تعداد نمایندگیهای کادیلاک کاهش 40 درصدی داشته است
کادیلاک همانند دیگر برندهای جنرال موتورز در حال حرکت به سمت آیندهای الکتریکی است. به همین منظور بازوی لوکس جنرال موتورز اقدام به ایجاد تغییراتی در شبکه نمایندگیهای خود کرده هرچند این امر منجر به کاهش تعداد نمایندگیها شده است. بر پایه گزارشهای اخیر رویترز، تعداد نمایندگیهای کادیلاک نسبت به 3 سال پیش حدود 40 درصد کاهش یافته است. البته این امر تعجب چندانی ندارد زیرا جنرال موتورز با نمایندگیهایی که علاقهای به سرمایهگذاری روی خودروهای الکتریکی نداشتهاند قطع ارتباط کرده است.
کادیلاک 3 سال پیش حدود 920 نمایندگی داشته اما این میزان در پایان سال 2021 به 560 نمایندگی کاهش خواهد یافت. این حرکتی قابلتوجه است اما خب تعداد نمایندگیهای کادیلاک هنوز هم بیشتر از سایر برندهای لوکس خواهد بود. تا پایان سال پیش 150 نمایندگی همکاری خود با جنرال موتورز را قطع کردهاند. رویترز میگوید جنرال موتورز به نمایندگیهایی که به دنبال قطع ارتباط با کادیلاک هستند 274 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.
کادیلاک لیریک 2023 که تابستان سال آینده از راه خواهد رسید اولین خودرو از چندین محصول الکتریکی این خودروساز و سایر برندهای جنرال موتورز است. برند لوکس آمریکاییها برنامههای زیادی برای تولید خودروهای تمام الکتریکی تا سال 2030 دارد. کادیلاک میگوید لیریک حدود 80 درصد فرایند تائید خود را پشت سر گذاشته و تستهای متنوع آن انجام شده است. این خودرو قدرت 340 اسب بخاری را به چرخ های عقب یا تمامی چرخ ها منتقل خواهد کرد.
تصمیم ایجاد تغییرات شبکه نمایندگی خودروسازان مسبوق به سابقه است. پورشه و دیگر برندهای لوکس نیز برخی مکانهای خردهفروشی لوکس را به منظور تمرکز روی تجربه خودروها تأسیس کردهاند. همهگیری کرونا نیز باعث شده برخی خودروسازان روی فروش آنلاین تمرکز کنند و این رویه احتمالاً در سالهای آتی پررنگتر هم خواهد شد. تسلا فاقد شبکه نمایندگی سنتی بوده و به دنبال روشهای جدید برای فروش محصولاتش به مصرفکنندگان میباشد.