تویوتاشورولتفورد

معرفی هم‌زمان خودروهای جدید نسکار فورد، شورلت و تویوتا

شورلت، فورد و تویوتا به‌طور هماهنگ و هم‌زمان از خودروهای مسابقه‌ای نسل بعدی (Next Gen) خود برای رقابت‌های نسکار رونمایی کرده‌اند. این خودروهای مسابقه‌ای که در ظاهر شبیه به محصولات جاده‌ای سه شرکت مذکور هستند، از بدنه‌ای فیبر کربنی با اوورهنگ عقب کوتاه‌تر، دریچه‌های روی کاپوت، اگزوز جانبی و دیفیوزر عقب برای بهبود آئرودینامیک سود می‌برند؛ اما تغییرات این خودروهای مسابقه‌ای به اینجا ختم نمی‌شود زیرا فاصلهٔ عرضی چرخ‌های عقب آن‌ها بیشتر شده و رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شدهٔ ۱۸ اینچی هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده که به‌مراتب بهتر از نمونه‌های ۱۵ اینچی قبلی است.

هرچند هر سه خودرو اشتراکات زیادی دارند اما هرکدام از قسمت‌های جلو و عقب منحصربه‌فردی بهره می‌برند که برای سرویس و تعمیر آسان‌تر، پیچ می‌شوند. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این خودروها در ظاهر شباهات زیادی به همتایان جاده‌ای خود یعنی شورلت کامارو ZL1، فورد موستانگ شلبی GT500 و تویوتا کمری دارند؛ اما این خودروهای مسابقه‌ای علاوه بر تغییرات ظاهری، روی معماری مدرنی هم قرار گرفته‌اند و از سیستم تعلیق مستقل عقب سود می‌برند که جایگزین اکسل صلب قبلی شده است. این خودروها همچنین به سیستم فرمان راک‌اند پینیون، ترمزهای بزرگ‌تر و گیربکس پنج سرعتهٔ سکوئنشیال هم مجهز شده‌اند.

نیروی موردنیاز این خودروهای جدید اما توسط همان پیشرانهٔ ۵.۸۶ لیتری V8 آشنای قبلی تأمین می‌شود که بسته به نوع پیست ۵۵۰ یا ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال به گفتهٔ فورد، خودروهای Next Gen با توجه به آینده ساخته شده‌اند و قابلیت پیشرفت‌های فنی مثل تجهیز به پیشرانه‌های هیبریدی یا الکتریکی را دارند. مدیر برنامه‌های نسکار شورلت نیز از تغییرات این خودروهای جدید بسیار خرسند بوده و می‌گوید:

از نقطه‌نظر مهندسی، این یک تغییر بسیار بزرگ است. این یک خودروی کاملاً جدید است که از نظر فنی فرصت‌های زیادی را با خود به همراه می‌آورد. کامارو مسابقه‌ای نسل بعدی از لحاظ طراحی ظاهری، بهبود تناسبات و تکنولوژی‌های مربوطه، ارتباط بسیار قوی‌تری با کامارو ZL1 تولیدی دارد

مدیر جهانی فورد پرفورمنس موتوراسپرت هم می‌گوید:

این خودرو به برند موستانگ وفادار است و ما باید از تیم طراحی فورد به خاطر همکاری با مهندسین آئرودینامیک ما تشکر کنیم که ضمن حفظ استایل منحصربه‌فرد موستانگ، توانایی رقابت در پیست را هم تضمین کرده‌اند

خودروهای مسابقه‌ای نسل بعدی سال آینده راهی پیست‌های آمریکا خواهند شد و هر سهٔ آن‌ها اولین مسابقهٔ خود را در دیتونا ۵۰۰ در فوریهٔ ۲۰۲۲ انجام خواهند داد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. شاهرخ

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (159 ديدگاه)

    خو به سلامتی

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. Mohammad Rostami Nejad

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      بچه ها ، توضیحاتی در مورد نسکار گفتم
      چون کامنتَم طولانی شد نسبتا ، رفت برای تایید، تایید شد ، بخوانید
      لطفا تایید کنید

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. Mohammad Rostami Nejad

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1182 ديدگاه)

        عکس پروفایل من هم از دوج هست که با مدل چلنجر چند سال پیش در مسابقات نسکار حضور داشت
        ولی انصراف داد و رفت!!!!
        معلوم هم نیست که به نسکار برگرده یا نه دوج جان

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  2. Mohammad Rostami Nejad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    تشکر از آقای امیر دهقان که این مطلب رو پوشش دادن .
    لطفا اخبار مربوط به مسابقات نسکار رو هم قرار بدین
    من عاشق نسکار هستم.
    یکی از دلایلی که از فرمول یک خوشم نمیاد ،تفاوت خیلی زیاد با خودرو های دیگه هست ، اما خودرو های نسکار بسیار شبیه به خودرو های معمولی یا خودرو های مادر هستن( آنهایی که خودرو های نسکار، از آنها ( از شکل آنها)
    درست میشن)
    یک چیز دیگر را هم بگویم که خودرو های نسکار ، امنیت بسیار بسیار بسیار بالایی دارند
    در حدی که مردن در خودرو های نسکار امری تقریبا غیر ممکن است
    یادم است داشتم شبکه ورزش رو میدیدم ، مسابقات نسکار را داشت پخش می‌کرد. ناگهان یک خودرو نسکار منحرف شد و این قدر سرعتش بالا بود که چند صد متر فقط ماشین در حال مَلَق خوردن بود ، سپس از سرعت زیاد ، ماشین به هوا پرتاب شد و به دیواره محافظ تماشاچیان برخورد کرد
    (یک طوری محکم فلزی ، جلوی تماشاچیان در سرتاسر پیست می‌گذارند که قطعه ایی یا ماشینی به آنها برخورد نکند)
    داشتم میگفتم که ماشین به دیوار محافظ تماشاچیان برخورد کرد، بعدش از شدت ضربه و سرعت زیاد ، موتور ماشین از جا کنده شد و در گوشه ایی از زمین افتاد و آتش گرفت ، خود بدنه ماشین هم چند صد متر ملق خورد و سپس ایستاد ، باور کنید که راننده بدون حتی یک خش یا شکستگی ، از ماشین بیرون آمد ، حتی خود گزارشگر شبکه ورزش از اینه چه طور راننده سالم مانده بود ، متعجب بود.
    ماشین های نسکار تا ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت هم سرعت می‌گیرند و هیچ اطلاعاتی از اینکه در چه وضعیتی هستند نمی‌دانند
    یعنی نمی‌دانند که در چه سرعتی هستند
    نمی‌دانند که چه قدر بنزین دارند
    ماشین های نسکار هیچ گونه کولری ندارند
    و آن موتور v8که در طول مسابقه تحت فشار است ، گرمای خیلی زیادی طولی می‌کند و کابین گرم می‌شود و راننده هم قطعا گرمش می‌شود، پس رانندگان نسکار بسیار تحت فشار هستند
    یک موضوع دیگر این است که معمولا تصادفات نسکار دست جمعی اتفاق می اُفتد ، یعنی یک دفعه ۳۰ ماشین از دور مسابقه خارج می‌شوند ، در اثر اینکه فاصله بین ماشین های نسکار خیلی کم هست و اگر یکی از مسیر منحرف شود ، معمولا ماشین های پشت سر آن هم همه با هم منحرف می‌شوند
    پس مسابقات نسکار یکی از پرتصادفات ترین مسابقات جهان هست ، ولی این را بدانید که‌ امینت ماشین های نسکار بسیار بالاست

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. porsche

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (740 ديدگاه)

      منم نسکارو به فرمول یک ترجیح میدم

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    2. یانکی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1583 ديدگاه)

      منم چند نکته اضافه کنم.تا پیش از این نسل که بالا معرفی شد ماشینهای نسکار ۴دنده دستی بودن.محور عقب یه پارچه بود.انجینها پوشراد و کاربراتوری هستند و خدا رو شکر تو نسل جدید هم هست.رینگها آهنی و پنج پیچ بود.تمام چیزی که میبینید برچسبه یعنی هیچ چراغ و جلو پنجره ای در کار نیست حتی عقب.ترمزها میخ نیست.تا ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه انجین دور میگیره.بیشترین سرعت ثبت شده نزدیک ۳۷۰ کیلومتر بوده و اگر فضا باشه مخصوصا تو نسل جدید که یه دنده اضافه شده بیشتر هم میره.قبلا قدرت موتورها به نزدیک ۱۰۰۰ اسب رسیده بود ولی کم کردن.مقاومترین انجینهای ساخته شده توسط بشر رو دارن چونکه بیش از ۵۰۰ کیلومتر تخته گازن.استقامتی ترین مسابقاته البته لمانزه ولی چونکه یه بار در ساله پس میرسه به نسکار.در نداره از پنجره تردد میکنن.محکمترین و چفترین کمر بند ایمنی رو دارن.بیستا پیچ رو باز میکنن بیستا میبندن سوخت گیری میکنن نظافت میکنن در کمتر از ۱۲ ثانیه که منتظرم ببینم الان که تک پیچ شدن چه زمانی میزنن.دانفرس کمی دارن و قبل مسابقه قالب میزنن که کسی دانفرس زیاد نکنه.بیشترین مصرف لاستیک رو دارن.نسکار عشقه.

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. Amirreza

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2735 ديدگاه)

        یانکی جان خیلی کامنت پر محتوایی بود ممنونم

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    3. شاهین

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (950 ديدگاه)

      ولی من رالی رو به همشون ترجیه میدم
      استفاده از ماشین های جاده ای تیون شده
      استفاده از پیست جاده ای که در تمام کشور ها موجوده طوری که یکنواخت نباشه از نظر به چالش کشیدن راننده
      رانندگی با سرعت حداقل ۱۸۰ تا توی آب و هوای مختلف مثل برف و خاک و آسفالت و گِل و …
      ماشین های نسکار فقط روکشه فایبرگلاسی اسپانسری کمپانی رو داره وگرنه هیچیش به ماشینای جاده ای و معمولی نمیخوره
      ماشین های فرمول هم که قضیشون مشخصه اصن یه دنیای سفت و سخت دیگه ای دارن
      همین رالی هم یه مُد داره به اسم رالی کراس که توی یه پیست کوچیک خاکی و آسفالتی برگزار میشه و زیادم طرفدار نداره و کسل کنندس

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      من از اول هم از فرمول یک خوشم نمیومد،من مسابقات دریفت رو به همه اینا ترجیح میدم…

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. Ninja (ناشناس سابق)

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        چه جالب هم نظریم اول دریفت بعد رالی بعد نسکار لمانز و فرمول

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4319 ديدگاه)

          منم همینطور اول دریفت،بعد لمانز و بعدش نسکار،فرمول یک رو دوست ندارم…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  3. [email protected]!n

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1605 ديدگاه)

    چقدر پهن تر شدن تو این نسل

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  4. میثم

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    تویوتا آبروی آسیاست
    لمانز
    رالی
    نسکار
    فرمول ۱ هم بود نتیجه نگرفت جمع کرد رفت بجاش هوندا تو فرمول ۱ حضور داره
    فکر کنم تو نسکار شورولت بیشترین عنوان قهرمانی رو داشته باشه

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. Ahmedreza2002

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1420 ديدگاه)

      تویوتا و البته نیسان و هوندا
      هوندا جدیدا گل کاشته با انجینش تو فرمولا وان

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
      1. ALI

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (284 ديدگاه)

        از وقتی که یکی از مهندس های بخش انجین مرسدس که سالهاست تجربه کار رو انجین های مرسدس رو داره رفته به تیم ردبول ملحق شده و رو انجین هوندا کارکرده اوضاع بهتر شده ولی بازم به پای خود مرسدس نمیرسه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ahmedreza2002

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1420 ديدگاه)

          کدومشون؟
          غالبا مرسدس مهندس مهندس و مدیر خوبو از دست نمیده
          بعدم توسعه انجین صفر تا صد با هونداس نه ردبول

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  5. porsche

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    نسخه اصلی موستانگ بهتربود

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. میثم

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    صدای موستانگ چه خفن بود
    تیزر تویوتا هم خیلی باحال بود

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  7. mm.yarlou

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    موستانگ واقعا عشقه کمری هم خوبه ولی کامارو کار داره هنوز

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  8. حسین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تو زیبایی بهترینشون تویوتا
    ضعیف ترین فورد بود

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  9. Twin H Power

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (125 ديدگاه)

    این رینگ های جدید از یه پیچ مرکزی استفاده میکنه که کل هیجان تعویض لاستیک رو به فنا داد

    طرفدارای نسکار میدونن چی میگم !

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. Amirreza

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    من مسابقات نسکارو بعد فرمول یک دوست دارم ، خیلی مسابقه جذابیه ولی برام عجیبه که تویوتا از بین اینهممه ماشینی که توانایی اسپرت ذاتی داشتن مثل GR86 ، سوپرا آوالون و ……. کمری رو انتخاب کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. حسین دهمرد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1906 ديدگاه)

    اینا موتورشون پوشراده؟ یه شفاف سازی بکنین

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    هیچوقت نمیتونم هضم کنم کمری با این دوتا ماسل کار بشه ماشین مسابقه!کامارو و موستانگ عالی شدن اما تویوتا…

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  13. ae86

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (388 ديدگاه)

    تشکر از آقای دهقان لطفا این پیشرانه ها رو روی خودروهای تیونینگ شده ایرانی قرار بدید

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
  14. mahan

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    کمری چه قدر باحال شده ایکاش همچین چیزی با تغییراتی برای جاده درست کنند خیلی خفن و بانمک میشه مثلا کمری کوپه!
    هر ۳ خودرو عالی هستند و منتظریم!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  15. بهزاد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1644 ديدگاه)

    سدان های آمریکا که تقریبا در حال انقراض هستند و این دو ماسل کار هم اگر روزی تولیدشون متوقف بشه با چه مدلی میان nascar.
    با وانت و کراس و فورد برانکو نمیشه به سنت ها پایبند بود و احتمالا نیسان و هوندا میان و به مسابقات آمریکایی اعتبار میبخشند.

    موافقم ۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا