معرفی کادیلاک CT6 مدل ۲۰۲۶، سدان لوکس و پرچمدار ۴۰ هزار دلاری!
کادیلاک CT6، سدان پرچمدار لوکسی که بیش از پنج سال پیش از نمایشگاههای آمریکا محو شد، همچنان در بازار چین نفس میکشد و اکنون با بهروزرسانیهای فنی، کابین مدرنتر و مهمتر از همه، برچسب قیمتی ارزانتر از همیشه عرضه شده است. این خودرو که برای رقابت در بازار تشنهٔ سدانهای لوکس چین آماده میشود، اکنون با قیمت پایهٔ شگفتانگیز حدود ۴۰ هزار دلار به فروش میرسد. کادیلاک قیمت نسل دوم CT6 را برای این بهروزرسانی کاهش داده و مدل پایه را با قیمت ۲۸۹,۹۰۰ یوان (معادل ۴۰,۷۰۰ دلار) عرضه میکند. این در حالی است که مدل پایه نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۹ در آمریکا ۵۸,۹۹۵ دلار قیمت داشت که با احتساب تورم، معادل ۷۴,۸۲۳ دلار امروز است.
این مقایسه نشان میدهد که نسخهٔ فعلی بازار چین تقریباً نصف قیمت مدل پیشین آمریکایی فروخته میشود. قلب تپندهٔ این سدان لوکس یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میشود. یکی از مهمترین بهروزرسانیهای فنی، ارائهٔ جدیدترین نسخهٔ سیستم تعلیق پیشرفتهٔ مغناطیسی جنرال موتورز بهصورت استاندارد در تمام تیپها است. این سیستم با تنظیم پیوستهٔ کمکفنرها، راحتی و هندلینگ خودرو را به شکل چشمگیری بهبود میبخشد.
در داخل کابین، یک نمایشگر خمیدهٔ ۳۳ اینچی با کیفیت 9K خودنمایی میکند که از جدیدترین سیستمعامل کادیلاک با قابلیت بهروزرسانی از راه دور پشتیبانی میکند. خریداران میتوانند سیستم رانندگی نیمهخودران سوپر کروز جنرال موتورز را نیز سفارش دهند. از دیگر امکانات برجستهٔ کابین میتوان به سیستم صوتی قدرتمند AKG با ۱۹ بلندگو، سیستم حذف نویز فعال، شارژر بیسیم و تریم آلومینیومی اشاره کرد.
این خودرو در سه تیپ مختلف شامل پایه با قیمت ۴۰,۷۰۰ دلار، مدل میانی با قیمت ۳۰۹,۹۰۰ یوان (۴۳,۵۰۰ دلار) و مدل فول با قیمت ۳۲۹,۹۰۰ یوان (۴۶,۳۰۰ دلار) عرضه میشود. همچنین برای مدل جدید، یکتریم داخلی چرم سفید بسیار جذاب نیز قابل سفارش است. با وجود تمام این تلاشها و قیمتگذاری رقابتی، کادیلاک CT6 همچنان جایگاه کوچکی در نمودار فروش این برند در چین دارد. آمارها نشان میدهد که در ششماههٔ نخست سال، تنها ۲۰۹ دستگاه از این خودرو فروخته شده است که یادآوری میکند حتی در بازار بزرگ و لوکس پسند چین نیز هر پرچمداری لزوماً به موفقیت نمیرسد.