معرفی چری آیکار V27، رقیب چینی جدیدی برای لندکروزر با طراحی دیفندر!
آیکار V27 زبان طراحی جعبهای دیگر محصولات این برند را حفظ کرده است. در نمای جلوی یک جلوپنجرهای با نوارهای افقی برجسته همراه با چراغهای جلوی LED بیضیشکل و سپر جلوی مقاوم دیده میشود که نمایی شبیه لندروور دیفندر ایجاد کرده است. سپر جلو زاویه ورود نسبتاً بالایی را نشان میدهد که بیانگر توانایی آفرود این خودرو است. از نمای جانبی هم فرم جعبهای، گلگیرهای برجسته و تریمهای پلاستیکی در پایین درها و دهانهٔ گلگیرها، روی شخصیت آفرودی خودرو تأکید دارند. طراحی نمای عقب هم با چراغهای مستطیلی و در صندوق بازشو جانبی، بازهم دیفندر را به یاد میآورد.
آیکار V27 با طول 5,045 میلیمتر، عرض 1,976 میلیمتر، ارتفاع 1,894 میلیمتر و فاصله محوری 2,900 میلیمتر، 65 میلیمتر کشیدهتر از تویوتا لندکروزر سری 300 است و 50 میلیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد. این خودرو همچنین از دیفندر 110 هم 287 میلیمتر کشیدهتر است. هنوز مشخصات کامل پیشرانه این خودرو اعلام نشده اما میدانیم که V27 به قوای محرکهٔ هیبریدی بردافزا مجهز است. این سیستم از یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که صرفاً بهعنوان ژنراتور به شارژ باطریهای 22 یا 33 کیلووات ساعتی میپردازد.
V27 در نسخههای تکموتوره محرک عقب و دوموتوره چهارچرخ محرک عرضه میشود که دومی 450 اسب بخار قدرت دارد و برد الکتریکی آن 200 کیلومتر خواهد بود. این خودرو که پرچمدار برند آیکار محسوب میشود، در سبد محصولات این برند به مدلهای کوچکتر 03 و V23 اضافه خواهد شد. آیکار که بهعنوان برندی برای خودروهای انرژی نو مناسب جوانان و کسانی که روحیه جوانی دارند معرفی شده، علاوه بر بازار داخلی چین، به بازارهای صادراتی هم چشم دارد.
رونمایی V27 در دبی نشانه روشنی از نیت صادراتی این شرکت است و همچنین شایعاتی هم به عرضه در بریتانیا در نیمه اول سال ۲۰۲۶ اشاره داشتهاند. V27 از سهماهه چهارم سال ۲۰۲۵ راهی بازار چین خواهد شد و قیمت آن بین 200 تا 250 هزار یوآن معادل 43 تا 53 هزار دلار پیشبینی میشود.