کادیلاک

تصاویر دیجیتالی وانت پیکاپ کادیلاک با الهام از طراحی اسکالید IQ

طراحان خلاق دنیای خودرو تصاویر دیجیتالی جدیدی از وانت پیکاپ کادیلاک را با الهام از شاسی‌بلند اسکالید IQ منتشر کرده‌اند.

شاید با خود فکر کنید کادیلاک پیش از این در کلاس وانت‌ها اصلاً حضور نداشته است اما این‌طور نیست. خودروی اسکالید EXT که بر پایه پلتفرم GMT800 ساخته شده بود و قرابت‌های زیادی با شورولت آوالانش و هامر H2 داشت در بازار اصلاً موفق نشد و شکست سختی را به این برند آمریکایی تحمیل نمود. اما جنرال موتورز از این اتفاق درس گرفت و به ویژه پس از شکست فورد و لینکلن در فروش پیکاپ لوکس بلک وود دیگر سراغ چنین محصولاتی نرفت. همین موضوع درباره مارک LT هم صدق می‌کند که در سال ۲۰۰۸ با بازار آمریکا و شش سال بعد با بازار مکزیک وداع کرد. اسکالید EXT در کارخانه سیلائو مکزیک تولید می‌شد اما در سال ۲۰۱۳ تولید آن متوقف شد و بنا به گفته کادیلاک، فروش کلی خودرو در آن سال به ۱۹۷۲ دستگاه رسید.

نسخه‌های فول و سطح بالای جی ام سی سیرا ۱۵۰۰، فورد F-150 و رم ۱۵۰۰ ارزش بهتری نسبت به کادیلاک داشتند و از نظر قابلیت‌های یدک کشی و حمل بار نیز بهتر عمل می‌کردند. به همین خاطر بود که این خودرو خاطره تلخی را برای کادیلاک ثبت کرد اما ظاهراً طراحان مستقل دنیای خودرو می‌خواهند کادیلاک را دوباره وارد میدان کنند و به همین خاطر اسکالید EXT را به عنوان یک وانت برقی احیا کرده‌اند.

این رندرها در بهترین زمان ممکن منتشر شده‌اند چراکه جنرال موتورز قبلاً یک وانت پیکاپ برقی با نام هامر را تولید کرده هرچند بدون هرگونه تعجب باید گفت فروش آن خیلی بالا نیست. این خودرو سال قبل به فروش ۳۲۴۴ دستگاهی در آمریکا رسید درحالی‌که فورد F-150 لایتنینگ فروش ۲۴,۱۶۵ دستگاهی را بر جای گذاشت. شاید برخی افراد معتقد باشند تولید اسکالید EXT بر پایه شاسی‌بلند اسکالید IQ تأثیری روی فروش هامر برقی نخواهد گذاشت اما از طرف دیگر باید گفت جنرال موتورز خودروی دیگری با نام جی ام سی سیرا برقی دنالی را نیز تولید می‌کند.

سیرا برقی دنالی ادیشن ۱ یک محصول لوکس با قیمت حدود ۱۰۹ هزار دلار است و با این تفاسیر باید گفت وانت پیکاپ کادیلاک در صورت تولید می‌تواند قیمت بسیار بالاتری داشته باشد. شاید برخی افراد حاضر به پرداخت ارقام هنگفتی برای وانت کادیلاک باشند اما بسیاری از افراد معتقدند این خودرو در نهایت یک شکست دیگر برای جنرال موتورز خواهد بود. این خودروساز آمریکایی از پلتفرم BT1 برای محصولات برقی خود استفاده می‌کند و در آینده شاهد تولید نسخه‌های بدون آلایندگی تاهو، سابربن، یوکان و یوکان XL با همین پلتفرم خواهیم بود.

کارخانه دیترویت جنرال موتورز کار تولید این پلتفرم را بر عهده دارد. این سایت تولیدی در ابتدا به دوج تعلق داشت اما پس از پایان همکاری با کرایسلر در سال ۱۹۸۰ جنرال موتورز آن را خریداری کرد. در سال ۱۹۸۵ نیز کارخانه موردبحث تولید خودرو را با مونتاژ کادیلاک سویل ۱۹۸۶ دیفرانسیل جلو از سر گرفت. پلتفرم برقی دیگر جنرال موتورز با نام BEV3 شناخته می‌شود که از نوع اسکیت بورد است و در کادیلاک لیریک بکار می‌رود. کادیلاک لیریک خودرویی با ابعاد مشابه XT5 است و قیمت آن در آمریکا به حدود ۵۹ هزار دلار می‌رسد. تخمین زده شده قیمت کادیلاک اسکالید IQ نیز از حدود ۱۳۰ هزار دلار شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2233 ديدگاه)

    تجربه نشون داده که پیکاپ لوکس جواب نمیده لینکلن بلک وود و کادیلاک ای ایکس تی که خوده مقاله هم اشاره کرده و همچنین بنز ایکس کلاس که پلت فرم نیسان ناوارو رو داشت و با قیمت گران به عنوان پیکاپ لوکس موفق نشد

    موافقم 29
    مخالفم 6
  2. Taha Ayoobi

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1089 ديدگاه)

    ولی فک نکنم بتونه خوب ظاهر بشه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  3. رامتین

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3038 ديدگاه)

    واقعا سلایق آمریکایی ها جالبه…

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. امیر علی

      ۳۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      آره قشنگ تر زدن تو طرح اسکلید

      موافقم 6
      مخالفم 7
  4. Dark Knight

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (439 ديدگاه)

    این طراحان خلاق که اول مطلب بهشون اشاره کردید فکر کنم طراحان ویرانخودرو و سایپا بودن که هر چیزی بهشون بدی میکنن وانت ( خداییش بعد از ایم همه سال هنوز پراید وانت رو درک نکردم ) 😂

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. RAM1500TRX

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (182 ديدگاه)

    وانت امریکایی فقط
    RAM TRX
    FORD RAPTOR

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا