کادیلاک

گرامیداشت ۲۰ سالگی برند کادیلاک سری V در سال ۲۰۲۴

سال آینده میلادی زیر برند پرفورمنس کادیلاک سری V بیست ساله می‌شود و به همین خاطر آمریکایی‌ها برنامه‌هایی را برای گرامیداشت آن در نظر خواهند گرفت.

در سال ۲۰۰۴ بود که کادیلاک با معرفی CTS-V تأسیس زیر برند سری V را اعلام کرد. معرفی آن خودرو به معنی اعلام رقابت با بخش AMG مرسدس و بخش M بی ام و بود؛ اما برنامه‌های گرامی داشت زیر برند کادیلاک از چند روز آینده در پیست سبرینگ شروع خواهد شد. این خودروساز آمریکایی در حال برنامه‌ریزی برای معرفی محصولات و ویژگی‌های جدید خود است اما به جزئیات چندانی از آن اشاره نمی‌کند. البته باید گفت پیست سبرینگ اهمیت زیادی برای کادیلاک دارد چراکه در آنجا شاهد شروع فعالیت‌های موتور اسپرت سری V با خودروی CTS-V.R بودیم، خودرویی که توانست پیروز مسابقه SCCA پرو چلنج GT شود. کادیلاک یک‌بار دیگر با خودروی هیبریدی و جدید سری V.R در رقابت‌های ایمسا و قهرمانی استقامت جهان فیا حضور خواهد یافت.

آمریکایی‌ها در طول ۲۰ سال گذشته و در طول بیش از ۴ نسل اقدام به معرفی ۱۳ مدل متفاوت از سری V کرده‌اند. اولین نسل این خودروها شامل CTS-V، XLR-V و STS-V بودند و ابتدا CTS-V راهی بازار شد. خودروی موردبحث در پیست‌های مشهوری همچون نوربرگ رینگ توسعه یافته بود. در نسل دوم محصولات سری V نیز خودروهای CTS-V واگن، کوپه و سدان تولید شدند. سومین نسل سری V آخرین باری بود که CTS-V تولید می‌شد هرچند خودروی کوچک‌تر ATS-V برای اولین بار معرفی شد. نسل فعلی محصولات این زیر برند پرقدرت‌ترین آن‌ها هستند و دو مدل بلک وینگ و اولین نسخه از اسکالید V را شاهد هستیم. اسکالید پرفروش‌ترین محصول این خانواده به شمار می‌رود و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن با قدرت ۶۸۲ اسب بخار خود باعث می‌شود اسکالید V عنوان پرقدرت‌ترین خودروی تولیدی تاریخ کادیلاک را یدک بکشد.

کادیلاک می‌گوید خودروهای مسابقه‌ای و هیبریدی سری V.R شروع پنجمین نسل تولید محصولات این خانواده هستند و بنابراین باید منتظر آینده بود. البته می‌دانیم که CTS-V بلک وینگ همچنان عرضه خواهد شد چراکه اخیراً تصاویر جاسوسی نسخه فیس لیفت آن منتشر شده‌اند. مشتاقیم بدانیم سری V در برنامه‌های برقی سازی جنرال موتورز چه جایگاهی خواهد داشت. برند کادیلاک در سال جاری میلادی سه محصول برقی جدید را معرفی خواهد کرد و احتمالاً سال آینده نیز شاهد تولید آن‌ها خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4332 ديدگاه)

    چهره ی اکثر مدلای کادیلاک معمولاً عضلانی هستش و مثل اینکه مدل هم از این قاعده مستثنا نیستش و مطمئناً یه موتور پر قدرتم زیر کاپوتش داره

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۵
  2. mercedes

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    زیبا ترین زبان طراحی آمریکایی

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۷
  3. R@min

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1378 ديدگاه)

    هر چند پایین اوردن کلاس کادیلاک و رقابت با AMG و M-POWER دوست نداشتم اما به حفظ کادیلاک کمک شایانی کرد و محصولات جذابی ساخت. از طرفی تعهد جی ام به رقابت حداکثری با آلمانی ها بی سابقه بود و کارو به جایی رسوند که پای تیم ریسینگ کوروت و کادیلاک هم به محصولات سری V باز کرد.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲۹
    1. سوشیانت

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1360 ديدگاه)

      چرا جایگاهش پایین اومد؟؟؟ اتفاقا اینطوری نشون داد توانایی رقابت با خودرو های پرفورمنس بنز و بی ام و رو داره

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۴
  4. F22RAPTOR

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2528 ديدگاه)

    ایکاش یکی بیاد بگه چرا اون موتور ۴.۲ لیتری
    رو کلا منحل کردن

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
    1. R@min

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1378 ديدگاه)

      گرون بود حاشیه سودشون میومد پایین.

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  5. (Ali(chevynova

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6666 ديدگاه)

    ماشالاه ۱۲۱ سال اصالت کادیلاک
    ماشالاه وقار
    اصل امریکن
    سریv کادیلاک نشون داد که این برند مخصوص سناتورها و افراد رده بالای جامعه نیست و جوان ترها هم میتونن باهاش لذت رانندگی رو تجربه کنن

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲۸
    1. (Ali(chevynova

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (6666 ديدگاه)

      اما خوبه به مناسبت تولد بخش پرفورمتس کادیلاک بریم ۵۵ سال عقب تر
      در سال ۱۹۶۸ کادیلاک انجین جدیدی رو معرفی کرد با حجم ۴۷۲ اینچ و قدرت ۳۷۵ اسب

      When Cadillac debuted its new creation in the 1968 models, the V-8 was produced with a 4.30-inch bore and 4.06-inch stroke to yield 472 cubic inches (7.7 liters), the largest passenger car engine in the industry. With 10.5:1 compression, it produced 375hp and 525-lbs ft of torque when it was introduced.
      این انجین۷/۷ لیتری با ۵۲۵ نیوتن گشتاور!!!! روی انواع کوپه ها و سدانها و لیموزین های کادیلاک استفاده میشد

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲۲
      1. شاهین

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (4426 ديدگاه)

        البته گشتاوری که شما نوشتین ۵۲۵ پوند فیت هستش و اگه بخوایم به نیوتون متر تبدیل کنیم میشه رقم ۷۱۲.

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۱
        1. (Ali(chevynova

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (6666 ديدگاه)

          حق با شماست پوزش

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۵
  6. Alan.r

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    گرامیداشت بیست سال شکست از AMG و ام پاور😂

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۵۵
    1. vr6

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (62 ديدگاه)

      بخندید آبروش نره 😁

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۱۰
    2. (Ali(chevynova

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (6666 ديدگاه)

      بنز و بی ام و از تسلا ۱۰ ساله که امسال تو فروش شکست خوردن

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱۵
    3. (Ali(chevynova

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (6666 ديدگاه)

      مثل بی ام و و بنز که از تسلا باختن در فروش؟

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱۵
      1. Alan.r

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1065 ديدگاه)

        علی خان
        محصولات مرسدس و بیمر قیمت های بسیار بالایی دارن و هر کسی توانایی خریدشون رو نداره پس نباید انتظار فروش بسیار رو ازشون داشت
        بوگاتی و کونیخزگ و رولزرویس و ….. هم فروش بسیار کمی دارن پس لابد اونا به درد نخورن؟؟

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۹
        1. دیمن

          ۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (125 ديدگاه)

          ماشینی کارآمد واقتصادی است که در همه جوانب مقرون به صرفه باشه، خصوصا قیمت

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    4. سوشیانت

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1360 ديدگاه)

      فعلا که amg و m power باید برن گرامیداشت شکست از ct5 v بلک وینگ رو بگیرن با اون همه ادعا نتونستن به تاپ اسپید و قدرتش برسن مخصوصا ام پاور با اون تاپ اسپید مسخره ۳۰۵😂 نمیدونم بی ام و تا کی قراره رو این ۳۰۵ درجا بزنه

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۷
      1. Alan.r

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1065 ديدگاه)

        جناب سوشیانت
        تاپ اسپید فقط تو سگمنت هایپرکار اهمیت داره و لاغیر این صد بار
        تو این سگمنت معیار های دیگه ای وجود داره که تو اونا کادیلاک به گرد مرسدس و بیمر هم نمی‌رسه

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۹
        1. ARMAN سابق

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (379 ديدگاه)

          داداش شما وقتی مسخره می کنی مسخره میشه
          یه قاعده کلی
          اصلا لازمه بیای چیزی بگی؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        2. سوشیانت

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1360 ديدگاه)

          اگه اینطوریه خب تو هایپر کار ها هم شاهد شتاب بسیار بهتری هستیم پس شتاب هم مهم نیست دوست عزیز صد بار گفتم معنی پرفورمنس یعنی شتاب قدرت و تاپ اسپید

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. بی خیال اسم 2

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (108 ديدگاه)

        چه جالب کادیلاک ct5 v باید گرامیداشت شکست از بی ام و ام ۵ سی اس تو شتاب رو بگیره منم نمی دونم تا کی کادیلام می خواد تو شتاب اینقدر شکست بخوره

        موافقم ۹
        مخالفم ۸
        1. سوشیانت

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1360 ديدگاه)

          پرفورمنس شامل سه بخش شتاب و قدرت و تاپ اسپید میشه ام فایو سی اس فقط تو شتاب بهتره ولی تو دو مورد دیگه به کادیلاک نمیرسه در ضمن مهندسی کادیلاک تو شتاب هم به قدری عالی بوده که با اینکه دف عقبه صفرتاصد ۳.۴ میزنه ام فایو اگه دف عقب بود تو خواب هم به کادیلاک نمیرسید میخوای ثابت کنم برات اسکالید وی دو دفه و با اینکه خیلی بزرگتره و شاسی مستقله شتابش از x7 بیشتره😂😂😂

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  7. JDM سابق

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (355 ديدگاه)

    کادیلاک مشکلش اینه RWD هست(حتی نسخه بلک وینگ هم RWD بود. یکسری از نسخه های پایه AWDداشت)که اونم بخاطر عشق و حال آمریکاییاست در نتیجه بهش خورده نمی‌گیرم چون لذت مشتری هاش رو به رقابت و این چیزا ترجیح میده

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. Camaro ZL1 427

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (132 ديدگاه)

      به نظر من کادیلاک میتونست برای نسخه های بلک وینگ
      هم AWD رو در نظر بگیره تا شتاب و کنترل بهتری داشته باشه و کسی که میخواد درگیر رانندگی بشه و لذت ببره بره RWD بخره
      همین موضوع درباره کامارو،ماستنگ،چلنجر و چارجر صدق میکنه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا