چری آریزو 5 جی تی با کابینی مدرن و طراحی شبه لکسوس
چری هنوز آریزو 5 را روی خط تولید خود دارد. سدان آریزو 5 از سال 2016 روی خط تولید چری حضور دارد و با مدلهایی چون نسخه پلاس و یا مدل الکتریکی توسعه یافته است. اکنون آخرین فیسلیفت آریزو 5 با پسوند GT و طراحی بهروز شده اسپرتتر و کابینی مدرن آماده میشود تا طول عمر این خودرو را بیافزاید.
آریزو 5 جی تی نسخه اسپرت تر و لوکستری از آریزو 5 پلاس است که در برخی بازارها ازجمله ایران با نام آریزو 6 به فروش میرسد و البته بهمن ریسپکت نیز از همین پلتفرم استفاده میکند. بنابراین اگر نسخه GT به بازار ایران راه یابد احتمالاً با عنوان آریزو 6 جی تی معرفی خواهد شد.
طراحی آریزو 5 جی تی با جلوپنجره تهاجمی دوکی شکل و چراغهای باریک و حتی LED های نایکی، بدون هیچ شرمی از لکسوس کپیبرداری شده است. طراحی روتوش شده این مدل با عنوان GT تطابق دارد. چرخها با 5 پره دوبل به رنگ مشکی و کالیپرهای نارنجی رنگ ترمزها خودنمایی میکنند. در عقب تیز چهار خروجی اگزوز جلب توجه میکنند.
سری به داخل کابین میزنیم تا طراحی داخلی جدید و مدرن آن را که مشابه با تیگو 8 پرو است ببینیم. یک پنل عریض LCD شناور بیشترین توجه را جلب میکند و فرمان کف تخت یا D کات، کنسول مرکزی خلوت و با کمترین تعداد کلیدها، دسته دنده الکترونیکی، پد شارژ بیسیم برای گوشیهای هوشمند، روکشهای چرمی صندلیها، دوخت طرحدار پنل دربها با کوکهای قرمز رنگ، تزئینات فلزی، دریچههای هوای سرتاسری و کلیدهای پرتعداد روی فرمان همگی برای جوانپسندتر شدن و لوکستر شدن کابین گرد هم آمدهاند.
چری آریزو 5 GT از موتوری 1.6 لیتری توربوشارژر با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر سود میبرد که با یک گیربکس 7 سرعته خودکار جفت میشود و به ادعای چری میتواند شتاب صفر تا صدی 6 ثانیهای را برای آن ممکن سازد.
هنوز آریزو 5 جی تی بهصورت رسمی رونمایی نشده و از قیمت آن نیز اطلاعاتی منتشر نشده است. انتظار میرود در نیمه دوم سال شاهد ورود این خودرو به بازار باشیم.