کادیلاک

کادیلاک GT4 مدل 2024 جدید با طراحی ترکیبی کراس اور/استیشن معرفی شد

کادیلاک از محصول جدید خود با نام GT4 برای بازار چین رونمایی کرد. این خودرو احتمالاً در جایگاهی بین XT4 و XT5 قرار خواهد گرفت و آن را می‌توان ترکیبی از یک کراس اور و استیشن دانست. این خودروی جدید با نیازهای خریداران چینی طراحی شده و نگاه های زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

از نظر طراحی بدنه باید گفت کادیلاک GT4 از برخی ویژگی‌های خاص محصولات کادیلاک سود برده و آن‌ها را به شکلی جدید نمایش می‌دهد. جلوپنجره عریض، چراغ‌های جلوی نازک و خطوط تیز بدنه مشابه آن چیزهایی هستند که در سایر محصولات این خودروساز آمریکایی می‌بینیم. از نظر ابعاد نیز خودروی موردبحث ۳۳ میلی‌متر طویل‌تر از کراس اوور XT4 است و فاصله بین محوری آن نیز ۲۱ میلی‌متر بیشتر از برادر خود خواهد بود. البته ارتفاع GT4 جدید ۹۹ میلی‌متر کمتر از XT4 است که باعث می‌شود این خودرو ابعاد و تناسباتی مشابه تویوتا کراون جدید داشته باشد.

با زاویه حمله ۱۵ درجه و زاویه فرار ۲۱ درجه، محصول جدید کادیلاک را می‌توان جزو کراس اورها قلمداد کرد و شاید علیرغم خط سقف کوتاه بتواند آفرود سبکی را نیز تجربه کند. این خودرو همچنین ۳ میلی‌متر پهنای کمتری نسبت به XT4 دارد و این موضوع در زمان عبور از مسیرهای تنگ و کم‌عرض مفید خواهد بود.

نیروبخش کادیلاک GT4 جدید دو پیشرانه است. در مدل پایه نیروگاه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو را می‌بینیم که توسط سایک-جنرال موتورز پشتیبانی می‌شود. این پیشرانه قدرت ۲۰۱ اسب بخار را تولید می‌کند. این خودرو همچنین با پیشرانه ۲ لیتری توربو که قدرت ۲۲۷ اسب بخار دارد هم عرضه خواهد شد. همچنین سیستم چهار چرخ محرک نیز با این پیشرانه ارائه می‌شود. از جمله تجهیزات این خودروی جدید می‌توان به سانروف پانورامیک، روف راک و آپشن بدنه دو رنگ اشاره کرد. با این تفاسیر نظر شما درباره کادیلاک GT4 جدید چیست؟ آیا این کراس اور/استیشن خواهد توانست نظر خریداران را به خود جلب کند؟ آیا GT4 در سایر بازارهای جهانی نیز می‌تواند موفق باشد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    جدای از جلو پنجره و برند کدیلاک
    اصلا ماشینی نیست که کدیلاک باشه
    نه هدلایت جلوش نه تناسب کلی ماشین
    ماشین مخصوص چین رو بیوک بهتر می‌سازه تا کدیلاک

    موافقم 44
    مخالفم 22
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10201 ديدگاه)

      متاسفانه با کاربر رپتور موافقم !!!
      این دیگه کادیلاک نیست ، از خودِ چینی‌ها هم چینی‌تر طراحی شده !

      خداوکیلی این اون کادیلاکیه که در ذهن خودتان میپرورانید ؟!!!؟

      موافقم 42
      مخالفم 10
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10201 ديدگاه)

      برام جالبه که دوستان همیشه چه با احتیاط در مورد خودروهای آمریکایی نظر میدهند که گویی از چیزی میترسند !

      عزیزان ، راحت نظر خودتان را بیان کنید تا واضح و مشخص باشه نه اینکه گویی در دوزخ به سر میبرید !

      قرار نیست به کسی توهینی بشه !
      اگر کسی هم تعصب روی آمریکایی آلمانی ژاپنی داره مشکل از خودش هست !

      این خودرو از کادیلاک هم گند زد به تصورات من با اون هیبت و جلالی که روزگاری داشت و امروز انگاری رام شده ، رامِ چینی‌ها که هر سازی بزند برایش میرقصند !

      خیلی دوست دارم ترامپ دوباره پیداش بشه ، نه برای روانی بودنش ، برای ادب کردن چین که در پشت سیاست این کشور روباهی خوابیده صد برابر بدتر از انگلستان !

      چینی‌ها دِرو میکنند میبرند و در آخر چیزی که نمیدن هیچ ، تازه ادعای طلب هم میکنند !!!

      موافقم 33
      مخالفم 12
      1. مهردادکمال

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1815 ديدگاه)

        درسته شبیه همه چی شده تا کادیلاک اماهدف گذاری دقیقی بنظرم انجام شده! برای بازار چین هست وقتی خواستار این محصولن کادیلاک هم همونو براشون میسازه یک واقعیت تلخه دیگه

        موافقم 6
        مخالفم 2
    3. Chevrolet3

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      این بیشتر چینی لاک هست تا کادیلاک

      موافقم 11
      مخالفم 3
    4. F22RAPTOR

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      متاسفی بابت هم نظر بودن با من
      یا واسه این ماشین کدیلاک؟
      😭😭😭

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10201 ديدگاه)

        نه دادش
        شما عزیزی ، منظور من تائید کامنت شما و طراحی چینی‌طورِ کادیلاک هست❤🙏🏻!

        موافقم 7
        مخالفم 1
    5. Asa

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (30 ديدگاه)

      دوستان عزیز لطفا به دیدتون از کادیلاک گند نخوره . اتفاقا کادیلاک کار درستی میکنه. این سبک از طراحی توی بازار چین زبان طراحی معقول و پرفروشی هست و در نظر داشته باشید این ماشین برای بازار چین ساخته شده نه برای آمریکا یا خاورمیانه که قرار باشه به مزاق ما خوش بیاد . اون تصویری با شکوهی که ما از کادیلاک داریم همچنان پابرجسات و کادیلاک هم رو به افول نیست . فقط برای دیدن اون تصویر باشکوه که از گذشته تو ذهن ما هست باید توی مدل های بازار آمریکایی دنبالش بگردیم . سلستیک، اسکلید ، ct5 بلک وینگ و …
      این ها ماشین هایی هستن که اصالت کادیلاک رو به دوش می‌کشند و نماینده اصلی کادیلاک هستند .
      این چند مدلی که اخیرا برای بازار چین معرفی شدند بیشتر مدل های تجاری برای فروش در چین هستن که اتفاقا بسیار محصول های هوشمندانه و بجایی هم هستند .

      موافقم 5
      مخالفم 4
  2. Reza Waffen SS

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    زبانه طراحی جدید کادیلاک چقدر زیبا شده بیگ لایک

    موافقم 40
    مخالفم 8
  3. Just toyota

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    عجیبه کادیلاک به عنوان یه برند آمریکایی خیلی داره روی بازار چین مانور میده ، یه شایعاتی هم هست که میگن کادیلاک میخواد یه کارخانه فقط برای ساخت خودرو های برقی تو چین افتتاح کنه ، البته قابل توجیه هم هست به هر حال چین کشوری که ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت داره و طبیعتا بزرگ ترین بازار خودرو جهان هست

    موافقم 26
    مخالفم 1
  4. Just toyota

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    دوستان اگر توجه کرده باشید کمپانی های اروپایی و آمریکایی همیشه ضعیف ترین نسخه های محصولاتشون رو برای چین میفرستن ، مثلا اسکالید تو همه جای دنیا فقط با پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی و ۶ سیلندر توربو دیزل ارائه میشه ولی برای چین تحقیق کردم دیدم که اکثر اسکالید هایی که تو چین هستن با پیشرانه ۴ سیلندر ۲۵۰۰ توربو که حداکثر ۳۲۰ اسب بخار قدرت داره عرضه میشن یا ب ام و های ۷۳۰ که تو ایران هست ( جزو ضعیف ترین سری ۷ های تاریخ هست ) که فقط تو چین و ایران عرضه شد ، کسی علتش رو میدونه چرا چینی ها همیشه ضعیف ترین نسخه ها رو بر میدارن ؟

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. DoctoR

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      در چین مالیات بر حسب حجم موتور مشخص میشه برای همین بیشتر تمایل به موتور 1.5 یا کمتر با بازده مناسب هست و ممکنه 2 لیتر برای مصرف کننده حجم بالایی به نظر بیاد میتونین با سرچ بیشتر در این مورد اطلاعات به دست بیارید.
      پدال درمورد این موضوع هم مقاله بدید شاید استقبال مناسبی پیدا کنه.

      موافقم 17
      مخالفم 1
  5. MILADZM

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    الان یکی میاد میگه چراغای جلوش شبیه لاماریه .

    موافقم 10
    مخالفم 16
  6. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    عه چرا پس جنرال موتورز تو چین ورشکست نمیشه هی داره ماشین جدید واسه چین معرفی می‌کنه ؟

    موافقم 12
    مخالفم 11
  7. AMANTE

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    جلوی ماشین در نگاه اول منو یاد MVM X22 Pro میندازه، اینم عکس اش.
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/11/chery_tiggo_3x_54_0574051f0d2209ff.jpg
    ولی بعد که کمی دقت میکنی با اون کشیدکی کاپوت بیشتر شبیه ی جگوار F Type هست، اینم عکس اش.
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/06/2022-jaguar-f-type.jpg

    موافقم 1
    مخالفم 5
  8. S.J

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظرم اصلا جلوش در حد یه کادیلاک نیست

    موافقم 2
    مخالفم 3
  9. blackwing

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (860 ديدگاه)

    دوستان دقت کنین این ماشین برای بازار چین طراحی شده ، یعنی نیازهای مورد نظر مصرف کننده چینی رو در نظر گرفته..
    خب موتور ۱.۵ لیتری روی کادیلاک به نظر شما توی امریکای شمالی آیا پذیرفتنی هست ؟ قطعاً نه
    این طراحی هم تو امریکا و کانادا استقبال نمیشه ، بخاطر بازار چین یه سری مدل‌های بخصوص رو میسازن ، کلاً تیم طراحی جداگانه دارن برای این موضوع. همینطور بیوک ، همینطور کمپانی‌های دیگه..
    شما فکر کن با قوانین رانندگی و حمل و نقل توی چین آیا امکانش هست یه ماشینی مثل TRX یا اسکالید ESV V تو نمایندگی‌ها فروخته بشه ؟؟؟؟ قطعاً به هیچ عنوان !

    موافقم 18
    مخالفم 4
  10. blackwing

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (860 ديدگاه)

    سال ۲۰۱۰ یه تعداد از کامارو های نسل پنج تو چین برگشت داده شدن به نمایندگی… علت ؟ “زرد نبودن” روکش کالیپر ترمز !!!!
    ببین مصرف کننده بخاطر تمایل و علاقه فرهنگیش به رنگ زرد ، ماشین رو برگشت داد ! این رو یکی از عوامل خط تولید جنرال موتورز توی مقاله توضیح داده بود
    بخاطر همینه که کمپانی‌ها میان طبق سلیقه مردم چین و مختص به بازار اونجا ماشین طراحی میکنن ، خیلی از ماها هم با طراحیا حال نمیکنیم میگیم ” شبیه ماشین چینی شده “

    موافقم 10
    مخالفم 6
  11. Alan.r

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    اصلا در حد برند کادیلاک نیست خیلی شبیه چینی ها شده
    در کل ماشین خوبیه ولی برای کادیلاک بودن کافی نیست

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. T

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    نترسین این برای بازار چینه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    ماشینب قشنگیه ولی نه برای کدیلاک.حداقل از جلو و بغل کدیلاک نیست ولی پشتش عالیه.حال نکردم.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  14. Hm

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    چراغای جلوش رو انگار از رو 《ری را 》تقلید کرده

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. هاتف

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    این خودرو همچنین ۳ میلی‌متر پهنای کمتری نسبت به XT4 دارد و این موضوع در زمان عبور از مسیرهای تنگ و کم‌عرض مفید خواهد بود!!!
    😄😄😄
    این چه سمی بود من خوندم. آقا مگه میخوایم غار نوردی کنیم که ۳میلیمتر مهم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا