کادیلاک

معرفی نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک با قیمت 300 هزار دلاری و 600 اسب بخار

مدت کوتاهی پس از معرفی کانسپت سلستیک، حالا کادیلاک نسخهٔ تولیدی این سدان پرچم‌دار را معرفی کرده است هرچند که تا پیش از ماه پایانی سال ۲۰۲۳ روی خط تولید نخواهد رفت. این خودرو که روی پلت‌فرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده، به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، خودرو ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سدان پرچم‌دار کادیلاک از یک پکیج باطری ۱۱۱ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که بردی در حدود ۴۸۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. این باطری‌ها همچنین قابلیت شارژ سریع تا حداکثر ۲۰۰ کیلوواتی را هم دارند که با ۱۰ دقیقه شارژ ۱۲۵ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند. قرار است سلستیک سواری بسیار آرامش‌بخشی را داشته باشد و به همین دلیل به کمک‌فنرهای بادی تطبیقی و نسل چهارم سیستم کنترل سواری مغناطیسی مجهز شده است. علاوه بر این، برای اولین بار در یک کادیلاک شاهد استفاده از سیستم کنترل بادی‌رول فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هستیم.

خریداران می‌توانند برای سلستیک رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شدهٔ ۲۳ اینچی را سفارش دهند که با نسخه‌ای منحصربه‌فرد از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت EV پوشیده می‌شوند. این سدان مجلل آمریکایی همچنین از سیستم نیمه خودران اولترا کروز هم بهره می‌برد که امکان پارک خودرو از راه دور و بدون حضور راننده در خودرو را فراهم می‌کند. نسخهٔ تولیدی سلستیک با کاپوت کشیده و سقف شیب‌دار در ظاهر تقریباً مشابه نسخهٔ کانسپت خود است. درهای این ماشین دستگیره ندارند و صرفاً با فشردن یک دکمه باز یا بسته می‌شوند. در این خودرو همچنین از متریال پیشرفته‌ای شامل ۱۱۵ قطعه ساخته‌شده از طریق پرینت سه‌بعدی استفاده شده است.

اصلی‌ترین ویژگی داخلی سلستیک یک نمایشگر خمیدهٔ ۵۵ اینچی روی داشبورد است. البته این درواقع دو نمایشگر است که زیر یک پانل شیشه‌ای قرار گرفته‌اند. راننده می‌تواند برای کنترل این نمایشگرها از یک کنترلر دوار روی کنسول استفاده کند درحالی‌که یک نمایشگر لمسی مورب ۱۱ اینچی هم در اینجا تعبیه شده است. همچنین نمایشگر سمت سرنشین جلو از یک سپر حریم خصوصی برخوردار است که جلوی دید راننده به محتوای مقابل سرنشین را می‌گیرد. در عقب نیز برای هرکدام از سرنشینان یک صفحه‌نمایش ۱۲.۶ اینچی در نظر گرفته شده درحالی‌که یک نمایشگر ۸ اینچی مورب نیز برای تنظیم صندلی‌ها، دما و عملکرد درها بین دو صندلی عقب جای گرفته است. بالای سر سرنشینان سلستیک یک سقف شیشه‌ای هوشمند با چهار بخش قابل تنظیم وجود دارد که هر فرد می‌تواند رنگ شیشهٔ قسمت خود را از یک تا ۲۰ درصد تنظیم کند.

خریداران سلستیک با یک طراح از کادیلاک هماهنگ خواهند شد تا خودرو را مطابق سلیقهٔ خود طراحی کنند. به گفتهٔ این شرکت، هیچ دو دستگاهی از این خودرو مشابه هم نخواهد بود زیرا خریداران آپشن‌های شخصی‌سازی فراوانی خواهند داشت. کادیلاک سلستیک در مرکز فنی جنرال موتورز در میشیگان بصورت دست‌ساز تولید خواهد شد و تیم مونتاژ در یک زمان روی بیش از شش دستگاه خودرو کار نخواهند کرد. قیمت این پرچم‌دار جدید کادیلاک از ۳۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود که این رقم بسته به سفارشات خریداران افزایش پیدا خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲۷ دیدگاه‌ها

  1. سوشیانت

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1927 ديدگاه)

    کامنت ها رو خوندم دیدم خیلی از آلمانی فن ها و انگلیسی فن های متعصب دارن فشار میخورن😂😂😂
    تو بحث آپشن همه رو کنار زده الان که بحث نمایشگر بازیه کادیلاک بزرگترین نمایشگر رو داره در مقایسه با آلمانی ها ۶۶ اینچ! بنز eqs رو هم زد کنار😂😂😂

    موافقم 33
    مخالفم 26
    1. بی خیال اسم

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      نمایشگرش بوی کپی می ده خدایی
      بالا شبیه EQXX
      اون پایینش هم شبیه لوسید ایر😂😂😂

      موافقم 11
      مخالفم 10
      1. سوشیانت

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        eqs نمایشگر هاش کامل به هم چسبیده نبود در باره ی لوسید ایر هم مگه شما نگفتی که وقتی یه اروپایی از یه اروپایی دیگه کپی کنه اشکالی نداره پس چطور یه آمریکایی از یه آمریکایی دیگه کپی کنه اشکال داره؟؟؟😂😂

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. بی خیال اسم

          ۲۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          چرا جوک می گی
          اولا نگفتم EQS گفتم EQXX
          انگار متاسفانه چشم هات خوب نمی بینه😂😂😂😂

          بعدش من کی گفتم عیب نداره؟
          کلا کپی چیز خوبی نیست

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. بی خیال اسم

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        ای خدا
        چرا جوک می گی
        اولا نگفتم EQS گفتم EQXX
        انگار متاسفانه چشم هات خوب …..😂😂😂😂

        بعدش من کی گفتم عیب نداره؟
        کلا کپی چیز خوبی نیست

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. مسعود

        ۲۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اگه ناراحتی نخر

        موافقم 0
        مخالفم 1
      4. Mercedes-Benz

        ۱۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چقد یه ماشین میتونه زشت و بی ریخت و البته گرون باشه

        موافقم 0
        مخالفم 6
    2. Mercedes-Benz

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تازه فهمیدم که یک ماشین شبیه تخم مرغ از یک ماشین پر زرق و برق مسخره و زشت ۳۰۰ هزار دلاری امریکایی خیلی قشنگتر و بهتره
      کادیلاک و بقیه ی اون ماشینای امریکایی مسخره چند قرن دیگه هم به سلاطین آلمانی مثل بنز و بی ام و و پورشه و… نمی رسن

      موافقم 0
      مخالفم 5
    3. Mercedes-Benz

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      وایسا فروشش رو ببین باور زیر سالی۱۰۰تاست اونوقت میبینیم کی فشاری میشه بعدم نمایشگر eqs از این ماشین چینی خیلی زشت و بی قواره بزرگ‌تره

      موافقم 0
      مخالفم 4
    4. Mercedes-Benz

      ۱۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      وایسا فروشش رو ببین باور زیر سالی ۹۰تاست اونوقت میبینیم کی فشاری میشه بعدم نمایشگر eqs از این ماشین چینی خیلی زشت و بی قواره بزرگ‌تره

      موافقم 0
      مخالفم 4
  2. بهرام

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    هرچقدر مرسدس بنز و بی‌ام‌و (به خصوص بی‌ام‌و) دارن گند می زنن تو طراحی نسل جدیدشون، برعکسش کادیلاک داره برمیگرده تو مسیر درست طراحی

    موافقم 51
    مخالفم 16
    1. RezaRs

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      کلا با اومدن خانم بارا جنرال موتورز و خصوصا کاپیلاک خیلی راه پیشرفت خوبی رو دارن طی میکنند

      موافقم 18
      مخالفم 2
    2. Mercedes-Benz

      ۱۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      اره داره از طراحی چینی حمایت میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 5
  3. هدف جهانی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    به نظر من حتی در حد بی ام و سری ۷ نیز نیست و هرگز نمی تواند با رولزرویس و بنز رقابت کند و زیاد نیز زیبا نیست و همچنین داخل آن نیز اصلا در حد رقبا نیست

    موافقم 9
    مخالفم 37
    1. Mercedes-Benz

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      بی نهایت موافقم ۱۰۰۰۰۰دلار از مایباخ گرون تره و اصلا در حد مایباخ و رولزرویس نیست
      در ضمن عین یه ماشین چینی خیلی گرونه

      موافقم 0
      مخالفم 4
  4. خخخ

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    اگه بیاد، هرچی ماشین لوکس رو دیدی زیر پا له خواهد کرد، مهم قیمت نیست مهم اپشنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Mercedes-Benz

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      هه هه ببینیم با این قیمت و قیافه وحشتناکی که داره سالی ۱۰۰ تا هم نمی تونه بفروشه

      موافقم 0
      مخالفم 3
    2. Mercedes-Benz

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      اگه ملاک اپشن بود ۱۰eqsبرابرش اپشن و تکنولوژی داره باقیمت یک سوم

      موافقم 0
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا