چری خبرساز شد؛ G کلاس چینی و اولین مدل با فناوری باتری جامد!

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1404 - 08:40
مطالعه 3 دقیقه
chery_icar_v27-1-800x450
مدیرعامل بخش انرژی جدید چری، اولین تصاویر رسمی از iCar V27 را منتشر کرد. این محصول الهام گرفته از G کلاس مرسدس بنز است و البته ارزان‌تر خواهد بود.
تبلیغات

سو جون، مدیرعامل برند iCar زیرمجموعه چری شاسی‌بلند V27 را با نام‌های مستعار «کلاس G چینی» یا «لندکروزر NEV» معرفی کرد!

کپی لینک

چری V27 پلاگین هیبرید آفرودی

چری iCar یک برند خودروی جدید است که توسط چری در سال 2023 راه‌اندازی شد. خط تولید داخلی آن شامل دو کراس‌اور کامپکت iCar 03 ( در کنار iCar 03T) و iCar V23 است. طبق داده‌های China EV DataTracker، مجموع تحویل‌های چری iCar تا کنون 75,648 دستگاه بوده است. این رقم با توجه به بازار گسترده چین، مقدار قابل توجهی نیست اما برای برند تازه‌تاسیس، امیدوار کننده است. به زودی، iCar سومین مدل خود را با نامV27 را رونمایی خواهد کرد.

چری iCar V27 قبلاً در تست‌های جاده‌ای چین مشاهده شده بود. این مدل طول بدنه 4.9 متر دارد و دارای سپرهای بزرگ، قوس‌های پهن گلگیر و طراحی جعبه‌ای شکل است. همچنین رینگ‌های بزرگ مشکی و آینه‌های جانبی مخصوص، چراغ‌های جلوی مستطیلی با LED دایره‌ای نیز وجود دارند.

iCar V27 مجهز به یک سیستم محرکه EREV (خودروی الکتریکی با افزوده‌ی بنزینی) خواهد بود. این خودرو دارای یک ژنراتور توربوشارژ 1.5 لیتری در زیر کاپوت است. برد الکتریکی iCar V27 حدود 200 کیلومتر تحت شرایط CLTC است. این مدل EREV به احتمال زیاد در دو نسخه تک‌دیفرانسیل عقب (RWD) و چهارچرخ محرک (4WD) عرضه خواهد شد. قیمت در حدود 25 تا 35 هزار دلار پیش‌بینی شده است.

کپی لینک

شاسی‌بلند برقی جدید و باتری حالت جامد چری

کراس‌اور الکتریکی پیشرفته اکسلانتیس Exlantix ET اولین محصول چری است که باتری حالت جامد دارد. عرضه رسمی خودرو  برای سال 2027 برنامه‌ریزی شده است، زیرا چری قصد دارد اولین شرکتی باشد که خط تولید باتری جامد با ظرفیت یک گیگاوات ساعت راه‌اندازی کند.

در اکتبر 2024، چری برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای در مورد باتری‌های جامد اعلام کرد.  بسته‌های باتری جامد ساخت چری دارای چگالی انرژی 600 وات‌ساعت بر کیلوگرم خواهند بود. در نتیجه، این باتری‌ها به خودروهای الکتریکی برد 1500 کیلومتری می‌دهند. در همان زمان، چری ادعا کرد که در حال ایجاد اولین خط تولید باتری جامد با ظرفیت گیگاوات ساعت در جهان است.

چری اکسلانتیس ET (نام داخلی Exeed Sterra ET) در نزدیکی مقر Gotion High-Tech با حمایت فولکس‌واگن در استان آنهویی توسعه یافته است. خودروی موجود در عکس‌ها با نسخه تولید انبوه BEV از Exlantix ET با بسته باتری لیتیومی همخوانی دارد. با این حال،  «باتری تمام جامد» در کنار بدنه نوشته شده.

چری قبلاً اعلام کرده بود که باتری‌های جامد را با شرکتی به نام «Anhui Anwa New Energy Technology» توسعه خواهد داد. خبرنگاران چینی ادعا می‌کنند که 9.89 درصد از این شرکت متعلق به چری و 5.89 درصد از سهام متعلق به Gotion High-Tech زیرمجموعه فولکس است. در ژانویه 2024، چری و Gotion توافق‌نامه همکاری استراتژیک در چین امضا کردند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.