شورلت

دوشاخهٔ شورلت ولت رسماً از برق کشیده شد!

شورلت رسماً به تولید سدان پلاگین‌هیبریدی ولت خاتمه داده و به‌نوعی دوشاخۀ آن‌را از برق کشیده است! بنابراین این سدان آمریکایی که به انقلاب الکتریکی خودروها کمک کرد، دیگر از خط تولید کارخانهٔ دیترویت جنرال موتورز خارج نخواهد شد. به نظر می‌رسد خاتمهٔ تولید این خودرو کمی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت روی داده است زیرا جنرال موتورز گفته بود تولید ولت در ماه مارس امسال به پایان می‌رسد. ظاهراً این تصمیم ازآن‌جهت گرفته شده که سازندهٔ آمریکایی قصد دارد کل کارخانه‌ای که ولت در آن تولید می‌شود را تعطیل کند.

بااین‌حال به‌تازگی اخباری منتشر شده که ادعا کرده‌اند این تأسیسات تولید تا ژانویهٔ سال ۲۰۲۰ همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و خودروهایی مثل کادیلاک CT6 و شورلت ایمپالا را تولید خواهد کرد؛ اما بااین‌وجود زمان خاتمهٔ بیوک لاکراس که در همین کارخانه تولید می‌شود به تعویق نیفتاده است. درهرحال خاتمهٔ تولید ولت واقعاً پایان یک دورهٔ مهم خواهد بود. ولت برای کسانی که احساس می‌کردند یک خودروی تمام الکتریکی نمی‌تواند به‌طور کامل نیازهایشان را برآورده کند گزینهٔ بسیار جذابی بود.

نسخهٔ ۲۰۱۹ ولت طبق اعلام EPA می‌تواند با یک‌بار شارژ باطری‌هایش و بدون نیاز به موتور بنزینی تا ۸۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. همچنین هرچند فروش این سدان الکتریکی در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرد اما همچنان بیش از ۱۸ هزار دستگاه فروش داشت که حتی چند صد دستگاه از برادر تمام الکتریکی آن یعنی شورلت بولت هم بیشتر است.

بااین‌حال خاتمهٔ تولید ولت به معنای حذف کامل خودروهای پلاگین‌هیبریدی از بازار نیست چراکه هم‌اکنون هوندا کلاریتی پلاگین‌هیبریدی با قوای محرکه‌ای بسیار شبیه به ولت در بازار حضور دارد که با بُرد تمام الکتریکی ۷۷ کیلومتری، اجازه می‌دهد خریداران بیشتر از انرژی باطری‌ها استفاده کنند تا موتور بنزینی؛ اما برای کسانی که هنوز هم خواهان شورلت ولت هستند خبر خوب اینکه همچنان تعداد کمی از این خودرو در نمایندگی‌های فروش شورلت وجود دارد که برخی از آن‌ها با تخفیف‌های شگفت‌انگیزی به فروش می‌رسند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. AMG 63

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    سر تیتر عالى بود ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یانکی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    به نظر من سیستم غیر موازی ولت برا آلایندگی و مصرف کمتر عالیه.چون موتور بنزینی کاری با انتقال نیرو به چرخ نداره و وقتی روشن میشه که نیاز به شارژ باشه.بی صدا آروم کم استهلاک نمیدونم چرا بیشتر روش کار نمیکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    خبرش رو خونده بودم
    قراره به جای ولت محصولی جدید بیاد با برد بیشتر و امکانات بهتر
    ولی بازم فروش ولت خوب بوده و 18هزارتا فروش فروش در سال 2018 داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. овsкиكMас

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (90 ديدگاه)

      حسن راستی اون لینکی که تو مطلب رولز رویس و بی ام دبلیو واست گذاشتم راجع به لینک فروش چی شد؟ :))) بعدش سکوت اختیار کردی! البته کار درستی کرذی خدایی ✌?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        منم برات 4 تا لینک گذاشتم بری واسه خودت
        ولی تو انگاری سکوت کردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. овsкиكMас

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (90 ديدگاه)

          لینک چرت و پرت نه! لینک فروش کره ای و ژاپنی تو امریکا رو میزاری که چی؟ ?
          لینک فروش کلی برند ها و گروه ها رو واست گذاشتم در سال ٢٠١٨ البته خودت هم دیده بودیش تو همون مطلب پدال کع اونجا هم سکوت کردی :))
          دیگه نبینم از کاهش و افزایش فروش بگی ها وگرنه باز همون لینک رو واست میزارم خخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. овsкиكMас

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (90 ديدگاه)

          کمتر هم هی با اکانت های مختلف بیا دیس و لایک بده زشته خدایی! دیس و لایک اینجا تأثیری تو زندگیت و میزان فروش نداره وگرنه الان نه تو بدون ماشین بودی نه فورد و باقی برند های امریکایی ١٠ درصد کاهش فروش رو تجربه میکردن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسن

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          لینکهای که گذاشتم هم مربوط به فروش سدانهای فول سایز 2018 امریکا بود که هیوندا ازرا توش فقط 628 تا فروخته بود و اخر شد و چارجر 80 هزار دستگاه فروش داشت و اول شد و بعد چارجر هم شورولت ایمپالا و کرایسلر 300 رتبه 1 و 2 رو داشتن
          لینک بعدی فروش شاسی بلندهای 2018 امریکا بود که شورولت تاهو و سابربن به علاوه فورد اکسپلورر مقام 1 تا 3 رو داشتن و کره ای ها هم اصلا تو لیست ((وجود نداشتن))
          لینک بعدیش هم مربوط به فروش ماشینهای کره ای و زاپنی در سال 2018 امریکا بود که جنسیس تو سال 2018 فقط 10 هزارتا جنسیس فروخته بود و کیا k900 هم با قتدار در 10 ماه 277 تا فروخته بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. حسن

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          ارمان
          هر زمان کم میاری ار بحث اصلی خارج میشی ها
          خوشم میاد نمیتونی باهام کل کل کنی و برای فرار از بحث میای میگی با اکانتهای مختلف میام
          اون لینکها هم برای پدال بود ولی اون صحبتهای که تو میکنی که سانتافه ماشین سال 2018 شد و انبارهاش خالی شد صحبتهایی که مثل همیشه از خودت درمیاری
          اروم باش قشنگم زیاد تلاش نکن راه به جای نداری

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Solid Viper

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    لاکراس و مالیبو فروششون خیلی خوبه حیفه حذف شن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    جالبه خودروئی که دیگر تولید نمیشه با تخفیف میذن اینجا خودرویی که تولید نمیشه مثل ال ممد یا ساندرو با ده پونزده بیشتر جابه جا میکنن به ملت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. OMID

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    کابینش خوبه
    چه زود توقف تولید شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یه ادم با تجربه

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    علی شوی جان خودروسازی امریکا ب انتها رسیده متاسفانه من خودم امریکایی دوستم ولی شکست رو باید پذیرفت .دوران خودروهای باشکوه امریکا تموم شد دیگه دوام خودروهای امریکایی کمه زود حراب میشن غیرقابل اعتمادن و من میبینم که خودروهای چینی هم ب زودی در جایگاهی بالاتر ازونا قرار میگیرن و امریکایی ها با افتخار خودرو چینی سوار میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا