معرفی نسل جدید کادیلاک XT5 با طراحی مدرنتر و کابین لوکستر
نسل اول کادیلاک XT5 در نوامبر 2015 معرفی شد و به یکی از پرفروشترین محصولات این برند لوکس در سطح جهان تبدیل شد. حال حدود هشت سال بعد، نسل دوم و کاملاً جدید XT5 از طریق جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک در چین رونمایی شده است. این خودرو روی پلتفرم C1-2 جنرال موتورز ساخته شده که در اصل دومین نسخه از همان پلتفرم C1 نسل قبلی محسوب میشود. بااینحال، XT5 جدید ظاهری جدید با ابعاد بزرگتر و تناسبات متفاوت دارد و از جدیدترین نسخهٔ زبان طراحی کادیلاک بهره میبرد.
طول نسل جدید کراساوور کامپکت کادیلاک با 75 میلیمتر افزایش به 4,887 میلیمتر و عرض آن با 53 میلیمتر رشد به 1,955 میلیمتر رسیده است. XT5 همچنین حالا از طراحی جسورانهتری بهرهمند شده و فرمی عمودیتر و جعبهای شکل پیدا کرده است. در جلو دیلایتهای باریکی را میبینیم که بالای جلوپنجره جای گرفته و توسط یکتریم نقرهای به هم متصل شدهاند. کمی پایینتر، چراغهای عمودی آشنای کادیلاک جلبتوجه میکنند درحالیکه جلوپنجره کمی نسبت به نسل قبلی کوچکتر شده است. در قسمت جانبی، شاهد طراحی سادهتری هستیم که درعینحال نمای شیکتری را ایجاد کرده و خطوط جدیدی را بالای دهانهٔ گلگیرها نشان میدهد. طراحی عقب خودرو اما تا حد زیادی مشابه نسل قبلی به نظر میرسد.
کابین نسل جدید XT5 هم کاملاً از نو طراحی شده و با بهرهمندی از جدیدترین ویژگیهای طراحی و تکنولوژیک کادیلاک، حالا فضایی کاملاً شبیه جدیدترین محصولات این برند پیدا کرده است. ویژگی برجسته در اینجا، صفحهنمایش منحنی 33 اینچی 9K است که مشابه آن را اولین بار در کراساوور الکتریکی لیریک دیدیم. علاوه بر این، در داخل XT5 جدید عایقهای سروصدا بیشتر شده و گزینههای سفارشیسازی نسبت به قبل افزایش یافته تا خریداران امکان انتخاب بیشتری از بین متریال درجهیک و ترکیب رنگهای متعدد داشته باشند. همچنین برای اولین بار، سیستم صوتی AKG هم برای این کراساوور در نظر گرفته شده است.
نسل جدید XT5 در چین با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود که 235 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میشود. این کراساوور جدید آمریکایی در کارخانهٔ جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز در شانگهای تولید میشود و هماکنون در چین قابل خریداری است. قیمت XT5 جدید در این کشور از 352,700 یوآن معادل 49,100 دلار آغاز شده و در گرانترین نسخه به 452,700 یوآن معادل 63,100 دلار میرسد.
جنرال موتورز ابتدا نسل دوم کادیلاک XT5 را فقط برای بازار چین در نظر گرفته بود و قصد داشت این کراساوور را در بازار آمریکای شمالی با مدلهای الکتریکی جایگزین کند اما ازآنجاییکه تقاضا برای خودروهای الکتریکی کاهش پیدا کرده، این شرکت در حال بررسی احتمال عرضهٔ XT5 جدید در ایالاتمتحده است. بااینحال، هنوز در این رابطه چیزی اعلام نشده است.