا مرحبا کوپه های کشتی ماننده
    بابا مرحبا تجمل و وقار
    🇺🇸🇺🇸🇺🇸

    موافقم 40
    مخالفم 31
    1. bi Turbo

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (219 ديدگاه)

      یک سوال داشتم از شما.
      فرق مارک 5 و مارک 3 لینکلن در چه چیز مواردی هست؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. (Ali(chevynova

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7859 ديدگاه)

        مارک ۳ برای اوایل دهه ۷۰ بود و مارک ۵ برای اواخر دهه ۷۰

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. Cadillac-V

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (461 ديدگاه)

      اون زمان که خیلی از شرکتهای فوق لوکس درحال حاضر نمیدونستن ماشین چیه کادیلاک و لینکلن در سگمنت لوکس و فوق لوکس داشتن فرمانروایی می‌کردند

      ماشاالله به کادیلاک با بیش از 120 سال قدمت
      ماشاالله به کادیلاک با این همه اختراعات و نوآوری ها در صنعت خودروسازی
      اولین پیشرانه V8
      اولین پیشرانه V16
      اولین سیستم تعلیق بادی و… ده ها اختراع دیگر
      ماشاالله کادیلاک الدورادو بروگام، سدان فوق لوکسی که از رولزرویسم لوکس تر بود💪🏻🇺🇲
      https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/

      موافقم 18
      مخالفم 8
      1. (Ali(chevynova

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7859 ديدگاه)

        فقط آمریکا🇺🇸🇺🇸🇺🇸

        موافقم 20
        مخالفم 9
        1. Taha Ayoobi

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6461 ديدگاه)

          فقط و فقط

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. اسدولا

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (9 ديدگاه)

          فقط امریکا .امریکا در همه چی اول . البته المان و انگلیس و ژاپن هم نبودند کار دنیا یجاهایی می لنگید . کشورهایی مثل ما هم نبودند اب از اب تکون نمیخورد .حالا یسری میان از مولانا و حافظ و سعدی میگن !😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 8
  4. amirboss

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    واقعا نمیشه یکی رو به عنوان برنده انتخواب کرد.
    از یه طرف جذابیت کانتیننتال،از طرف دیگه شکوه الدورادو.

    موافقم 32
    مخالفم 3
  5. yektachafi

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (172 ديدگاه)

    آقا من اعتراض دارم
    اینا اصلا ماشین نیستن
    اینا قصر متحرکن
    لامصب چجوری دل میبره

    موافقم 41
    مخالفم 9
  6. محی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (210 ديدگاه)

    من کادیلاک رو به خاطر دیفرانسیل عقب بودنش ترجیح میدم

    موافقم 11
    مخالفم 13
    1. (Ali(chevynova

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7859 ديدگاه)

      کادیلاک دف جلو هست

      موافقم 24
      مخالفم 8
    2. محی

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برعکس گفتم پس

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. (Ali(chevynova

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7859 ديدگاه)

        الدورادو از ۱۹۶۸ به بعد دف جلو شد

        موافقم 16
        مخالفم 7
  7. elijah 2001

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (165 ديدگاه)

    دارم دیوونه میشم اینا دیگه چی هستن🤯🤯🤯🤯
    ممنون از پدال،۴ سال دنبال مقایسه الدورادو و کانتیننتال میگشتم!

    موافقم 34
    مخالفم 5
  8. elijah 2001

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (165 ديدگاه)

    لطفا اگر میشه برسی الدوزمبیل ریجنسی کوپه هم بگذارید شاید بخوام بخرم😁
    و اگر برسی ایمپریال لبارون هم بذارید عالیه

    موافقم 18
    مخالفم 3
  9. elijah 2001

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (165 ديدگاه)

    و همین طور فورد ال تی دی ببخشید درخواست هام زیاد شد

    موافقم 9
    مخالفم 3
  10. امیر

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    کشتی نوح 😍

    موافقم 20
    مخالفم 2
  11. cehx

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (451 ديدگاه)

    این جاست که باید گفت به‌به
    گشتاورا لرزه به بدن آدم میندازه

    موافقم 22
    مخالفم 5
  12. Iman 007

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (195 ديدگاه)

    چقدر زیبا و خفن

    موافقم 15
    مخالفم 2
  13. سوشیانت

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (212 ديدگاه)

    هر دو جزو عالی ترین های زمان خودشون بودن واقعا نمیشه یکی رو انتخاب کرد البته خب من سدان های لوکس رو بیشتر ترجیح میدم تو کوپه ها ترجیح میدم برم سراغ کوروت و شول و پلیموث gtx و فورد فیرلین و…

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7859 ديدگاه)

      گلکسی ۵۰۰ مدل ۶۴ رو یادت نره اونم با موتور ۴۲۷ cammer که ۶۵۷ اسب قدرتش بود

      همچنین پلیموت فیوری ۱۹۶۲ با موتور ۴۱۳ که ۴۱۰ اسب قدرت داشت

      البته از شوی بلر ۶۲ با موتور ۴۰۹ که ۴۲۰ اسب بود هم نمیشه گذشت

      موافقم 16
      مخالفم 12
  14. Nismo

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1974 ديدگاه)

    اون زمان که رولز رویس و بنتلی تازه فرق موتور و ماشینو فهمیدن
    کادیلاک و لینکلن همچین شاهکارهایی خلق کردن
    پدر خودروسازی جهان آمریکا

    موافقم 22
    مخالفم 19
    1. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (387 ديدگاه)

      نه مثل اینکه این (نیسمو) هی می‌خواد اروپا رو بکوبونه
      ببین عزیز من اون زمان که مرسدس بنز (تی ۸۰) رو ساخت (حدوداً ۱۰۰ سال پیش) با تاپ اسپید ۷۵۰ کیلومتر و ۳۵۰۰ اسب بخار آمریکا داشت ماشین‌های ۵۰ اسبی یا ۱۰۰ اسبی با تاپ اسپید ۱۰۰ تا یا ۱۵۰ تا می‌ساخت
      اون زمان که فراری شاهکار هایی رو می ساخت که هنوز هم دهن آمریکایی‌ها باز می‌مونه از دیدنش کوروت یه تیکه آهن پاره بود البته هنوز هم کوروت یه تیکه آهن پاره هست چون داره با سوپر کار ۷ سال پیش فراری مقایسه می‌شه در صورتی که این مقایسه کاملاً اشتباهه و نسل جدید خودروهای فراری که اومد اون وقت باید با اونا مقایسه بشه تا ببینم نفسی برای کوروت باقی می‌مونه یا نه که ۱۰۰ در ۱۰۰ نه

      اون زمان که پورشه ۹۱۱ رو توربو کرد امریکایی‌ها از ترس سکته زدن
      سال ۲۰۰۸ مرسدس بنز سی ۶۳ با موتور ۶۲۰۰ سی سی هشت سیلندر تنفس طبیعی ۵۱۰ اسب داشت در صورتی که کوروت تو سال ۲۰۲۵ با موتور ۵۵۰۰ سی سی یا ۶۲۰۰ سی سی ۸ سیلندر به زور ۴۹۰ اسب قدرت داره تازه اروپایی‌ها قدرت رو هم کم اعلام می‌کنن
      اون زمان که بی ام و سری ۵ با مرسدس بنز ای کلاس و بی‌ام‌و سری ۳ با مرسدس بنز سی کلاس دریفت می‌کشیدن کاتاف می‌زدن شتاب گیری می‌کردن تاپ اسپید می‌زدن آمریکا تو این فکر بود که چه جوری تو خودروسازی دووم بیاره
      سال تاسیس پژو که ۱۸۱۰ هست
      یا اگه پژو رو قبول نداری سال تاسیس بنز ۱۸۷۰ هست
      در صورتی که هیچ کدوم یک از خودروهای آمریکایی حتی تاریخ تاسیسشون هم اندازه اروپایی‌ها قدمت نداره در ضمن فیات هم سال ۱۸۹۹ تاسیس شد که باز از کل آمریکایی‌ها قدمتش بیشتره
      حرف از اختراع شد بزار بگم که مرسدس بنز چقدر اختراع داره
      کلاً کادیلاک با جنرال‌موتورز اختراعاتشون رو همدیگه نصف صفحه هم نمی‌شه اونم تازه چی برف پاک کن برقی یا از اینجور چرت و پرت ها
      ولی چیزایی که اروپایی‌ها اختراع می‌کنن ۱۰۰ برابر امریکایی‌ها ارزش داره می‌دونی چیو دارم میگم مثلاً همین ۱۶ سیلندر مازراتی یا ۸ سیلندر سیتروئن یا ۱۲ سیلندر…
      همین مرسدس بنز رو اصلاً اختراعاتش رو نمی‌تونی بشماری
      پیشرانه‌های بی‌ام‌و نزدیک ۷۰ بار پیشرانه سال شده
      وقتی میگم این آمریکا هیچی نیست در برابر اروپا هی بیاید دیس لایک بدید واقعیت تلخه اما آمریکا تو خودروسازی هیچی نیست در برابر اروپا
      ببخشید دیگه نیسمو دهنم رو باز کرد
      (تازه خیلی چیزای دیگه هم بود که الان حضور ذهن ندارم)
      یه چیز دیگه ای هم که از قلم افتاده بود این بود که ۷۰۰ اسب اروپایی میشه ۱۰۰۰ اسب آمریکایی والسلام

      موافقم 21
      مخالفم 26
      1. (Ali(chevynova

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7859 ديدگاه)

        چرا تو پست رکورد زدن چلنجر ۱۷۰ خبری ازت نبود؟
        همچنین تو پست شکست بی ام و از کادیلاک؟

        اون t80 که ازش نام بردی فقط ۱ عدده ازش ولی دوزنبرگ ۴۰۰ اسبی که سال ۱۹۳۰ ازش تولید شد در امریکا بیش از ۱ عدد بود

        اختراع اولین موتور ۸ و ۱۲ و ۱۶ کادیلاک در کنار اختراع گیربکس اتومات و استارتر برقی از کل ساخته های بی خاصیت فراری و مازراتی و الفا ارزشش بیشتره

        کوروت هم اون زمان که موتور ۵۸۰ اسبی در سال ۱۹۶۹ داشت اوج قدرت بنز sl زیر ۳۵۰ اسب بود

        خودروسازی اروپا که همیشه تحت حمایت اتحادیه اروپا بود و پشت قیمت بالا و تولید محدود پنهان شدن همیشه در برابر خودروسازی امریکا شکست خوردن مثل مکلارن ۳۰۰ هزار دلاری که از چلنجر ۱۷۰ شکست خورد با نصف قیمت
        و در آخر برات آب خنک تجویز میکنم تو این هوای گرم چون معلومه حسابی داغ کردی اروپایی فن

        موافقم 17
        مخالفم 21
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2607 ديدگاه)

          از رو منبر بیا پایین دیگه …

          1000 بار گفتیم و گفتند …

          اولین 8 سیلندر رو ” ده دیون بوتون ” فرانسوی اختراع کرد …

          اولین 16 سیلندر رو هم در سال 1929 ، مازراتی اختراع کرد …

          هر چی هیچی نمیگیم ، شورشو در آوردن …

          اختراع 16 سیلندر !!!!!!!

          کادیلاک فلک زده سال 1929 گورش کجا بود که کفنش کجا باشه !!!

          کادیلاک با سرقت تکنولوژی مارمن ، تکنولوژی و موتور دزدی رو سال 1930 ، گذاشت روی ماشینش …

          دو سه تا بچه سال ، اینجا علاقه عجیبی ، به گند کشیدن کامنتهای سایت دارند …

          در مقابل تاریخ و حقیقت هم به خیال خودشون می خوان ، مقاومت کنند …

          موافقم 15
          مخالفم 7
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2607 ديدگاه)

          شوی بی نوا …

          ارزون ترین ماشین مازراتی از 75 هزار دلار شروع میشه …

          ارزون ترین کادیلاک از 22000 دلار …

          حداکثر سرعت مازراتی گرن توریزمو فولگوره ( برقی ) ، 325 کیلومتر بر ساعت و کادیلاک سلستیک برقی ، 160 کیلومتر بر ساعت هست …

          حرف از خاصیت نزن ، که خنده داره …

          موافقم 20
          مخالفم 15
        3. (Ali(chevynova

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7859 ديدگاه)

          پاسخ به
          ! i M α η δ υ α R

          اول اونکه هرچی از نوا بد بگی من بیشتر لذت میبرم چون میدونم چقدر حرص میخوری

          دوم اونکه کاش از آمار فروش کادیلاک و مازراتی هم صحبت میکردی و تعداد مدلهاشون تا بهتر متوجه بیخاصیتی مازراتی که تو عمرش یک دهم کادیلاک هم اختراع نداشته بپردازیم

          موافقم 12
          مخالفم 14
        4. Cadillac-V

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (461 ديدگاه)

          مازراتی فن

          هروقت مازراتی تونست اندازه کادیلاک سلستیک ۳۶۰ هزار دلاری آپشن داشته باشه و درحد اون راحت و لوکس باشه منو خبر کن

          اگه مازراتی و رولزرویس و بنتلی تو سال ۱۹۵۷ و قبل از بحران‌ها تونستن ماشینی درحد فوق لوکس بودن کادیلاک الدورادو بروگام ۱۹۵۷ بزنن خبرم کن…

          و در آخر هروقت مازراتی تونست اندازه کادیلاک اختراعات در صنعت خودروسازی ثبت کنه و بیش از ۱۲۰ سال قدمت داشته باشه خبرم کن…

          موافقم 10
          مخالفم 14
        5. سوشیانت

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (212 ديدگاه)

          آره راست میگی مازراتی خوبه که موتورش رو از فراری میگیره😁 اینم راست میگی طرف ماشین فوق لوکس میگیره که باهاش بالای ۳۰۰ تا بره😂

          موافقم 6
          مخالفم 10
        6. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2607 ديدگاه)

          انشاءالله تمام لذت های دنیا رو نه تنها با نوا ی خودت ، بلکه با محصولات روز آمریکایی ، هر کدوم که دوست داری ببری …

          اما من چرا باید از آوردن اسم یه ماشین اره ای حرص بخورم …

          بعد از فراری 458 ، هیچ آرزویی ندارم …

          اونم مال دوره بیست سالگی بود …

          جوری زندگی کردم که خدا رو شکر حسرت چیزی به دلم نمونده …

          کل این دنیا یه جا ، ارزش حرص خوردن نداره ، چه برسه به یه ماشین …

          موافقم 13
          مخالفم 6
        7. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2607 ديدگاه)

          هوش مصنوعی فن …

          یه زحمتی بکش ، تا مطمئن نشدی که منظور بحث رو درک کردی ، ریپ نزن …

          موضوع ریپ من به علی سر تاپ اسپید فولگوره و سلستیک برقی بود …

          بلک وینگ عزیز ریپ زد و از تاپ اسپید سریعترین بنزینی کادیلاک ، گفت …

          من در ریپ بهش گفتم ویدیو دارم ( سند ) که گیبلی تروفعو توی آلمان 329 تا رفته و صرفا ادعای سازنده نیست …

          حالا اگه تو می خوای به بحث ما چیزی اضافه کنی ، یه ویدیو بیار که توش محصول کادیلاک 334 تا بره و حرف بلک وینگ عزیز تایید بشه …

          اگه ویدیو نداری ، لطفا وقت من و دوستان رو نگیر …

          موافقم 8
          مخالفم 7
        8. (Ali(chevynova

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7859 ديدگاه)

          پاسخ به
          ! i M α η δ υ α R

          بالا بری ، پایین بیای اختراع موتور ۱۶ برای کادیلاک عزیز بوده و نه مازراتی و مارمن

          البته که امثال تو هرچقدر هم براشون دلیل بیارن نمیخوان از خواب غفلت بیدار بشن چون دنیاشون تو همون خوابیه که توش هستن

          کادیلاک مخترع موتور ۱۶ و ۱۲ و ۸ هست و خیلی قبل تر از مازراتی که خدا زدش زمین تونست ماشینهای با این موتورها بسازه

          موافقم 9
          مخالفم 10
        9. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2607 ديدگاه)

          هوش مصنوعی فن …

          آب قند بزن ، فشارت نیفته …

          🤣🤣🤣

          موافقم 11
          مخالفم 6
        10. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2607 ديدگاه)

          سوشیانت عزیزم …

          مازراتی موتور میگرفت ، چون مثل فراری ، زیر مجموعه فیات بود …

          از اول سال 2024 م ، که قراردادشون تموم شد ( فراری روی هر حسابی که بود گفت دیگه به مازراتی موتور نمیده ) و نتونو رو خود مازراتی ساخت …

          در مورد قسمت دوم کامنتت ، باید بگم قطعا کسی هم 300 هزار دلار به محصول لوکس سلستیک برقی پول نمیده که باهاش بتونه حداکثر 160 کیلومتر بر ساعت ، بره …

          موافقم 9
          مخالفم 5
        11. bi Turbo

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (219 ديدگاه)

          ! i M α η δ υ α R
          برخی دوستان در سایت شدیدا در حال تخریب بقیه هستند.
          من معتقدم که باید از ماشین لذت برد.
          مهم نیست متعلق به کدوم کشور باشه…
          یا کدوم برند باشه…
          یا قبلا چی بوده…
          یا حالا چی هست…
          همه این ها رو باید کنار گذاشت فقط نگاه کرد.. غرش ماشینو راه انداخت…
          و فقط لذت برد.
          اصلا مهم نیست که موتور روش رو چه کسی اختراع کرده یا داشبورد شبیه کدوم ماشینه یا چراغش خرابه یا…..
          این دوستان هم نظرشون کاملا محترمه فقط نمیتونند تحمل کنند که فرد دیگری در مورد خودرو های مورد علاقشون بد بگه.
          خودمونو اذیت نکنیم چون ارزششو نداره.
          هر فرد عاشق خودرو ی این دنیا به این خاطر عاشق ماشینه که با دیدن و سوار شدنشون غم هاش رو فراموش میکنه.
          نباید این احساسو به خاطر حرف های اینها از خودمون بگیریم.

          موافقم 13
        12. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2607 ديدگاه)

          علی جان …

          نیازی به بالا رفتن و پایین اومدن نیست …

          حقیقت در دل تاریخ ، روشن تر از خورشید ، در حال درخشیدنه …

          کافیه که لایه های تعصب رو از جلوی چشممون کنار بزنیم ، تا نور حقیقت به ما برسه …

          به انگلیسی سرچ کنی مازراتی تیپو V4 ، گوگل میاره :

          1929 , maserati tipo V4 …

          برای کادیلاک میاره : 1930 Cadillac V16 …

          مازراتی در 1929 اولین ماشین 16 سیلندر جهان رو که مسابقه ای و تورپدو تایپ ( اژدر گونه ) بوده ، ساخته ( دو دستگاه ) …

          کادیلاک اولین برندی هست ( با تکنولوژی مارمن ) که از انجین 16 سیلندر در خودروی تولید سری و سواری ، استفاده کرده …

          کادیلاک فلک زده در حقیقت با وعده پول بیشتر و فریفتن مهندسان مارمن و خیانت اون دو طمع کار پول پرست ( مارمن در اون دوران اوضاع اقتصاد خوبی نداشته ) ، تکنولوژی مارمن رو دزدید تا اولین برند آمریکایی باشه که انجین 16 سیلندر داده بیرون ( فاصله عقب موندگی کادیلاک تا تکنولوژی مارمن ، فاصله از چدن تا آلومینیوم بود ) …

          از اون دوران به قلم خودرونویسان دنیا ، به نام دوران جنگ های سیلندر ، نام برده میشه و کادیلاک متاسفانه ، از راه ناجوانمردانه ای ، با تطمیع ” آون نیکر و جیمز بوهانون ” دو مهندس مارمن ، به راز و رمز و تکنولوژی مارمن دست یافت و تونست حتی 2 سال زودتر از خود مارمن ( به زور پولی که داشت ) محصول کادیلاک V16 رو به بازار بده …

          کار کادیلاک شرم آور بود …

          در حقیقت باید گفت :

          شرم بر طمع باد …

          شرم بر حسادت باد …

          و درود باید فرستاد به روان شاد موسسان مارمن _ هرینگتون …

          یعنی ” والتر سی مارمن ” و” آرتور دبلیوو هرینگتون ” …

          موافقم 3
          مخالفم 2
        13. ! i M α η δ υ α R

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2607 ديدگاه)

          bi Turbo …

          گفتنی ها رو شما خودت کامل گفتی …

          صحبت شما ، خط مشی اکثر ما کاربران سایت هست ، به غیر از تک و توک کاربرانی که شما خودت می شناسیشون …

          من از دیدن محصولات برتره هر کشوری ، از جمله فرانسوی و ژاپنی و آمریکایی و انگلیسی و آلمانی و ایتالیایی لذت می برم …

          اما اینجا دیدم آدم هایی رو که ذهنشون از کل مساحت کره زمین ، فقط به اندازه مساحت کشوری که طرفدار محصولاتش هستند ، رشد کرده …

          موافقم 8
          مخالفم 4
        14. Cadillac-V

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (461 ديدگاه)

          مازراتی
          این مدارک حرف هوش مصنوعی نیست، مدارکی از سایت های معتبر خودرویی دنیاست:
          https://carbuzz.com/when-more-cylinders-are-better-v16-engine-by-four-auto-giants/
          https://www.pedal.ir/bmw/cars-v16-engine/

          وقتشه شما آب قند رو مصرف کنین که فشارتون نیفته!
          حقیقت همیشه تلخه، بهتره بجای مقاومت سعی کنیم با این حقیقت کنار بیایم
          حقیقتی که هیچ کس نمیتونه کتمانش کنه
          مخترع اولین موتور V8 , V12 , V16 کادیلاک بوده، هست و خواهد بود…

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. Ali

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (15 ديدگاه)

        👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

        ببین عزیز جون اول از همه تو برو فرق بین گاری اسب رو با ماشین بدون بعد بیا نظر بی ربط و چرت و پرت بگو ، بعدشم اگه همین آمریکا نبود الان که الانه بنز به گاری اسب به جای اسب ، موتور درون سوز میذاشت تحویل مردم میداد .
        در ضمن بابا چرا فشار میخوری به پوستت ضرر داره ، تو خودرو های کلاسیک هیچ خودروسازی در حد آمریکا نیست و نخواهد بود والسلام حال هی خودت رو جر بده 🤣🤣🤣
        تو فقط برو امکانات کادیلاک سویل یا همون کادیلاک ایران خودمون رو ببین بعد بیا این چرندیات رو بگو 🙏🙏🙏🙏

        موافقم 6
        مخالفم 7
        1. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (387 ديدگاه)

          آمریکا تو خودروسازی هیچی نیست در ضمن اینی که داره فشار می‌خوره تو هستی که همش میای ریپ می‌زنی و جواب منو میدی منم خیلی خونسرد جواب همتون رو میدم و این رو بدون آمریکا تا ابد خودروسازیش به اروپا نمی‌رسد حالا هرچی که دوست داری بگو
          بعدم شما چرا همش از ۶۰ سال پیش حرف می‌زنی چرا از امروز حرف نمی‌زنید آها فهمیدم چون کارخانه‌های آمریکایی امروزه در حال ورشکسته شدن هستن واسه همین حرفی از امروز نمی‌زنید در ضمن اگه اروپا نبود آمریکا هیچ وقت صاحب خودرو نمی‌شد والسلام
          بعدم دقیقاً چه ویژگی خودروهای آمریکایی خوبه میشه بیشتر توضیح بدی؟؟؟؟؟
          (ماشین آمریکایی یعنی دردسر و استهلاک بالا و شتاب و سرعت پایین)

          موافقم 3
          مخالفم 3
      3. حسن

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2399 ديدگاه)

        طراحی و ساختش با فردیناند پورشه بود فردیناند پورشه هم یه مهاجر محارستانی بود که در 38 سالگی وارد المان شد ربطی به المانها نداره
        بعد 50 لیتر حجمش بود ازمایش نشد و کاری نتونست بکنه البته جنگ بی تاثیر نبود اما اطلاعات کمت باعث سوءتفاهم شده المان اصلا تو حداکثر سرعت پشه تو دوغ هم نبود الانم هیچی نیست

        مساله بعدی اینا رکورد سرعت بقیه را دیدن میخواستن بشکننش که نتونستن
        از 1889 تا 1900 رکورد سرعت دست فرانسه و بلژیک بود همه برقی
        1902 بازم فرانسه با موتور درون سوز 122 کیلومتر
        1904 امریکا 136 کیلومتر خود هنری فورد
        بعد بلژیک امریکا فرانسه و بریتانیا بودن تا اون سال
        1927 اولین خودرویی که به سرعت 320 کیلومتر رسید امریکا دیتونا خودرو سان بیم امریکایی راننده هنری انگلیسی
        از 1927 تا 1940 کلا دست امریکا بود
        1937 سرعت 489 خودرو امریکایی بلو برد راننده انگلیس
        از 37 تا 1947 رکورد دست تاندبولت بود امریکا دیتونا 595 کیلومتر
        بعد جنگ اگه میتونستن میزدن امریکاییه بازم زدن
        1947 بعد جنگ 640 کیلو متر امریکا دیتونا خودرو اسپشیال موبیل راننده انگلیسی

        تنها نکته ی مهم راننده های انگلیسی ان انقد خوب بودن تو 80 درصد رکوردها راننده بودن در اقصا نقط دنیا
        استرالیا هم رکورد سرعت داره المان نداره

        موافقم 8
        مخالفم 12
        1. BlackWing

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1540 ديدگاه)

          اصلاح کنم سریع ترین ماشین کادیلاک CT5-V بلک وینگه که ۳۳۴ کیلومتر حداکثر سرعتشه.

          برای توسعه اون ماشین به محصولات مازراتی حتی نگاه هم نکردن!

          موافقم 10
          مخالفم 9
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2607 ديدگاه)

          دو تا برقی مثال زدم …

          رفتی گشتی دیدی برقی نداره ، از بنزینی مایه گذاشتی !!!

          اصلاح نکردی ، خراب ترش کردی ….

          جنرال موتورز تخمین میزند که CT5-V بلک‌وینگ با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی بتواند ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و در ادامه نهایتاً به حداکثر سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد …

          تخمین می زند …

          یعنی حدس می زند …

          یعنی وعده می دهد …

          از روی ب . د م . . ه می دهد …

          این از کدیلاک …

          مازراتی گیبلی تروفعو اولتیما 334 ، در اتوبان های آلمان تا 329 کیلومتر پرکرد و دیگه مسیر تموم شد و گرنه به همون 334 هم می رسید …

          کانال تاپ ان ال ، ویدیوش موجوده

          موافقم 9
          مخالفم 4
        3. Cadillac-V

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (461 ديدگاه)

          مازراتی فن

          مطمئنی اینا همش حدسیات بوده؟
          چون هرچی مقایسه با M5 ما دیدیم بی ام و لوله شده و کادیلاک بهترین سوپرسدان تو دنیا شناخته شده

          https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/

          موافقم 5
          مخالفم 10
        4. (Ali(chevynova

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7859 ديدگاه)

          Cadillac-V

          لوله شدن بی ام و توسط کادیلاک در این مقایسه واقعیتی سخت برای اروپایی فن ها بود و لذتی بی پایان برای آمریکن کاربراتورز بازها

          البته که جماعت اروپایی فن عادت کردن به شکست برندهاشون از آمریکاییها و در واقع پوست شون کلفت شده

          موافقم 5
          مخالفم 8
        5. bi Turbo

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (219 ديدگاه)

          دوست عزیز ما که تا حالا هر لیستی که در مورد خودروهای تولید انبوه رکوردشکن دیدیم همشون اروپایی بودند.
          خواهشا این تعصب الکی رو بگذارید کنار اعصاب بقیه خورد نکنید با اینکارا خیلی ها رو از عاشق خودرو هل زده میکنید.
          این تعصبتون فقط به خاطر اینه که عاشق ماسل کارها هستید و نمیتونید نقاط ضعفشونو قبول کنید.

          موافقم 8
          مخالفم 6
      4. Cadillac-V

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (461 ديدگاه)

        در سال ۱۹۰۲ که کادیلاک اولین خودرو خودش رو تولید کرد و شرکتش تاسیس شد رولزرویس و بنتلی کجا بودن؟

        پورشه؟
        حتی اون زمانم کوروت و دوج وایپر داشتن پورشه ۹۱۱ رو لوله میکردن :
        https://www.pedal.ir/chevrolet/1991-chevrolet-corvette-zr-1-vs-1991-porsche-911-turbo/

        بنز اختراع چرت و پرت زیاد داشته
        ولی مخترع اصلی صنعت خودروسازی:
        کادیلاکی هست که اولین موتور V8 رو اختراع کرد
        کادیلاکی هست که اولین موتور V16 رو اختراع کرد
        کادیلاکی هست که اولین سیستم تعلیق بادی رو اختراع کرد
        کادیلاکی هست که اولین استارت برقی رو اختراع کرد
        الدزمبیل هست که اولین گیربکس اتوماتیک رو اختراع کرد
        الدزمبیل هست که اولین توربوشارژر رو اختراع کرد، توروبو شارژری که رو ۹۹ درصد ماشینای اروپایی درحال‌حاضر هست مدرک:
        https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/
        https://www.pedal.ir/gm/general-motors-lesabre-concept-1951/
        و…
        اختراعات و نوآوری ها و پیشینه و قدمتی که آمریکایی ها از جمله کادیلاک داشتن رو هیچ شرکت خودروساز اروپایی نداشته
        اسب بخارم‌یه توهمه

        در نتیجه این اروپاست که هیچی نیست دربرابر قدمت، قدرت، اختراعات و نوآوری های پدر صنعت خودروسازی جهان یعنی آمریکا 🇺🇲💪🏻

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. (Ali(chevynova

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7859 ديدگاه)

          تمام اختراعات بنز رو ضربدر ۳ کنی به استارت برقی که کادیلاک ابداع کرد نمیرسه
          بنز اتوبوس ساز کجا و کادیلاکی که کوپه ۱۶ سیلندر در ۱۹۳۰ میساخت کجا

          لیست اختراعات کادیلاک بالاترین دلیل برای برتری خودروسازی امریکا هست و اروپا تا اخر عمرش زیر سایه امریکاست

          موافقم 6
          مخالفم 11
        2. Taha Ayoobi

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6461 ديدگاه)

          @👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

          کامنتات عین اسمت فقط به درد کشت و زراعت میخوره و به درد مصرف کردن نمیخوره.

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. حمیدرضا

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (515 ديدگاه)

      حالا بازم خوبه اروپایی ها ماشین لوکس داشتن. نیسان جونت که زباله میساخت اون موقع

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. Nismo

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1974 ديدگاه)

        همین که نیسان رو با رولز رویس و بنتلی مقایسه میکنی معلوم میشه سطح اطلاعاتت چقدره
        همون آشغال های نیسان می ارزه به کل محصولات الکی گرونهای عوروپایی
        نذار بگم اونموقع که نیسان تو اوج بود بوگاتی هم نمیتونست جلوش قدعلم کنه همون آشغال ساز

        موافقم 4
        مخالفم 1
  15. OM.01

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (672 ديدگاه)

    کادیلاک الدورادو 1970 با موتور 8.2 لیتری 8 سیلندر قدرت 400 اسب بخار و 745 نیوتون متر گشتاور و وزن 2180 کیلوگرمی در 8 ثانیه از 0 به 100 میرسه و در 20 ثانیه به 160 کیلومتر میرسه و در 15.6 ثانیه 400 متر رو طی میکنه و جالبه با گیربکس 3 سرعته خودکار اینکارو انجام میده…
    نکته مثبت انجین حجیم، گشتاور عظیم و کشش ماشین در سربالایی ها هست و حرکت آرام بدون فشار زیاد در شهر چون کل گشتاور 745 نیوتون متری تو دور 3هزار دور در دسترس هست اما مصرف سوخت 30 لیتر در صد کیلومتر هم خب نکات منفی هست :)

    موافقم 11
    مخالفم 4
  16. OM.01

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (672 ديدگاه)

    کادیلاک الدورادو برای سال 1970 یه آپشن داشت موتور 8.2 لیتری 8 سیلندر قدرت 400 اسب بخار و 745 نیوتون متر گشتاور…
    من نمونه سالم کم کارکرد و بهسازی شده رو پیدا کردم 28 هزار دلار
    https://classiccars.com/listings/view/1898242/1970-cadillac-eldorado-for-sale-in-pensacola-florida-32504
    یه دونه دیگه هم پیدا کردم
    https://classiccars.com/listings/view/1958585/1970-cadillac-eldorado-for-sale-in-o-fallon-illinois-62269
    لینکلن کانتیننتال مارک 3 هم یه مدل سالم و بهسازی شده پیدا کردم
    https://classiccars.com/listings/view/1939967/1969-lincoln-continental-mark-iii-for-sale-in-o-fallon-illinois-62269
    باتوجه به صحت و سالمی بدنه زیر خودرو ها و میزون بودن موتور و کابین داشبورد برام سواله ارزش خریدن و سوار شدن دارن با 30 هزار دلار یا نه… البته باید از نزدیک بررسی بشه فیلم عکس یه چیزه نزدیک یه چیز دیگه
    کرایسلر امپریال هم اون سال ها تولید میشد مدل 1967 بشدت خفن هست بنظر من چند نوآوری جالب داشت

    رستوماد روی کانتیننتال مدل 61 الی 65 و الدورادو مدل 59 تا 61 خیلی خوب جواب هست اما روی اتاق های 1968 الی 1972خیلی انجام نمیدن

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6461 ديدگاه)

      اصلا متوجه نمیشم چرا اینقدر ارزونن اینا
      حداقل باید 200 هزارتا باشن این جواهرا😍

      موافقم 3
      مخالفم 5
  17. O

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    در این پست جز زیبایی هیچ ندیدم🤩👑

    موافقم 12
    مخالفم 4
  18. امیر

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    تشکر مثل همیشه مقاله عالی

    موافقم 8
    مخالفم 1
  19. sina

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2678 ديدگاه)

    علی نوا آخرش از ماشینش عکس گذاشت دوستان؟

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. (Ali(chevynova

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7859 ديدگاه)

      نه نذاشتم
      اصلا ماشینی در کار نیست
      همش خیالاته
      همش خیالاته
      همش خیالاته

      موافقم 6
      مخالفم 12
      1. sina

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2678 ديدگاه)

        متوجه نشدم
        موفق باشی در هر صورت

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. (Ali(chevynova

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7859 ديدگاه)

          اخه یکی میگفت من دروغ میگم که عکس نمیذارم
          کامنت منم یه کنایه بود به اون شخص

          موافقم 8
          مخالفم 7
  20. bi Turbo

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    قطعا کانتینانتال از هر لحاظ بهتره.
    دیفرانسیل عقب با چراغ های مخفی و.. واقعا فوق العادست. کانتینانتال از هر نظر متفاوته با بقیه خودرو ها ولی الدورادو همچین حسی به من نمیده.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  21. BlackWing

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1540 ديدگاه)

    انتخابم کادیلاکه فقط تنها باگش دف جلو بودنشه !
    ولی واقعاً زیباست ، نرمی ماشین تو عکس حس میشه.

    یه نکته ای که هست ، انعطاف پذیری و فرمان پذیری محصولات جنرال موتورزه.
    از همون اول پونتیاک ها ، کامارو ها ، کوروت ها و کادیلاک ها از نظر شاسی ، ترمز و بادی رول یه سرو گردن از رقبا بهتر بودن ، هنوزم تو سال ۲۰۲۵ میشه دید کادیلاک بلک وینگ با شاسی GM Alpha.2 تو پیست همه رو انگشت به دهن میزاره.
    کوروت ها و کاماروها که بماند

    تحسین برانگیزه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  22. یوسفی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ماشین یعنی اینها البته نه برای اشخاصی که دنبال سرعت و وو هستند
    آه چه روزگاری داشتیم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  23. amirmohammadja79

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (227 ديدگاه)

    کادیلاک چقد خوشگلهههه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6461 ديدگاه)

      اون ماشین جلوییه تو پروفایلتون اسکالیده؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. elijah 2001

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (165 ديدگاه)

        آره منم فک کنم اسکالیده شایدم تاهو باشه

  24. آرمین

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    هتل ۵ ستاره متحرک هستند ، هر دو عالی هر دو با اصالت ، الان هم اگر هر کدام را داشته باشم باعث افتخاره . خوشبختانه کادیلاک در دوران جوانی ( یادش بخیر ) کادیلاک داشتم هنوزهم دلم باهاشه . یاد باد آن روزگاران یاد باد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  25. حسن

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2399 ديدگاه)

    عشقی که به شما داده شده است را از روی لبخندتان میشود دید
    دقیقا حکایت این خودروهاست خنده از دهن ادم نمیافتاد انقد لذت بخش بودن

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6461 ديدگاه)

      خداوکیلی فرض کن لذت نشستن پشت فرمون و تخته کردن باهاشون چجوری باید باشه…

      موافقم 4
      مخالفم 2
  26. amirboss

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    بین شاخ و شونه کشی اعضای محترم سایت عرض کنم هر خودروسازی به نوبه خود و باتوجه به دانش و پتانسیلی که داشته، چندین گام در تکامل خودروهایی که امروزه میشناسیم برداشتن.
    حالا چه فرقی می‌کنه مثلاً فلان موتور رو اول فلان شرکت زده یا فلان تکنولوژی رو اول فلان کمپانی ابداع کرده…

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2607 ديدگاه)

      ز یزدان به گیتی دو کس را سپاس …

      یکی حق شناس و یکی ، حد شناس ….

      برای انسانهای حق شناس و حد شناس ، فرقی نمی کنه …

      اونها حتی از اختراعات رقبا نیز خوشحال میشن و از امکانات و تکنولوژی دیگران تعریف و تمجید میکنند …

      اما برای انسانهای حق نشناس و حد نشناس ، توی ذهن تمامیت خواهشون ، به خیال خام خودشون ، حتما فرق میکنه …

      اونها نه صرفا فقط دوست دارند از A تا Z اختراعات مال خودشون باشه ، بلکه خیال میکنند ، هست و هنر دیگران رو هم بعضا دیدیم به نام خودشون سند می زنند …

      اگه بحث نشر اطلاعات غلط نبود و اینکه شخص ثالثی که گذری میاد سایت ، با خوندن این اطلاعات غلط گمراه بشه ، توی هر پست ، هی ریپ نمی زدیم که حقیقت رو تکرار کنیم …

      من به شخصه از تکرار مکررات و صد بار اصلاح کردن نام مخترع 16 سیلندر و 8 سیلندر ، دیگه دارم از دوستان بی طرف ، خجالت میکشم و عذر خواهم که حوصله شون رو داریم سر می بریم …

      تعجب میکنم چه طور یه عده ای ، حیا نمیکنند و هی اصرار به لجبازی و پافشاری به نشر اطلاعات غلط دارن …

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. (Ali(chevynova

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7859 ديدگاه)

        ! i M α η δ υ α R

        اونی که داره تاریخ رو تحریف میکنه خودتی

        پدال با ذکر منبع اعلام کرد اولین موتور ۱۶ برای کادیلاک عزیز بوده ولی چون نمیتونی تحمل کنی برتری آمریکا رو بر اروپاییهای بربر شروع کردی به دروغگویی و پافشاری رو این دروغ که اروپا موتور ۱۶ رو اول استفاده کرده

        کادیلاک اولین موتور ۸ ،۱۲ و ۱۶ رو تولید کرد و تموم شد و رفته

        موافقم 2
        مخالفم 2
  27. Taha Ayoobi

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6461 ديدگاه)

    ای جانم
    جانم به پادشاهان
    کادیلاک چطور انقدر خوشگله
    خدایا شکرت سایه کادیلاک و لینکلن بالا سر خودرو ساز ها هست

    موافقم 8
    مخالفم 3
  28. Cadillac-V

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (461 ديدگاه)

    قدیمی ترین رقابت در صنعت خودروسازی همین رقابت بین کادیلاک و لینکلنه که هنوز هم ادامه داره :
    https://www.pedal.ir/cadillac/comparison-lincoln-navigator-cadillac-escalade/

    قدمت رقابت این دو شرکت بیش از ۱۰۰ ساله، فقط قدمت رقابتشون از قدمت خیلی از شرکتهای خودروسازی بیشتره و این یعنی اصالت، و کادیلاک با اون همه اختراعات و نوآوری ها در صنعت خودروسازی یعنی یک شاهکار به تمام معنا

    موافقم 1
    مخالفم 2
  29. مجتبی افخمی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر ، تو کل دنیا خودرو سازی هر کشوری ، آلمان ،ایتالیا ،ژاپن،انگلیس،کره ،سوئد خودرو ساز خوب هست ولی کسی که ندونه تمام خودروسازی مدیون آمریکا علی الخصوص جنرال موتورز و گل سرسبد اون کادیلاک با اون عقبه ۱۲۳ ساله واختراعات زیاد وتاثیر گذار ومهم و کیفیت وامنیت واستاندارد خودروسازی بودن یعنی کسی اینها رو نفهمه واقعا باید به سواد خودش شک کنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  30. مجتبی افخمی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کادیلاک یعنی پادشاه خودروووووووسازی

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا