اولین تجربه رانندگی با کادیلاک اسکالید V، هیولای بی‌رقیب و بی‌نظیر

سه‌شنبه 24 خرداد 1401 - 14:30
مطالعه 10 دقیقه
cadillac_escalade-v_83
کادیلاک اسکالید V هیولایی واقعاً افراطی است. این ماشین نزدیک به 3 تن وزن دارد، زیر کاپوت آن 682 اسب بخار قدرت پنهان شده است، ابعاد دلهره‌آوری دارد...
تبلیغات

کادیلاک اسکالید V هیولایی واقعاً افراطی است. این ماشین نزدیک به 3 تن وزن دارد، زیر کاپوت آن 682 اسب بخار قدرت پنهان شده است، ابعاد دلهره‌آوری دارد (خصوصاً در نسخهٔ کشیدهٔ ESV) و داخل آن از اتاقی در یک هتل پنج ستاره شیک‌تر است اما با وجود همه این تضادهای عجیب‌وغریب، اسکالید هنوز هم مثل یک خودروی سری V احساس می‌شود. در سینهٔ این ماشین همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ سدان CT5-V بلک‌وینگ قرار گرفته است اما در اینجا کاملاٌ با نمونهٔ موجود در سدان مذکور یکسان نیست.

این موتور در اسکالید بجای سوپرشارژر 1.7 لیتری، به یک نمونهٔ بزرگ‌تر 2.7 لیتری مجهز شده است. اندازهٔ این سوپرشارژر به چیزی که در کوروت C7 ZR1 دیدیم نزدیک‌تر است و از این حجم بیشتر به جبران وزن سنگین‌تر اسکالید کمک می‌کند. درنتیجهٔ خروجی موتور حالا به 682 اسب بخار قدرت و 885 نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک که به‌خوبی تنظیم شده است به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. 80 درصد از گشتاور موتور نیز از دور تنها 2 هزار rpm ارائه می‌شود.

به لطف این ویژگی‌ها و همین‌طور لانچ کنترل، اسکالید V ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و 400 متر را در 12.7 ثانیه طی می‌کند. با فشردن دکمهٔ V در نزدیکی شیفتر، لانچ کنترل فعال شده و تمام تنظیمات خودرو را در تهاجمی‌ترین حالت قرار می‌دهد. حالا فقط کافی است در ابتدا پدال ترمز را فشار دهید، سپس پدال گاز را فشار داده و دور موتور را به 1,700 rpm برسانید. با این کار، اسکالید به یک خرس گریزلی تبدیل می‌شود که مثل یک اسب مسابقه به جلو شلیک می‌شود.

در هنگام لانچ، بجای توزیع قدرت 50-50 در حالت پیش‌فرض، 70 درصد از نیرو به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند و این شاسی‌بلند 2900 کیلوگرمی از جا کنده می‌شود. وقتی سرعت این کادیلاک عظیم به صد کیلومتر بر ساعت و بیشتر می‌رسد، عقب آن به حالت چمباتمه پایین می‌رود و دماغه تا آسمان بالا می‌رود. همچنین ترمزهای برمبو با دیسک‌های 16.1 اینچی نیز خودرو را با شیرجه‌ای به سمت جلو متوقف می‌کنند.

اسکالید V در حالت درجا با صدای بلندی غرغر می‌کند و در هنگام لانچ مثل یک خودروی اسپرت غرش می‌کند. در زمان تخته‌گاز نیز صدایی مثل یک ماسل کار از پیشرانهٔ V8 خودرو برمی‌خیزد که به‌خوبی نعره‌های CT5-V بلک‌وینگ است. البته ازآنجایی‌که این یک خودروی V برای خانواده‌ها است، کادیلاک حالتی بنام استیلث را در آن تعبیه کرده است که صدای اگزوز را کاملاً خفه می‌کند تا صبح زود همسایگان را از خواب بیدار نکند.

اسکالید V به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل سواری مغناطیسی نسل چهارم، سیستم تعلیق بادی و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که یعنی این شاسی‌بلند عظیم در پیچ‌ها مشکلی نخواهد داشت. کمک‌فنرهای تطبیقی در حالت اسپرت در سفت‌ترین حالت خود قرار می‌گیرند و چابکی و هندلینگ چشمگیری را برای یک شاسی‌بلند سه ردیفه با چنین اندازهٔ بزرگی فراهم می‌کنند. بااین‌حال، قوانین فیزیک بالاخره کار خود را می‌کنند و بنابراین در پیچ‌های تند گریزی از بادی‌رول واضح نخواهد بود. همچنین زمانی که اسکالید V در اسپرت‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد، سواری خشک و تهاجمی آن چیزی نیست که همسر و فرزندان برای بیش از چند کیلومتر از آن لذت ببرند.

اما وقتی جاده صاف شود، تمام این مشکلات به فراموشی سپرده خواهند شد زیرا حالت رانندگی تورینگ با رام کردن پدال گاز، اگزوز و تعلیق، این شاسی‌بلند قدرتمند را به یک کروزر راحت بزرگراهی تبدیل می‌کند. سیستم تعلیق مغناطیسی نیز درحالی‌که به‌وضوح هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشد، همراه با تعلیق بادی به‌راحتی سواری در جاده‌های طولانی هم کمک می‌کند تا جایی که حتی رینگ‌های 22 اینچی استاندارد نیز باعث ایجاد احساس ناراحتی در سواری خودرو نمی‌شوند. البته مسیر آزمایشی ما بیشتر آسفالت‌های صاف و باکیفیت بود اما سواری اسکالید V حتی روی مسیر خاکی هم خشن نبود.

برخورداری از جدیدترین نسخه از سیستم کمک‌رانندهٔ سوپر کروز نیز تجربهٔ رانندگی جاده‌ای با این هیولا را بهتر و جذاب‌تر می‌کند. این یکی از معدود آپشن‌های سفارشی برای اسکالید V است و ارزش هر سنت از قیمت 2,500 دلاری خود را دارد. نسخهٔ بروز شدهٔ این سیستم از دستیار خودکار تغییر خط برخوردار شده است که یعنی برای جابجایی خودرو بین خطوط حتی لازم نیست دسته‌راهنما را تکان دهید.

هنگام که سرعت موردنظر تنظیم شود، اسکالید V اگر در مسیر به‌ وسیلهٔ نقلیهٔ کُندتری برسد به‌طور خودکار به لاین سمت چپ تغییر مسیر می‌دهد. در این هنگام، خودرو با لرزش صندلی و صدای هشدار به راننده اطلاع می‌دهد که در حال سبقت گرفتن است و نیازی نیست فرمان را بگیرد. در طول آزمایش ما، حتی در بزرگراه‌های نسبتاً پرپیچ‌وخم نیز اسکالید V بیش از یک ساعت بدون دخالت راننده، هماهنگ با ترافیک تغییر خط داد و کل مسیر را طی کرد.

همان سه نمایشگری که در اسکالید معمولی وجود دارند با اندازه‌های 16.9 اینچی، 14.2 اینچی و 7.2 اینچی از راست به چپ، داشبورد این نسخهٔ V را هم زینت بخشیده‌اند. اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، اینترنت وای فای، ناوبری واقعیت افزوده، سیستم دید در شب و هدآپ دیسپلی همگی به‌صورت استاندارد در این ماشین ارائه می‌شوند. تنها چیزی که داخل اسکالید V را از نسخهٔ معمولی متمایز می‌کند گرافیک ویژه‌ای در صفحه آمپر است که البته آن‌قدرها هم خاص نیست.

همین موضوع در مورد نمای بیرونی اسکالید V هم صدق می‌کند زیرا این خودرو به‌عنوان نسخه‌ای پرفورمنس و قدرتمند، در ظاهر خیلی شبیه اسکالید اسپرت معمولی به نظر می‌رسد. البته این ماشین هنوز هم خوش استایل و جذاب است اما غیر از نشان‌های بزرگ V روی درهای جلو، تغییراتی نه‌چندان بزرگ در سپر جلو و سر اگزوزهای جدید در عقب، تغییرات چشمگیر دیگری در بیرون تجربه نکرده است.

قیمت پایهٔ کادیلاک اسکالید V از 149,990 دلار آغاز می‌شود که این رقم در نسخهٔ کشیدهٔ ESV به 152,990 دلار می‌رسد. شاید این رقم‌ها زیاد به نظر برسند اما اسکالید V ارزش آن را دارد زیرا اساساً همهٔ آپشن‌های موردنیاز را به‌صورت استاندارد دارد و تنها چند مورد محدود برای آن قابل سفارش است که مهم‌ترین آن‌ها سیستم سوپر کروز با قیمت 2,500 دلار است. این خودرو در بازار واقعاً رقیب مستقیمی ندارد و به همین دلیل کادیلاک آن را قوی‌ترین شاسی‌بلند فول سایز دنیا می‌داند. بااین‌حال، مرسدس GLS63 AMG با قیمت 133,150 دلار و آلپینا XB7 با قیمت 141,300 دلار نزدیک‌ترین رقبای اسکالید V محسوب می‌شوند.

هردوی این خودرو قدرت کمتری نسبت به کادیلاک دارند اما در شتاب صفر تا 96 کیلومتر سریع‌تر و در پیچ‌ها چابک‌تر هستند اما برای کسانی که به دنبال قدرت، آرامش و غرش عالی هستند، کادیلاک اسکالید V یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. این SUV سوپرشارژ در نوع خود واقعاً بی‌نظیر است.

کپی لینک

مشخصات فنی

Cadillac Escalade V 2023

پیشرانه

6.2 لیتری V8 سوپرشارژ

قدرت

682 اسب بخار

گشتاور

885 نیوتن متر

گیربکس

10 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

شتاب صفر تا 96

4.4 ثانیه

ظرفیت سرنشین

7 نفر

حجم صندوق بار

722 لیتر

وزن

2906 کیلوگرم

ظرفیت بکسل

3175 کیلوگرم

قیمت پایه

149,900 دلار

قیمت تست‌شده

152,400 دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.