کادیلاک

کادیلاک لیریک؛ سلاح مخفی جنرال موتورز برای جذب مشتریان تسلا

لیریک، حدود ۱۰ درصد از مشتریان تسلا را جذب کرده و کادیلاک را به رقیبی جدی در بازار خودروهای الکتریکی تبدیل کرده است.

خودروهای الکتریکی دیگر نه یک محصول خاص هستند و نه تازگی دارند. با ورود مدل‌های جدید از خودروسازان مختلف، رقابت در این بازار داغ‌تر شده و کادیلاک، برند لوکس جنرال موتورز، قصد دارد سهمی بزرگ از این بازار را تصاحب کند. استراتژی کادیلاک شامل جذب مشتریان از دیگر برندها، به‌ویژه تسلا است و نتایج اولیه نشان‌دهنده موفقیت چشمگیر این برند است. بر اساس اظهارات یکی از مدیران جنرال موتورز، حدود ۸۰ درصد خریداران خودروهای الکتریکی کادیلاک از دارندگان خودروهای دیگر برندها هستند. نکته جالب‌تر اینکه تقریباً یک نفر از هر ۱۰ نفر از این مشتریان جدید پیش‌تر صاحب خودروی تسلا بوده‌اند.

ستاره اصلی این موفقیت، کادیلاک لیریک، است. این خودرو با نمایشگر خمیده ۳۳ اینچی OLED، امکانات لوکس متعدد و برد قابل‌قبول، توانسته نظر مشتریان را جلب کند. داده‌ها نشان می‌دهند که حدود ۲۵ درصد از مالکان تسلا که خودروی خود را با کادیلاک تعویض کرده‌اند، لیریک را انتخاب کرده‌اند. برد فرانز، مدیر بازاریابی جهانی کادیلاک گفت:

ما فرصتی عالی برای افزایش نرخ جذب مشتریان تسلا می‌بینیم. تنوع سبد محصولات ما کلید موفقیت است. در گذشته، نرخ جذب مشتریان تسلا برای لیریک بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بود، اما حالا شاهد جهش قابل‌توجهی در این زمینه هستیم.

آیا برخی مالکان تسلا از این برند خسته شده‌اند؟

جالب است که تحلیلگران معتقدند است این روند بیشتر به تمایل مشتریان برای خروج از اکوسیستم تسلا مربوط است تا جذابیت خاص لیریک. جوزف یون، تحلیلگر بینش مصرف‌کننده در ادموندز می‌گوید:

کسانی که اکنون تسلا را ترک می‌کنند، به نظرم تصمیم آگاهانه‌ای برای خروج از این برند دارند. اگر اولویت شما ترک سریع تسلا باشد، احتمالاً به مقایسه مدل‌های دیگر تسلا برای خرید بعدی فکر نمی‌کنید.

این روند ممکن است در آینده نیز ادامه یابد. تسلا با چالش‌های متعددی در سطح برند مواجه است، ازجمله نگرانی‌های مربوط به کیفیت و خدمات. در مقابل، کادیلاک با سبد محصولات الکتریکی قوی‌تر از همیشه وارد میدان شده است. فرانز تأکید کرد:

کادیلاک در خط مقدم خودروهای الکتریکی قرار دارد. با تکمیل سبد شاسی‌بلندهای ما با مدل وستیک، آماده‌ایم تا به برند لوکس الکتریکی شماره یک تبدیل شویم.

مقایسهٔ خریداران

داده‌های ادموندز نشان می‌دهد که خریداران لیریک به مدل‌هایی مانند کادیلاک اپتیک، آکورا ZDX، فورد موستانگ Mach-E و ب‌ام‌و iX نیز توجه دارند. پس از این‌ها، کیا EV9 و خودروهای الکتریکی جنرال موتورز مانند شورلت بلیزر و اکوئناکس EV در رتبه‌های بعدی قرار دارند. هنوز زود است که بگوییم آیا کادیلاک می‌تواند جایگاه برتر در بخش لوکس خودروهای الکتریکی را از آن خود کند اما چشم‌انداز این بازار در حال تغییر است. خریداران در بازار خودروهای الکتریکی بیش از هر زمان دیگری گزینه دارند. سؤال اصلی این است که آیا این شتاب ادامه خواهد یافت یا مقررات جدید، نگرانی‌های تعرفه‌ای و مشکلات زیرساختی خودروهای الکتریکی این روند را تغییر خواهند داد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (748 ديدگاه)

    قطعا کادیلاک البته اگر بتونه با برد و شتاب اون تسلا رقابت کنه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  2. Hf capri

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (172 ديدگاه)

    استاندارد جهان هم برقی شد.

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7782 ديدگاه)

      نه اونکه بنز و بی ام و برقی نشدن

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. Hf capri

        ۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (172 ديدگاه)

        کادیلاک غیر از CT5 وCT4 و اسکالید خودروی بنزینی دیگری نداره ولی بنز و شرکت های دیگر به تعداد مدل برقی مدل بنزینی هم دارند تا بتونند مشتریان هر دو بازار رو داشته باشند ولی کادیلاک داره به طور کامل برقی میشه و بازار بنزینی ها رو رها میکنه.

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. (Ali(chevynova

          ۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7782 ديدگاه)

          منطق المانی فن بهتر از این نمیشه

          موافقم 3
          مخالفم 8
        2. Cadillac-V

          ۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (331 ديدگاه)

          اگه یکم منطقی باشی میبینی باوجود این همه محدودیت هایی که اتحادیه اروپا می‌زاره قطعا اروپایی ها زودتر از آمرکیایی ها برقی میشن، همین الانش یه فیبر کربن نمیزارن استفاده بشه!!! وقتی چنین قوانین مسخره و فوق العاده محدود کننده ای دارن قطعا زودتر از آمرکیایی ها تمام برقی میشن اینو مطمئن باش

  3. Hf capri

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (172 ديدگاه)

    استاندارد جهان هم بنزین را رها کرد رفت سراغ برق شاید اونجا حرفی برای گفتن داشته باشه.

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7782 ديدگاه)

      بنز c63 amgبا موتور ۴ سیلندر خریدار نداره
      بنزx کلاس هم بخاطر فروش پایین از رده خارج شده
      سهام بنز هم ۱۲ درصدش برا جیله
      پورشه کاهش فروش ۴۹ درصدی تایکان رو ثبت کرده
      بعد طرف اومده میگه کادیلاک بده😁
      فرار رو به جلو یعنی همین دیگه

    2. Cadillac-V

      ۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (331 ديدگاه)

      خداروشکر کنین چون همین الانش کادیلاک اسکالیدV که X7 و GLS600 رو رَنده کرد
      سوپرسدان کادیلاک CT5-V Blackwing هم اومد و M5 که انقد ازش میگین رو رَنده کرد

      لطفا تو همون بنزینیش یه حرفی برا گفتن داشته باشین 🙏🏻
      https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/

  4. مدی

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1264 ديدگاه)

    چه قیافه باوقاری داره 😅

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. Amir

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    لیریک هم چهره بیرونی بهتری داره هم فضای داخلی بهتر محصولات تسلا کلا هیچ قشنگی تو هیچ قسمتی از طراحی داخلی و بیرونی ندارن

    موافقم 7
    مخالفم 2
  6. (Ali(chevynova

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7782 ديدگاه)

    سال تاسیس کادیلاک به ۱۹۰۲ برمیگرده
    بنیاد این کمپانی بر اساس اختراعات متعدد بوده که برای اولین بار به صنعت خودروسازی معرفی کرده مثل گیربکس اتومات و سقف فلزی و استارتر برقی و ….
    این خودروساز که لقبش استاندارد جهانه بعد سالها دوباره داره به اصلش برمیگرده

    بابا مرحبا فلیتوود ۱۹۷۵
    بابا مرحبا الدورادو ۱۹۷۳
    بابا مرحبا موتور ۵۰۰

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. Hf capri

      ۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (172 ديدگاه)

      با برق به استاندارد برمیگرده؟ خودروهای برقی لوکس امروزه طرفدار چندانی ندارند. کادیلاک اگر قراره استاندارد جهان باشه باید بنزینی باشه.
      بعد از اونهم سال تاسیس لزوما باعث ساخت بهترین خودرو ها نمیشه.
      مثلا شرکت هایی مثل SSC. جیومارو. زینگر و…
      پیشینه خیلی کمتری از کادیلاک. لامبورگینی و..
      دارند و چنین خودرو هایی میسازند.
      سابقه تاسیس لزوما باعث نمیشه که برند در آینده موفق باشه نهایتا باعث میشه یکسری مشتری وفادار و استفاده تبلیغاتی داشته باشه.

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. (Ali(chevynova

        ۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7782 ديدگاه)

        چقدر برای امثال تو زور داره وقتی از لیست اختراعات خودروسازان امریکایی و تاریخ تاسیسشون کامنت میذارم

        ((بعد از اونهم سال تاسیس لزوما باعث ساخت بهترین خودرو ها نمیشه.
        مثلا شرکت هایی مثل SSC. جیومارو. زینگر و…
        پیشینه خیلی کمتری از کادیلاک. لامبورگینی و..
        دارند و چنین خودرو هایی میسازند.))

        تمام این شرکتهای که نام بردی یه ثبت اختراع مثل کادیلاک ندارن و صرفا فقط ماشین ساختن

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. Hf capri

          ۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (172 ديدگاه)

          من حرفی از ثبت اختراع زدم؟
          بحث رو به حاشیه نبر. حرف شما درست هیچ ثبت اختراعی ندارند.
          اگر میخوای از اختراعات اروپایی ها هم برات بگم که لیستش از مال شما هم طولانی تر میشه.
          اولین موتور احتراق داخلی. اولین طراحی از خودرو. اولین پیشرانه هیبریدی. اولین موتور دیزلی و…
          حرف من اینه که اون پیشینه تاسیس و ثبت اختراعاتی که شما اینقدر تبلیغشو میکنی لزوما باعث ساخت بهترین خودرو نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا