یکچهارم فروش کادیلاک به مدلهای برقی اختصاص پیدا کرده است
در نیمه اول سال 2025 نزدیک به 25 درصد فروش کادیلاک به خودروهای الکتریکی اختصاص پیدا کرده زیرا با وجود افت فروش لیریک، مدلهای اپتیک، وستیک و اسکالید IQ تقاضای بالایی را تجربه کردند.
لیریک شروع قدرتمندی را برای کادیلاک در دنیای خودروهای الکتریکی رقم زد اما در سهماهه دوم سال 2025 فروش این مدل با کاهش 31.2 درصدی به تنها 5,017 دستگاه رسیده است. این در حالی است که لیریک در سهماههٔ نخست سال هم فروش ناامیدکنندهای داشت و این باعث شده فروش اولین کراساوور الکتریکی کادیلاک در نیمهٔ اول سال جاری با 28.8 درصد کاهش به 9,317 دستگاه برسد. بااینوجود، نزدیک به 25 درصد از خودروهای کادیلاک فروختهشده در نیمه اول سال الکتریکی بودند که این رقم بالاترین در میان برندهای لوکس بازار است. کادیلاک همچنین در سهماهه دوم بیشترین سهم بازار خودروهای الکتریکی لوکس را در اختیار گرفته است.
درحالیکه لیریک با کاهش فروش مواجه شد، کادیلاک از تقاضای اولیه قوی برای اپتیک، وستیک و اسکالید IQ خبر داد. اپتیک 3,224 دستگاه فروش داشت، درحالیکه وستیک 1,744 خریدار پیدا کرده است. کادیلاک همچنین 1,810 دستگاه اسکالید IQ با قیمت پایه 130 هزار دلار تحویل داده است. در همین حال، کادیلاک در حال گسترش سبد خودروهای الکتریکی خود است و مدلهای لیریک V، اپتیک V و اسکالید IQL در راه هستند. اسکالید IQL از تابستان امسال با قیمت پایه 132,795 دلار عرضه میشود. این شاسیبلند لوکس هرچند گرانقیمت است اما با برد 740 کیلومتر و شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت در 4.7 ثانیه، ویژگیهای جذابی دارد.
در بین مدلهای بنزینی کادیلاک هم اسکالید با 11,692 دستگاه در سهماههٔ دوم که افزایش 16.1 درصدی را نشان میدهد، پرفروشترین بوده است. این رشد احتمالاً به دلیل فیسلیفت قابلتوجه این مدل بوده است. کراساوور کوچک XT4 با کاهش 22.2 درصدی فروش مواجه شده درحالیکه XT5 و XT6 رشد اندکی داشتند. بااینحال، هر سه مدل در حال قدیمی شدن هستند و بهزودی از روی خط تولید کنار خواهند رفت. درنهایت، سدانهای کادیلاک نتایج متفاوتی داشتند. CT5 با افزایش 9 درصدی به 4,187 دستگاه رسید، درحالیکه CT4 با کاهش 19.1 درصدی تنها 1,430 دستگاه فروخت.