کادیلاک

سدان الکتریکی کادیلاک سلستیک احتمالاً قیمت ۳۰۰ هزار دلاری خواهد داشت

به گفتهٔ وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، سدان الکتریکی سلستیک که پرچم‌دار و ویترین تکنولوژی‌های کادیلاک خواهد بود قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار دلار خواهد داشت. گفته شده از این خودرو سالانه کمتر از ۵۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد و تولید آن اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. یکی از سخنگویان کادیلاک در واکنش به گزارش وال‌استریت ژورنال گفته است:

ما از قیمت سلستیک حرفی نزده‌ایم اما چیزی که می‌توانم بگویم این است که سلستیک یک محصول بسیار انحصاری و سفارشی خواهد بود و بر این اساس قیمت‌گذاری خواهد شد. جزئیات بیشتر در مورد نسخهٔ تولیدی این خودرو اواخر امسال اعلام خواهد شد

کادیلاک که برای بهبود مرکز فنی جهانی خود در میشیگان ۸۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است، تمام نمونه‌های سلستیک را در این مکان به‌صورت دست‌ساز تولید خواهد کرد. در این سدان الکتریکی پرچم‌دار بیش از ۱۰۰ قطعهٔ پرینت سه‌بعدی وجود خواهد داشت و طبق گزارش‌ها، به تریم‌های چوبی سفارشی و سیستم خودران اولترا کروز هم مجهز خواهد بود. هنوز از ظاهر این ماشین چیز زیادی نمی‌دانیم ولی با توجه به تیزرهای قبلی، سلستیک استایلی کشیده و کم‌ارتفاع خواهد داشت. در جلوی خودرو مثل کراس‌اوور لیریک شاهد چراغ‌های LED عمودی در طرفین خواهیم بود که بین آن‌ها جلوپنجرهٔ چراغ‌ها جای می‌گیرد.

در داخل، یک نمایشگر بزرگ کل عرض داشبورد را پوشش خواهد داد و سقف خودرو تمام شیشه‌ای به‌صورت چهارقسمتی قابل تنظیم خواهد بود. تیزرهای جدید نیز ویژگی‌های سطح بالایی مثل کنسول مرکزی مشکی براق، دکمه‌های فلزی برای کنترل صندلی‌ها و تودوزی چرمی را نشان داده‌اند. هنوز هیچ اطلاعاتی از قوای محرکهٔ سلستیک نداریم ولی میدانیم روی پلت‌فرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته می‌شود که می‌تواند به باطری‌های ۲۰۰ کیلووات مجهز شود. البته سلستیک اولین مدل از خانوادهٔ جدید خودروهای الکتریکی کادیلاک نخواهد بود زیرا این عنوان به کراس‌اوور لیریک می‌رسد که اولین نمونه‌های آن در تابستان امسال به خریداران تحویل داده خواهند شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. mahdi-es17

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (211 ديدگاه)

    فقط بگم چیز حقیه

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۴
    1. دکتر استاپ

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یک کپی خوب از ژیپنگ

      موافقم ۷
      مخالفم ۵۲
    2. ali(chevynova)

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5830 ديدگاه)

      حقانیت کادیلاک ۱ قرن هست که وجود داره

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱۰
  2. F22RAPTOR

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2299 ديدگاه)

    کادیلاک شدیدا در مسیر درستی در حرکته
    امیدوارم این اتفاق واسه بیوک هم بیوفته

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۰
    1. ali(chevynova)

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5830 ديدگاه)

      بیوک با فروش خوبی که در آمریکا و چین داره وضعیت خوبه و میتونه این خوب بودن رو به عالی بودن برسونه

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۴
  3. ارین صاحب جمعی

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (959 ديدگاه)

    یک چیزی تو مایه های رقیب رولز رویس و میباخ میشه

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۳
    1. Reza Waffen SS

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4202 ديدگاه)

      باید بیاد ببینیم همینطوری نمیشه گفت

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۹
    2. TML BN

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (758 ديدگاه)

      آره دقیقا هم از عکس هایی که لو رفته و هم قیمت منم فکر میکنم در حد میباخ و بنتلی باشه ولی رولز نه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
      1. Reza Waffen SS

        ۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (4202 ديدگاه)

        میباخ چیز کمی از رولزرویس نداره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. javadhy

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (324 ديدگاه)

    قیمتش یه مقدار زیاده ولی فعلا نمیشه دقیق نظر داد باید تا اومدنش صبر کرد و جزئیاتشو دید
    در کل با ۳۰۰ تا بنتلی فلایینگ اسپر یا مایباخ رو انتخاب میکنم
    در کل فکر نکنم این ماشین بتونه با اونها رقابت کنه و در حدشون باشه چون کادیلاک تجربه‌ی خاصی تو ساخت خودروی لوکس مدرن نداره و از آخرین باری که خودروی لوکس در حد رقبا تولید کرده سالها میگذره و در طول این سالیان استانداردهای خودروی لوکس خیلی خیلی تغییر کردن.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲۹
    1. AMIR / ARMI

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      الان دیگه مثل گذشته نیست
      شرکت های تامین کننده کوچیک که تخصص های خاص دارن به وجود اومدن قطعاتی انحصاری رو تولید میکنن
      جایی که شرکت های کوچیک تیونینگ محصولات انحصاری میسازن برای جنرال موتورز که ابزار لازم رو هم داره که کاری نداره
      فقط بحث برندینگ وجود داره که
      کادیلاک کاملا این کشش رو داره یادمون نره اسکالید v قیمتش چقدر بود

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۶
      1. javadhy

        ۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (324 ديدگاه)

        نه ببین منظورمو نگرفتی نگفتم امکانش نیست گفتم سخته
        در مورد شرکت های تینونینگ هم واقعیتش خودت بهتر میدونی اونا فقط چهارتا متریالو عوض میکنن ولی ارزش یه خودروی لوکس وقتی به ۳۰۰ هزار دلار برسه باید خیلی خاص تر از صرفا جنس کابین و … باشه
        باید طراحی بیرونی و به خصوص داخلی کاملا منحصر به فردی داشته باشه تا بتونه تو بازار رقابت کنه
        من حرفم این بود که کادیلاک سالهاست از انجام چنین پروژه ای دوری کرده برگشتن بهش بسیار سخته
        ولی غیر ممکن نیست به هر حال باید تا رونمایی کامل خودرو صبر کرد

        موافقم ۹
        مخالفم ۷
      2. javadhy

        ۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (324 ديدگاه)

        در مورد اسکالید v هم چون تولید محدوده اگر اشتباه نکنم مردم میخرن
        وگرنه اگه تولید انبوه بود به هیچ وجه نمیتونست برخلاف نسخه پایش با رقبای آلمانی پرفورمنس رقابت کنه
        در بحث کشش برندینگ هم کادیلاک هیچوقت خودروی به این گرانی تولید نکرده
        همین سلستیک هم مطمئنا خیلی زود تمام نسخه هاش فروش میره ولی اینکه در حد رقبا هست یا نیست مهمه

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۶
        1. Nima

          ۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          کادیلاک قبل از دهه ٩٠ ماشین هایى تولید میکرد که فقط رئیس جمهور ها و سران مملکت سوار میشدن.
          کادیلاک هاى لیموزینى که فاصلى محوریشون مثل مایباخ هاى V12 و فانتوم کشیده هاى الان بوده با تریم هاى متنوع و اتفاقا با ٢-٣ برابر قیمت بالاترین تریم اس کلاس اون زمان.
          به نمونه از این ماشین رو میتونى توى ایران (کادیلاک فرح) ببینى که حتى قسمت جلویى کابین از عقب جدا میشده (چیزى که الان فقط توى رولز رویس هست.

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۸
        2. مازیار

          ۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1385 ديدگاه)

          بالاترین ترین اس کلاس اون زمان ۴۵۰SEL6.9 بود که تقریبا دو برابر کادیلاک فلیت وود قیمتش بود

          https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-sel-450-%D8%A7%D8%B3%D8%B7%D9%88%D8%B1%D9%87/

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۳
        3. سوشیانت

          ۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (317 ديدگاه)

          اتفاقا اسکالید وی کاملا میتونه با رقبای آلمانیش رقابت کنه هم قدرت موتورش ۶۸۲ اسب بخار هست که از بی ام و x7 m50i و بنز جی ال اس ۶۳ ای ام جی بیشتره هم ابعاد بزرگتری داره

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
        4. javadhy

          ۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (324 ديدگاه)

          در جواب به آقا نیما
          ببین مرسدس ۶۰۰(w100) معروف به (grosser)زمانی که معرفی شد گرونترین خودروی دنیا بود پس خواهشا اصلا بنزو با کادیلاک مقایسه نکن چون خودت ضایع میشی
          کادیلاکم همون دوران فقط توی آمریکا نماد لوکس بودن بود، کسی منکر این نیست که واقعا خودروهای خاصی در کلاس لوکس تولید میکرد ولی اگه بخوایم ماشینی که سران توش مینشستنو توی کل دنیا بررسی کنیم همیشه بنز s class با اختلاف بیشترین فروشو داشت وگرنه امروزه به نماد خودروی لوکس تبدیل نمیشد

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۱۰
        5. سوشیانت

          ۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (317 ديدگاه)

          در جواب به جواد
          کادیلاک از لحاظ لوکس بودن کاملا در حد بنز هست و حتی آپشن هایی داره که بنز نداره مثلا کادیلاک اسکالید امکاناتی مثل دوربین دید در شب، نمایشگر اولد ۳۸ اینچی و ۳۶ اسپیکر داره که رقیبش بنز جی ال اس نداره

          موافقم ۶
          مخالفم ۶
    2. Nima

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      اگر بخواد قوى عمل بکنه باید تریم ها با رنگ ها و شخصى سازى هاى خیلى فراوونى ارائه بده وگرنه در حد بنتلى و رولز رویس نمیشه.
      هرچند چون دست ساز هست یه لول کامل از مایباخ بالاتر قرار میگیره
      و این ٢ شاخصه (دست ساز بودن و شخصى سازى بالا) دقیقا همون چیزى هست که مشترى توى این رنج قیمت میخواد. (و البته کیفیت)

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
    3. sam

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      یه نفرم ک حرف درست میزنه این طور بهش حمله ور میشن
      مایباخ و بنتلی با اون سابقه حریف رولزرویس نشدن کادیلاک ک نتونسته پلاستیک چیپ شورولت و از ماشینش جدا کنه هیچی

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۲
      1. Aboalfazl demon

        ۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (519 ديدگاه)

        آقای sam چرا انقد از ماشین های آمریکایی بدتون میاد؟
        به خدا تعصب چیز خوبی نیست
        من یدونه کامنت هم ازت ندیدم که آمریکایی هارو هیت نکرده باشی
        یبار عینک تعصب رو بردار
        ( ۲ یا ۳ بار هم توهین خیلی بدی به داج کردی . )

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
        1. Bhp1400

          ۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (51 ديدگاه)

          آقا منم طرفدار اروپایی ها هستم ولی اقا ابوالفضل راست می گه تعصب زیاد خوب نیست

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
  5. مازیار

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    به یکباره وارد شدن به محدوده قیمت رولزرویس و بنتلی ریسک بزرگی محسوب میشه اما کادیلاک این پتانسیل
    رو داره هرچند تابحال تجربه اش رو نداشته باید صبر کرد
    و دید محصول چیه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  6. Aboalfazl demon

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    پادشاه سدان های الکتریکی داره میاد

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  7. Phonix

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (337 ديدگاه)

    چه کنسول وسط آمریکایی داشت😂

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  8. Hadi

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (206 ديدگاه)

    این دیگه آخرشه 😍👌🏼
    ولی بازم باید بیاد و ببینیم چیکار میکنه این چیزی که میشه دید یه سدان فوق لوکسه و کادیلاک روی این ماشین سرمایه گذاری زیادی کرده و یجوری ویترین تکنولوژی های کادیلاکه…
    و یجورایی میتونه الگوی این کلاس باشه و بقیه رو به چالش بکشونه…

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  9. JDM lover

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    کادیلاک عالی مینوازد

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  10. GMA

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1660 ديدگاه)

    بازگشت شکوه آمریکایی

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2109 ديدگاه)

    میاد تا استاندارد جدیدی تو سدانهای فوق لوکس باشه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۱
  12. seyedjavad.mercedesbenz

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (461 ديدگاه)

    پس اینطور که معلومه بیشتر بازار مایباخ و بنتلی رو هدف گرفته ، من که خیلی بش امیدوارم ، بیاد ببینیم جریان چیه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. Swedish Arrogant Tiger

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    این قیمت برای یه کادیلاک اون هم برقی زیادی بالاست.
    فکر میکنم اساسا دست ساز بودن وقتی قلب ماشین الکتریکیه مفهوم خاصی نداره.

    موافقم ۲
    مخالفم ۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا