معرفی کادیلاک اسکالید V مدل ۲۰۲۵ با صدای اگزوز کمتر!
کادیلاک تصمیم گرفته تا هیولای اسپرت خود یعنی اسکالید V را برای مدل ۲۰۲۵ کمی اجتماعیتر کند. این شاسیبلند قدرتمند که به خاطر صدای رعبانگیز موتور V8 سوپرشارژ خود شهرت داشت، حالا با تنظیم مجدد سیستم اگزوز، صدای آرامتری تولید میکند تا همسایگان در سه خیابان آنطرفتر دیگر از غرش آن گلایه نکنند! بااینحال، قلب تپندهٔ این هیولا دستنخورده باقیمانده و همچنان ۶۸۲ اسب بخار قدرت تولید میکند. این تغییر صرفاً نرمافزاری بوده و هیچ سختافزار جدیدی در سیستم اگزوز به کار نرفته است. مایکل آلبانو، سخنگوی کادیلاک، در گفتگویی این موضوع را تأیید کرد و به شوخی گفت:
ما فقط صدا را روی درجه ۱۱ تنظیم کردیم.
این یعنی اسکالید V هنوز هم بسیار پرسروصداست اما نه بهاندازهٔ مدل قبلی. علاوه بر این، سیستم حذف نویز فعال داخل کابین نیز بازتنظیم شده تا سرنشینان تجربهٔ آرامتری داشته باشند. با وجود صدای آرامتر، مشخصات فنی اسکالید V تغییری نکرده است. موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ آن همچنان ۶۸۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این غول ۲۸۸۵ کیلوگرم را در ۴.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت آن نیز بهصورت الکترونیکی روی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته این تغییرات با افزایش قیمت همراه بوده و قیمت پایهٔ اسکالید V مدل ۲۰۲۵ به ۱۷۰,۵۹۵ دلار رسیده است.
در بازار شاسیبلندهای لوکس و سهردیفهٔ اسپرت، تنها رقبای جدی اسکالید V از آلمان میآیند. مرسدس GLS63 AMG با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ ۱۵۱,۰۵۰ دلار و همچنین بامو آلپینا XB7 با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و قیمت ۱۵۶ هزار دلار، رقبای اصلی این هیولای آمریکایی هستند. اگرچه هر دو رقیب آلمانی در شتابگیری و حداکثر سرعت از اسکالید V سریعتر هستند و قیمت کمتری دارند اما شخصیت بینظیر و صدای جذاب یک موتور V8 سوپرشارژ آمریکایی چیزی است که در ژرمنها دیده نمیشود.