ابرخودروهایی که از کوروت ZR1 جدید در درگ 400 متر شکست می‌خورند

جمعه 9 شهریور 1403 - 08:30
مطالعه 7 دقیقه
Supercars-11
کوروت ZR1 جدید به گفتهٔ شورلت، در کمتر از 10 ثانیه مسافت 400 متر را طی می‌کند و بنابراین باید در درگ بتواند خودروهای زیر را مغلوب کند.
تبلیغات

کوروت ZR1 جدید نه‌تنها قوی‌ترین مدل در تاریخ این خودرو محسوب می‌شود بلکه خط و نشانی از سوی شورلت برای سازندگان مشهور سوپراسپرت در جهان هم به‌حساب می‌آید. جذاب‌ترین ویژگی ZR1 جدید پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 میل‌لنگ تخت LT7 است که هرچند بر پایه موتور LT6 کوروت Z06 ساخته شده اما یک تفاوت مهم دارد که تجهیز به دو توربوشارژر ۷۶ میلی‌متری است. به لطف این ویژگی و تغییرات دیگر، موتور LT7 توئین توربو ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و ZR1 را قادر می‌سازد تا در کمتر از ۱۰ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند. این یعنی کوروت می‌تواند در مسابقه درگ از چندین سوپراسپرت رده‌بالا و حتی چند هایپرکار سریع‌تر باشد.

کپی لینک

فورد GT

۴۰۰ متر: ۱۰.۸ ثانیه

پیشرانه

3.5 لیتری V6 توئین توربو

قدرت

660 اسب بخار

گشتاور

745 نیوتن متر

قیمت

500,000 دلار

فورد GT یکی از نمادین‌ترین نام‌ها در تاریخ خودروسازی آمریکا محسوب می‌شود. هرچند پیشینیان این خودرو از پیشرانه‌های V8 پرسروصدا استفاده می‌کردند اما نسل سوم فورد GT به یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی اکوبوست مجهز است که در سال ۲۰۲۰ مورد به‌روزرسانی قرار گرفت و قدرت آن به ۶۶۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد. بااین‌حال، GT هنوز هم بسیار از ZR1 ضعیف‌تر است و بنابراین تعجبی ندارد که برای پیمودن ۴۰۰ متر به حدود یک ثانیه زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

کپی لینک

پاگانی هوآیرا BC رودستر

۴۰۰ متر: 10.4 ثانیه

پیشرانه

6.0 لیتری V12 توئین توربو

قدرت

800 اسب بخار

گشتاور

1050 نیوتن متر

قیمت

3.4 میلیون دلار

هوآیرا BC رودستر که فقط در 40 دستگاه ساخته می‌شود، یکی از چشمگیرترین ساخته‌های تاریخ پاگانی به‌حساب می‌آید. مثل همهٔ خودروهای پاگانی، این ماشین هم بیشتر یک اثر هنری است ولی با پیشرانهٔ V12 توئین توربوی ساخت مرسدس و تنها 1250 کیلوگرم وزن، از لحاظ پرفورمنس هم چیزی کم و کسر ندارد. در هوآیرا هم مثل کوروت، همه‌چیز در پیشرانهٔ بنزینی با دو توربوشارژر خلاصه می‌شود که تمام نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد و خبری از سیستم‌های هیبریدی نیست.

کپی لینک

لامبورگینی اونتادور SVJ

۴۰۰ متر: 10.3 ثانیه

پیشرانه

6.5 لیتری V12

قدرت

770 اسب بخار

گشتاور

720 نیوتن متر

قیمت

517,770 دلار

SVJ نقطهٔ اوج خانوادهٔ اونتادور بود که توانست با ثبت زمان 6 دقیقه و 44.97 ثانیه، رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ را بشکند. این ماشین مطمئناً بکی از خوش‌صداترین ساخته‌های تاریخ لامبورگینی به‌حساب می‌آید. این سمفونی زیبا توسط یک نیروگاه 6.5 لیتری V12 نواخته می‌شود که از بند توربوشارژرها رها است. اونتادور SVJ ظاهر بسیار تهاجمی و جذابی هم دارد که حتی با وجود معرفی روئلتو، هنوز هم چشمگیر به نظر می‌رسد ولی بااین‌وجود، در 400 متر باید نظاره‌گر چراغ‌های عقب کوروت ZR1 باشد.

کپی لینک

پورشه 911 GT2 RS

۴۰۰ متر: 10.3 ثانیه

پیشرانه

3.8 لیتری H6 توئین توربو

قدرت

700 اسب بخار

گشتاور

750 نیوتن متر

قیمت

294,450 دلار

هرچند شهرت پورشه به ساخت خودروهای اسپرت سریع است ولی کمتر خودروی جاده‌ای در تاریخ این شرکت پیدا می‌شود که به‌اندازهٔ 911 GT2 RS نسل 991 وحشی و افراطی باشد. این خودرو که در سال 2018 معرفی شد، قوی‌ترین و سریع‌ترین مدل تاریخ 911 محسوب می‌شد. برخلاف توربو S، در GT2 RS تمام نیروی موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته کوروت ZR1 برای رقابت واقعی باید منتظر معرفی نسل جدید GT2 RS باشد که انتظار می‌رود از پیشرانهٔ هیبریدی بهره ببرد.

