رسوایی عظیم گروه فولکسواگن درباره پیشرانههای دیزلی تأثیری عمیق بر کل صنعت خودرو و همچنین سلایق مصرفکنندگان گذاشته است. این موضوع در اروپا نمود بیشتری دارد جایی که تقاضا برای خودروهای دیزلی جدید همچنان با کاهش مواجه بوده و خریداران بیشتری به دنبال خودروهای بنزینی یا الکتریکی شده (هیبریدی یا تمام الکتریکی) هستند.
کادیلاک نیز به خوبی از این وضعیت آگاه بوده و تصمیم گرفته توسعهی پیشرانههای دیزلی را متوقف ساخته و روی الکتریکی سازی تمرکز کند. رئیس این برند آقای استیو کارلایل در مصاحبه با اتوموتیونیوز اذعان داشته چندین سال است که در حال توسعهی پیشرانههای 4 و 6 سیلندر دیزلی هستند تا تقاضاهای مشتریان اروپایی را پاسخ دهند.
خودرویی که مشاهده میکنید کادیلاک XT4 است که در ابتدا قرار بود با پیشرانهی دیزلی هم عرضه شود اما خب آیندهی آن مبهم است. کادیلاک به خاطر کاهش تقاضا و اقبال خریداران به خودروهای الکتریکی شده، دیگر پیشرانههای دیزلی یاد شده را توسعه نخواهد داد.
موضوع جالب اینکه کادیلاک در سال 2015 و زمانی که دیزل گیت فولکس علنی شد توسعهی پیشرانهی دیزلی را متوقف نکرد و تصمیم گرفت این برنامه را پیش ببرد زیرا مدیران کمپانی احساس میکردند تیم تحقیق و توسعه کادیلاک در مراحل پیشرفتهی این برنامه قرار دارد. همان تصمیم یک سال قبلتر نیز گرفته شده بود، زمانی که علیرغم درگیری زیادی اوپل در برنامههای توسعهی پیشرانهی دیزلی، جنرال موتورز این برند را به پژو-سیتروئن فروخت.
به سختی میتوان گفت که آیا تصمیم گرفته شده برای توقف توسعهی پیشرانههای دیزلی صحیح است یا خیر زیرا بااینکه تقاضا برای این پیشرانهها کاهش یافته اما هنوز هم بازار قابلتوجهی برای خودروهای دیزلی در اروپا وجود دارد.