کادیلاک خریداران مرسدس، تسلا و لکسوس را به سمت خود میکشد
کادیلاک در سال 2025 موفقیتهای چشمگیری کسب کرده است. بر اساس آخرین آمارها، فروش این برند در سهماهه دوم سال 2025 با 15 درصد رشد، بهترین عملکرد سهماهه دوم از سال 2007 را ثبت کرده است. این دوازدهمین سهماهه متوالی رشد فروش کادیلاک است. جان راث، رئیس کادیلاک، در گفتوگویی با رسانهها توضیح داد که بسیاری از این خریداران از تسلا، مرسدس بنز، آئودی، لکسوس و بامو به کادیلاک روی آوردهاند. بهعنوانمثال، لیریک بسیاری از مشتریان تسلا را جذب کرده است و 25 درصد از خریداران کادیلاک لیریک پیشتر مالک تسلا بودهاند. همچنین نرخ جذب مشتریان تسلا برای کل برند کادیلاک به 10 درصد رسیده است.
این موفقیت احتمالاً نتیجه ترکیبی از جذابیت خودروهای الکتریکی کادیلاک و تمایل برخی مالکان تسلا برای تغییر برند به دلیل نارضایتی از ایلان ماسک است. نزدیک به 80 درصد از خریداران خودروهای الکتریکی کادیلاک، برای اولین بار این برند را انتخاب کردهاند. سال 2025 همچنین با افزایش تولید مدل اپتیک و معرفی اسکالید IQ و وستیک، سال مهمی برای خودروهای الکتریکی کادیلاک بوده است. گسترش سبد خودروهای الکتریکی کادیلاک در چندین سگمنت با دامنه قیمتی گسترده، در میان برندهای لوکس قدیمی ویژگی منحصربهفرد است.
مرسدس بنز مدلهای الکتریکی متعددی ارائه میدهد اما تنها مدل EQB با قیمت زیر 70 هزار دلار عرضه میشود. بامو مجموعهای از سه سدان تمام الکتریکی دارد اما تنها شاسیبلند الکتریکی iX با قیمتی در حدود 75 هزار دلار عرضه میشود. آئودی نیز بهتدریج عرضه خودروهای الکتریکی خود را در سگمنتهای لوکس پرفروشتر مانند A6 e-tron و Q6 e-tron گسترش میدهد. تنها خودروی الکتریکی لکسوس هم در حال حاضر شاسیبلند RZ است که سال آینده نسخهٔ الکتریکی سدان ES هم به آن اضافه خواهد شد. به بیان ساده، کادیلاک در ارائه خودروهای الکتریکی در سگمنتهایی که خریداران خودروهای لوکس به آنها علاقه دارند، با قیمتهای نسبتاً مناسب، عملکرد خوبی داشته و آمار فروش و نرخ تسخیر مشتریان این موضوع را تأیید میکند.