پیشرانهٔ شورلت سیلورادو چگونه در سینهٔ کادیلاک CT4 قرار گرفت؟

دوشنبه 9 تیر 1399 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
Cadillac-CT4-1
به نظر شما پیشرانهٔ مناسب برای یک سدان کامپکت لوکس چیست؟ به گفتهٔ کادیلاک و تیم مهندسی آن، پاسخ این سؤال یک موتور بنزینی 2.7 لیتری چهار سیلندر...
تبلیغات

به نظر شما پیشرانهٔ مناسب برای یک سدان کامپکت لوکس چیست؟ به گفتهٔ کادیلاک و تیم مهندسی آن، پاسخ این سؤال یک موتور بنزینی 2.7 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این موتور که در سدان جدید CT4 ارائه شده است، در نسخهٔ معمولی این خودرو (تیپ پریمیوم لاکچری) 310 اسب بخار قدرت و 474 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که خروجی آن در نسخهٔ اسپرت CT4-V به 325 اسب بخار قدرت و 515 نیوتن متر گشتاور می‌رسد؛ اما باور کنید یا نه، این پیشرانهٔ 2.7 لیتری در ابتدا برای شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا توسعه یافته بود.

البته ازآنجایی‌که CT4 نمی‌توانست صرفاً یک سدان اسپرت با پیشرانهٔ تراک زیر کاپوت خود باشد، جنرال موتورز برای کادیلاک تغییراتی در این موتور انجام داده است. دستیار مهندس ارشد این شرکت «کوین لوچانسکی» دراین‌باره می‌گوید:

هرچند پایه و اساس پیشرانهٔ 2.7 لیتری CT4 با تراک‌های جنرال موتورز مشترک است اما پالایش و پرفورمنس آن در CT4 طبق شخصیت خاص کادیلاک تنظیم شده است و درنتیجه این موتور در CT4 پاسخ سریع‌تر، قدرت بیشتر و گشتاور بیشتری دارد. این موتور کاملاً با یک گیربکس 10 سرعتهٔ خاص این سگمنت مطابقت دارد که موجب دور گیری سریع موتور و تعویض دنده‌های بسیار واضح و تیز می‌شود

این موتور 2.7 لیتری توربوشارژ جدید 5 اسب بخار قدرت و 88 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت پیشرانهٔ V8 نورث‌استار قدیمی کادیلاک دارد و 64 کیلوگرم هم سبک‌تر از آن است. علاوه بر این، موتور 2.7 لیتری حداکثر گشتاور خود را در تیپ پریمیوم لاکچری CT4 در دور تنها 1500 rpm و در نسخهٔ CT4-V در 1800 rpm ارائه می‌کند و این گشتاور را با کاهش تدریجی بسیار جزئی تا دور 4 هزار rpm حفظ می‌کند.

این موتور به توربوشارژ دو لوله‌ای مجهز شده که به لطف طراحی دوقسمتی، هوا را به هردو طرف توربین فرستاده و سریع‌تر و کارآمدتر می‌چرخد. مزیت‌های پیشرانهٔ توربوشارژ دو لوله‌ای CT4 در پیست یا رانندگی‌های روزانه بسیار مشهود است. همچنین این پیشرانه خیلی خوب با سیستم تعلیق مستقل و دیفرانسیل لغزش محدود سازگاری دارد تا سطحی استثنایی از اشتیاق و جذابیت را فراهم کند. سرمهندس CT4 «دیو اشمیت» دراین‌باره می‌گوید:

این خودرو ضمن ارائهٔ راندمان و تعادل یک پیشرانهٔ کوچک‌تر و سبک‌تر، گشتاور یک V8 را ارائه می‌کند.

کادیلاک CT4 با موتور 2.7 لیتری توربو هم‌اکنون در تیپ پریمیوم لاکچری با قیمت 38,490 دلار و در نسخهٔ V با قیمت 45,490 دلار قابل خریداری است.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.