مسابقه درگ لینکلن نویگیتور هنسی و شورولت تاهو استوک
اینجا چیزی هست که همهروزه نمیبینیم. البته که مسابقات درگ بخش جداییناپذیر از جذابیتهای دنیای خودرو هستند اما ما معمولاً محصولات لینکلن و مخصوصاً خودروی بزرگی همچون نویگیتور را در چنین مسابقاتی نمیبینیم. این خودرو در حالت استاندارد شتاب فوقالعادهای ندارد اما این شاسیبلند حدود سه تنی که مشاهده میکنید دستپخت تیونر مشهور یعنی هنسی پرفورمنس است.
هنسی ویدئویی از مسابقه درگ نویگیتور تیون شده با یک شاسیبلند بزرگ دیگر را منتشر کرده است. این خودرو با نام نویگیتور HPE600 شناخته میشود و کیت تیونینگ هنسی برای مدلهای سال 2018 تا 2021 آن در دسترس است. پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست فورد در حالت استاندارد قدرت 450 اسب بخاری داشته که تا وقتی ندانید وزن خودرو چقدر است احساسبرانگیز به نظر خواهد آمد اما هنسی اقدام به بهبود ورودیها و اینترکولر کرده و از اگزوز جدید سود برده است. نتیجه تغییرات نیز دستیابی به قدرت 600 اسب بخاری میباشد.
هنسی برای برجسته کردن عملکرد محصول خود اقدام به برگزاری مسابقه درگ بین نویگیتور یاد شده با شورولت تاهو های کانتری استاندارد کرده است. پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری تاهو خروجی 420 اسب بخاری داشته و از نظر وزن هم تفاوت زیادی بین این دو خودرو وجود ندارد؛ اما چرا هنسی اقدام به ارتقای تاهو هم نکرده است؟ سیستمهای کامپیوتری محصولات جنرال موتورز به گونهای طراحی شدهاند که به سختی هک میشوند و تاهو جدید نیز فعلاً قابل تیون کردن نیست.
اما خب هنسی در اقدامی که میتواند تلنگری برای جنرال موتورز باشد تواناییهای نویگیتور را به رخ کشیده است. تاهو بدون تیونینگ نخواهد توانست محصول هنسی را شکست دهد. حتی با وجود اینکه تاهو در مسابقه دوم جلوتر حرکت میکند اما توانایی غلبه بر نویگیتور را ندارد.