شورلت

معرفی شورلت بولت و بولت EUV جدید با بُرد 420 کیلومتر و قیمت کمتر

حملهٔ الکتریکی جنرال موتورز به‌سرعت در حال پیشروی است زیرا این شرکت پس از کادیلاک لیریک و هامر EV حالا شورلت بولت و بولت EUV جدید مدل ۲۰۲۲ را معرفی کرده است. این خودروها با طراحی جسورانه، قیمت مقرون‌به‌صرفه و بُرد حداقل ۴۰۰ کیلومتر، بخشی از برنامهٔ جنرال موتورز برای عرضهٔ ۲۵ خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۵ هستند. این بولت‌ها هرچند به‌اندازهٔ لیریک یا هامر EV چشمگیر و پرزرق‌وبرق نیستند اما نقش مهمی در برنامهٔ آیندهٔ بدون آلایندگی جنرال موتورز دارند.

بولت از زمان معرفی در سال ۲۰۱۷ نسبتاً موفق بوده زیرا بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. از این مهم‌تر، ۷۵ درصد از خریداران بولت برای اولین بار مشتری جنرال موتورز بوده‌اند. به همین دلیل، شورلت به دنبال ادامهٔ این موفقیت است و به همین دلیل این هاچ‌بک الکتریکی را فیس‌لیفت کرده است. در این فیس‌لیفت، دماغهٔ بولت با چراغ‌های جدید دوقسمتی با دی‌لایت‌های باریکی در بالا، کاپوت متمایز و حذف جلوپنجرهٔ تزئینی، کاملاً بازطراحی شده است. تغییرات ظاهری خودرو با سپر جدید و شبرنگ‌های باریک‌تر، درب صندوق جدید و چراغ‌های شیک‌تر، تا عقب بولت ادامه پیدا کرده است.

شورلت هنگامی‌که روی فیس‌لیفت بولت کار می‌کرد با خریداران این خودرو صحبت کرده تا از نظرات آن‌ها باخبر شود. در این نظرسنجی‌ها مشخص شد درحالی‌که بسیاری از این خودرو راضی بوده‌اند اما به داخل آن علاقهٔ چندانی نداشته‌اند. به همین دلیل، برای رفع ایرادات، بولت مدل ۲۰۲۲ به غربیلک فرمان جدید، داشبورد سنتی‌تر و دکمه‌های باکیفیت‌تر مجهز شده است. برای این خودرو همچنین یک کنسول مرکزی شناور با شیفتر دکمه‌ای جدید هم در نظر گرفته شده است. در فیس‌لیفت بولت، مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی و در میانهٔ داشبورد یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی بروز شدهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته است که حالا از اپل کارپلی بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، صندلی‌ها نیز با الگوی مثلثی و دوخت متضاد، از نو طراحی شده‌اند.

شورلت اما علاوه بر فیس‌لیفت بولت، نسخهٔ کراس‌اوور این خودرو را هم با نام بولت EUV معرفی کرده که مدلی کاملاً جدید است. هرچند این خودرو نام مشابهی با بولت هاچ‌بک دارد اما هیچ‌کدام از پانل‌های بدنهٔ آن‌ها باهم مشترک نیست. ازجملهٔ تفاوت‌های ظاهری بولت EUV با نسخهٔ هاچ‌بک می‌توان به نمای جلویی چشمگیرتر، اتاق منحصربه‌فرد، ریل‌های روی سقف و نمای منحصربه‌فرد عقب با چراغ‌های متمایز اشاره کرد. از این مهم‌تر، کراس‌اوور الکتریکی شورلت ۱۶۰ میلی‌متر کشیده‌تر از نسخهٔ هاچ‌بک بوده و فاصلهٔ محوری آن‌هم ۷۴ میلی‌متر بیشتر است که این ویژگی، کابین جادارتر با ۹۹۳ میلی‌متر فضای پای عقب را ایجاد کرده است. بااین‌حال، حداکثر ظرفیت صندوق بار هردو نسخه تقریباً برابر و حدود ۱۶۰۰ لیتر است.

برخلاف بیرون، بولت EUV در داخل تا حد زیادی با برادر هاچ‌بک خود اشتراک دارد اما بااین‌وجود، نسخهٔ کراس‌اوور مجهزتر خواهد بود زیرا خریداران آن به‌صورت استاندارد از شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند سود می‌برند و می‌توانند آپشن‌های سطح بالایی مثل گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و سانروف پانورامیک را هم برای آن سفارش دهند. علاوه بر این، بولت EUV اولین محصول شورلت و همین‌طور اولین محصول الکتریکی جنرال موتورز با سیستم نیمه خودران سوپر کروز محسوب می‌شود. این سیستم امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌های ایالات‌متحده و کانادا را فراهم می‌کند.

در همین حال، هردو نسخهٔ بولت به‌صورت استاندارد به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلفی شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، ترمز عابر پیادهٔ جلو و دستیار حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط مجهز هستند و امکان سفارش کروز کنترل تطبیقی، هشدار عبور و مرور عقب و سیستم دید اطراف HD هم برای آن‌ها وجود دارد.

هردو نسخهٔ بولت به یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۶۵ کیلووات ساعتی مجهز هستند که یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را تغذیه می‌کند. این یعنی بولت‌ها هردو محرک جلو هستند که این می‌تواند جذابیت نسخهٔ EUV را کاهش دهد. در عوض اما بولت بُرد قابل‌توجهی دارد زیرا با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند تا حدود ۴۲۰ کیلومتر را طی کند. انتظار می‌رود بُرد بولت EUV به خاطر ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتر، چیزی در حدود ۴۰۰ کیلومتر باشد. هردو نسخه از قابلیت شارژ سریع ۱۱ کیلوواتی هم برخوردار هستند که نیم ساعت شارژ با این شارژرها، ۱۶۰ کیلومتر به برد بولت و ۱۵۳ کیلومتر به برد بولت EUV اضافه می‌کند.

البته مطمئناً بیشتر شارژ این خودروها در خانه انجام می‌گیرد که در این صورت با برق ۲۴۰ ولت، پُر شدن باطری‌ها به حدود ۷ ساعت زمان نیاز خواهد داشت. با برق ۱۲۰ ولت نیز هر یک ساعت شارژ تنها ۶.۵ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند. بولت EUV به‌صورت استاندارد به شارژر دوسطحی مجهز است که خریداران را قادر می‌سازد تا به‌راحتی دوشاخهٔ شارژر را برای برق ۱۲۰ ولت یا ۲۴۰ ولت تعویض کنند. این شارژ برای بولت هاچ‌بک سفارشی خواهد بود. نکتهٔ جالب اینکه شورلت هزینهٔ نصب شارژر سطح دو (۲۴۰ ولت) در محل سکونت خریداران هردو نسخهٔ بولت را پرداخت می‌کند.

بولت و بولت EUV از تابستان آینده به بازار عرضه خواهند شد. قیمت نسخهٔ هاچ‌بک این ماشین از ۳۲ هزار دلار آغاز می‌شود که ۵۵۰۰ دلار از نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت ارزان‌تر است. به گفتهٔ مقامات شورلت، این کاهش قیمت در حالی صورت گرفته که بولت مدل ۲۰۲۲ از نسخهٔ قبلی مجهزتر شده است. قیمت بولت EUV نیز از ۳۴ هزار دلار شروع می‌شود که این یعنی کسانی که خواهان خودروی جادارتری از بولت هاچ‌بک هستند می‌توانند با کمی پرداخت بیشتر، نسخهٔ کراس‌اوور را خریداری کنند. شورلت همچنین یک نسخهٔ لانچ ادیشن را هم برای بولت EUV ارائه کرده که به نشان‌های ویژه، رینگ‌های منحصربه‌فرد، سانروف پانوراما، درگاه شارژ چراغ‌دار و سیستم سوپر کروز مجهز است و قیمت آن از ۴۳,۴۹۵ دلار شروع می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    افرین
    هم نمونه جدیدی معرفی کردن که برد خوبی داره و هم قیمت رو بصورت معقولی تعیین کردن.

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. یانکی

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      علی داداش بدت نمیاد آرم شوی رو روی این تاپاله میبینی.کاش برند ساترن رو برگردونن این ان و گوه ها رو با اسم اون بدن بیرون.هر چی نگاه میکنم تناسبی توش نمیبینم.

      موافقم 6
      مخالفم 12
      1. akrh78

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1356 ديدگاه)

        برا علی آقا فرق نمیکنه ماشین چمن زنی باشه یا ریش تراش یا هرچی؛ اسم آمریکایی روش باشه به به و چه چه میکنه

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4439 ديدگاه)

    اینجور که معلومه و کمپانی شورلت گفته بولت از اطلاعات زیادی واسه پیشبینیو افزایش مسافت پیمایش خودرو بهره می‌بره، اطلاعاتی مثل سابقه و نحوه‌ی رانندگی مالکو شرایط جویو مسیر رانندگی و ………. که شورلت بولت از این اطلاعات واسه بهبود عملکردش بهره میبره

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      خیلی بهتر شده از هر نظر ?
      ولی مهمترین نکته مثبتش ارزون تر شدنش هست که فروشش رو بیشتر خواهد کرد…
      مدل EUV خیلی خوب و جاداره و ارزش خرید بالایی داره…
      پیشرفت خوبی داشته…

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4439 ديدگاه)

        درسته

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. ?Ali Hossein?

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    شبیه تسلا نشده؟

    موافقم 4
    مخالفم 16
  4. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    مدل کراس اوورش خیلی از نظر طراحی جذاب تره و قطعا فروشش هم فوق العاده بیشتر میشه از نمونه هاچ بک سنتی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  5. ارشیا

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    ازهرچی کراس اوور و اس یو وی fwd متنفرم.
    باید awd باشه

    موافقم 5
    مخالفم 8
  6. T.C.B.K

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    چه خوب شده.

    خیلی قشنگه. و خوب هم هست. ولی 43 هزار دلار برای نسخه فول. با برد 420 کیلومتر ؟؟؟؟؟

    420 کیلومتر اونم 43 هزار دلار یه جوریه. زیاد نیست به نظرم میزان پیمایش.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  7. Mf1

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    غیر پورشه تایکان بقیه برقی ها طراحی افتضاحی دارن

    موافقم 5
    مخالفم 16
  8. Benz

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    از قبل بهتر شده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. فرید

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    کاش میتونستیم بخریم

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا