چرا کادیلاک CT5-V بلک وینگ از پیشرانه کوروت استفاده نکرد؟!
کادیلاک CT5-V بهصورت رسمی معرفی شده و اگرچه فاقد پیشرانه مشهور بلک وینگ مدل CT6-V نیست اما هنوز هم عنوان قویترین و تواناترین محصول پیست کادیلاک را یدک میکشد.
پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار LT4 مدل CTS-V هماکنون قدرت 668 اسب بخاری و گشتاور 893 نیوتون متری تولید میکند. این عملکرد باعث میشود CT5-V شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.7 ثانیهای و حداکثر سرعت 322 کیلومتر در ساعتی داشته باشد.
البته علیرغم این عملکرد چشمگیر LT4 قویترین پیشرانه 8 سیلندر تاریخ جنرال موتورز نیست. پیشرانه LT5 این عنوان در اختیار دارد پیشرانهای که قدرت 755 اسبی و گشتاور 969 نیوتون متری را در شورولت کوروت ZR1 نسل هفتم تولید کرده است؛ اما شاید با خود بگویید چرا کادیلاک تصمیم گرفت از قویترین پیشرانه جنرال موتورز در خودروی خود استفاده نکند. مهندس ارشد مدلهای V بلک وینگ کادیلاک در مصاحبه با رسانهها به این سؤال پاسخ داده است.
میرزا گربوویچ میگوید پیشرانه LT5 در ابتدا برای CT5-V در نظر گرفته شده بود اما این کار مشکلاتی داشت. نصب این پیشرانه باعث میشد از کاپوت دیگری برای خودرو استفاده شود که این امر موجب ایجاد مشکلاتی در میدان دید راننده میشد.
همچنین استفاده از پیشرانه LT5 به معنی استفاده از سیستم روغنکاری خشک بود که باعث میشد پیشرانه به حد کافی در ارتفاع پایین نصب نشود چراکه معماری کوروت و CT5 متفاوت بوده است.
بنابراین اساساً CT5-V بلک وینگ نمیتوانسته پیشرانه LT5 را داشته باشد و اضافه کردن قدرت بیشتر ضرورتاً به معنی خودروی سریعتر نخواهد بود زیرا اصلاحات زیادی باید روی شاسی صورت گیرد تا این پیشرانه با کلیت خودرو هماهنگ شود.
مدیر کادیلاک افزوده است:
این خودرو میتوانست محصولی قدرتمند باشد اما احتمالاً در پیست یا مسافت 400 متر سریع نمیشد زیرا لاستیکهای 305 به سختی میتوانستند چنین قدرتی را مدیریت کنند.