تصاویر دیجیتالی وانت پیکاپ کادیلاک با الهام از طراحی اسکالید IQ

شنبه 30 دی 1402 - 13:30
مطالعه 4 دقیقه
cadillac-pickup-truck-rendered-with-2025-cadillac-escalade-iq-styling-traits-227826_1
طراحان خلاق دنیای خودرو تصاویر دیجیتالی جدیدی از وانت پیکاپ کادیلاک را با الهام از شاسی‌بلند اسکالید IQ منتشر کرده‌اند.
تبلیغات

شاید با خود فکر کنید کادیلاک پیش از این در کلاس وانت‌ها اصلاً حضور نداشته است اما این‌طور نیست. خودروی اسکالید EXT که بر پایه پلتفرم GMT800 ساخته شده بود و قرابت‌های زیادی با شورولت آوالانش و هامر H2 داشت در بازار اصلاً موفق نشد و شکست سختی را به این برند آمریکایی تحمیل نمود. اما جنرال موتورز از این اتفاق درس گرفت و به ویژه پس از شکست فورد و لینکلن در فروش پیکاپ لوکس بلک وود دیگر سراغ چنین محصولاتی نرفت. همین موضوع درباره مارک LT هم صدق می‌کند که در سال 2008 با بازار آمریکا و شش سال بعد با بازار مکزیک وداع کرد. اسکالید EXT در کارخانه سیلائو مکزیک تولید می‌شد اما در سال 2013 تولید آن متوقف شد و بنا به گفته کادیلاک، فروش کلی خودرو در آن سال به 1972 دستگاه رسید.

نسخه‌های فول و سطح بالای جی ام سی سیرا 1500، فورد F-150 و رم 1500 ارزش بهتری نسبت به کادیلاک داشتند و از نظر قابلیت‌های یدک کشی و حمل بار نیز بهتر عمل می‌کردند. به همین خاطر بود که این خودرو خاطره تلخی را برای کادیلاک ثبت کرد اما ظاهراً طراحان مستقل دنیای خودرو می‌خواهند کادیلاک را دوباره وارد میدان کنند و به همین خاطر اسکالید EXT را به عنوان یک وانت برقی احیا کرده‌اند.

این رندرها در بهترین زمان ممکن منتشر شده‌اند چراکه جنرال موتورز قبلاً یک وانت پیکاپ برقی با نام هامر را تولید کرده هرچند بدون هرگونه تعجب باید گفت فروش آن خیلی بالا نیست. این خودرو سال قبل به فروش 3244 دستگاهی در آمریکا رسید درحالی‌که فورد F-150 لایتنینگ فروش 24,165 دستگاهی را بر جای گذاشت. شاید برخی افراد معتقد باشند تولید اسکالید EXT بر پایه شاسی‌بلند اسکالید IQ تأثیری روی فروش هامر برقی نخواهد گذاشت اما از طرف دیگر باید گفت جنرال موتورز خودروی دیگری با نام جی ام سی سیرا برقی دنالی را نیز تولید می‌کند.

سیرا برقی دنالی ادیشن 1 یک محصول لوکس با قیمت حدود 109 هزار دلار است و با این تفاسیر باید گفت وانت پیکاپ کادیلاک در صورت تولید می‌تواند قیمت بسیار بالاتری داشته باشد. شاید برخی افراد حاضر به پرداخت ارقام هنگفتی برای وانت کادیلاک باشند اما بسیاری از افراد معتقدند این خودرو در نهایت یک شکست دیگر برای جنرال موتورز خواهد بود. این خودروساز آمریکایی از پلتفرم BT1 برای محصولات برقی خود استفاده می‌کند و در آینده شاهد تولید نسخه‌های بدون آلایندگی تاهو، سابربن، یوکان و یوکان XL با همین پلتفرم خواهیم بود.

کارخانه دیترویت جنرال موتورز کار تولید این پلتفرم را بر عهده دارد. این سایت تولیدی در ابتدا به دوج تعلق داشت اما پس از پایان همکاری با کرایسلر در سال 1980 جنرال موتورز آن را خریداری کرد. در سال 1985 نیز کارخانه موردبحث تولید خودرو را با مونتاژ کادیلاک سویل 1986 دیفرانسیل جلو از سر گرفت. پلتفرم برقی دیگر جنرال موتورز با نام BEV3 شناخته می‌شود که از نوع اسکیت بورد است و در کادیلاک لیریک بکار می‌رود. کادیلاک لیریک خودرویی با ابعاد مشابه XT5 است و قیمت آن در آمریکا به حدود 59 هزار دلار می‌رسد. تخمین زده شده قیمت کادیلاک اسکالید IQ نیز از حدود 130 هزار دلار شروع خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.