CT4-V و CT5-V ارزانترین مدلهای V تاریخ کادیلاک
مدیر تولید کادیلاک در مصاحبه با WKAR گفته سدان های جدید این برند عناصر طراحی متمایزی خواهند داشت که آنها را از دیگر برادران استاندارد جدا میکند. کن کورناس خیلی وارد جزئیات نشده اما اعلام داشته این خودروها جلوپنجره و سیستم اگزوز منحصربهفردی خواهند داشت.
کورناس همچنین اعلام کرده تغییرات دیگری هم اعمال شده اما به ریز جزئیات وارد نشده است. البته انتظار داریم CT4-V و CT5-V از سپرهای گیراتر، اسپویلر عقب و حتی کاپوتی با ورودیهای هوا استفاده کنند. این خودروها دارای سیستم تعلیق اسپورت تر و رینگهای آلیاژی و لاستیکهای پرفورمنس خواهند بود.
هر دو خودرو اوایل سال آینده عرضه خواهند شد و مدیر کادیلاک گفته آنها ارزانترین و در دسترس ترین مدلهای V تاریخ این برند خواهند بود. به این ترتیب CT4-V ارزانتر از ATS-V کوپه با قیمت پایهی 67795 دلار خواهد بود و CT5-V نیز میتواند ارزانتر از مدل قبلی CTS-V با قیمت 86995 دلاری باشد.
کورناس دربارهی مشخصات این خودروها صحبت نکرده اما گفته CT5-V هر چیزی را که مشتریان از نظر پرفورمنس میخواهند برآورده خواهد کرد. این صحبتها کاملاً امیدوارکننده هستند اما خب CT5-V باید جا پای خودرویی بگذارد که از پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 640 اسب بخاری و گشتاور 853 نیوتون متری استفاده کرده است. این پیشرانه باعث میشد CTS-V شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.7 ثانیهای و حداکثر سرعت 322 کیلومتر در ساعتی داشته باشد.
هنوز مشخص نیست که در بطن CT5-V چه نیروگاهی قرار میگیرد اما گمانهزنیها نشان میدهند پیشرانه این خودرو همان نسخهی 8 سیلندر 4.2 لیتری توئین توربوی بکار رفته در CT6 خواهد بود. این پیشرانه قدرت 500 اسب بخاری و گشتاور 777 نیوتون متری داشته اما همین پیشرانه در نسخهی CT6-V خروجی 550 اسبی و گشتاور 850 نیوتون متری دارد.
همین پیشرانه هم میتواند در CT4-V بکار رود اما قدرت کمتری داشته باشد. این موضوع هنوز تأیید نشده اما مدل ATS-V دارای پیشرانهی 6 سیلندر 3.6 لیتری توئین توربو با قدرت 464 اسب بخاری بوده است. این پیشرانه شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.8 ثانیهای ایجاد کرده است.