بررسی شورولت سابربن 4WD مدل ۲۰۱۵

چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 - 10:25
مطالعه 10 دقیقه
2015-Chevrolet-Suburban-promo
شورلت سابربن در دوازدهمین نسل، یک خودروی شناخته شده است. بسیاری از رقبای کراس‌اور و شاسی‌بلند آمده‌اند و رفته‌اند، ولی سابربان در نمایشگاه‌های...
تبلیغات

شورلت سابربن در دوازدهمین نسل، یک خودروی شناخته شده است. بسیاری از رقبای کراس‌اور و شاسی‌بلند آمده‌اند و رفته‌اند، ولی سابربان در نمایشگاه‌های اتومبیل حضوری مستمر داشته است.

همانند پلتفرمی که برای آخرین مدل از شورولت سیلورادو عرضه شده، سابربن دارای سه تریم مختلف شامل LS، LT و LTZ است و دیفرانسیل چهارچرخ نیز به عنوان یک آپشن ۳ هزار دلاری ارائه می‌شود. موتور نسل پنجم جدید جنرال‌موتورز با انژکتور مستقیم یک موتور ۵/۳ لیتری V8 است که قدرتی برابر ۳۵۵ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۶۱۶ نیوتن‌متر دارد. این موتور نسبت به موتور قبلی با پورت انژکتور ۳۵ اسب‌بخار در قدرت و ۶۵ نیوتن‌متر در گشتاور افزایش نشان می‌دهد. قدرت تولیدی V8 توسط یک سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک منتقل می‌شود و این ترکیب، تنها ترکیب پیشرانه ارائه شده برای این مدل است. همچنین در مدل استاندارد سابربان 4WD، سیستم دیفرانسیل اتوتریس 4WD به کار رفته است.

در طراحی بیرونی، جلوبندی شورولت نمای تازه‌ای به خود گرفته است. طراحی فریم چراغ‌ها بیشتر شبیه به شورولت تاهو ۲۰۱۵ هستند. این کار باعث شده تا راهی برای کوچک‌تر شدن آن‌ها پیدا شود. نمای سابربان، یک نمای واقعی است؛ هر کسی با دیدن آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

فرمول به کار رفته در طراحی داخل کابین سابربان بیشتر به همان ترتیبی است که قبلاً در آن دیده شده است؛ راحتی برای حداکثر سرنشین ممکن و حداکثر وسایلی که بتوان همراه داشت. سابربان سه ردیف صندلی دارد که ردیف‌های دوم و سوم قابل جمع‌شدن هستند. خودرویی که برای این بررسی استفاده شده، هفت صندلی داشته است؛ با این حال در صورت لزوم، فرمت‌های ۸ صندلی و ۹ صندلی نیز می‌توانند انتخاب شوند. در مدل امسال شورلت، کنترل دستی جمع‌کردن صندلی‌ها در عقب خودرو فراهم شده است و دیگر نیازی به جستجو در راهنمای خودرو برای جمع کردن آن‌ها نیست!

تریم LTZ دارای گرم‌کننده و خنک‌کننده صندلی‌های چرمی جلو، گرم‌کننده صندلی‌های ردیف دوم و یک چرخ فرمان با رویه چرمی و گرم‌کن است. همچنین در این تریم امکاناتی چون استارت بدون کلید، استارت از راه دور، تنظیم خودکار پدال‌ها و سیستم اطلاعات و سرگرمی مای‌لینک با یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی وجود دارند. خودروی تست در اینجا دارای پکیج «آفتاب، سرگرمی و مقصد» بود که تجهیزاتی مانند سقف آفتاب‌گیر، سیستم دی‌وی‌دی پشت صندلی، سیستم راهبری و ۹ ماه اشتراک کانال رادیویی SiriusXM از طریق رادیوی مای‌لینک اضافه کرده بود.

«ایمنی» نقشی مهم در به‌روزرسانی‌های ۲۰۱۵ داشته و مدل LTZ تست نیز در این زمینه تجهیزات مختلفی داشت. تجهیزاتی چون دوربین نمای عقب به علاوه سیستم‌های کنترل برخورد از جلو، هشدار عبور از خط، مانیتورینگ نقطه کور و هشدار ترافیک در پشت هنگام دنده عقب. سیستم کنترل حرکت انطباقی نیز با افزایش ۱۶۹۵ دلار قیمت خودروی تست با بهبود شرایط ایمنی خودرو، یکی از دیگر از بخش‌های برنامه شورلت برای ارتقای ایمنی سابربان است. همچنین خودروی تست دارای یک سیستم ضدّ سرقت ۳۹۵ دلاری بوده که شامل حسگرهای حرکت داخل کابین، خم شدن بدنه، شکستن شیشه و موارد دیگر همگام با سیستم هشدار خودرو است. این سیستم می‌تواند تمام عملکردهای خودرو را تا رسیدن صاحب واقعی‌اش از کار بیندازد؛ بنابراین استارت و حرکت خودرو به صورت غیرمجاز عملاً غیرممکن خواهد بود.

با توجه به سیستم دستیار فرمان الکتریکی که سابربان دارد، کنترل فرمان در هر سرعتی، کار بسیار راحتی است. البته در بزرگراه، اندکی نیاز به تصحیح مشاهده شد. وزن سابربان نیز احتمالاً کمی بیش از حدّ نرمال است. این خودرو با وجود کاپوت آلومینیومی، وزنی نزدیک به ۳ تُن دارد. با این وجود عملکرد سابربان در شتاب تعجب‌برانگیز است؛ چرا که مسافت یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۵/۵ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. البته خودروی تست دارای پکیج ۵۰۰ دلاری مکس تریلرینگ نیز بود که بهینه‌سازی‌هایی را در مورد انتقال قدرت به همراه داشت.

موتور ۵/۳ لیتری V8 دارای سرعت واکنش زیادی است و قدرت خود را به راحتی آزاد می‌کند. ویژگی غیرفعال‌سازی سیلندر جنرال‌موتورز نیز در عمل کمتر احساس می‌شود؛ با این حال هر میلی‌ثانیه عملکرد این ویژگی، در مصرف بهینه خودرو تأثیر خواهد داشت. در تست، مصرف سوخت ترکیبی ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد و این در حالی است که تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت سابربان ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در جاده هستند. سیستم ترمز نیز دارای شرایطی مشابه است و خودرو را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۵۷/۹ متری کاملاً متوقف می‌کند. البته باید اشاره کنی که اگر با چرخ‌های استاندارد ۱۸ اینچی این تست انجام شود، عملکرد بهتری را از سیستم ترمز شاهد خواهیم بود. مدل LTZ مورد بررسی، از چرخ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی با تایرهای کانتیننتال کراس‌کانتکت 275/55 استفاده کرده بود.

آخرین آمار شورولت نشان می‌دهد که حدود ۶۵ درصد خریداران سابربان از تریم LTZ استفاده کرده‌اند. در نتیجه بزرگ‌ترین شاسی‌بلند شورولت در جاده‌ها، بیشتر اوقات با حداکثر امکانات حاضر است. در دنیایی که روز به روز به سمت وسایل کوچک‌تر حرکت می‌کند، سابربان تنها شورولتی است که می‌تواند ۹ سرنشین را با خود حمل کند و فضای زیادی برای راحتی آن‌ها داشته باشد. در ادامه مشخصات آن را مرور می‌کنیم.

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۷، ۸ یا ۹ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۷۲۸۳۵ دلار (قیمت پایه: ۵۱۵۹۰ دلار)
  • نوع موتور: pushrod 16-valve V-8 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۵۳۲۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۵۵ اسب بخار در 5۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۱۹/۲ نیوتن‌متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
  • فاصله دو محور چرخ‌ها: 3/3 متر.
  • طول ماشین: ۵/۷ متر.
  • عرض: ۲/۰۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۸۹ متر.
  • وزن کلی: ۲۷۲۸ کیلوگرم.
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۵ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۱/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۷/۹ متر.

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.