کادیلاکلوازم جانبی و تیونینگ

کادیلاک اسکالید وایدو؛ فراتر از آنچه منصوری تحویل می‌دهد!

شرکت تیونینگ وایدو در امریکا، شاسی‌بلند برقی اسکالید iQ را به کیت بدنه‌ی عجیبی مجهز کرده که خودروهای منصوری را به یاد می‌آورد.

سال قبل، کارگاه تیونینگ وایدو (Waido) تسلا سایبرتراک را به هیولایی پهن‌تر و پر سر و صداتر تبدیل کرد. سپس همین کار را با دوج چارجر دیتونا انجام داد و یک خودروی عضلانی برقی با ظاهری درخور دیمون ساخت. حالا نوبت به چیزی با کمی سبک‌تر و بسیار لوکس‌تر رسیده است: کادیلاک اسکالید IQ.

وایدو یک کیت بدنه پهن برای کادیلاک اسکالید IQ طراحی کرده است. این کیت به یکی از قوی‌ترین و جذاب‌ترین خودروهای برقی امریکا، قدرت، حضور و توانایی بیشتری می‌بخشد تا با تنها یک نگاه در آینه عقب، سایر خودروها را از مسیر خود کنار بزند.

این برند امریکایی مشابه منصوری، معمولا ظریف و ساده عمل نمی‌کند. رندرهای این اسکالید IQ خودرویی به مراتب تهاجمی‌تر را نشان می‌دهند با گلگیرهایی که بدون شک پارک کردن آن را به یک کابوس تبدیل می‌کنند. چه آن را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، خودروهای این شرکت حضور دارند. آن‌ها توجه را طلب می‌کنند، چه مثبت و چه منفی.

این موضوع در مورد اسکالید IQ برقی وایدو نیز صدق می‌کند. مدل استاندارد IQ نسبت به نسخه بنزینی خود، طراحی نرم‌تری دارد. نیاز به حداقل آیرودینامیک بودن، منجر به طراحی کمتر غالب شده است.

وایدو با کیت جدید خود این مشکل کوچک را برطرف کرده و کار را با نمای جلوی جدید آغاز می‌کند. با دقت نگاه کنید، به نظر می‌رسد وایدو فقط یک سپر دوم را زیر سپر اصلی اضافه کرده، اما پایین آوردن دماغه این شاسی‌بلند یک تغییر اساسی است. شاید حتی در عبور از هوا بهتر عمل کند، هرچند برای آفرود مناسب نخواهد بود.

رکاب‌های کناری جدید شبیه به مجموعه دوم تخته‌های کنار در زیر مجموعه اول به نظر می‌رسند. عجیب؟ قطعاً. جذاب؟ بدون شک. رکاب‌های پهن‌تر، شکاف بین قوس‌های جدید جلو و عقب را پر می‌کنند. وایدو دقیقاً مشخص نکرده که اسکالید IQ را چقدر پهن‌تر می‌کند، اما باید حداقل نیم فوت (۱۵ سانتیمتر) یا بیشتر باشد. با این رینگ‌های غول‌پیکر (و لبه‌های بسیار براق و بیرون‌زده آن‌ها)، بعد از این تغییرات، آرزوی موفقیت برای جلوگیری از برخورد با هر جدول کنار خیابان داشته باشید.

از درخشش بیش از حد رندرها چشم‌پوشی کنید و به سمت عقب خودرو بروید، باز هم همان سبک را می‌بینید: یک اسپویلر بزرگ در پایین شیشه عقب، که تمام تلاش خود را می‌کند تا سپر عقب بلندتر و دیفیوزر عقب هم‌رنگ بدنه را از نظر بصری متعادل کند. نواری از تزئینات با رنگ متضاد از قوس‌های عقب تا چراغ‌های عقب کشیده شده و جذاب است، حتی اگر چندان دل‌انگیز نباشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (697 ديدگاه)

    یاد ماشین لاکپشت های نینجا افتادم

    موافقم 13
    مخالفم 2
  2. علی یا علی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    منصوری ی سر و گردن بالاتره
    این خیلی زمخته
    ماشین باید ی اثر هنری جذاب با رنگ آمیزی و رینگ و بادی کیت های منصوری باشه تا ازش لذت ببریم

    موافقم 9
    مخالفم 8
  3. اراز

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    آورین به این تجمل اضافی شیک

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. دیجی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (423 ديدگاه)

    همیشه برام سوال بوده چرا ما تو کشور یه تیونینگ کار حرفه ای نداشتیم درامدش که عالی

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3363 ديدگاه)

      نیروی انتظامی مخالف کیت بدنه هست
      تقویت پیشرانه هم منع قانونی داره برای تردد داخل شهر
      درآمدش هم عالی نیست چون غالب مردم ما خودروی استاندارد کارخانه ترجیح می‌دن و نهایتش در حد رینگ و لاستیک و سرامیک بدنه انجام می شه
      وقتی 90 درصد مردم توان خرید ماشین بالای یک میلیارد تومن ندارن و می ترسن یک خط روی ماشین باعث افت قیمت بشه، مشتری تیونینگ خیلی کم می شه
      ——————
      ایران در بازسازی خودروهای کلاسیک خیلی خوب کار می کنه
      تهران و مشهد و کرج و اصفهان، گروه های قوی دارن

      موافقم 15
      مخالفم 3
  5. Yaghoob

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (561 ديدگاه)

    بعضی از تیون ها برای بهبود پرفورمنس نیست. برای اینه که وقتی میری خیابون صورت ها برگردند سمت شما.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. jaghori

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    ماشین به این عظمت رو جوری درست کردند که آدم حالش به هم می خوره از دیدنش. یاد آرایش شرک توی کارتون شرک ۲ افتادم. مرد حسابی، چرا اینقدر فاصله این هیولا رو از زمین کم کردی؟ چه استدلالی برای این کار داری؟ گربه زیرش نره، اره؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. مزدک

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (132 ديدگاه)

      اگر به شکل دقیق؛ به نود و نه درصد خریدارهای ابله (عمدا این واژه ی ارزش گذارانه رو انتخاب کردم، که فحوای کلامم رو از همین ابتدای متن بدونید، تا اگر نظراتم ناارحتتون می کنه، نخونیدشون!) این مدل کادیلاک نگاه کنی، متوجه میشی چرا!!! اصولا در بازار آمریکا، اسکالاید رو برای خودنمایی می خرن، نه به عنوان یک آفرودر واقعی (که نیست!). یه سری سوپراستار و بسکتبالیست و رپرهای (به ویژه رنگین پوست!) به شدت عوام و کاملا زرد (و هواداران و جدیدا فالوئرهای میلیونی ناآگاه تر از خودشون، که در حسرت زندگی های نمایشی و سرشار از حماقت قهرمانانشون در حال سوختن هستن!)، که اصلا خبر ندارن خارج از شهر (محل هنرنمایی! دلالی، کاسبی و …شون)، فضای غیر شهری، یا چیزی به نام دشت و بیابان و کوه و کمر وجود داره، چه رسد به اینکه بخوان با این ماشین؛ آفرود برن!
      اصولا این طیف خاص خریداران (معنای دقیق ترکیب کاملا گویای عوام الناس، در زردترین نوع ممکن! که نمونه های ایرانیزه شون رو می شه در بین همراهان همین رسانه هم مشاهده کرد…)، اصولا درکی از کاربری یک خودروی 4WD واقعی ندارن، و البته اون ویژگی های خاص، هیچ استفاده ای براشون نداره. اسکالاید اصولا با این گروه هدف سروکار داره: پولدارها و سوپراستارهایی که صرفا به دنبال مد هستن، و با موج حرکت می کنن، و فاقد سلیقه ی شخصی و انتخاب آگاهانه هستن! یعنی همون کسانی که اگر امروز اسکالاید مد باشه، به سرعت می رن سراغش، اگر نویگیتور مد بشه، می رن دنبال اون، اگر پورسانگوئه تبدیل به آیکون بشه، تفاوتی براشون نداره، و حتی اگر زمانی محصولات کمپانی معظم تراکتورسازی تبریز به قول خودشون به ترند روز تبدیل بشه، در خریدشون درنگ نخواهند کرد! همچنین دنباله روهای فرهیخته ی! اونها، که البته از نظر مالی هم دغدغه مند هستن، و آزادی عمل قهرمانانشون رو ندارن، که به راحتی تمام اشکال مختلف مد رو دنبال می کنن (حالا می خواد اسکالاید باشه، یا لامبورگینی، فراری، رولزرویس، بنتلی، و حتی بوگاتی و پاگانی و کوئنیخ زگ، هیچ تفاوتی براشون نداره! همونطور که لزوما ساعت رولکس و رادو و تگ هیور هم براشون معنای لذت انتخاب نیست، بلکه اگه ساعت ارزون قیمت سوواچ یا اپل هم مد بشه، رولکس هاشون رو کنار می ذارن!). این طیف هم سراغ کادیلاک می رن، چون تصور می کنن که با خریدش، با کمترین هزینه، شبیه به سوپراستار مورد علاقه شون می شن. کلا هدف از خرید اسکالاید، در نود و نه درصد مواقع، نمایش و شوآف هست، نه کارآیی (که اگر اینطور بود، گزینه های مشابه موجود، با طیف کارآیی ها و هزینه‌های متفاوت، فراوان هستن)!
      علاقه مندان و عاشقان سینه چاک اسکالاید، همون هایی هستن، که حتی وقتی از مرجع آمریکایی (Car & Driver) هم براشون فکت بیاری، که با اون همه قدرت حاصل از سوپرشارژش، شتابش از تمام رقبای آلمانیش (حتی X7 با قدرت بسیار کمتر!) پایین تره، باز هم توهمات تکراری خودشون رو، راجع به برتری ده بر هیچ اسکالاید برابر ژرمن ها بلغور خواهند کرد! پس زمانی که اهداف کمپانی از تولید محصولش این ها هستن؛ فرقی نداره که فاصله ی کف خودروی مثلا آفرود تا زمین، کمتر از ارتفاع افقی چهار انگشت یک دست سالم باشه! با این ماشین قراره …بازی کنن، نه آفرود بازی!

  7. BlackWing

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1469 ديدگاه)

    رنگ کرومی با چراغ های سیاه شده ، یکی از مسخره ترین ترکیب هاست حتی تو NFS هم سمتش نمیرفتم !

  8. شایان

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    شاسی بلند کف خواب ترکیب خنده داریه

  9. دیا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (267 ديدگاه)

    تا منصوری هست هیچ ماشینی در امان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا