تجربه و آزمایشکادیلاک

پشت فرمان کادیلاک XT4 مدل 2024، به دنبال شکار بی ام و X1

زمانی که کادیلاک XT4 در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد، خیلی جدی گرفته نشد. حال اما کادیلاک نسخهٔ فیس‌لیفت این خودرو را ارائه کرده و در ادامه خواهیم فهمید این بار در برابر رقبایی مثل ب‌ام‌و X1 و آئودی Q3 حرفی برای گفتن خواهد داشت یا نه.

کابین و راحتی

در کلاس کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس، کادیلاک XT4، لندروور دیسکاوری اسپرت و مرسدس بنز GLB همگی بیش از ۴.۵ متر طول دارند اما دراین‌بین، کادیلاک بهترین استفاده را از ابعاد بزرگ‌تر خود نسبت به دیگر خودروهای این کلاس برده و بیشترین فضای پا را ارائه می‌کند. علاوه بر این، صندلی‌ها همگی راحت هستند و پشتیبانی خیلی خوبی را از بدن فراهم می‌کنند. برای صندلی‌های جلو ماساژور هم قابل سفارش است که هرچند نباید انتظار عملکردی مشابه ماساژور مرسدس S کلاس را از آن داشت اما در رانندگی‌های طولانی کاملاً خستگی را کاهش می‌دهد و با یک دکمه فعال می‌شود که یعنی نیازی به گشتن در نمایشگر لمسی ندارد.

پرفورمنس

زیر کاپوت هیچ تغییر قابل‌توجهی صورت نگرفته و هنوز هم شاهد همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک هستیم. این پیشرانه همچنان ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ارقام متوسطی برای این کلاس محسوب می‌شوند. البته با تغییراتی در کالیبراسیون، مصرف سوخت این موتور کمی کاهش پیدا کرده است. این تغییرات شتاب XT4 را هم اندکی بهبود بخشیده و حالا کراس‌اوور کادیلاک ظرف ۷.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۵.۶ ثانیه طی می‌کند که البته هنوز هم یک‌دهم ثانیه با میانگین این کلاس فاصله دارد.

XT4 در ترمز گیری بهتر از شتاب گیری عمل می‌کند و بدون جیغ لاستیک‌ها، بدون کاهش توان ترمزها و با احساس خوب پدال، از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۳.۲ متر به سکون می‌رسد که در این کلاس بهترین است. حالت رانندگی اسپرت تعویض دنده‌های گیربکس و استراتژی درگیری سامانهٔ چهارچرخ محرک دوکلاچه (یک کلاچ در هر نیم شافت عقب) را از نو تنظیم می‌کند تا پاسخگویی خودرو در پیچ‌ها را افزایش دهد. هرچند فعال کردن حالت اسپرت هیچ تأثیری روی شتاب خودرو ندارد اما XT4 را در رانندگی‌های شهری بسیار پاسخگوتر می‌کند. صدای اگزوز نیز در این حالت بسیار هیجان‌انگیزتر می‌شود.

هنوز اندکی از سامانهٔ چهارچرخ محرک XT4 گلایه داریم زیرا این سیستم هنگام روشن کردن خودرو به‌طور پیش‌فرض روی حالت محرک جلو قرار دارد و باید خودرو را در حالت تورینگ قرار داد تا نیرو به چرخ‌های عقب هم منتقل شود. البته میدانیم که این برنامه‌ریزی باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود. همچنین در حالت‌های اسپرت و آفرود هم سامانهٔ چهارچرخ محرک فعال خواهد بود.

طراحی و تکنولوژی

نسخهٔ قبلی XT4 در این بخش چندان خوب نبود و نسخهٔ جدید باید بیشترین پیشرفت‌های خود را در اینجا متمرکز کرده باشد. ارائهٔ نمایشگر بزرگ و منحنی ۳۳ با وضوح ۹K به‌صورت استاندارد تفاوت بزرگی را نسبت به قبل ایجاد کرده است و استفاده از آن‌هم آسان خواهد بود زیرا راننده می‌تواند از بین روش‌های مختلف شامل لمس مستقیم نمایشگر، فرمان صوتی یا کنترلر دوار روی کنسول هرکدام را دوست دارد انتخاب کند. علاوه بر این، دوخت روی داشبورد، امکان انتخاب‌ تریم داخلی دورنگ و عدم استفاده از پلاستیک خشک در بالای داشبورد هم از دیگر ویژگی‌های داخلی مثبت XT4 فیس‌لیفت هستند و در کلاس ساب‌کامپکت که حاشیهٔ سود پایینی دارد کمتر دیده می‌شوند.

قیمت

قیمت کادیلاک XT4 مدل ۲۰۲۴ از ۴۳,۱۹۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که نمونهٔ چهارچرخ محرک فول آپشن ما از تیپ اسپرت ۵۷,۲۱۵ دلار قیمت دارد. به نظر می‌رسد کراس‌اوور کادیلاک با کابینی به پیشرفتگی ب‌ام‌و X1 جدید اما با کیفیت سواری بسیار بهتر، ارزش این رقم را داشته باشد. همچنین می‌توان سراغ تیپ پایین‌تر پریمیوم لاکچری رفت که قیمت کمتری دارد خصوصاً با توجه به اینکه تیپ اسپرت آن‌قدرها هم اسپرت احساس نمی‌شود. بعلاوه، تریم کرومی جلوپنجره در تیپ پریمیوم لاکچری نمای جالب‌تری دارد سواری خودرو روی رینگ‌های ۱۸ اینچی حتی بهتر خواهد بود. این تیپ ۴۹ هزار دلار قیمت دارد و از دید ما، ارزش هر دلار از این رقم را خواهد داشت.

جمع‌بندی

جاداری و راحتی بالاتر از حد متوسط و بهبود قابل‌توجه طراحی و تکنولوژی، جایگاه XT4 را در کلاس خود نسبت به نسخهٔ قبلی بسیار ارتقاء می‌دهد اما عملکرد متوسط پیشرانه، دینامیک شاسی معمولی و مصرف سوخت نه‌چندان پایین باعث می‌شود این خودرو نتواند به بهترین کراس‌اوور کلاس خود تبدیل شود. بااین‌حال، پس از یک هفته رانندگی با XT4 متوجه شدیم که چطور فروش آن طی سال جاری در کلاس خود به رتبهٔ دوم رسیده است (پایین‌تر از ب‌ام‌و X1 در رتبهٔ اول و بالاتر از ولوو XC40 در رتبهٔ سوم).

نقاط قوت

متریال و تکنولوژی بالاتر از این کلاس

تأثیر مناسب حالت رانندگی اسپرت

ترمزهای عالی

نقاط ضعف

پدال‌های تعویض دندهٔ تنبل

اوورهنگ کشیدهٔ جلو

شخصیت اسپرتی ناکافی تیپ اسپرت

 مشخصات فنی

Cadillac XT4 2024

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۳۵ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۲,۷۷۹ میلی‌متر
طول ۴,۵۹۵ میلی‌متر
عرض ۲,۱۲۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۲۸ میلی‌متر
وزن خالص ۱۷۹۳ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۶ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۳.۲ متر
شتاب جانبی ۰.۸۴ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۶.۹ ثانیه
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۴۵,۶۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۵۷,۲۱۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3492 ديدگاه)

    الان یکی میخواد بالای ۵۰۰۰۰هزار دلار پول این عروسکو بده به نظرتون توسان جدید کارشو راه نمیندازه؟

    با الباقی پولشم ی الونک تو شمال بخره با دکور کامل

    موافقم 9
    مخالفم 59
    1. ابوالفضل

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      پرستیژ

      موافقم 23
      مخالفم 3
    2. amir

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2233 ديدگاه)

      مینی بوس دوس ندارم من یکی

      موافقم 3
      مخالفم 31
    3. (Ali(chevynova

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (6797 ديدگاه)

      ماشالاه کادیلاک
      چه عقبه ای پشت این برند هست
      ماشالاه اصالتش

      موافقم 36
      مخالفم 33
    4. net

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3116 ديدگاه)

      چراغ جلو و چراغ عقب خیلی بد هست

      موافقم 4
      مخالفم 19
  2. amir

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2233 ديدگاه)

    تا علی نگفته خودم بگم
    ماشالا اصالت ماشالا پشتوانه ماشالا ماشالا

    موافقم 36
    مخالفم 10
  3. رومانی>چین>فرانسه

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    برای کسی که بخواد بخره مهمترین عامل راحتیه که کادیلاک تو این زمینه عالیه

    موافقم 32
    مخالفم 5
  4. blackwing

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (853 ديدگاه)

    کادیلاک معلومه که از مشتری‌ها میخواد همین دو سه سال رو با این موتور ۲ لیتری طی کنن و بعدش نسل جدید با موتور الکتریکی رو وارد بازار کنه و بنزینی‌ها جمع بشن و با خیال راحت بتونن از گشتاور آنی استفاده کنن و شتاب و پرفورمنس خوب ارائه بدن 🤷🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. 💀

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    از قیافه کادیلاک ماشین خیلی خوشم میاد

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. M power

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    قیافش عالیه.ولی تو پرفورمنس به BMWنمیرسه

    موافقم 8
    مخالفم 4
  7. امیر

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    حاجی قیمتو‌……. به پول ما میشه 2,850,000,000 اینجا میشه با پولش یه اپتیما 2014 گرفت

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. دیمن

      ۲۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (144 ديدگاه)

      هیچوقت اپتیمارو با کادیلاک مقایسه نکن،کادیلاک 50 ساله ماشین با کیفیت تولید میکنه

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. نا اسم

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (92 ديدگاه)

        اپتیما رو با کادیلاک مقایسه نمیکنه عزیز من!! وضعیت اینور مرز و اونور مرز رو مقایسه میکنه!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  8. ایرانی مفلوک

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خب دیگه.به حال خودمون گریه کنیم که باید با کگ و مک و مالاریا و چنگال منگال بگذرونیم! اینها هم خودرو وارداتی!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. نا اسم

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    درسته از داخلی آمریکایی ها خوشم نمیاد ولی این کادیلاک از 2018 به بعد عجب چیزایی میده بیرون آدم حظ میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا