کادیلاک عرضه محدود پیشرانه 8 سیلندر 4.2 لیتری بلک وینگ را آغاز کرد
زمانی که کادیلاک CT6-V با بازار خداحافظی کرد، پیشرانه 8 سیلندر بلک وینگ نیز به خاطرهها پیوست. این نیروگاه آهنین فقط به مدت محدود و بهصورت دستساز در کارخانه بولینگ گرین کنتاکی تولید شد و هرگز شانس درخشش کافی را نیافت؛ اما شما هنوز هم میتوانید شانس تجربه غرش این نیروگاه در خودرویی به غیر از CT6 را داشته باشید. نشریه درایو این هفته فهمیده است پیشرانه 8 سیلندر 4.2 لیتری توئین توربوی کادیلاک را میتوان از طریق وبسایت آنلاین قطعات کادیلاک سفارش داد. این پیشرانه قیمت 20583 دلاری دارد و باید 3500 دلار را نیز برای قطعی کردن خرید بپردازید.
این پیشرانه که با شماره قطعه 12662913 عرضه میشود وزن 235 کیلوگرمی دارد. یکی از سخنگوهای جنرال موتورز گفته است این شرکت پیش از پایان تولید رسمی بلک وینگ چندین نمونه از آن را برای کاربریهای گوناگون از جمله سرویس تولید کرده است. او گفته است:
پیشرانه در دسترس از نوع سرویس است. ما این پیشرانه را در کاتالوگ قطعات پرفورمنس خود به عنوان نمونه فابریک و قابلنصب در خودروهای متنوع عرضه نکردهایم
به همین خاطر بلک وینگ همانند دیگر پیشرانههای جنرال موتورز (مثل نمونه ZZ632 با حجم 10.35 لیتر و قدرت 1004 اسب بخار) به راحتی قابلنصب در خودروها نخواهد بود. پیشرانه 8 سیلندر بلک وینگ کادیلاک قدرت 550 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون متری دارد.
نکته دیگر اینکه به راحتی و با یک کلیک نمیتوان بلک وینگ را خریداری کرد. برای دستیابی به این پیشرانه باید با یک نمایندگی تماس بگیرید و شرایط خاصی داشته باشید که در کل پروسه پیچیدهای است. اما در چه خودرویی میتوان از این پیشرانه استفاده کرد؟ ما از پاسخ این سؤال مطمئن نیستیم اما شاید یکی از محصولات کلاسیک و دهه 60 میلادی کادیلاک جزو گزینههای جالب باشد. خودرویی با گلگیرهای پهن و بدنه مشکی قطعاً شایسته پذیرایی از نیروگاه بلک وینگ را خواهد داشت. اینطور نیست؟