کوروت زورا به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود...

جمعه 14 دی 1397 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
mid-engine-corvette-render-front
همه می‌دانیم که نسل جدید شورولت کوروت خودرویی با طراحی پیشرانه وسط خواهد بود. البته هنوز هم برخی رموز درباره‌ی این خودرو وجود دارند. از جمله‌ی این...
تبلیغات

همه می‌دانیم که نسل جدید شورولت کوروت خودرویی با طراحی پیشرانه وسط خواهد بود. البته هنوز هم برخی رموز درباره‌ی این خودرو وجود دارند. از جمله‌ی این رمزها می‌توان به نام خودرو اشاره کرد. ما همه نوع شایعه‌ای درباره‌ی سوپرکار شورولت شنیده‌ایم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به اطلاعات داخلی شرکت درباره‌ی مشخصات و نام‌های گوناگون نسل جدید کوروت اشاره کرد.

یکی از نام‌هایی که کانال‌های رسمی جنرال موتورز منتشر کرده‌اند "زورا" است که جدیدترین نشانه از آن ثبت تجاری این نام در اداره‌ی ثبت اختراعات و نام‌های آمریکا می‌باشد.

نشریه‌ی درایو به اطلاعات دیگری هم دست یافته است. اگرچه جزئیات بیشتری در دست نیست اما حداقل می‌دانیم این دومین حرکت جنرال موتورز برای ثبت تجاری نام زورا می‌باشد. البته این دو حرکت جنرال موتورز ارتباط مستقیم با کوروت ندارند اما خب اولین باری که نام زورا ثبت شد نشان دهنده‌ی استفاده از این نام در وسایل نقلیه‌ی زمینی از جمله خودروها می‌باشد.

ثبت جدید نام زورا ضرورتا نشان دهنده‌ی جنگ جدید برای سر استفاده از این نام نیست بلکه اعتقاد بر این است که ثبت این نام یک کار ضروری برای حفظ حقوق قانونی استفاده از نام زورا برای شرکت جنرال موتورز می‌باشد.

چرا این‌همه روی نام زورا زوم شده است؟ هر فردی که با تاریخ شورولت آشنا باشد به خوبی می‌داند از زورا آرکوس دانتوف به عنوان پدر کوروت نام برده شده است. او مهندس جنرال موتورز و راننده‌ی مسابقات بود. مهم‌تر اینکه آرکوس دانتوف طرفدار سرسخت کوروت پیشرانه وسط بوده ولی در سال 1996 فوت کرده و چنان تأثیری در جامعه‌ی طرفداران کوروت داشته که خاکستر جنازه‌ی او در موزه‌ی ملی کوروت در کنتاکی قرار داده‌شده است.

با توجه به این نکات می‌توان گفت تولید کوروت زورا با طراحی پیشرانه وسط می‌تواند یک ایده‌ی قطعی و مهم باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.