معرفی نسل جدید کادیلاک CT6، سدان پرچم‌دار با نمایشگر 33 اینچی

سه‌شنبه 9 خرداد 1402 - 04:30
مطالعه 4 دقیقه
Cadillac-CT6-1
کادیلاک نسل جدید سدان پرچم‌دار CT6 را با ظاهری الهام گرفته از کانسپت اسکالا، بهبود تجمل و تکنولوژی‌های بیشتر معرفی کرده است.
تبلیغات

هرچند کادیلاک در سال 2020 به تولید سدان پرچم‌دار CT6 در آمریکا پایان داد اما این خودرو در چین همچنان عرضه می‌شد و حالا نسل جدید آن با ظاهری الهام گرفته از کانسپت اسکالا، بهبود تجمل و تکنولوژی‌های بیشتر معرفی شده است. این خودرو بر اساس نسخهٔ ارتقاءیافته‌ای از پلت‌فرم محرک عقب نسل قبلی بنام اومگا ساخته شده و طول 5,223 میلی‌متری و فاصلهٔ محوری 3,109 میلی‌متری آن با قبل یکسان است.

همان‌طور که اشاره شد، طراحی بیرونی نسل جدید CT6 با الهام از کانسپت اسکالا شکل گرفته است. بزرگ‌ترین تغییر را می‌توان در جلوی خودرو مشاهده کرد یعنی جایی که جلوپنجره‌ای بزرگ به همراه چراغ‌های عمودی روی ورودی‌های هوای تزئینی طرفین دماغه و دی‌لایت‌های باریک به چشم می‌خورد. در قسمت جانبی، خط سقف شیب بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد و در عقب هم شاهد نمایی آشنا با چراغ‌های L شکل باریک‌تر، دو سر اگزوز و اسپویلری یکپارچه هستیم.

کابین خودرو اما ویژگی‌های چشمگیرتری دارد که برجسته‌ترین آن‌ها نمایشگر منحنی 33 اینچی با وضوح 9K و یک میلیارد رنگ است. این نمایشگر پیشرفته از تراشهٔ 8155 کوالکام بهره می‌برد و از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، کابین مجلل CT6 با الهام از قایق‌های تفریحی لوکس طراحی شده است و نورپردازی 26 رنگ قابل تنظیم، تودوزی چرمی ناپا و متریال باکیفیتی مثل روکش‌های چوبی هم به زیبایی داخل خودرو کمک کرده‌اند.

کادیلاک صندلی‌های عقب CT6 جدید را که از گرم‌کن و تهویه بهره می‌برند، مبل بزرگ چندمنظوره به سبک آمریکایی توصیف کرده است. سیستم صوتی AKG با 19 بلندگو، سیستم فعال مقابله با سروصدا و سیستم کمک‌رانندهٔ سوپر کروز هم از دیگر ویژگی‌های این سدان پرچم‌دار آمریکایی هستند.

CT6 مدل 2024 از همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی استفاده می‌کند که در چین توسط جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک تولید می‌شود. این پیشرانه 233 اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود تا نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال دهد. نسل جدید CT6 به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ سیستم تعلیق مغناطیسی مجهز شده که با استفاده از واحدهای کنترل مستقل در هر چرخ، مسیر را هزار بار در ثانیه اسکن می‌کند و 45 درصد سریع‌تر کمک‌فنرها را تنظیم می‌کند. وظیفهٔ متوقف کردن خودرو هم بر عهدهٔ ترمزهای برمبو با کالیپرهای چهار پیستونه است.

نسل جدید کادیلاک CT6 در چین بسته به تیپ با قیمتی از 359,700 یوآن معادل 50,830 دلار تا 469,700 یوآن معادل 66,374 دلار به فروش می‌رسد. برای تیپ‌های بالاتر سوپر کروز هم با هزینهٔ 20 هزار یوآن معادل 2,800 دلار قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که دارندگان نسل قبلی CT6 در صورت خرید نسل جدید 30 هزار یوآن معادل 4,240 دلار تخفیف خواهند گرفت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.