کادیلاک

اولین نمونهٔ پیش‌تولید کادیلاک لیریک از خط تولید خارج شد

رئیس جنرال موتورز «مارک رئوس» به تنسی رفته است تا خروج اولین دستگاه پیش‌تولید کادیلاک لیریک از خط تولید کارخانهٔ اسپرینگ هیل را جشن بگیرد. این کارخانه از زمان آغاز فعالیت خود در سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۷ به‌طور کامل به تولید محصولات ساترن اختصاص داشت و اخیراً به تولید کراس‌اوورهای کادیلاک XT5 و XT6 و همین‌طور جی‌ام‌سی آکادیا می‌پرداخته است. کمی بیش از یک سال پیش هم جنرال موتورز ۲ میلیارد دلار برای تبدیل کارخانهٔ تنسی به مرکز تولید خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کرد.

کادیلاک لیریک نه‌تنها اولین خودرو از سری محصولات مبتنی بر پلت‌فرم اولتیوم است که در این کارخانه تولید خواهند شد بلکه به گفتهٔ رئوس، این کراس‌اوور الکتریکی نُه ماه از برنامه‌ها جلوتر است و برای تحویل به خریداران طی چند ماه آینده در دستور کار قرار گرفته است. لیریک پس از ون باری Bright Drop و جی‌ام‌سی هامر، سومین محصول جنرال موتورز محسوب می‌شود که بر اساس پلت‌فرم جدید اولتیوم ساخته شده است. در سپتامبر گذشته رزرو خرید برای نسخهٔ تولید محدود لانچ ادیشن این خودرو باز شد و تمام نمونه‌های آن در کمتر از ۱۰ دقیقه فروخته شدند هرچند که کادیلاک تعداد تولید نسخهٔ لانچ ادیشن را اعلام نکرده است.

کسانی که این نسخهٔ ویژه را خریداری کرده‌اند، کراس‌اوور الکتریکی جذابی را تحویل خواهند گرفت که به یک پکیج باطری ۱۰۰ کیلووات ساعتی مجهز است. این باطری‌ها یک موتور برقی نصب‌شده در عقب را تغذیه می‌کنند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برد تخمینی این خودرو هم ۴۸۰ کیلومتر تخمین زده شده است. پس از آغاز تحویل نسخهٔ لانچ ادیشن جنرال موتورز پذیرش سفارشات خرید برای نسخهٔ تولید انبوه لیریک در مدل‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک را آغاز خواهد کرد.

قیمت پایهٔ لیریک از ۶۰ هزار دلار آغاز می‌شود که این یعنی در برابر تسلا مدل Y دوربرد با قیمت پایهٔ ۵۹ هزار دلار قرار می‌گیرد. اولین کراس‌اوور الکتریکی کادیلاک با این قیمت بین مدل‌های برقی اقتصادی و لوکس بازار قرار می‌گیرد به‌گونه‌ای که قیمت آن حدود ۱۵ هزار دلار از رقبای غیرلوکس مثل فورد موستانگ مک‌ایی و نیسان آریا بیشتر خواهد بود اما از سوی دیگر حدود ۱۰ هزار دلار از مدل‌هایی مثل ریویان R1S و مرسدس بنز EQC ارزان‌تر است. این موضوع ممکن است نهایتاً به نفع لیریک تمام شده و موجب موفقیت آن در بازار شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. RKH7787

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (266 ديدگاه)

    خداروشکر!
    بالاخره میتونیم نخریم

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
    1. RKH7787

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (266 ديدگاه)

      ولی خداوکیلی خیلی طراحی و کلاس کاری بالایی داره!

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۲
    2. زیزیگولو

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3046 ديدگاه)

      همیشه امید داشته باش چون همیشه فردایی هستش

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۵
  2. Aran+Milan

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (273 ديدگاه)

    تنها شاسی بلندی که از قیافش خوشم میاد

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
  3. زیزیگولو

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    نمیدونم واسه چی یه همچین فکری اومد تو سرم؟؟؟؟ …. فکرشو بکنین که اگه جنرال موتورز مثل صنعت کامپیوترو موبایل پا به پای تکنولوژی حرکت کرده بود الآن ما ماشینای ۲۵ دلاری با مصرف ۳۵۰ کیلومتر تو هر لیتر سوار میشدیم ….. حالا فقط جنرال موتورز نه، بقیه کمپانیا هم به همین شکل

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴
    1. میثم

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2868 ديدگاه)

      این حرفو یه بار بیل گیتس به مدیر وقت جی ام زده بود
      مدیر جی ام هم ظاهرا از خجالتش دراومده بود

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
      1. ALIREZA

        ۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (226 ديدگاه)

        مدیر جی ام چی گفته بود ؟ شما لینکی از این خبر دارین ؟

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    2. جناب ایکس

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1343 ديدگاه)

      میدونی چرا؟ چون صنعت خودرو خیلی بیشتر همون اول پیشرفت کرده و الان آرومتر پیشرفت میکنه، و صنعت کامپیوتر و الکترونیک هم همینطور، اگه پیشرفت خودشو تا یه حدی بکنه اونم یکم کند تر میشه.
      یا مث صنعت سلاح و جنگ افزار که بیشتر پیشرفت خودشو زمان جنگ های جهانی کرد و الان مثلا جدید ترین جنگنده هایی که داریم مثلا f22 و f35 هستند که به ترتیب سال ۱۹۹۷ و ۲۰۰۶ ساخته شدن! الان دیگه اگه هواپیما ها به خصوص جنگنده ها بخوان پیشرفتی کنن، برای مثال فقط الکترونیک داخلشو جدید میکنن نه چیز خیلی بیشتری.
      همیشه علومی درحال پیشرفت سریع هستن که نیازی بهشون باشه، مثلا زمان جنگ جهانی به سلاح خیلی نیاز بود و خیلی هم پیشرفت کرد، الانم رسانه یا جنگ های سایبری‌و … هست، ولی پزشکی همیشه با سرعت هرچه تمام تر پیشرقت کرده و خواند کرد چون همیشه نیاز انسان به سلامتی به و پزشکی‌ وجود خواهد داشت.

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
    3. کیانوش

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      فکرشم اشتباه اولا که تعداد فروش ی محصول صنعت خودرو رو با ی محصول صنعت فناوری مقایسه کنی میفهمی که مثلا اپل در سال دویست و پنجاه میلیون موبایل میفروشه اونوقت مرسدس بنز دو میلیون میفروشه و مجبوره حداقل ده محصول توسعه بده به خاطر این حجم فروش که توسعه هرکدومشون هزینه میلیارد یورویی داره واسش اما اپل یک محصول توسعه داده که نود درصد قطعاتش رو بقیه کمپانی ها به صورت ماژول اماده بهش میدن خودشم نهایتا چند تا قطعه به خصوص رو توسعه بده و نرم افزاری که یک دهه پیش توسعه داده سالانه اپدیت کنه قیمت محصولاتشم اصلا ابدا ارزون نیست هزار و پونصد دلار واسه دویست گرم مواد اولیه کجاش ارزونه ی خودرو بخواد ساخته بشه حداقل ده تن مواد اولیه میخواد سنگ اهن که همش تبدیل به فولاد نمیشه یا المینیوم یا چرم کابین بعضی شرکت ها خودشون مجبورن دامداری بزنن تا به خوبی از گاو ها مراقبت بشه که پوستشون اسیب نبینه و به درد چرم مرغوب بخوره اصلا ابدا قابل قیاس نیستن تعدا قطعات داخل خودرو های الان رو برو ببین بعد مقایسه کن نمیگم فناوری صنعت ساده تر یا بی دردسر تریهپیچیده ترین کارشون چیپ سازی هستش که الان فق شاید سه تا کمپانی بتونن با فناوری روز انجامش بدن اینتل سامسونگ و تایوان خط تولیدشون هر ساله هزینه چند ده میلیارد دلاری داره اما چون فروششون در حد میلیارد محصول هستش به صرفه میشه واسشون

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. مسعود

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (442 ديدگاه)

    این رو میگن یک طراحی ناب و همه پسند
    نه اون که با تمام ادعاش معلوم نیست چی طراحی کرده … اینا به کنار در تولیدشم مونده و رگباری تولیدش داره عقب میفته😝

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  5. rezars pc

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (460 ديدگاه)

    فوق العادس منتها بردش نسبت به تسلا کمتر و قدرتش کمتره اما یکسری ویژیگی هایی برای من داره که داشتنشو به مدل y ترجیح میدم بچه های گروه تلگرام هم زخم کردم انقدر فرستادم از عکساش (:

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۴
  6. مردیم از خوشی

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (868 ديدگاه)

    به به چه میکنند آمریکای ها

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
  7. مردیم از خوشی

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (868 ديدگاه)

    کار داره برا تسلا سخت میشه ولی تسلا می‌تونه باز هم همین سرعت پیش رفت تو فروش را تجربه کنه اگه دوتا کار به زودی انجام بده :

    یک زمین بازی را عوض کنه بره جای که رقیبی نیست یعنی محدود ۲۵ هزار دلاری ها ، پرفروش ترین رنج قیمت

    دو تکنولوژی های جدید که سال ها روش کار کرده را وارد خودرو هاش کنه ، مثل خودران و… (به شکل رسمی و با مجوز )

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  8. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    این کجا تسلا کجا.
    تسلا به صفحه نمایش لیریک هم نمیرسه

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۰
  9. net

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1891 ديدگاه)

    چراغ عمودی زیر چراغ جلو و خط سفید افقی بالای جلوپنجره و جلوپنجره و چراغ نواری عقب که تا بالای ستون سقف رفته جالب نیست.ال سی دی داشبورد گوشه هایش گرد هست جالب نیست اگر چهار گوشه راست مستطیلی داشت قشنگتر میشد.اگر چراغ عمودی نازک زیر چراغ عقب نداشت قشنگتر میشد

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
  10. جناب ایکس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1343 ديدگاه)

    از نظر طراحی بهترین الکتریکی هست، حتی از E-Tron هم بهتر

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  11. net

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1891 ديدگاه)

    شیشه عقب که مثل جگوار i pace خمیدگی زیاد داره جالب نیست

    موافقم ۲
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا