معرفی رسمی هایپرکار مسابقه‌ای کادیلاک GTP با پیشرانه V8 اختصاصی

پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 - 18:05
مطالعه 3 دقیقه
Cadillac-Project-GTP-5
کادیلاک سرانجام رسماً از هایپرکار مسابقه‌ای استقامتی خود با نام Project GTP Hypercar پرده‌برداری کرده است. اولین حضور مسابقه‌ای این کادیلاک در...
تبلیغات

کادیلاک سرانجام رسماً از هایپرکار مسابقه‌ای استقامتی خود با نام Project GTP Hypercar پرده‌برداری کرده است. اولین حضور مسابقه‌ای این کادیلاک در رقابت‌های رولکس 24 دیتونا در ژانویهٔ 2023 خواهد بود و سپس در مسابقات لمانز سال آینده هم شرکت خواهد کرد. آزمایش‌های پیست این هایپرکار اما از همین تابستان آغاز می‌شود. GTP در ظاهر از ویژگی‌های طراحی محصولات جاده‌ای کادیلاک استفاده می‌کند که این موضوع بیشتر در قسمت جلو با چراغ‌های عمودی دیده می‌شود. خطوط تیز بدنه نیز محصولات مدرن این شرکت را تداعی می‌کند.

البته به گفتهٔ کادیلاک، این صرفاً یک پیش‌نمایش از ظاهر هایپرکار GTP است و هرچند آزمایش‌های آئرودینامیک در تونل باد کامل شده است اما خودرو باید تحت آزمایش‌های واقعی در پیست قرار گیرد و بسته به تجربهٔ رانندگان و مهندسان در شرایط واقعی ممکن است همه‌چیز تغییر کند. شاسی این خودرو از دالارا گرفته شده و نیروی موردنیاز آن توسط یک پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 میل‌سوپاپ بالا با سیستم هیبریدی عمومی بخش LMDh تأمین می‌شود. در حال حاضر هیچ جزئیات فنی دیگری از این هایپرکار اعلام نشده است.

البته میدانیم که پیشرانهٔ GTP همان نمونهٔ مورداستفاده در کوروت C8.R مسابقه‌ای نیست زیرا به گفتهٔ کادیلاک، این هایپرکار از پیشرانهٔ کاملاً جدیدی استفاده می‌کند که به‌طور خاص برای آن طراحی شده است. کادیلاک اما در بخش LDMh مسابقات با رقبای زیادی مواجه خواهد بود زیرا لامبورگینی با انتشار تیزری خبر از ورود به این مسابقات را داده و آکورا هم به‌تازگی پیش‌نمایشی از هایپرکار مسابقه‌ای لمانز خود را منتشر کرده است. در همین حال، چندی پیش بی‌ام‌و نیز هایپرکار خود بنام M Hybrid V8 را برای حضور در این بخش رونمایی کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.