کپی لینک

کونیگزگ آگرا R

۴۰۰ متر: 10.3 ثانیه

پیشرانه

5.0 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

1140 اسب بخار

گشتاور

1200 نیوتن متر

قیمت

1.5 میلیون دلار

آگرا R در نمایشگاه ژنو 2011 رونمایی شد و توانایی‌های کونیگزگ را بیش‌ازپیش به جهانیان نشان داد. در سینهٔ این خودرو همان پیشرانهٔ 5 لیتری V8 توئین توربوی آگرای معمولی قرار دارد که با بنزین معمولی 960 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85 این رقم به 1140 اسب بخار می‌رسد که حتی از کوروت ZR1 هم بیشتر است. بااین‌حال، در 400 متر این سوپراسپرت آمریکایی‌ها خواهد بود که زودتر به خط پایان خواهد رسید هرچند که در ادامه، آگرا R با توانایی دستیابی به سرعتی بیش از 400 کیلومتر بر ساعت، ZR1 را محو خواهد کرد.

کپی لینک

مرسدس AMG One

۴۰۰ متر: 10.2 ثانیه

پیشرانه

1.6 لیتری V6 توربو هیبریدی

قدرت

1063 اسب بخار

گشتاور

؟ نیوتن متر

قیمت

2.8 میلیون دلار

AMG One هرچند یک خودروی جاده‌ای محسوب می‌شود اما بیشتر به خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک شباهت دارد زیرا پیشرانهٔ 1.6 لیتری V6 توربوشارژ آن از فرمول یک آمده است. این پیشرانه همراه با چهار موتور الکتریکی، 1063 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که فقط یک اسب بخار از کوروت ZR1 کمتر است. AMG One در حال حاضر با زمان 6 دقیقه و 35.18 ثانیه، سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود ولی در 400 متر حریف سوپرکار آمریکایی نخواهد شد.

کپی لینک

مک‌لارن سنا

۴۰۰ متر: 10.1 ثانیه

پیشرانه

4.0 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

800 اسب بخار

گشتاور

800 نیوتن متر

قیمت

1 میلیون دلار

مک‌لارن سنا که خودرویی تولید محدود و دست‌ساز بود و به‌افتخار رانندهٔ افسانه‌ای فرمول یک، آیرتون سنا نام‌گذاری شد، خیلی زود به یکی از نمادین‌ترین سوپرکارهای نه‌فقط سبد محصولات مک‌لارن بلکه در بین همۀ ابرخوردهای مدرن تبدیل شد. سنا سبک‌ترین خودروی جاده‌ای مک‌لارن بود و به قوی‌ترین پیشرانهٔ جاده‌ای این شرکت مجهز شد تا افراطی‌ترین ساختهٔ شرکت بریتانیایی لقب گیرد. این ماشین با 800 اسب بخار قدرت و تنها 1200 کیلوگرم وزن، رکورد بسیاری از پیست‌های جهان را شکست.

کپی لینک

بوگاتی ویرون

۴۰۰ متر: 10.1 ثانیه

پیشرانه

8.0 لیتری W16 چهار توربو

قدرت

1000 اسب بخار

گشتاور

1250 نیوتن متر

قیمت

1.65 میلیون دلار

بوگاتی ویرون بدون شک یکی از برجسته‌ترین خودروهای اواخر دههٔ 2000 بود. این خودرویی بود که مفهوم هایپرکار را متداول کرد. ویرون همچنین یکی از اولین خودروهای تولیدی جاده‌ای بود که قدرت چهاررقمی را ارائه کرد. این ماشین رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را هم شکست و به اولین خودرویی تبدیل شد که از سرعت 400 کیلومتر بر ساعت فراتر رفت. با وجود همهٔ این افتخارات، امروز بوگاتی ویرون با نیروگاه فوق‌العادهٔ 16 سیلندرش، در 400 متر مغلوب کوروت ZR1 خواهد شد.

کپی لینک

فراری لافراری

۴۰۰ متر: 9.8 ثانیه

پیشرانه

6.3 لیتری V12 هیبریدی

قدرت

963 اسب بخار

گشتاور

900 نیوتن متر

قیمت

1.42 میلیون دلار

یکی از اضلاع تثلیث مقدس، فراری لافراری است که هرچند بیش از یک دهه پیش معرفی شد اما هنوز هم پیر نشده است. این اولین فراری جاده‌ای هیبریدی بود که از سیستم KERS برگرفته از فرمول یک در کنار یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کرد. نتیجهٔ تلاش این دو قلب تپندهٔ منحصربه‌فرد، 963 اسب بخار قدرت بود که فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. این یعنی لافراری سال 2013 تنها 100 اسب بخار قدرت کمتری نسبت به جدیدترین نسخهٔ کوروت دارد و برخلاف دیگر خودروهای این لیست، احتمالاً در 400 متر هم می‌تواند شانه‌به‌شانهٔ ZR1 پیش برود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.