کادیلاک ساخت نسخه‌ای شانزده سیلندر از اسکالید را در نظر داشته است!

جمعه 27 خرداد 1401 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
Cadillac-2
پس از سال‌ها انتظار، کادیلاک بالاخره اسکالید V را معرفی کرده و به انتظار طرفداران برای یک اسکالید پرفورمنس محور پایان داد. بااین‌حال، ظاهراً این...
تبلیغات

پس از سال‌ها انتظار، کادیلاک بالاخره اسکالید V را معرفی کرده و به انتظار طرفداران برای یک اسکالید پرفورمنس محور پایان داد. بااین‌حال، ظاهراً این شرکت از سال‌ها پیش ایدهٔ ساخت نسخه‌ای اسپرت از این شاسی‌بلند بزرگ را در سر داشته است و یکی از این ایده‌ها واقعاً دیوانه‌وار بوده است. مدیر محصول اسکالید «دیوید شیاوون» در گفتگو با GM آتوریتی گفته است:

زمانی ما حتی در مورد اسکالید 16 سیلندر هم صحبت کردیم

متأسفانه وی هیچ حرفی از جزئیات این پروژه مثل زمان اجرا یا میزان پیشرفت آن نزده است؛ بنابراین، مشخص نیست کادیلاک قصد داشته پیشرانهٔ شانزده سیلندر را از کجا تأمین کند. یک احتمال در این رابطه می‌تواند اقتباسی از پیشرانهٔ 13.6 لیتری V16 کانسپت سیکستین باشد که 1000 اسب بخار قدرت داشت.

به گفتهٔ شیاوون، اسکالید 16 سیلندر تنها باری نبوده که کادیلاک ساخت یک نسخهٔ پرفورمنس از شاسی‌بلند پرچم‌دار خود را در نظر داشته است. وی دراین‌باره گفته است:

دروغ خواهد بود اگر بگویم در آن زمان دوباره بحث نکردیم یا به آن فکر نکردیم

درهرحال، مشخص است که ایدهٔ ساخت اسکالید V16 هیچ‌گاه عملی نشده و این برند لوکس آمریکایی برای ساخت نسخهٔ پرفورمنس از اسکالید به دنبال راه‌حل‌های معقول‌تری رفته که نتیجهٔ آن اسکالید V بوده است. این خودرو به پیشرانهٔ LT4 کوروت C7 Z06 یعنی 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز شده است که 682 اسب بخار قدرت و 885 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و این شاسی‌بلند عظیم‌الجثه را ظرف تنها 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.