آئودیبی ام وکادیلاک

نبرد سوپرسدان‌ها، کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ، آئودی RS7 و بی‌ام‌و M5

در رقابتی هیجان‌انگیز، کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ با موتور V8 کلاسیک و روح سنتی خود، در برابر آئودی RS7 پرفورمنس مدرن و ب‌ام‌و M5 پلاگین‌هیبریدی پیشرفته قرار گرفته است.

جهان سوپرسدان‌ها جایی است که قدرت، پرفورمنس و حس رانندگی حرف اول را می‌زنند. در این رقابت، سه خودرو با شخصیت‌های کاملاً متفاوت به مصاف هم رفته‌اند. کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ با موتور V8 سوپرشارژ و روح کلاسیک، آئودی RS7 پرفورمنس که تعادلی بین سنت و مدرنیته ارائه می‌دهد و ب‌ام‌و M5 پلاگین‌هیبریدی که با فناوری پیشرفته و وزن سنگین، آینده را نمایندگی می‌کند. ما این سه سوپرسدان را در جاده‌های پرپیچ‌وخم کوه‌های شمال کالیفرنیا آزمایش کردیم تا ببینیم کدام‌یک شایسته عنوان بهترین است.

طراحی ظاهری و کابین

ب‌ام‌و M5 با طول ۵,۰۹۵ میلی‌متر، عرض ۱,۹۷۱ میلی‌متر و ارتفاع ۱,۵۰۸ میلی‌متر، بزرگ‌ترین سدان این رقابت است. وزن ۲۳۸۲ کیلوگرمی M5، به دلیل پیشرانه پلاگین‌هیبریدی و باتری، بسیار سنگین است. جلوپنجره عظیم و دیفیوزر عقب دوبخشی، طراحی آن را بحث‌برانگیز کرده‌اند اما پکیج کربنی,۳۱۰۰ دلاری به جذابیت ظاهری افزوده است. کابین راحت و جادار است اما خط کمر بالا حس رانندگی در یک وان را القا می‌کند. نورپردازی داخلی بیش‌ازحد پرزرق‌وبرق و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با منوهای پیچیده، گاهی آزاردهنده است.

آئودی RS7 پرفورمنس با طول ۵,۰۰۹ میلی‌متر، عرض ۱,۹۵۱ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۴۲۰ میلی‌متر و وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم، ظاهری متعادل و ظریف دارد. پکیج ۳,۵۵۰ دلاری بلک اوپتیک با رینگ‌های ۲۲ اینچی و تریم مشکی، آن را خشن‌تر کرده است. کابین با سقف پانوراما و شیشه‌های بزرگ، حس دل‌باز و روشنی دارد. سیستم اطلاعاتی-‌سرگرمی ساده و کاربرپسند است اما صندلی‌ها با بالشتک‌های سفت، راحتی را کاهش می‌دهند.

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ با طول ۴,۹۶۵ میلی‌متر، عرض ۱,۸۸۲ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۴۳۷ میلی‌متر و وزن ۱۸۷۲ کیلوگرم، سبک‌ترین خودروی جمع است. این ماشین طراحی ساده و کلاسیک دارد اما دو پکیج کربنی با قیمت ۱۲ هزار دلار، ظاهری تهاجمی به آن بخشیده‌اند. کابین با نمایشگر یکپارچه و چند دکمه فیزیکی، کاربردی اما ساده است. صندلی عقب با حداقل آپشن‌ها (یک پورت USB-C و دریچه تهویه) و نبود امکانات مدرن، نقطه‌ضعف اصلی CT5 است.

آئودی RS7 با درب صندوق لیفت‌بک، کاربردی‌ترین خودرو است و فضای بار آن به‌مراتب از صندوق‌های معمولی M5 و CT5-V بزرگ‌تر است. صندلی‌های عقب M5 و RS7 امکانات بیشتری مانند پورت‌های متعدد و تنظیمات تهویه جداگانه ارائه می‌دهند اما کادیلاک در این بخش کم‌آپشن و ساده است.

همچنین بخوانید: نبرد هیجان‌انگیز آلفارومئو جولیا کوادریفولیو، بی‌ام‌و M3 و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

پیشرانه و پرفورمنس

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ به موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۶۸ اسب بخار و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این قدرت را از طریق گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۳.۷ ثانیه، چسبندگی ۱.۰۹ جی با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2R (در قالب پکیج پرسیژن) و مسافت توقف از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در ۹۴.۸ متر با ترمزهای کربن سرامیکی نتایج عملکرد این خودرو در آزمایش ما بودند.

آئودی RS7 پرفورمنس زیر کاپوت یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این سدان آلمانی ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید، با لاستیک‌های کانتیننتال اسپرت ۷ چسبندگی ۱.۰۶ جی را ثبت کرد و از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در ۸۷.۸ متر متوقف شد.

قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ب‌ام‌و M5 متشکل از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور به همراه موتور الکتریکی ۱۹۷ اسب بخاری، مجموعاً ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این ماشین با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و سیستم چهارچرخ محرک، ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با لاستیک‌های هانکوک S1 Evo Z چسبندگی ۰.۹۸ جی را ثبت کرد.

تجربه رانندگی

پکیج جدید پرسیژن کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ با بازنگری در تعلیق و سیستم فرمان، فرمان‌پذیری و هندلینگ فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. تعویض دنده‌ها سریع اما خشن است و موتور V8 با هر فشار پدال گاز، چرخ‌های عقب را به‌راحتی از چسبندگی می‌اندازد. سیستم مدیریت کشش کادیلاک در جاده‌های پرپیچ‌وخم عالی عمل می‌کند اما رانندگان حرفه‌ای می‌توانند با کاهش دخالت سیستم‌ها، لذت بیشتری ببرند. این خودرو حس کلاسیک یک سوپرسدان محرک عقب را زنده می‌کند و در پیچ‌های تند بیشتری چابکی را دارد.

سیستم چهارچرخ محرک آئودی RS7 پرفورمنس خروج از پیچ‌ها را آسان می‌کند، گویی یک کد تقلب مکانیکی دارید. خودرو در سرعت‌های بالا چسبندگی فوق‌العاده‌ای دارد اما فرمان و پدال ترمز بیش‌ازحد حساس هستند. رینگ‌های ۲۲ اینچی سواری را در شهر خشک می‌کنند و رینگ‌های استاندارد ۲۱ اینچی احتمالاً راحت‌تر هستند. RS7 مانند یک قهرمان عمل می‌کند، حتی اگر راننده حرفه‌ای نباشد.

ب‌ام‌و M5 با وزن سنگین و ابعاد بزرگ، در ابتدا چالش‌برانگیز است اما پس از عادت کردن، چابکی غافلگیرکننده‌ای دارد. موتور الکتریکی گشتاور آنی ارائه می‌دهد و در سرعت‌های بالا، سرعت را به‌خوبی مخفی می‌کند. حالت رانندگی محرک عقب برای دریفت کشیدن وجود دارد اما وزن زیاد، هندلینگ را در پیچ‌ها محدود می‌کند. M5 حس یک سوپرسدان بزرگ‌تر، مانند یک M7 خیالی را القا می‌کند.

برنده کیست؟

پس از چند روز رانندگی و پیمودن صدها کیلومتر در جاده‌های کوهستانی، کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ به‌عنوان برنده انتخاب شد. این خودرو با هندلینگ استثنایی، صدای غرّان V8 و حس کلاسیک سوپرسدان محرک عقب، قلب رانندگان را تسخیر کرد. اگرچه بخش عقب کابین آن کم‌آپشن است و انتخاب آپشن‌های گران‌قیمت (مانند پکیج‌های کربنی) قیمت را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد اما دینامیک رانندگی و جذابیت آن بی‌رقیب است. آئودی RS7 پرفورمنس با عملکرد متعادل، کارایی بیشتر صندوق بار و حس اطمینان در جاده، به پیروزی نزدیک بود اما کادیلاک لذت رانندگی بیشتری ارائه داد. ب‌ام‌و M5 با فناوری پلاگین‌هیبریدی و قدرت عظیم، در سرعت‌های بالا درخشید، اما وزن سنگین، طراحی پیچیده و حس سنگین در شهرها، آن را در جایگاه سوم قرار داد.

مقام اول: کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

  • نقاط قوت: هندلینگ عالی، صدای V8 اعتیادآور، ارزش بالا در قیمت پایه
  • نقاط ضعف: مصرف سوخت بالا، صندلی عقب ناراحت و کم‌آپشن، از دست دادن چسبندگی در شتاب‌گیری

مقام دوم: آئودی RS7 پرفورمنس

  • نقاط قوت: شتاب بی‌دردسر، صندوق بار لیفت‌بک کاربردی، طراحی جذاب
  • نقاط ضعف: ترمزهای حساس، صندلی‌های ناراحت، سواری خشک در سرعت‌های پایین

مقام سوم: ب‌ام‌و M5

  • نقاط قوت: سرعت خیره‌کننده، فناوری پلاگین‌هیبریدی، برد تمام الکتریکی
  • نقاط ضعف: طراحی بحث‌برانگیز، فناوری پیچیده، وزن سنگین

مشخصات فنی

آئودی RS7 پرفورمنس ب‌ام‌و M5 کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۷۲۷ اسب بخار ۶۶۸
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۱۰۰۰ نیوتن متر ۸۹۵
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب
فاصلهٔ محوری ۲,۹۲۸ میلی‌متر ۳,۰۰۵ میلی‌متر ۲,۹۴۶ میلی‌متر
طول ۵,۰۰۹ میلی‌متر ۵,۰۹۵ میلی‌متر ۴,۹۶۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۵۱ میلی‌متر ۱,۹۷۱ میلی‌متر ۱,۸۸۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۲۰ میلی‌متر ۱,۵۰۸ میلی‌متر ۱,۴۳۷ میلی‌متر
وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم ۲۳۸۲ کیلوگرم ۱۸۷۲ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۷۰۸ لیتر ۴۸۰ لیتر ۳۴۰ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۹ ثانیه ۳.۰ ثانیه ۳.۷ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۱.۱ ثانیه ۱۰.۹ ثانیه ۱۱.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی ۱۰.۶ جی ۰.۹۸ جی ۱.۰۹ جی
توقف از ۱۱۰ ۴۳.۶ متر ۴۷.۸ متر ۴۹.۴ متر
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۶.۸ لیتر ترکیبی ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۳۱,۱۹۵ دلار ۱۲۳,۲۷۵ دلار ۱۱۷,۰۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۶۵,۰۴۰ دلار ۱۴۶,۲۲۵ دلار ۱۳۵,۹۲۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۷ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (804 ديدگاه)

    F90 از همشون سریع تره، خوش رخ تره، لاکچری تره
    قیمتشم کمتره( زمانی که تولید میشد از ۱۰۳ هزار دلار شروع میشد)
    این m5 جدید که آبرو خانوادشو برده اینکه هیچی
    کادیلاک هم قبل فیس لیفت هم رخش بهتر بود هم قیمتش خیلی کمتر بود از ۸۰ و خورده ای هزار دلار شروع میشد نمی ارزه واسه یه ماشین با متریال ضعیف 140 هزار تا بدی
    اما این rs7 هنوزم ارزنده هست همه چیش خوبه ،اونی که آئودی دوست داره رو راضی میکنه

    موافقم 30
    مخالفم 54
    1. (Ali(chevynova

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7798 ديدگاه)

      بازم آمریکایی برد اونم با قیمت کمتر
      کلا این بازگشت امریکن کاربراتور کارز به دهه ۶۰ و پیشتازی اونها نشونه از اونکه قدرت دوباره برگشته به خودروسازانی که در دهه ۳۰ میلادی ماشین ۴۰۰ اسبی میساختن و در دهه های ۶۰ و ۷۰ ماشینهای خانوادگی سدانی که میساختن از ۲۵۰ اسب به بالا بود
      کادیلاک با بیش از ۱۲۰ سال پشتوانه و کلی اختراعات و ساخت ماشینهایی مثل الدورادو ۵۳ و ۵۹ ، در این رقابت بازم پیروز شد و دوباره ثابت کرد که به شعارش وفاداره یعنی:
      ((استاندارد جهان))

      بابا مرحبا موتور ۵۰۰ کادیلاک
      بابا مرحبا فلیتوود لیموزین ۱۹۳۹
      بابا مرحبا مخترع استارت برقی و گیربکس اتومات
      بابا مرحبا کوپ دویل ۱۹۶۴ با موتور ۳۴۰ اسبی

      موافقم 36
      مخالفم 67
      1. (Ali(chevynova

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (7798 ديدگاه)

        اینجور جاها مشخص میشه چوب و چرم و تولید محدود هیچ اهمیتی در پیروزی نداره و حرف اول و اخر رو پرفورمنس میزنه و وقتی پای موتور ۸ سیلندر وسط میاد با اقتدار کامل و مثل ۸۰ سال گذشته خودروسازی امریکا پرچمش بالاست و به راحتی توان شکست دادن اروپاییهایی که مفتشون گرونه رو دارن
        کادیلاک استارت بازگشتش با مدل cts در ۲۰۰۸ بود ک تونست اونقدر خوب ظاهر بشه که بعد یه مدت غیبتش به راحتی این تازه لوکس ساز شدها رو شکست بده

        چو بیشه تهی ماند از نره شیر
        شغالان درآیند انجا دلیر

        یه مدت که کادیلاک به حاشیه رفت این جوجه لوکس سازها که تا قبلش ۲۰۰۲ و آئودی ۱۰۰ میساختن اومد جلو ولی کادیلاک ثابت کرد که هنوزم همون شرکتیه که در ۱۹۳۰ کوپه ۱۶ سیلندر میساخت

        موافقم 25
        مخالفم 45
        1. net

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (3906 ديدگاه)

          جالب نیست ماشین سدان اسپرت مسابقه ای و خشن و موتورش رو تقویت کنند باشد. سدان باید با ظرافت باشد

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. net

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (3906 ديدگاه)

          ویرایش
          کلمه باشد اضافی هست

          موافقم 5
          مخالفم 1
      2. نه به تفادس

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (324 ديدگاه)

        امریکایی که با حجم بالا قدرت میگیره بازم به المانی ها نمیرسه قدرتش اونم با سوپر شارژ
        یه سوپر سدان باید مصرف سوخت کمی داشته باشه نه با 6.2 لیتر حجم بنزین حروم کنه

        موافقم 29
        مخالفم 25
        1. رامین کریمی

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (324 ديدگاه)

          مصرف سوخت‌ها را نگاه کن بعد اقدام به ارائه نظر کن با اون حجم از موتور خیلی مزیت‌ها نصیب خودرو و راننده میشه که مهمترینش حس راحتی و سلطه بر جاده و ماشین هست که یه جورایی با موتورهای حجیم در دهه شصت و هفتاد میلادی هم اتفاق افتاده

          موافقم 24
          مخالفم 3
        2. Cadillac-V

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (415 ديدگاه)

          فعلا داریم میبینیم که آلمانی به آمرکیایی نمی‌رسه
          با افتخار کادیلاک اسکالید تونست میباخ و جی کلاسو رنده کنه و اینجا هم سدانش تونست بی ام و آئودی رو رنده کنه

          موافقم 16
          مخالفم 14
      3. رامین کریمی

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (324 ديدگاه)

        👌👌👌

        موافقم 9
        مخالفم 5
    2. ممد ژانگولر

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4532 ديدگاه)

      خداوکیلی حق bmw بود برنده باشه .فقط کافیه به رنگ چرم داخلش خیره بشید

      موافقم 25
      مخالفم 37
      1. سوشیانت

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (4158 ديدگاه)

        داری اشتب میزنی ممد جان مقایسه خودرو های اسپرت بود نه لوکس

        موافقم 25
        مخالفم 19
        1. (Ali(chevynova

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (7798 ديدگاه)

          اروپاییفنها عمریه اشتب میزنن

          موافقم 24
          مخالفم 29
        2. سوشیانت

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (4158 ديدگاه)

          جدیدا انقدر فشاری شدن که نصف کامنت هاشون شده راجب آمریکایی فن ها بعد اون وقت به ما میگن جو سایت رو بهم میزنید

          موافقم 15
          مخالفم 22
        3. PURIYA

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (804 ديدگاه)

          اگه قرار باشه که لوکس بودن ماشین و کاربرد هاشو کاملا نادیده بگیریم و بقول خودت مقایسه ماشینای اسپرت باشه ، بازم کادیلاک برنده نمیشه چون کوروت zo6 با قیمت مشابه قابل خریده و خیلیم سریع تره تازه عنوان قوی ترین ۸ سیلندر تنفس طبیعی در جهان رو هم داره کادیلاک ۸ سیلندر با سوپر شارژر ۶۶۸ تا
          Zo6 با هشت سیلندر تفس طبیعی ۶۷۰ تا ، خیلی حرفه
          اینجاست که واقعا کار آمریکایی دست خوش داره، کوروت رو خیلی دوست دارم چون شایسته هست
          هر جا کار درست باشه چه آلمان چه آمریکا چه ژاپن ، انگلیس، کره و…
          من میگم

          موافقم 24
          مخالفم 5
        4. (Ali(chevynova

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (7798 ديدگاه)

          اثرات فشار مطالبیه که پدال میذاره
          این چند وقته پدال اونقدر از برتری امریکاییها گذاشته که اینهااز فشاری که بهشون اومده به همه می پرن

          موافقم 15
          مخالفم 26
        5. ممد ژانگولر

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (4532 ديدگاه)

          داداش سوشیانت دیگه از bmw وحشی تر و اسپرت تر اونم با چرم زیبای قرمز رنگ تو این گروه نداریم که .
          اونی که لوسکه کادیلاکه داداش نه bmw که عمری شاخ همرو شیکوند

          موافقم 17
          مخالفم 15
      2. Cadillac-V

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (415 ديدگاه)

        از نظر پرفورمنس و اسپرت بودن و لذت رانندگی که قطعا کادیلاک که اول هم شد
        از نظر لوکس بودنم یادت باشه کادیلاک زمانی که داشت از نظر لوکس بودن و راحتی با رولزرویس و جگوار های انگلیسی رقابت میکرد، بی ام و هنوز وجود خارجی نداشت

        موافقم 12
        مخالفم 8
    3. Nismo

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1943 ديدگاه)

      چند سال متوالیه که کادیلاک داره توی رقابت سدان ها و شاسی بلندها که دو سگمنت مهم در خودروسازی هستن توسط مجلات مختلف
      بعنوان منتخب برگزیده میشه. این نشون دهنده‌ی اصالت و دقته

      موافقم 21
      مخالفم 12
      1. Cadillac-V

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (415 ديدگاه)

        کادیلاک اسکالید V
        کادیلاک CT5-V Blackwing
        بهترین خودرو ها تو سگمنت خودشون هستن، بهترین شاسی بلند فول سایز و بهترین سدان حال حاضر دنیا، این حرف در اکثر مجلات معتبر دنیا اثبات شدست

        موافقم 8
        مخالفم 6
  2. BlackWing

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1507 ديدگاه)

    این کادیلاک برای بارها و بارها توسط مجلات مختلاف دنیا تو این سال های اخیر که عرضه شد برنده انتخاب شد !
    بحثی باقی نمیزاره 😉

    موافقم 31
    مخالفم 20
  3. J

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چه عجب به گیربکس کادیلاک گیر ندادن

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6339 ديدگاه)

      اون یه نفر مشکل از خودش بود

      موافقم 12
      مخالفم 8
      1. Nismo

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1943 ديدگاه)

        کل آلمان رو هم رفته یه دونه گیربکس 10 سرعته ندارن و بخاطر گدا بازی هنوز از 8 سرعته های کند و قدیمی zf استفاده میکنن
        اونوقت چجوری روشون میشه به این 10 سرعته رعدآسای کادیلاک ایراد بگیرن؟ گیربکسی که حتی از pdk پورشه هم سریعتره
        تازه علاوه بر اینا امکان انتخاب گیربکس دستی لذت بخش هم هست
        چندتا کمپانی هستن که در حال حاضر همچین پکیجی رو ارائه بدن؟

        موافقم 12
        مخالفم 9
  4. Arash Kashani

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    M5 که یه سدان شکست خوردس
    کادیلاکم با ترکیب سنت و مدررنیته
    کارو جمع میکنه
    الحق که CT5-V بلک‌وینگ تو سگمت خودش بی رقیبه
    بیشترین ماکزیمم سرعت رو داره
    ولی حریف کودرو آئودی تو شتاب نمیشه
    بقیه برای یه سدان اسپرت
    یا زیادی درازن
    یا زیادی سنگین…

    موافقم 21
    مخالفم 20
    1. سوشیانت

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4158 ديدگاه)

      طبق اعلام خود آئودی شتابش‌ ۳.۴ هست کادیلاک هم با وجود دف عقب همین رو میزنه اینجا اصن معلوم نیست چجوری حساب کردن به تاپ اسپید کادیلاک اضافه کردن و شتابش رو کم کردن و به شتاب آلمانی ها اضافه کردن

      موافقم 14
      مخالفم 12
      1. علی

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (247 ديدگاه)

        من تو ویدیو لانچ دیدم آر اس7 سه ثانیه میزنه شما دشمن ماشین های آلمانی هستی آمریکا به جز اعداد ارقام بالا باک خالی کردن بیخودی چی داره

        موافقم 19
        مخالفم 14
        1. سوشیانت

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (4158 ديدگاه)

          ویدئو هم اومد همین دوج که شما ها میگفتین عدد کمپانی رو نمیزنی بهترشو زد من دارم راجب شرایط استاندارد حرف‌ میزنم که هر دو ۳.۴ میزنن نه شرایط خاص در ضمن برام جالبه که چطور این شتاب تو شرایط خاص رو قوبل داری ولی نمیگی که اینجا نوشته شده سرعت کادیلاک ۳۳۰ ولی خود کادیلاک گفته بود ۳۲۲
          برای آلمانی ها حسابه ولی آمریکایی ها نه؟!

          موافقم 8
          مخالفم 5
        2. Taha Ayoobi

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6339 ديدگاه)

          علی خدا کمکت کنه

          موافقم 8
          مخالفم 12
        3. سوشیانت

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (4158 ديدگاه)

          ویدئو همین دوج اومد که شما ها میگفتین عدد کمپانی رو نمیزنه بهترشو زد من دارم راجب شرایط استاندارد حرف‌ میزنم که هر دو ۳.۴ میزنن در ضمن برام جالبه که چطور این شتاب تو شرایط خاص رو قبول داری ولی نمیگی که اینجا نوشته شده سرعت کادیلاک ۳۳۰ ولی خود کادیلاک گفته بود ۳۲۲
          برای آلمانی ها حسابه ولی آمریکایی ها نه؟!

          موافقم 6
          مخالفم 8
        4. (Ali(chevynova

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (7798 ديدگاه)

          اسم چلنجر بخصوص ۱۷۰ میاد آلمانی بازها تبخال میزنن از حرصشون که با اون هیکل و دف عقب شتاب ۱.۶۶ زد و nhra هم تاییدش کرد

          موافقم 14
          مخالفم 10
        5. Cadillac-V

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (415 ديدگاه)

          فعلا داریم میبینیم همون آمریکایی که داری میگی تو لذت رانندگی، پرفورمنس، لوکس بودن و راحتی تونتسه کل خودرو های صنعت خودروسازی اروپا رو پشت سر بزاره
          کادیلاک اسکالید، سوپرسدان کادیلاک، شورولت کوروت، لینکلن نویگیتور و…

          موافقم 5
          مخالفم 5
        6. Cadillac-V

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (415 ديدگاه)

          قبل از دیدن این لینک یک عدد قرص فشار تجویز میکنم برای شما
          https://www.pedal.ir/dodge/dodge-challenger-demon-170-drag-time-record/

          موافقم 6
          مخالفم 6
  5. احمدرضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (795 ديدگاه)

    منکه اصلا از انتخاب برنده تعجب نکردم
    چون واقعا برازندشه
    و یه تبریک ویژه به ب ام و که یه برنده رو خیلی حرفه ای تبدیل به یه بازنده کرده
    منکه یادم نمیاد هیچ نسلی از M5 انقد پشت سر هم توی مقایسه ها باخته باشه
    الگوی این کلاس تبدیل شده به درس عبرت برای بقیه
    👏🏻👏🏻👏🏻 ایستاده برای ب ام و

    موافقم 21
    مخالفم 15
    1. PURIYA

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (804 ديدگاه)

      واقعا همینطوره
      E34 , E39,E60, F10,F90 همشون تو زمان تولیدشون رو سکوی اول پادشاهی کردن، اما وقتی به این نسل رسید….
      واقعا افسوس و صد افسوس
      حالا فرزند ناخلف بی ام و داره آبروی اسم M5 رو می بره

      موافقم 17
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6339 ديدگاه)

        کادیلاک تو نسل های قبلی هم از بی ام و بالاتر بود

        موافقم 13
        مخالفم 21
        1. PURIYA

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (804 ديدگاه)

          گل پسر اصلا مگه کادیلاک تو ۲ نسل بیشتر داشته که انقدر ادعا میکنی
          تو نهایت ادعات باید این باشه که این ماشین به خودش اجازه بده کنار بزرگان پارک کنه فقط در همین حد

          موافقم 14
          مخالفم 13
        2. Taha Ayoobi

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6339 ديدگاه)

          الکی نگی یه وقت

          موافقم 8
          مخالفم 11
        3. Nismo

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1943 ديدگاه)

          این کادیلاک ادامه نسل چهارم cts هست که با نام ct5 داره تولید میشه و نسل پنجمش حساب میشه
          اون زمان که بی ام و نهایت توانش ساخت ملخ هواپیما بود کادیلاک ماشین 8 و 12 و 16 سیلندر تولید

          موافقم 10
          مخالفم 13
      2. Cadillac-V

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (415 ديدگاه)

        بی ام و قدیمم پشت آینه های کادیلاک بود
        اون موقع که کادیلاک داشت خودرو می‌ساخت بی ام و اصلا وجود خارجی نداشت، بی ام و چند تا اختراع و نوآوری داشته؟ فک کنم ۵ تا هم نشه
        ولی کادیلاک و جنرال موتور از کل اروپایی ها اختراعات و نوآوری هاشون بیشتر بوده
        https://www.pedal.ir/gm/general-motors-lesabre-concept-1951/
        https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/

        موافقم 6
        مخالفم 8
        1. PURIYA

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (804 ديدگاه)

          چه اهمیتی داره که قبلا چی می ساختن واقعا این حرف غیر منطقیه، اگه اینطور باشه لامبورگینی باید ورشکست شه چون قبلا تراکتور می ساخته و حتی قدمت تراکتور سازیشم به اندازه فراری نبوده چه برسه به شرکت لامبورگینی ، ولی می بینیم که همین لامبورگینی چه ماشینای خوب و دوست داشتنی ای تولید کرده که الان بعضیاشون قیمت ندارن
          بی ام و هم همین طور
          الان ماشینای بنز می تونن با رولس رویز رقابت کنن؟ نه ، ولی بنز که قدیمی تره
          بعدم قدمت بی ام و مال سال ۲۰۰۰ نیست که مال سال ۱۹۲۰ و ایناست که یه ۲۰ سال با کادیلاک فاصله داشته
          الان فقط یه مدل از بی ام و مثال می زنم
          M5 E60 ، آمریکا چه ماشین سدانی برای رقابت با این داره واقعا بگو چه ماشینی
          کادیلاک جای خودش محترمه بی ام و جای خودش هر کدوم یه جاهایی برتری دارن، سهام این دو تا شرکت به ناممون نیست که تعصب الکی بکشیم

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. Cadillac-V

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (415 ديدگاه)

          از قدیم گفتن پهلوان زنده و عشق است!!!!
          حالا سدان بی ام و چیه در برابر کادیلاک؟
          شاسی بلند فول سایزش چطور؟
          هیچ کدوم حرفی برای گفتن ندارن پیش اسکالیدV و CT5-V Blackwing

          موافقم 3
          مخالفم 2
  6. (Ali(chevynova

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7798 ديدگاه)

    کادیلاک عزیز طرفدارهای خودش رو دوباره سربلند کرد
    حقا که سازنده سویل ۱۹۷۵ هستی
    حقا که موتور ۴۷۲ با گشتاور بیش از ۷۲۰ نیوتن رو سال ۱۹۷۰ ساختی
    حقا که سازنده فیتون ۱۹۳۲ با موتور ۱۶ سیلندر بودی
    حقا که اسمت گره خورده با اختراع و پرستیژ و افراد سطح بالای هر کشور
    تاریخ تاسیس ۱۹۰۲ کادیلاک رمز پیروزی در این رقابت بود

    موافقم 14
    مخالفم 28
  7. JDM سابق

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1006 ديدگاه)

    همیشه شاهد تعریف و تمجید مجلات از هندلینگ کادیلاک CT5 V بودم تو پیست هم خیلی‌ قدر ظاهر شد، یه سیستم AWD نیاز داشت که ۴۰۰ متر و به آتش بکشه البته باید یه فکری هم برای افزایش وزنش می‌کردن

    موافقم 14
    مخالفم 10
    1. J

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      ظاهرا صرف هزینه و کلی مشکلات و پیچیدگی توجیهی نداشته که برای یه مدل تولید محدود مثل بلک وینگ خرج بشه. خود مهندسان جی ام هم گفتن که گزینه AWD رو کنار گذاشتن و برنامه ای براش ندارن.

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. JDM سابق

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1006 ديدگاه)

        ترکیب دف عقب و انجین ۶.۲ لیتری سوپرشارژ سالهاست تو محصولات جنرال‌موتورز استفاده میشه ترکیبی که بخوان AWD براش بذارن اون بخش هیجان انگیز و لذت بخشش از بین میره
        تو نسخه های CT4 V سیستم AWD حدوده ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو افزایش وزن داشته از طرفی هم با همه گیری هایبرید ها و برقی ها سیستم های سنتی AWD تقریباً از رده خارج میشن

        موافقم 8
        مخالفم 2
    2. سوشیانت

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4158 ديدگاه)

      با وجود دف عقب همچنان عملکرد شتاب و درگش مناسبه

      موافقم 11
      مخالفم 8
      1. (Ali(chevynova

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (7798 ديدگاه)

        هنره کادیلاکه دیگه

        موافقم 13
        مخالفم 11
  8. OM.01

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (665 ديدگاه)

    بین این 3 تا قطعا بهترین (مطلوب ترین)
    کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ هست از لحاظ هندلینگ کارایی پرفورمنس و مهندسی در سطح بالایی قرار داره

    اما من به شخصه آئودی RS7 پرفورمنسش رو دوست دارم طراحی بیرونی و داخلی زیبایی داره و پرفورمنسی مناسبی هم داره. شرکت های تیونینگ ABT و MTM و BTM و… هم با بودجه صدهزار دلاری کار رو جمع میکنه و با 240 هزاردلار میشه هیولایی سوار شد که سوپراسپرت و هایپرکار هارو اذیت کنه اما قطعا اگه اینقدر پول داشتم یه CT5-V بلک وینگ هم میخریدم کنارش…
    درکل رقابت بین عالی و عالی تر هست

    تو این رنج پانامرا GTS و یا 4S هم هست تو پروفمنس که ضعیف تره ولی جذابه

    موافقم 9
    مخالفم 7
  9. (Ali(chevynova

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7798 ديدگاه)

    ببین چه کرده کادیلاک
    عشق منی تو شش دانگ
    ۸ سیلندر ۶ لیتری
    بتاز بیاتا سیبری

    موافقم 9
    مخالفم 13
  10. (Ali(chevynova

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7798 ديدگاه)

    سربلندمون کردی کادیلاک جون

    موافقم 11
    مخالفم 14
  11. Taha Ayoobi

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6339 ديدگاه)

    نخونده کادیلاک برترین سوپر سدانه

    موافقم 11
    مخالفم 14
  12. Taha Ayoobi

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6339 ديدگاه)

    بی نظیره این کادیلاک
    بهترین سوپر سدان دنیا
    طراحی قبلیش رو هم خیلی دوست داشتم، این یکی هم عالیه

    موافقم 10
    مخالفم 14
  13. Taha Ayoobi

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6339 ديدگاه)

    از نظر طراحی ام۵ که هیچی، از آئودی هم خیلی خوشم میاد ولی متاسفانه به کادیلاک نمیرسه،
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Super-Sedans-13.jpg
    اوفف

    موافقم 10
    مخالفم 14
  14. R

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1374 ديدگاه)

    شتاب صفر تا صد و ۴۰۰ متر آئودی با کادیلاکو نگا کنید فقط با اینکه کادیلاک آمریکایی ۳۰۰ کیلو سبک تره و مثلا اسب های بی بخار بیشتری داره !!!!
    یعنی آمریکایی های خالی بند فقط پز دادن و پروپاگاندا بلدن فن هاشونم گول این تبلیغات رو خوردن!
    اینم یه نمونش اون اسب بخارای فیکشون که واسه شتاب و سرعت کارایی نداره واسه خالی کردن باک سوخته

    موافقم 11
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4158 ديدگاه)

      ما که تفاوت زیادی تو شتاب ندیدیم ولی چیزی که مشخصه تفاوت زیاد حداکثر سرعت و اینکه شما ها میگفتین که آلمانی ها با حجم موتور کم تر قدرت بیشتری میگیرن چیشد پس؟!😂

      موافقم 3
      مخالفم 4
    2. Nismo

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1943 ديدگاه)

      جالبه که با وجود فناوری هیبرید بی ام و بیشترین مصرف سوخت گروهو داره
      موهندسی عالمانی

      موافقم 2
      مخالفم 5
  15. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (580 ديدگاه)

    خدایی شتاب کادیلاک ۳.۴ هست اینجا خیلی عدد رو بالا بردن تو درگ هم ۱۱‌.۴ میزنه ولی تو پیست درگ که هرزگردی کم میشه راحت زیر ۱۰.۸ می‌زنه.از لحاظ ظاهر انجین صدا عملکرد بدون شک کدیلاک حرف اول رو میزنه ولی صندلی عقب و صندوقس برای این کلاس کوچیکه ولی برای هدفی که ساخته شده نوک قله هست فقط چارجر هلکت رو بیشتر ازش دوست دارم

    موافقم 9
    مخالفم 5
  16. 제네시스

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    M5 بهترین…

    موافقم 14
    مخالفم 12
    1. Cadillac-V

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (415 ديدگاه)

      آره از در عقب
      دیدیم کی بهترینه
      کادیلاک با اختلاف بهترین بوده، هست و خواهد بود
      یه نگاه به تاریخچه کادیلاک بندازی میفهمی

      موافقم 6
      مخالفم 8
  17. حسن

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2378 ديدگاه)

    هر کسی که راننده و خودرو باز باشه و سواریه خودروی دف عقب را تجربه کنه غیر ممکنه چیز دیگه ای را ترجیح بده اصلا تفاوت زمین تا اسمونه

    موافقم 15
    مخالفم 6
  18. نویدی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    کادیلاک حجم موتورش خیلی بیشتره و وزنش حدود پونصد کیلوگرم از m5 کمتره ولی از نظر شتاب و ترمز گیری وهندلینگ موقع شتابگیری ضعیف تره!!!
    به نظر من برنده و بازنده رو آمار فروش و انتخاب مردمی که این سه خودرو در دسترسشونه مشخص میکنه ،نه مجلات.

    موافقم 8
    مخالفم 9
  19. Hadi

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (616 ديدگاه)

    آئودی منطقی ترین گزینس 👌🏼

    موافقم 8
    مخالفم 9
  20. Saman

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    طبق معمول کادیلاک همه رو کرد توی قوطی 🤪 عجب ماشینها ئی می‌سازه US ✅️

    موافقم 9
    مخالفم 8
  21. Cadillac-V

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (415 ديدگاه)

    آقایون آلمانی فن که میگفتین این سگمنت فقط بی ام و
    دیگه تموم شد اون دوران در زمینه SUV شاسی بلندای فول سایز کادیلاک اسکالید V با اختلاف میباخ و X7 و جی کلاس رو گذاشت تو جیبش

    در سگمنت سوپرسدان هاهم ام۵ رو گذاشت تو جیبش
    ماشاالله کادیلاک
    ماشاالله بیش از ۱۳۰ سال قدمت
    ماشاالله به این همه اختراعات و نوآوری در صنعت خودروسازی
    ماشاالله اولین موتور V8 دنیا

    موافقم 6
    مخالفم 8
  22. yektachafi

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (128 ديدگاه)

    بدون خوندن نظرات خیلی از دوستان
    من انتخابم یقیناً کادیلاک هست
    چه این چه مدل ctv از ماشین های مورد علاقه من هستن
    امیدوارم روزی بتونم برونمشون

    موافقم 5
    مخالفم 3
  23. رامتین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3430 ديدگاه)

    بنظرم m5 جذابتر هست!

    موافقم 6
    مخالفم 3
  24. M power

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (570 ديدگاه)

    با اینکه المانی فن هستم و بیمر باز.ولی نمیشه به این کادیلاک بی محلی کرد

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا