معرفی کادیلاک اسکالید برقی، 130 هزار دلار با برد 720 کیلومتر

چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 18:10
مطالعه 8 دقیقه
2025-cadillac-escalade-iq-exterior-front-quarter (1)
اسکالید IQ شاسی‌بلند الکتریکی پرچم‌دار کادیلاک است که از کابین بسیار مجلل، حداکثر 750 اسب بخار قدرت و تکنولوژی‌های فراوان بهره می‌برد.
تبلیغات

اسکالید به‌نوعی نماد کادیلاک محسوب می‌شود و در طول سال‌ها پیشرفت چشمگیری داشته اما این شاسی‌بلند لوکس آمریکایی هم‌اکنون بزرگ‌ترین تحول تاریخ خود را تجربه کرده است. اسکالید قرار است از سال 2030 صرفاً به‌صورت الکتریکی تولید شود و بدین منظور، کادیلاک حالا نسخهٔ برقی شاسی‌بلند پرچم‌دار خود را با نام اسکالید IQ معرفی کرده است.

طراحی بیرونی این خودرو ترکیبی از عناصر لیریک و اسکالید درون‌سوز است که حاصل آن خیره‌کننده و بسیار اسپرت‌تر از چیزی است که به آن عادت کرده‌ایم. همچنین کادیلاک در طراحی این خودرو توجه ویژه‌ای به آیرودینامیک داشته و ضریب درگ را حدود 15 درصد کاهش داده است. این کاهش قابل‌توجه از طریق ورودی هوای فعال روی سپر و رینگ‌های 24 اینچی آیرودینامیک حاصل شده است.

در جلوی اسکالید IQ شاهد همان جلوپنجرهٔ کریستالی مشکی لیریک هستیم که کاملاً بسته بوده و نورپردازی داخل آن کار شده است. هرچند در جلوی خودرو همچنان چراغ‌های عمودی آشنای کادیلاک را می‌بینیم ولی در عقب چراغ‌های دوتکه بسیار با نمونهٔ درون‌سوز متفاوت است. برخلاف لیریک، اسکالید IQ از صندوق بار جلو بهره می‌برد که 345 لیتر ظرفیت دارد. کادیلاک همچنین برای این ماشین سیستم باز و بسته شدن خودکار درها را در نظر گرفته که با لمس یک دکمه عمل می‌کند. علاوه بر این، درب قسمت پورت شارژ هم برقی است و با یک لمس باز می‌شود.

کادیلاک قصد دارد اسکالید IQ را در تیپ‌های اسپرت و لوکس ارائه کند که اولی از تریم مشکی بهره می‌برد و دومی تریم‌های آلومینیومی دارد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سقف مشکی‌رنگ را هم سفارش دهند. این شاسی‌بلند برقی پرچم‌دار 5,697 میلی‌متر طول، 2,389 میلی‌متر عرض و 1,934 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن 3,460 میلی‌متر است. برای مقایسه، اسکالید برقی 315 میلی‌متر از همتای درون‌سوز خود کشیده‌تر است.

لیریک در بین محصولات کادیلاک از لحاظ فضای داخلی گام بزرگی به سمت جلو برداشت و با قطعات قرضی جنرال موتورز خداحافظی کرد. حال اسکالید IQ همان مسیر را در پیش گرفته و حتی ارتقاء داده است به‌گونه‌ای که طراحی و کیفیت متریال خودرو هم‌تراز با ب‌ام‌و و مرسدس بنز به نظر می‌رسد. طراحی داخلی اسکالید IQ با صفحه‌نمایش منحنی 55 اینچی و بلندگوهایی در طرفین آن، بشدت از سلستیک الهام گرفته است. از این نمایشگر بزرگ، حدود 35 اینچ به راننده اختصاص داده شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه می‌کند.

علاوه بر این، یک نمایشگر 11 اینچی هم روی کنسول مرکزی برای کنترل سیستم تهویه جای گرفته است. در همین حال، پکیج Executive هم برای عقب قابل سفارش است که صندلی‌های جدا با گرم‌کن، تهویه و ماساژور به همراه کنسول مرکزی، دو نمایشگر 12.6 اینچی، پورت USB-C و HDMI، دو شارژر بی‌سیم و میزهای تاشو را به همراه دارد. اسکالید IQ به‌صورت استاندارد با سیستم صوتی AKG با 19 بلندگو ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ‌های بالاتر به سیستم AKG با 36 بلندگو مجهز هستند و پکیج Executive هم با بلندگوهای داخل پشت‌سری صندلی‌های عقب، این تعداد را به 40 افزایش می‌دهد.

ظرفیت صندوق بار این ماشین 670 لیتر است که با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم به 1960 لیتر افزایش پیدا می‌کند. اسکالید IQ همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم نیمه خودران سوپر کروز مجهز است و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده دیگر مثل ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی پارک خودکار، دستیار نقطه کور و... را هم ارائه می‌کند.

اسکالید IQ با قوای محرکهٔ دو موتوره ارائه می‌شود که 680 اسب بخار قدرت و 835 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و این ارقام در حالت Velocity Max به 750 اسب بخار و 1063 نیوتن متر افزایش میابد. به لطف این نیرو، شاسی‌بلند پرچم‌دار الکتریکی کادیلاک در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌‍رسد و می‌تواند تا 3630 کیلوگرم را یدک بکشد. این خودرو همچنین به پکیج باطری 200 کیلووات ساعتی با 24 ماژول مجهز است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن 725 کیلومتر را فراهم می‌کند.

اسکالید IQ از معماری 800 ولتی بهره می‌برد و با استفاده از شارژرهای سریع در کمتر از 10 دقیقه تا 160 کیلومتر به برد آن افزوده می‌شود. در خانه نیز با شارژر 19.2 کیلوواتی با هر ساعت شارژ 60 کیلومتر برد اضافه می‌شود. این خودرو همچنین می‌تواند در مواقع قطع برق، به‌عنوان باطری انرژی خانه را تأمین کند.

اسکالید IQ روی پلت‌فرم اولتیوم ساخته شده و به سیستم کنترل سواری مغناطیسی نسل چهار و تعلیق بادی تطبیقی مجهز است. این ماشین همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز است که دایرهٔ چرخش را به 12 متر می‌رساند. این رقم 2 متر از اسکالید درون‌سوز کمتر است. علاوه بر این، کادیلاک سیستم کراب‌واک هامر EV را هم قرض گرفته و نام Arrival Mode را روی آن گذاشته است. این سیستم امکان حرکت مورب را فراهم می‌کند.

به گفتهٔ کادیلاک، قیمت اسکالید IQ از حدود 130 هزار دلار آغاز می‌شود که بسیار بیشتر از قیمت پایهٔ 80 هزار دلاری اسکالید درون‌سوز است. البته این شاسی‌بلند الکتریکی بسیار لوکس‌تر از همتای بنزینی خود است و گام مهمی برای کادیلاک محسوب می‌شود. در حال حاضر، مرسدس بنز EQS SUV اصلی‌ترین رقیب اسکالید IQ است که شاسی‌بلند کادیلاک بسیار هیجان‌انگیزتر از آن به نظر می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.