اولین نمونهٔ پیشتولید کادیلاک لیریک از خط تولید خارج شد
رئیس جنرال موتورز «مارک رئوس» به تنسی رفته است تا خروج اولین دستگاه پیشتولید کادیلاک لیریک از خط تولید کارخانهٔ اسپرینگ هیل را جشن بگیرد. این کارخانه از زمان آغاز فعالیت خود در سال 1990 تا 2007 بهطور کامل به تولید محصولات ساترن اختصاص داشت و اخیراً به تولید کراساوورهای کادیلاک XT5 و XT6 و همینطور جیامسی آکادیا میپرداخته است. کمی بیش از یک سال پیش هم جنرال موتورز 2 میلیارد دلار برای تبدیل کارخانهٔ تنسی به مرکز تولید خودروهای الکتریکی سرمایهگذاری کرد.
کادیلاک لیریک نهتنها اولین خودرو از سری محصولات مبتنی بر پلتفرم اولتیوم است که در این کارخانه تولید خواهند شد بلکه به گفتهٔ رئوس، این کراساوور الکتریکی نُه ماه از برنامهها جلوتر است و برای تحویل به خریداران طی چند ماه آینده در دستور کار قرار گرفته است. لیریک پس از ون باری Bright Drop و جیامسی هامر، سومین محصول جنرال موتورز محسوب میشود که بر اساس پلتفرم جدید اولتیوم ساخته شده است. در سپتامبر گذشته رزرو خرید برای نسخهٔ تولید محدود لانچ ادیشن این خودرو باز شد و تمام نمونههای آن در کمتر از 10 دقیقه فروخته شدند هرچند که کادیلاک تعداد تولید نسخهٔ لانچ ادیشن را اعلام نکرده است.
کسانی که این نسخهٔ ویژه را خریداری کردهاند، کراساوور الکتریکی جذابی را تحویل خواهند گرفت که به یک پکیج باطری 100 کیلووات ساعتی مجهز است. این باطریها یک موتور برقی نصبشده در عقب را تغذیه میکنند که 340 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور دارد. برد تخمینی این خودرو هم 480 کیلومتر تخمین زده شده است. پس از آغاز تحویل نسخهٔ لانچ ادیشن جنرال موتورز پذیرش سفارشات خرید برای نسخهٔ تولید انبوه لیریک در مدلهای محرک عقب و چهارچرخ محرک را آغاز خواهد کرد.
قیمت پایهٔ لیریک از 60 هزار دلار آغاز میشود که این یعنی در برابر تسلا مدل Y دوربرد با قیمت پایهٔ 59 هزار دلار قرار میگیرد. اولین کراساوور الکتریکی کادیلاک با این قیمت بین مدلهای برقی اقتصادی و لوکس بازار قرار میگیرد بهگونهای که قیمت آن حدود 15 هزار دلار از رقبای غیرلوکس مثل فورد موستانگ مکایی و نیسان آریا بیشتر خواهد بود اما از سوی دیگر حدود 10 هزار دلار از مدلهایی مثل ریویان R1S و مرسدس بنز EQC ارزانتر است. این موضوع ممکن است نهایتاً به نفع لیریک تمام شده و موجب موفقیت آن در بازار شود.