در نیمه اول سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۲۵ درصد فروش کادیلاک به خودروهای الکتریکی اختصاص پیدا کرده زیرا با وجود افت فروش لیریک، مدلهای اپتیک، وستیک و اسکالید IQ تقاضای بالایی را تجربه کردند.
لیریک شروع قدرتمندی را برای کادیلاک در دنیای خودروهای الکتریکی رقم زد اما در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ فروش این مدل با کاهش ۳۱.۲ درصدی به تنها ۵,۰۱۷ دستگاه رسیده است. این در حالی است که لیریک در سهماههٔ نخست سال هم فروش ناامیدکنندهای داشت و این باعث شده فروش اولین کراساوور الکتریکی کادیلاک در نیمهٔ اول سال جاری با ۲۸.۸ درصد کاهش به ۹,۳۱۷ دستگاه برسد. بااینوجود، نزدیک به ۲۵ درصد از خودروهای کادیلاک فروختهشده در نیمه اول سال الکتریکی بودند که این رقم بالاترین در میان برندهای لوکس بازار است. کادیلاک همچنین در سهماهه دوم بیشترین سهم بازار خودروهای الکتریکی لوکس را در اختیار گرفته است.
درحالیکه لیریک با کاهش فروش مواجه شد، کادیلاک از تقاضای اولیه قوی برای اپتیک، وستیک و اسکالید IQ خبر داد. اپتیک ۳,۲۲۴ دستگاه فروش داشت، درحالیکه وستیک ۱,۷۴۴ خریدار پیدا کرده است. کادیلاک همچنین ۱,۸۱۰ دستگاه اسکالید IQ با قیمت پایه ۱۳۰ هزار دلار تحویل داده است. در همین حال، کادیلاک در حال گسترش سبد خودروهای الکتریکی خود است و مدلهای لیریک V، اپتیک V و اسکالید IQL در راه هستند. اسکالید IQL از تابستان امسال با قیمت پایه ۱۳۲,۷۹۵ دلار عرضه میشود. این شاسیبلند لوکس هرچند گرانقیمت است اما با برد ۷۴۰ کیلومتر و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۴.۷ ثانیه، ویژگیهای جذابی دارد.
در بین مدلهای بنزینی کادیلاک هم اسکالید با ۱۱,۶۹۲ دستگاه در سهماههٔ دوم که افزایش ۱۶.۱ درصدی را نشان میدهد، پرفروشترین بوده است. این رشد احتمالاً به دلیل فیسلیفت قابلتوجه این مدل بوده است. کراساوور کوچک XT4 با کاهش ۲۲.۲ درصدی فروش مواجه شده درحالیکه XT5 و XT6 رشد اندکی داشتند. بااینحال، هر سه مدل در حال قدیمی شدن هستند و بهزودی از روی خط تولید کنار خواهند رفت. درنهایت، سدانهای کادیلاک نتایج متفاوتی داشتند. CT5 با افزایش ۹ درصدی به ۴,۱۸۷ دستگاه رسید، درحالیکه CT4 با کاهش ۱۹.۱ درصدی تنها ۱,۴۳۰ دستگاه فروخت.
M
۱۳ تیر ۱۴۰۴علی ماشاالله ماشاالله نکن
M
۱۳ تیر ۱۴۰۴آمریکایی فن هستی و قبول جرم نیست
منم آلمانی فن هستم ولی ماشاالله ماشاالله نمی کنم که
بعدشم سوپرشارژری که آمریکایی ها استفاده می کنن مرسدس اختراعشون کرده هر چند که الان گند زده تو طراحی ماشیناش می دونم تو هستی که بهم الان دیس لایک میدی
دکتر استاپ
۱۳ تیر ۱۴۰۴توربو شارژر هم که الان پورشه و مرسدس و… خلاصه کل اروپا استفاده میکنن GM اختراع کرده
تو طراحی هم که کل ماشینهای کادیلاک زیبا تر از M5 G90(بخون M5 خوکی) بهترن
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴M
داداش من که هدفتو از این کامنت نفهمیدم ولی توربویی که اروپایی ها استفاده میکنن رو جی ام اختراع کرد و حتی تامین کننده توربوی بعضی مدل های اروپایی هم آمریکایی.
Ali.d
۱۳ تیر ۱۴۰۴ببین اگر خودرو سازی اروپا یه حوض باشه
خودرو سازی آمریکا یه دریا هستش
میتونی بری تعداد و اهمیت اختراعاتشون رو بخونی دوست عزیز
محمد
۱۳ تیر ۱۴۰۴اتفاقاً برقی ها به شخصیت کادیلاک میخورن ، ساکت و نرم
(Ali(chevynova
۱۳ تیر ۱۴۰۴کادیلاک داستانش فرق داره
این شرکت بخاطر اون گذشته درخشان و اون سیل اختراعاتی که داشته باید خیلی حواس جمع حرکت کنه رو به آینده
از کادیلاک انتظارات زیاده و باید روند برقی سازی محصولاتش خیلی حساب شده پیش بره
(Ali(chevynova
۱۳ تیر ۱۴۰۴ماشالاه کردن برا پارسال بود نه امسال
اختراع سوپرشارژ هم که برا بنزه ، فورد مخترع خط تولیده / کادیلاک مخترع استارتر برقی و گیربکس اتوماته/ شورولت سابربن اولین شاسی بلند دنیا در ۱۹۳۵ هست و….
بازم بگم؟
Ali
۱۳ تیر ۱۴۰۴Ali (chevynova)
داداش سوپرشارژر اولین بار توسط برادران روتز ( روتس)
اختراع شده ، که این دو برادر مهندسین مکانیک آمریکایی بودن ، که اولین بار هم تو هواپیما استفاده شده ، پس سوپرشارژر رو آمریکایی ها اختراع کردن نه بنز ، بنز فقط اولین شرکتی بود که از سوپرشارژر استفاده کرده ، نه اختراع .
سوپرشارژر مورد بحث بنده در بالا هم ، همون نوع سوپرشارژری هست تو فرانچایز سریع و خشن ، تو دوج چارجر های دومینیک تورنتو ( دام ) استفاده شده .
(Ali(chevynova
۱۳ تیر ۱۴۰۴اصلا بگو بنز اختراع کرده
خودروسازی امریکا اونقدر اختراع داره که یه سوپر شارژ توش گم هست
M
۱۳ تیر ۱۴۰۴به نظر منم کادیلاک و بی ام و و رولزرویس و فولکس واگن بهشون می خوره که برند برقی باشند
البته بی ام و نه زیاد ولی خب بد هم نمیسازه و استقبال ازش خوبه نسبت به بنز و آئودی
کلی بگم برند های لوکس ساز بهشون می خوره برقی باشن چون از پرفورمنس نمی خوان در اصل ساکتی رو می خوان اما برند های پرفورمنس فقط بنزینی
حتی هیبرید هم براشون خوب نیست چون اضافه وزن میاره مثل m5
M
۱۳ تیر ۱۴۰۴ای کاش نسل جدید CLA طراحیش عوض نمی کردن فقط مشخصات فنی آن را عوض می کردند
پورشه هم و الله همین کارو میکنه
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴کادیلاک باید از اون استراتژی تمام برقی شدن شرکت دست برداره چون درست نیست ولی برقی هم داشته باشه.
موتور بلک وینگ هم برگردونه.
آخ که چقدر برقی های کادیلاک خوشگله
آرین
۱۳ تیر ۱۴۰۴عوامل پدال
یه چهار تا این ترول هارو به خاطر ما دکمشونو بزن
ممنون
2646.1
۱۳ تیر ۱۴۰۴احسنت به کادیلاک عزیز
در رقابت با برندهای لوکس برقی کاملا داره فاصله می گیره و به شعار قدیمی اش “استاندارد جهان” نزدیک میشه.
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴لیریک بازگشت عالی ای برای استاندارد جهانی بود
کامران
۱۳ تیر ۱۴۰۴زبان طراحی کادیلاک رو خیلی دوست دارم.
زیبا و متمایز و لوکس
بدون اغراق اضافی
کاملا معرف حضور یک کادیلاک
cehx
۱۳ تیر ۱۴۰۴دعوا از سر ملیت خودرو
بچگانه و احمقانه هستند
هم اروپا ماشین خوب داره و هم آمریکا شما لذت ببرین چیکار به مبدا خودرو دارید
خود آمریکایی ها از اروپا رفتن اونجا زیاد درگیر اینا نباشید
ولی آمریکا باید یه گرین کارت برای علی جان بفرسته