خودروی مسابقه کادیلاک V-LMDh با پیشرانه قدرتمند 670 اسب بخار معرفی شد
کادیلاک از خودروی مسابقه جدید خود با نام V-LMDh که دارای پوشش بدنه جذابی است رونمایی کرد. این خودرو با قدرت 670 اسب بخار خود قرار است اولین بار در مسابقات رولکس 24 دیتونا مسابقه دهد و حالا میتوانیم نگاهی به برخی جزئیات آن داشته باشیم.
کادیلاک سه نمونه از این خودروی مسابقه را به نمایش درآمده که هر سه آنها دارای بخش پشتی سیاهرنگ با نشان سری V در تیغهای هستند که بین کاکپیت و بال عقب کشیده شده است. در بخش جلوی خودروی مسابقه کادیلاک V-LMDh میتوانیم رنگهای آبی، طلایی و قرمز را ببینیم که این رنگها در واقع رنگهای نشان V هستند. خودروی شماره 1 طلایی و قرمز شماره 31 در مسابقات ایمسا WeatherTech آمریکا شرکت خواهند کرد درحالیکه خودروی شماره 2 آبیرنگ راهی مسابقات قهرمانی استقامت جهانی فیا خواهد شد. روری هاروی نایبرئیس کادیلاک میگوید:
کادیلاک آماده رقابت با بهترین تیمهای آمریکای شمالی و دنیاست. از جمله این مسابقات سخت و طاقتفرسا میتوان به مسابقات 24 ساعته لمان اشاره کرد.
خودروی مسابقه کادیلاک V-LMDh به پیشرانه 8 سیلندر 5.5 لیتری تنفس طبیعی با کد داخلی LMC55R مجهز است. این خودرو همچنین از سیستم هیبریدی موجود در تمامی خودروهای این کلاس استفاده میکند تا قدرت ترکیبی 670 اسب بخار را داشته باشد. بر پایه قوانین موجود، این قدرت حداکثر خروجی پیشرانه خودروهای مسابقهای است. همکار پیشرانه نیز گیربکس 7 سرعته سکونشئال بوده و شاسی را نیز شرکت دالارا تولید میکند. خودروهای رقیب کادیلاک بجای استفاده از نیروگاههای تنفس طبیعی روی به نمونههای توربو آوردهاند. برای مثال پورشه به پیشرانه 8 سیلندر 4.6 لیتری توئین توربو مجهز شده درحالیکه بی ام و از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو استفاده میکند و آکورا هم پیشرانه 6 سیلندر 2.4 لیتری توئین توربو را برگزیده است. لامبورگینی نیز پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو را بکار خواهد گرفت.
کادیلاک پس از به دست آوردن موفقیتهای زیاد در مسابقات ایمسا میخواهد در کلاس جدید LMDh حضور یابد. این خودروساز در سالهای 2017، 2018 و 2021 پیروز مسابقات ایمسا شد و در سالهای 2017 تا 2020 نیز توانست پیروزهای ارزشمندی را در مسابقات رولکس 24 دیتونا به دست آورد. این خودروساز اخیراً نیز اعلام کرد با شرکت آندرتی همکاری خواهد کرد تا راهی مسابقات فرمول یک شود. البته فرمول یک برنامه جداگانهای نیست به مسابقات استقامت جهانی دارد. هاروی میگوید:
از نظر ما حضور در فرمول یک تکمیل کننده کاری خواهد بود که انجام میدهیم. این تصمیم تأثیری روی سایر مسابقات نخواهد داشت.