کادیلاک

اعلام مشخصات کامل اسکالید V، قوی‌ترین و گران‌ترین کادیلاک تاریخ

اوایل سال ۲۰۲۲ کادیلاک با انتشار چند تصویر، پیش‌نمایشی از نسخهٔ قدرتمند اسکالید V را ارائه کرد و حالا مشخصات و جزئیات کامل این شاسی‌بلند فول سایز پرفورمنس را اعلام کرده است. اصلی‌ترین ویژگی این ماشین زیر کاپوت آن پنهان شده یعنی جایی که همان نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ سدان پرفورمنس CT5-V بلک‌وینگ قرار گرفته است. بااین‌حال، این موتور در اینجا به سوپرشارژ بزرگ‌تر ۲.۶۵ لیتری مجهز شده که بوست بیشتری دارد و خروجی را به ۶۸۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است.

با این نیرو، اسکالید V نه‌تنها قوی‌ترین کادیلاک تاریخ محسوب می‌شود بلکه سازندهٔ آمریکایی آن را قوی‌ترین شاسی‌بلند فول سایز حال حاضر دنیا هم می‌داند که ادعای درستی است زیرا دوج دورانگو هلکت هم‌اکنون از خط تولید کنار رفته است. اسکالید V در هردو نسخهٔ استاندارد و کشیده یا ESV تولید می‌شود که به ترتیب ۲۸۲۰ و ۲۹۰۶ کیلوگرم وزن دارند اما با وجود چنین وزن سنگینی، به لطف نیروی عظیم پیشرانه ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۷ ثانیه طی می‌کند.

هرچند انتقال نیروی موتور همچنان توسط همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما به گفتهٔ کادیلاک، این گیربکس به‌طور خاص برای شخصیت اسپرت اسکالید V تنظیم شده است. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمندی مجهز است که گشتاور را با نسبت‌های مختلفی توزیع می‌کند. در شرایط رانندگی عادی، قدرت به‌طور مساوی بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود تا حداکثر کشش فراهم شود اما در صورت نیاز، امکان انتقال تا ۶۷ درصد از قدرت به محور عقب هم وجود خواهد داشت.

کادیلاک اما فقط یک پیشرانهٔ بزرگ و قدرتمند را زیر کاپوت اسکالید قرار نداده و به ارتقاءهای دیگری هم توجه داشته است تا با قدرت عظیم موتور هماهنگ شوند. اسکالید V به نسل چهارم سیستم کنترل سواری مغناطیسی جنرال موتورز به همراه سیستم تعلیق بادی تطبیقی و قطعات تعلیق خاص V مجهز شده است. در این نسخه، فنرهای بادی عقب سفت‌تر از فنرهای جلو شده‌اند تا بهتر بتوان از ۶۸۲ اسب بخار قدرت موتور استفاده کرد. کادیلاک همچنین حالات رانندگی مختلفی مثل اسپرت و تورینگ را هم برای این ماشین در نظر گرفته که قسمت‌هایی مثل فرمان یا سیستم تعلیق را به‌طور خاص تنظیم می‌کنند. در اینجا حتی یک حالت برف و یخ هم وجود دارد که روی پیشرانه و سامانهٔ چهارچرخ محرک تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، کابین اسکالید V نیز مملو از تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفته است که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایشگر خمیدهٔ ۳۸ اینچی ۴K، سیستم صوتی AKG با ۳۶ بلندگو و سیستم نیمه خودران سوپر کروز اشاره کرد. البته مورد آخر به‌عنوان یک آپشن سفارشی ۲۵۰۰ دلار ارائه می‌شود. کابین اسکالید V همچنین به تریم‌های مشکی‌رنگ و چوب تیره هم مجهز شده تا از نسخه‌های معمولی متمایز شود.

در همین حال، طراحان کادیلاک به فکر ظاهر اسکالید V هم بوده‌اند و آن را با تغییراتی هرچند جزئی تهاجمی‌تر کرده‌اند. در جلوی خودرو علاوه بر جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگی که قبلاً در تیپ اسپرت اسکالید معمولی دیده بودیم، در طرفین دی‌لایت‌های عمودی خودرو ورودی‌های هوایی تعبیه شده و سپر هم با ورودی هوای میانی دستخوش تغییراتی شده است. رینگ‌های ۲۲ اینچی منحصربه‌فرد با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و چهار سر اگزوز در عقب هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این شاسی‌بلند پرفورمنس هستند.

فروش اسکالید V از اواخر تابستان امسال آغاز می‌شود و به گفتهٔ کادیلاک، تولید آن محدود خواهد بود اما فعلاً تعداد تولید اعلام نشده است. این اسکالید قدرتمند هرگز خودروی ارزانی نخواهد بود و با قیمت پایه‌ای که از ۱۵۰ هزار دلار شروع می‌شود، گران‌ترین کادیلاک تولیدی تاریخ به‌حساب می‌آید. برای مقایسه، قیمت آلپینا XB7 از ۱۴۲,۲۹۵ دلار و قیمت مرسدس GLS63 AMG از ۱۳۳,۱۵۰ دلار شروع می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. javadhy

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    ظاهرش بی نقصه در مورد پیشرانه هم من هر تستی که دیدم گفتن فوق العادس (پیشرانهct5blackwing) تنها مشکلش میتونه قیمتش باشه ولی چون نسبت به رقباش تولید محدوده قیمتش معقوله و فکر کنم دیگه آخرین نسل از اسکالید نسخه پرفورمنس بدون کمک از الکتریکی سازی باشه پس واقعا ارزش خرید داره تنها رقیب واقعیشم توی ژرمن ها gls 63 هست چون xb7 تمرکز اصلیش روی لوکس بودنه رقیب های واقعیشم که دوج دورانگو هلکت و جیپ گرند چروکی ترک هاک بودن که متاسفانه فعلا تو بازار نیستن و فکر نکنم در آینده هم دیگه تولید شن

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۲
    1. MR.JD

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (227 ديدگاه)

      حقیقتا بدون تعصب و طرفداری میگم
      این یکی از بهترین خودروهایی بود که تا حالا دیدم !
      با اینکه طرفدار ازلی و عبدی مرسدس بنز هستم ولی وحشتناک عاشق این اسکالید شدم
      اوایل رونمایی اسکالید از طراحی آن انتقاد میکردم که هیبت نسل قبل را ندارد . الان مشکل حل شد :))))

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
  2. TML BN

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    عجیب چیزیه مخصوصا موتورش
    فکر کنم ۱۵۰ هزار دلار واقعا براش می ارزه

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۵
  3. Behnam1012

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (658 ديدگاه)

    غول مرحله آخر همه چیز تمام

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۸
  4. AMIR / ARMI

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    قیمت پایش از xb7 هم بیشتر
    حالا کادیلاک به جایی رسیده که قیمت ها رو بیشتر از رقبا میگیره و تو برند خودش این کشش رو به وجود آورده این نقطه بزرگی هست برای کادیلاک
    همچنین کادیلاک سلستیک که قرار شروع قیمتش از ۲۰۰ هزار دلار باشه نشون میده جنرال موتور میخواد در آینده کادیلاک لوکس تر و محدود تر از چیزی که الان هست بکنه
    خبر دیگه در مورد کادیلاک اینکه که کسایی که صدای خودروی مسابقه ای لمانز LMDH کادیلاک شنیدن میگن که صدای یه ۸ سیلندر جذاب میده که احتمالا همون موتور ۵.۵ لیتری ریسینگ کوروت باشه

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۰
  5. Jdm باز

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (874 ديدگاه)

    کاملا برازنده نام کادیلاک
    خیلی عالی و زیبا

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲
    1. Mad.z.Max

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1713 ديدگاه)

      موافقم باهات، توی ویدیو چندین بار قسمتایی که فول تراتل میروند رو با صدای بلند گوش دادم، واقعا شارژ شدم 🙂

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  6. AMANTE

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (641 ديدگاه)

    کادیلاک برای سال های آخر غیر الکتریک بودن داره سنگ تموم میزاره، به نظر من یک مقدار قیمت بالایی داره ولی چون یک سبک طراحی و مهندسی و مشتری های متفاوتی داره نسبت به آلمانی ها و انگلیسی ها فروش تضمین شده ای داره.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۵
  7. محمد امین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    خریدن این ماشین بر هر انسانی که توانایی مالیش رو داره واجبه

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۷
  8. عاشق پدال

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (189 ديدگاه)

    میخوامش
    حال میده هر چند ماه باهاش بری تهران و برگردی. تهران تا مسکو منظورمه. کلا ۴ روز طول نمیکشه بری.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۷
    1. MR.JD

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (227 ديدگاه)

      داداش روسیه جنگه صبر کن تموم شه بعد

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
      1. عاشق پدال

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (189 ديدگاه)

        روسیه جنگه؟ کی گفته؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۴
  9. MOTORE PUSHROD

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    قدرت موتوره پوشراد

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۱
    1. Mad.z.Max

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1713 ديدگاه)

      حاجی یچیزی رو زبونت افتاده ها! بیشتر ضد تبلیغه این صحبتا.. حتی واسه منی که عاشق آمریکایی هستم

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  10. Aboalfazl demon

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (401 ديدگاه)

    با این هیکل و وزن شتابش ۴.۴ ثانیس
    انقدری از فروش مطمئنه که قیمتش از محصولات آلمانی بیشتره
    این یعنی کادیلاک بد جوری داره برمیگرده
    و عجب ماشین چشم نوازی

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴
  11. MOTORE PUSHROD

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    شورولت باس این موتوره پوشراد سوپرچارج و بزاره رو سیلورادو در جهت رقابت با رم تیرکس

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۱
  12. Carlover

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بی نقصه اسکالید

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  13. viper2

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (490 ديدگاه)

    همچین گفتن قیمتش زیاده انگار چی . ۱۵۰ هزار تاست دیگه . برای این ماشین واقعا اونقدرا هم زیاد نیست . اره ۱۵۰ هزار تا مبلغ کمی هم نیست ولی برای این ماشین خیلی خیلی خوب و معقول هست . ۲۰۰ هزار تا هم خوبه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  14. viper2

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (490 ديدگاه)

    شما فقط کیفیت کابین رو ببین . هر چی ماشینه میارزه . عالیه . برترین کادیلاک تاریخ . ببین چقدر تکنولوژی داره . .

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۷
  15. Hadi

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    این دیگه آخرشه…
    قصر مجلل سه ردیفه ۴.۴ ثانیه ای 😍👌🏼…
    در یک کلام محشره…

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  16. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1869 ديدگاه)

    فکرش رو نمیکردم همچین قدرتی براش در نظر بگیرن عجب غولیه.قویترین suv جهان.جانم انجین ۶.۲ پوسراد عجب صدایی.

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  17. [email protected]!n

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2125 ديدگاه)

    نمیشه ایرادی بهش گرفت پکیج کامل و جذابی شده.

    واقعا حماقت بزرگی هست حالا که خانواده بلک وینگ تونستن به رقبای آلمانی برسن به راحتی کنار گذاشته شن و برقی بشن.

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  18. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1869 ديدگاه)

    فقط خدا کنه جیپ هم عاقل باشه رو گرند واگونیر انجین هلکت رو بزاره.اگر لینکلن هم یه وی۸ چاق بزاره که دیگه چه شود.اوف چی میشه انجین ۷.۳ پوشراد فورد رو با سوپر شارژ بزاره رو نویگیتور

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  19. امیرشایان فرازی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کار کادیلاک که من عاشقشم اینه که یه ماشین خونواده رو ور می داره یه موتور گنده می‌ذاره روش میشه درجه یک

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  20. کیانوش

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (320 ديدگاه)

    چه غولیه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  21. رحیم

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نکته: دوج دورانگو را در مقایسه با تاهو و اسکالید و نویگیتور و یوکان و اکسپدیشن و واگونییر ، نمیشه فول سایز حساب کرد به شکل مشخصی کوچکتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا